Permalänk
Skrivet av Json_81:

Jag hör folk påstå det där, men det överenstämmer då inte med min verklighet.
Jag har haft iphone 2G, HTC Hero, HTC Desire Z och iphone 4s.
Allihop håller runt en dag, två om man snålar rejält.

Och att få ut 10 timmars surf på två dagar är omöjligt, så jag misstänker att bluewear94 överdriver rejält.

Jag får iallafall ut det tror det eller ej men det är sant, man kan stänga av onödiga grejer så som platstjänster så håller batteriet mycket längre

Permalänk

Gött En sådan blir det! Android är inte i närheten av iOS och iPhone. Kommer Android någonsin bli färdigt? Känns som det har långt kvar, och detta snackat med CPU hastighet m.m m.m, lik förbannat laggar dessa telefoner ändå. iPhone? Mjuk och fint över allt, och ett system och menystruktur som är sinnesjukt bra och enkel och förstå, precis som det skall vara...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

jaha så den 7 augusti kommer en mobil som andra tillverkare släppte för 2år sedan? *care face*

låt mig gissa:

- lite större skärm
- lite högre upplösning
- lite starka cpu
- mycket mer ömtålig
- mycket sämre batteritid
- fler tagna funktioner från android med nya IOS

det spelar ingen roll hur den ser ut eller vilken prestanda den har, iphone är fortfarande bättre i användarvänlighet... fast håller med om att tåligheten är mycket bättre på min google nexus än de iphones jag ägt.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk

jaha så den 7 augusti kommer en mobil som andra tillverkare släppte för 2år sedan? *care face*

låt mig gissa:

- lite större skärm
- lite högre upplösning
- lite starka cpu
- mycket mer ömtålig
- mycket sämre batteritid
- fler tagna funktioner från android med nya IOS

Konstigt att min iPhone alltid har varit snabbare i menyerna av samtliga anorid telefoner jag har testat.(HTC, Samsung, SE mfl)
Lagg i menynerna är ju det värsta som finns

Detta t om jämnfört med den lite slöare 3gs telefonen

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluewear94:

Jag får iallafall ut det tror det eller ej men det är sant, man kan stänga av onödiga grejer så som platstjänster så håller batteriet mycket längre

Batteriet räcker inte till 10 timmars surfande oavsett om du stängt av allt annat. Det räcker inte ens till ha igång skärmen 10 timmar.
Förmodligen överskattar du tiden du faktiskt använder telefonen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag gillar iPhone, det bara är så. Min bror hatar dem, det är bara så. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Batteriet räcker inte till 10 timmars surfande oavsett om du stängt av allt annat. Det räcker inte ens till ha igång skärmen 10 timmar.
Förmodligen överskattar du tiden du faktiskt använder telefonen.

Jag läste denna tråden i min iPhone från trådstart tills i jakt på tekniska specar, rykten och funderingar men möttes av samma diskussion som redan avklarats 1000ggr i liknande trådar, vi gillar olika saker.

Tiden jag spenderat på det känns som 10tim ungefär, så det gav mig åtminstone bättre batteritid, kanske inte behöver uppgradera ändå

Visa signatur

01101110 01101111 00100000 01100111 01110010 01100001 01110110 01101001 01110100 01111001 00100000 00101101 00100000 01101110 01101111 00100000 01101101 01101001 01110011 01100101 01110010 01111001

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinson:

Konstigt att min iPhone alltid har varit snabbare i menyerna av samtliga anorid telefoner jag har testat.(HTC, Samsung, SE mfl)

Fast samma ska gäller ju dock inte för Iphone 3g med ios4 .... slöare mög får man fanimej leta efter. Det var vid detta läget som jag bestämde mig för att dumpa min iphone i sjön och köpa mig en galaxy s som fortfarande med 4.1 "jelly Bean" är responsiv även om den börjar bli till åren så fungerar den fortfarande som den ska.

