Skaffa guld på det oärliga sättet!

Permalänk
Medlem

Skaffa guld på det oärliga sättet!

Hejsan går i tankarna om att köpa guld..vet riskerna och behöver inte ha dom förklarade för mig!

Min fråga är vet ni någon sida som accepterar sms betalning?

Kommer ihåg att man kunde köpa habbo saker på liknande sätt när jag spelade ett par år sedan

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Om du inte hittar någon för sms betalning (personligen tycker jag det är dumt) så kan du ju alltid använda paypal. Du kan t ex gå ner till valfri bank och be dem sätta in pengar med hjälp av detailer som finns på deras sida.

Sen tror jag pressbyrån brukar ha något slags värdekort som går att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Om du inte hittar någon för sms betalning (personligen tycker jag det är dumt) så kan du ju alltid använda paypal. Du kan t ex gå ner till valfri bank och be dem sätta in pengar med hjälp av detailer som finns på deras sida.

Sen tror jag pressbyrån brukar ha något slags värdekort som går att använda.

Japp...spend-on..

Gick ner för att köpa det igår..hade bara 200 spänn på mig
39kr för självaste kortet och minium man kan ladda är 200..

Gick i spöregnet för det beskedet usch :P..

Saken är att jag inte gillar att gå inte på random sidor och om någon har erfarenhet eller vet
att ett viss bolag tilll-ger sådan tjänst så skulle jag kunna googla runt på ett företag och leta fakta om det
istället för att gå in på allt google ger mig

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Japp...spend-on..

Gick ner för att köpa det igår..hade bara 200 spänn på mig
39kr för självaste kortet och minium man kan ladda är 200..

Gick i spöregnet för det beskedet usch :P..

Saken är att jag inte gillar att gå inte på random sidor och om någon har erfarenhet eller vet
att ett viss bolag tilll-ger sådan tjänst så skulle jag kunna googla runt på ett företag och leta fakta om det
istället för att gå in på allt google ger mig

Så heter det alltså ^.^

Nu kanske SweC kanske inte är helt rätt forum gällande att leta detta på, men jag kommer ge dig ett tips.

http://www.ownedcore.com/forums/world-of-warcraft/world-of-wa... finns en hel del reviews på olika sidor som säljer guld osv. Ownedcore är en relativt stort "exploit/hack" forum för WoW, så du kan lita på det de flesta skriver där.

Fortfarande, ta det lungt! Saker kan gå rent av skit när man köper guld >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Så heter det alltså ^.^

Nu kanske SweC kanske inte är helt rätt forum gällande att leta detta på, men jag kommer ge dig ett tips.

http://www.ownedcore.com/forums/world-of-warcraft/world-of-wa... finns en hel del reviews på olika sidor som säljer guld osv. Ownedcore är en relativt stort "exploit/hack" forum för WoW, så du kan lita på det de flesta skriver där.

Fortfarande, ta det lungt! Saker kan gå rent av skit när man köper guld >.<

Nej..jag slänger mig på den första kommentaren jag ser ^.^

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

kan ju rekommendera offgamers iaf varit kund i ca5 år och aldrig haft något problem.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mundii:

kan ju rekommendera offgamers iaf varit kund i ca5 år och aldrig haft något problem.

Vill handla här..men jävlarna använde mitt mobil nummer efter jag handla här till massa olika skit..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Vilken server spelar du på?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Skrivet av Mundii:

kan ju rekommendera offgamers iaf varit kund i ca5 år och aldrig haft något problem.

Samma här, har spenderat runt 10.000-15.000 kr hos dem sen 2005

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Vill handla här..men jävlarna använde mitt mobil nummer efter jag handla här till massa olika skit..

Anv ett kontant kort för nät bruk, och plocka ur det då du inte anv det

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Samma här, har spenderat runt 10.000-15.000 kr hos dem sen 2005

Herregud! De va mycket pengar

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plesjoor:

Herregud! De va mycket pengar

Jobbar jag mellan 50-75 timmar övertid är jag uppe i dom summorna så det handlar om att prioritera. Och jag är faktiskt hellre på jobbet 50 timmar än farmar i wow i 50 timmar.

Permalänk
Skrivet av Plesjoor:

Herregud! De va mycket pengar

Tid är pengar.
Ungefär som folk som hyr in hantverkare, man kan göra det själv men det tar bra mycket längre tid och kanske inte blir lika bra.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Jobbar jag mellan 50-75 timmar övertid är jag uppe i dom summorna så det handlar om att prioritera. Och jag är faktiskt hellre på jobbet 50 timmar än farmar i wow i 50 timmar.

Man får ju inte glömma att det inte räcker att farma 50 tim för att få den summan guld som man får av 50 tim övertid

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Så heter det alltså ^.^

Nu kanske SweC kanske inte är helt rätt forum gällande att leta detta på, men jag kommer ge dig ett tips.

http://www.ownedcore.com/forums/world-of-warcraft/world-of-wa... finns en hel del reviews på olika sidor som säljer guld osv. Ownedcore är en relativt stort "exploit/hack" forum för WoW, så du kan lita på det de flesta skriver där.

