Funkar Ps3 kontroll till Battlefield (PC)?

Permalänk

Funkar Ps3 kontroll till Battlefield (PC)?

Tjena, om jag skulle vilja spela battlefield bad company 2 på datorn med ps3 kontroll hur ska jag göra.
Jag har laddat ner motionjoy, det funkar på fifa och lite andra spel men på just BBC2 funkar det inte.

Är det någon som vet hur man får det att funka?

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Medlem

Jag fick det att funka. Men man fick ange vilka knappar som gjorde vad dock.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Skrivet av xenopsy:

Jag fick det att funka. Men man fick ange vilka knappar som gjorde vad dock.

Skulle du kunna hjälpa mig att fixa det?

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Entusiast

Det är ingen autoaim i BFBC2 PC versionen va?
Isåfall bered dig på att bli ägd.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Det är ingen autoaim i BFBC2 PC versionen va?
Isåfall bered dig på att bli ägd.

vad menar du ingen autoaim ?

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outman112:

vad menar du ingen autoaim ?

För att kompensera den minskade möjligheten att vara precis på konsol jämfört med PC så "hjälper" spelet dig i bland med att sikta lite smått.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Skrivet av Outman112:

vad menar du ingen autoaim ?

Spelet hjälper dig att sikta lite. Ex: Om du siktar nära huvudet så dras siktet mitt på huvudet av sig själv utan att du behöver sikta. Det är så på de flesta konsol spel eftersom att kontrollerna inte är lika exakt som mus och tangentbord.

Edit: såg att någon hann före, låter det stå kvar iaf

Permalänk

.....

Det funkar spelar själv så fast jag använder en emulator som heter ds3tool så det emulerar en xbox360 dosa jag tycker det funkar bäst och med minst buggar.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av Thompaam:

För att kompensera den minskade möjligheten att vara precis på konsol jämfört med PC så "hjälper" spelet dig i bland med att sikta lite smått.

Skrivet av tachiibou:

Spelet hjälper dig att sikta lite. Ex: Om du siktar nära huvudet så dras siktet mitt på huvudet av sig själv utan att du behöver sikta. Det är så på de flesta konsol spel eftersom att kontrollerna inte är lika exakt som mus och tangentbord.

Edit: såg att någon hann före, låter det stå kvar iaf

Tack så mycket

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Skrivet av DominatorPC:

Det funkar spelar själv så fast jag använder en emulator som heter ds3tool så det emulerar en xbox360 dosa jag tycker det funkar bäst och med minst buggar.

Hur funkder det kan du skicka någon länk?

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Medlem

Använder också DS3 Tool, alla spel med X360 kontroll support kan alltså också användas med PS3 kontroll då den agerar som samma. Har du dessutom bluetooth kan du spela utan sladd, med lite krångel om de nu inte fixat det redan ;). http://www.motioninjoy.com/

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

Använd youtube..
Och btw, får jag fråga varför du vill använda ps3 dosa på pc?
För att.. måste konstatera att det är 1000 x enklare med tangentbord och mus..
Så du kommer nog inte direkt ligga på top någon match alltså

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Använder också DS3 Tool, alla spel med X360 kontroll support kan alltså också användas med PS3 kontroll då den agerar som samma. Har du dessutom bluetooth kan du spela utan sladd, med lite krångel om de nu inte fixat det redan ;). http://www.motioninjoy.com/

aha, oj känner mig lite dum. Men jag har redan den, men den verkar inte funka på BFBC2

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Outman112:

vad menar du ingen autoaim ?

Eftersom att PS3 kontrollern inte är i närheten lika precis som en mus, så kör man med autoaim på konsoler, som flera redan förklarat.
Nu kommer du dock möta PC-spelare med mus och tangentbord.

Inte nog med att PC-spelare i många fall är generellt bättre på FPS-spel än konsolspelare, de har dessutom överlägsen pricksäkerhet med musen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Eftersom att PS3 kontrollern inte är i närheten lika precis som en mus, så kör man med autoaim på konsoler, som flera redan förklarat.
Nu kommer du dock möta PC-spelare med mus och tangentbord.

Inte nog med att PC-spelare i många fall är generellt bättre på FPS-spel än konsolspelare, de har dessutom överlägsen pricksäkerhet med musen.

men xenopsy fick det att funka då borde det gå?

ja men det gör inget

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Outman112:

men xenopsy fick det att funka då borde det gå?

ja men det gör inget

Ja det bör gå, sedan är ju frågan om det blir en trevligt upplevelse eller ej.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outman112:

men xenopsy fick det att funka då borde det gå?

ja men det gör inget

Jag kan återkomma med hur jag gjorde. Är dock inte hemma för än ikväll så jag kommer med svar då.

För övrigt så använder jag själv bara kontollern när jag kör flyplan och helikopter. I det övriga är det värdelöst i min mening.

Men det är krångligt och jobbigt att ansluta skiten. Och av någon anledning så startar alltid mitt ps3 så fort jag drar ur usb kabeln från pc och ps3 kontroll.
Men jag återkommer senare.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outman112:

Tjena, om jag skulle vilja spela battlefield bad company 2 på datorn med ps3 kontroll hur ska jag göra.
Jag har laddat ner motionjoy, det funkar på fifa och lite andra spel men på just BBC2 funkar det inte.

Är det någon som vet hur man får det att funka?

Vet inte om du redan löst problemet, men jag kör på ändå.

Se till att du har senaste versionen av DS3 Tool. Version 0.7.
Starta den och gå in på driver manager.
Tryck "Install all"
Tryck "Load driver"
Koppla ur och in kontrollen igen när programmet är färdigt.
Gå in på profiles och klicka Playstaion 3.

Testa om kontrollen, framförallt stickarna, funkar genom att gå in på Game Controller Panel > Egenskaper och rör stickarna och se om nått händer på skärmen.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem

Hej på er!

Jag har också problem att få min PS3 kontroll att fungera i spel på PCn.
Jag har laddat ner DS3 Tool den senaste versionen på http://www.motioninjoy.com/ och i DS3tool så får jag allt att fungera även stickarna på ps3 kontrollen när jag kör testet. Spelet som jag vill spela med min ps3 kontroll är Protype2. När spelet startar så kommer det upp en text som säger ungefär "Det här spelet är inställt på att spelas med keybord+mus, men det kan ändras i inställningar" Men... när jag väl är inne på inställningar och ska ändra från "keybord+mus" så finns det inga andra alternativ att välja på. Spelet känner alltså inte av att jag har en kontroll kopplat till datorn, fast DS3 Tool säger att allt är grönt. Vad kan man göra?