Missförstå mig inte för när jag köpte min 3g så var den jättabra fram tills Apple bestämde sig för att släppa en uppdatering som slöade ner den och sen bestämma sig för att göra den till EOL. Dem kunde iaf satt End of life innan uppdateringern eller en notis om att ios 4 fungerar till din modell men med stora prestandaförluster!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Avstängd

Risken är att det kanske blir överdrivna förhoppningar om iPhone 5 som inte infrias:
http://www.inc.com/john-brandon/will-the-apple-iphone-5-be-an...

Men vi får väl se. Det är inte ensamma på samma sätt som när den första iPhonen kom. Android 4.1 har släppts, snart kommer Windows Phone 8 också.

Jag tycker kanske det mest spännade jag har sett inom smartphones är BlackBerry 10:
http://mashable.com/2012/07/03/blackberry-10-roadmap/

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Är du säker på det? Hans fru har en 4S och där finns inte problemet. Jag vet att 4 ska ha ingenjörsfel men inte om det är i så stor grad som farsan har.
För han köpten den inte för länge sedan. Isåfall får han byta ut till en ny, för som det är nu är det sämsta skiten jag varit med om, samtalsmässigt.

Har liksom många andra en iPhone 4, och aldrig haft några problem med samtalskvalitén. Bara för att en iPhone har dålig samtalskvalité, betyder det inte att alla har det automatiskt.

Tänk efter lite innan du trycker på "skicka svar".

Permalänk
Medlem
Skrivet av blogtweeter1:

Har liksom många andra en iPhone 4, och aldrig haft några problem med samtalskvalitén. Bara för att en iPhone har dålig samtalskvalité, betyder det inte att alla har det automatiskt.

Finns trådar om samma problem med just 4:an och det hände i sammanband med tråden, och jag hörde efter lite om det verkligen var så dåligt eftersom jag hört att 4 är felbyggd med antennen.

Man hör och skriver om alla telefoner och dess olika problem, jag har inga undantag när det gäller iPhone.

Jag är inte en sån som tycker allt är bäst som jag själv har och allt annat är sämre så du kan va lugn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blogtweeter1:

Skrivet av leafbranch:

Finns trådar om samma problem med just 4:an och det hände i sammanband med tråden, och jag hörde efter lite om det verkligen var så dåligt eftersom jag hört att 4 är felbyggd med antennen.

Man hör och skriver om alla telefoner och dess olika problem, jag har inga undantag när det gäller iPhone.

Jag är inte en sån som tycker allt är bäst som jag själv har och allt annat är sämre så du kan va lugn.

Apple försökte mörka den felbyggda antennen med sin lögn om mjukvarufel, men dem lurade de flesta. Anandtech visar hur de ändrade "signalstaplarna" för att lugna kunderna. Enkelt förklarat gick de från exponentiell (som alla mobiler har) till linjär.
http://www.anandtech.com/show/3794/the-iphone-4-review/2/

Du kan testa själv, det går att gå in i Service Mode (slå *3001#12345#* - Call) så visas mottagen signalstyrka i -dB. Håller du telefonen normalt tappar den 20-30 -dB mot om du inte nuddar båda antennerna. Ligger du på OK mottagning är 20-30 -dB skillnaden mellan "inga problem" och "du hörs inte". Du kortsluter helt enkelt antennerna med handen.

Tänk på att Sverige har bra mycket jämnare täckning än USA, så vi befinner oss inte lika ofta i halvdan täckning och drabbades aldrig lika mycket.
4S har ombyggd antenn och påverkas ej nämnvärt.

Skrivet av Martinson:

Det finns faktiskt en enkel förklaring!
iOS har alltid hårdvaruaccelererat menyerna (grafikkretsen) medans Android lät processorn göra jobbet. Android fick inte detta förrän nu med 4.1 eller vad den heter, ginger? Dessutom kör ju Android saker i full hastighet i bakgrunden till skillnad från iOS så processorn är upptagen med annat och ska samtidigt rendera menyerna.
Denna skillnad försvinner ju nu så du kan återvända till Android.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Om vi bortser från sandlådediskussionerna ett tag och återgår till ämnet; vad vet vi såhär långt om specifikationerna för iPhone 5?