Fortfarande, ta det lungt! Saker kan gå rent av skit när man köper guld >.<

Man kan aldrig lita på vad folk säger på forum, speciellt inte här på sweclockers där alla tror att dom vet bäst om allt och alla, och att ingen har fel, alla är envisa om sin sak trots att fler kan ha fel om samma sak. Ingen talar sanning nånstans här på internet, alltid ska det komma några och förstöra det genom att skoja en massa eller vägra förstå att dom har FEL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Nej..jag slänger mig på den första kommentaren jag ser ^.^

Kan rekomender gameusd starkt

Permalänk
Medlem

Jag köpte faktiskt guld på vanilla tiden när man var helt ny i spelet och det var svårt att få tag på guld.
Så jag köpte typ 1000g först till mount sen blev det lite till för någon gear osv. Tror jag köpte totalt 3k guld.
Sedan vanilla har det ju dock varit så sjukt lätt att få tag på guld och jag hade 450k~ när jag sålde mitt wow acc.
Sidan jag använde mig av iallafall när jag köpte på vanilla tiden var http://www.brogame.com/
Det funkade extremt bra faktiskt och alla 3 gångerna (3x 1000g) så fick jag guldet inom 10 minuter på posten.
Var inga problem alls.
Nu vet jag ju inte hur sidan är nu för tiden men på vanilla iallafall så var dom att räkna med helt klart.
Dom tog alla möjliga betalnings metoder då och jag tror jag använde mig av paypal. Man är ju inte jätte sugen på att använda sitt VISA kort på guld säljar sidor.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av Death On Wings:

Samma här, har spenderat runt 10.000-15.000 kr hos dem sen 2005

10.000-15.000 kr ? fuck sake? jag köpte 10k gold för kanse 80 spänn sedan räknade jag på hur dyrt det var och köpte mig istället en kopia av duplication handler för 1000 kronor och efter det var man ekonomiskt oberoende i wow...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

10.000-15.000 kr ? fuck sake? jag köpte 10k gold för kanse 80 spänn sedan räknade jag på hur dyrt det var och köpte mig istället en kopia av duplication handler för 1000 kronor och efter det var man ekonomiskt oberoende i wow...

Vad för något?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

itemgarden.com.

Var medveten om hur kinafarmare skaffar guld; genom en trojan som snor spelares wow-pswd, ofta kommer den genom ett spoofat Blizzard-mail. Inte sällan till deras egna kunder! Så ifall du börjar få mystiska blizzard-mail skickade till dig efter köpet, kasta utan att läsa.

Lycka till.

Permalänk
Skrivet av TokigaSmurfeN:

10.000-15.000 kr ? fuck sake? jag köpte 10k gold för kanse 80 spänn sedan räknade jag på hur dyrt det var och köpte mig istället en kopia av duplication handler för 1000 kronor och efter det var man ekonomiskt oberoende i wow...

2005 fick du inga 10k för 80kr, snarare 200guld för 100kr

Permalänk
Medlem

Vart ett köp på offgamers.. allt gick fint^^

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Funderat på Paypal? Rekommenderar om du är rädd för att ge ut dina kortuppgifter.

Permalänk
Medlem

Offgamers funkar fint

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Hur mycket köpte ni?
Fick ni allt levererat i en och samma trade?
Hur lång tid tog det? från beställning till att det va klart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Hur mycket köpte ni?
Fick ni allt levererat i en och samma trade?
Hur lång tid tog det? från beställning till att det va klart?

Jag köpte 30k, fick allt i ett och samma trade.
Det tog ~30 min, beställde någon gång efter 00:00.

Det var ett bra tag sedan jag köpte, så kan vara lite +/- på tiden, men fort & säkert gick det iallafall

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Spelar inte längre men

Skrivet av Wully:

Kan rekomender gameusd starkt

Jag med.
Har handlat på många sidor, men sen jag testade gameusd så höll jag mig till dom.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Köpt en gång i mitt liv från Itemgarden för kanske 5-6 år sedan eller så. Tog 20 minuter eller något sådant, no problemo.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Z0l!d:

Vad för något?

Köpte tillgång till ett 3:e partsprogram som gör det möjligt att "kopiera" items i din inventory, BoE och BoP. Jag höll mig till tcg mounts som jag sålde för riktiga pengar.

Permalänk
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Köpte tillgång till ett 3:e partsprogram som gör det möjligt att "kopiera" items i din inventory, BoE och BoP. Jag höll mig till tcg mounts som jag sålde för riktiga pengar.

äckel, mountsen försvinner efter ett par dagar folk som köpt dom..
detta är ett väldigt stort problem då folk köper mounts för 20-300k guld, och sen försvinner dom några dagar efter.. fan värre än scams