Det man förstått av rykten och spekulationer på Twitter är att den kommer få en större och ännu bättre skärm. Men så mycket mer vet man inte tydligen. Ej heller när lanseringsdatumet är, men man borde vara rätt säker på att den släpps i år eller?

Någon som har några riktiga och säkra fakta, förutom alla rykten och spekulationer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av blogtweeter1:

Om vi bortser från sandlådediskussionerna ett tag och återgår till ämnet; vad vet vi såhär långt om specifikationerna för iPhone 5?

Det man förstått av rykten och spekulationer på Twitter är att den kommer få en större och ännu bättre skärm. Men så mycket mer vet man inte tydligen. Ej heller när lanseringsdatumet är, men man borde vara rätt säker på att den släpps i år eller?

Någon som har några riktiga och säkra fakta, förutom alla rykten och spekulationer?

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns ingen säker fakta. Apple är ett av de företagen med mest hysch hysch kring sina produkter och till skillnad från många andra företag i denna bransch så presenterar de inte sina produkter förrän väldigt nära inpå faktiskt lansering.

Dock är det också ett av de företag som följer sitt produkt schema mest slaviskt också sett till de senaste åren. Att gissa sig till specifikationerna har inte varit alltför svårt.

Vad de normalt gör är att utveckla en SoC för iPad första som de sedan klockar ner den en aning och lanserar den med nästa iPhone. Denna gång lär det dock inte vara en exakt kopia av den SoC som används av iPad 3 (A5X) då den är grymt stor och skulle ta för mycket plats/alstra för mycket värme för en lite iPhone enligt många experter.

Gissningsvis har de krympt tillverkningstekniken så de fått ner storleken på SoC:en och så klockat ner den som vanligt. Sannolikt får den även 1G minne precis som iPad 3 om de fortsätter på samma bana som de historiskt sett gjort.

Utöver det sannolikt en större skärm (4") som du nämner och snacket går ju att skärmen har inbyggd touch-komponent så den kan bli tunnare än normalt när man har separat skärm och touch-komponenter.

Lanseringsdatum är också något som de följt slaviskt fram till iPhone 4S. Fram till den hade de alltid presenterat iPhonen på deras WWDC men med iPhone 4S valde man att, av okänd anledning (iOS5?, Siri?), presentera/lansera den i oktober. Personligen tror jag Apple håller fast vid sin nya produktcykel för iPhone och att de kommer lansera nästa i oktober igen.

Men allt är som sagt bara ryken och gissningar än så länge. Finns inget officiellt från Apple om kommande iPhone.

Permalänk
Medlem

Skulle nog gissa på att Iphone 5 får SGX 543 MP4+ liksom Ipad 3 men med en Quad Core CPU istället. Roliga ändå är vad de flesta är insnöade på just CPU och inte GPU. Den GPU som sitter i Iphone 4s är det fortfarande ingen annan mobil som klår i ren och skär prestanda. Kolla in Andandtech´s djupgående genomgång SGX 543 MP2+.

Då Smartphones har blivit mer än just bara telefon och mer en bärbar spelplatform så är just grafikkort lika viktigt som CPU ifall du ska kunna lira alla nya avancerade 3D spel flytande.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk

Jag kommer aldrig köpa en windows phone för egna pengar, så det så.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Avstängd

De flesta struntar nog om det skulle råka vara en Windows phone, Bada, Symbian, Android eller vad det må vara. Man köper en mobil för funktionen inte pga, ideologiska grunder.
Men får att återgå till iPhone 5. Det finns mycket rykten om den:
http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Men vi får vänta tills den släpps så får man se vad som stämmer.

Permalänk
Medlem

Det finns en enkel anledning till varför jag aldrig kommer äga en Iphone och de är det obefintliga media formats stödet tyvärr.
Att sitta och konvertera media är ett fet nej för mig personligen.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Det finns en enkel anledning till varför jag aldrig kommer äga en Iphone och de är det obefintliga media formats stödet tyvärr.
Att sitta och konvertera media är ett fet nej för mig personligen.

Det finns en massa problem med iphone och ios men detta är inte ett av dem eftersom det finns 3dje parts appar som stödjer de flesta format

Permalänk
Avstängd

iPhone 5 kontakten kan säkert bli ett problem om man har mycket tillbehör:
http://uk.news.yahoo.com/iphone-5-19-pin-mini-dock-connector-...

i så fall måste det väl bli en adapter om man inte ska slänga alla tillbehör på elektronikåtervinningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

iPhone 5 kontakten kan säkert bli ett problem om man har mycket tillbehör:
http://uk.news.yahoo.com/iphone-5-19-pin-mini-dock-connector-...

i så fall måste det väl bli en adapter om man inte ska slänga alla tillbehör på elektronikåtervinningen?

Finns redan en nyhetsartikel om det här på Swecklockers där det mesta sagts: http://www.sweclockers.com/nyhet/15681-apple-byter-dock-konta...

Som jag skrev där... ett icke-problem enligt mig.

Permalänk
Medlem

Jag har Nokia 3510i och jag är nöjd bättre hållbarhet får man leta efter

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Nu har jag visserligen hållit Android nära hjärtat en längre tid men de senaste månaderna har jag insett att jag faktiskt inte bryr mig om telefoner särskilt mycket alls längre i och med att det enda jag använder dem till är att ringa, surfa och smsa.

Om min HTC Desire skulle få för sig att gå sönder, och om det visar sig att priset på iPhone 5 inte är helt käpprätt åt helvete och om man slipper iTunes så skulle jag faktiskt kunna tänka mig att köpa en. Fast jag vet inte. Känns som om att hela telefonen har en fet bratstämpel över sig.

Håller faktiskt med dig, man har slutat bry sig så mycket om telefoner, tror det är mest för att det är så liten skillnad på dom idag. Sen är det viktiga att man kan ringa och skicka nått sms då och då. Det räcker väldigt långt. Skulle också kunna ha en Iphone om den inte hade den status den hade...Tur att det finns andra telefoner som verkligen inte ALLA har Bratstämpel var ett fint ord

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Inte för att Trolla på något sätt, men hur kan du uthärda en iPhone 4 en längre tid? Smatalskvaliteten i den mobilen är ju den sämsta i dagens moderna samhälle och täckningen bryts stundtals. Jag vet, för min farsa har en och trivs inte alls med den för jag hör väldigt ofta inte vad han säger i telefon. Hur kan man ens få sälja en produkt som är dålig på en denna punkt som är så centralt i en telefon. Det är ord från hjärtat och ingen pajkastning på Apple.

Det beror väl på vilket exemplar man får. Under bra omständigheter har inte ett enda samtal brutits för mig.

Enda gångerna det bryts är när jag befinner mig uppe i stugan där vi knappt har täckning. Alla teleonfer ligger på 1 plupp Edge.

Men annars är jag kanonnöjd med telefonen! Perfekt ljud i samtalen, ingen som har klagat på ljudet som kommer i den andra telefonen.

Så jag tycker inte du bör hoppa på sådär utan att faktiskt veta om det är just din fars telefon eller om det är något i allmänhet. Jag beställde min på releasedagen och kan inte vara mer än nöjd Inte en skråma efter två år och inga problem!

Till topic: Tyvärr har jag nog inte råd med 5an, men det återstår att se! Ska flytta under tiden telefonen släpps och pengarna lär väl gå till diverse inredning, men hoppas att en slant är kvar till 5an.

Skrivet av VincHeee:

Jag har Nokia 3510i och jag är nöjd bättre hållbarhet får man leta efter

Jag som har för mig att knapparna på 3510i går sönder lätt. Har för mig att det är dem där plastknapparna som är mjuka och känns som att de bör gå sönder Har dock aldrig haft en sådan telefon så kan ej veta utan går endast efter få minnen från högstadiet. Det var under den tiden 3510i blev hyfsat populär.

Permalänk
Medlem

Tydligen så ska produktionen av Iphone 5 vara igång( enligt rykten....)

http://news.cnet.com/8301-13579_3-57477553-37/iphone-5-produc...

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

visst, 2 år kanske var lite att ta i men det finns gott om mobiler som ligger före iphone i specs och har gjort det en längre period.

För att iphone 5 ens ska bli interssant måste de göra den minst 4tum med en retina display med en retarded hög upplösning utan att batteritiden lider.

men det jag HATAR mest med iphone är hur känsliga de är... kanske gorillaglas 3 skulle vara något för apple att investera i

Bara för att du har slängt din mobil i marken så betyder det inte att dom är känsliga. Tycker Iphone 4 håller ganska bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Android fanboy....

Så Iphone 5 kommer prestera och ha samma funktioner som den första galaxy? Lets see...

--

Tycker det ska bli intressant hur den presterar mot Samsungs s3!

Jag antar att han skämtade. Men han menade nog också att Apple ligger ganska långt efter. Den har blivit ömtåligare, har hört klagandes på batteritid (vilket det inte var så mycket problem med tidigare) och att efter 1 år får du bara ett lite snäpp bättre system och kanske bättre bild och kamera förstås.
Nej jag ska inte klaga på prestanda på iPhone den är helt okej men är mera medelklassen inte bland topp. Apple kanske borde tänka på att göra en mobil som klarar att bli tappad en meter ovanför vardagsrums golvet som i princip alla andra gör, även dom billiga telefonerna.
Men nej dom behöver knappt göra något eftersom alla dessa fans kommer köpa den ändå oavsett. En snygg design, bra reklam och en Apple-logga på baksidan räcker!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Bara för att du har slängt din mobil i marken så betyder det inte att dom är känsliga. Tycker Iphone 4 håller ganska bra.

Har hört många som tappat den 1 meter och den gått sönder. Men å andra sidan så var det en tjej som tappade den flera meter men den klarade sig. Beror på vart den hamnar, eftersom det är bara på sidorna som den tål stryk. Men det borde den väl göra överallt, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Har hört många som tappat den 1 meter och den gått sönder. Men å andra sidan så var det en tjej som tappade den flera meter men den klarade sig. Beror på vart den hamnar, eftersom det är bara på sidorna som den tål stryk. Men det borde den väl göra överallt, eller?

Jo stämmer bra det, jag har tappat min iPhone 4 mer gånger än jag kommer ihåg. Den har alltid hållit, tror nog det beror väldigt mycket på vilken vinkel den landar på golvet/marken precis som du säger.

Dock så har man massivs med repor längs kanten, nåja får man tåla med tills man har skaffat iPhone 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Det beror väl på vilket exemplar man får. Under bra omständigheter har inte ett enda samtal brutits för mig.

Enda gångerna det bryts är när jag befinner mig uppe i stugan där vi knappt har täckning. Alla teleonfer ligger på 1 plupp Edge.

Men annars är jag kanonnöjd med telefonen! Perfekt ljud i samtalen, ingen som har klagat på ljudet som kommer i den andra telefonen.

Så jag tycker inte du bör hoppa på sådär utan att faktiskt veta om det är just din fars telefon eller om det är något i allmänhet. Jag beställde min på releasedagen och kan inte vara mer än nöjd Inte en skråma efter två år och inga problem!

Till topic: Tyvärr har jag nog inte råd med 5an, men det återstår att se! Ska flytta under tiden telefonen släpps och pengarna lär väl gå till diverse inredning, men hoppas att en slant är kvar till 5an.

Jag som har för mig att knapparna på 3510i går sönder lätt. Har för mig att det är dem där plastknapparna som är mjuka och känns som att de bör gå sönder Har dock aldrig haft en sådan telefon så kan ej veta utan går endast efter få minnen från högstadiet. Det var under den tiden 3510i blev hyfsat populär.

Som sagt så har jag förklarat efter det inlägget om du läser vidare i Tråden. Problemet är inte tagit från luften... Men efter upprättelse att inte det var generella problemet så måste ju farsans före detta iPhone 4 vara trasig med all säkerhet, men han har nu min före detta Motorola RAZR och är mycket nöjd.