Nya bilder på Iphone 5 visar hela telefonens utsida

Permalänk
Melding Plague

Nya bilder på Iphone 5 visar hela telefonens utsida

Under sommarmånaderna har en mängd bilder på vad som sägs vara nästa Iphone läckt ut på nätet. Nu publiceras ytterligare ett gäng och denna gång syns den kompletta exteriören.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj vilken skillnad!

Permalänk
Medlem

Nu kanske den inte går sönder lika lätt? Räcker ju att nysa på en iPhone 4S för att glaset skall brista.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
99:e percentilen

Borde ha varit helt och hållet Unibody.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Och vad kan denna leksak kosta? tråkigt om den får lika högt pris som 4:an hade vid lansering.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Ful.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Tycker den delar likheter med min brända smörgås, säljstopp tack!

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Avstängd

Har Apple dött med Jobs?

Det där ser ju ut som Iphone 4 med mindre modifikationer.

Permalänk
Medlem

Största problemet med hel unibody i metall är antenn signalerna. därför man ofta lämnar lite utskärningar i botten/toppen.

Skall bli intressant med att de ändrar och löser aspect ratio. Hela IOS och alla dess appar bygger ju på just den aspect ratio de har för sina iphone/ipad produkter.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Min iphone 4 fungerar fortfarande perfekt. INgen idé att byta upp sig i onödan. Dock ser den fin ut.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Enda jobbiga med anodiserad aluminium är att det känns så kyligt i handen, flera grader kallare än vad det är.

Permalänk
Medlem

Blir väl till att skaffa den. Blir väll som med alla tidigare telefoner. Tre kommer ringa mig och jag förtsätter betala exakt som jag gör idag så får jag en ny telefon dvs ha kvar mitt abonnemang och binda upp det men betala 49 kr extra i månaden för telefon. Då kan jag sälja den gamla iPhone 4 för mer än vad jag gett för den.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tycker den ser ut som en billig Iphone 4 kopia från Ebay typ.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Hedersmedlem

Nja, jag vet inte. Bra med större skärm och så men utseendet var ju ingen höjdare. Ser mer ut som en kineskisk kopia på en iPhone 5.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Patent på fyra tums skärm? Unibody design också kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Har Apple dött med Jobs?

Det där ser ju ut som Iphone 4 med mindre modifikationer.

Tycker alla iPhones ser i princip likadana ut. Sen 4.an blev den mer kantig, men annars är de alla ganska identiska.
Samma sak med alla sorters iPod touch.

Längtar till iPhone 5. Har repat skärmen på min 4:a och har velat uppgradera till 4S just för att den helt enkelt är snabbare. Tur att jag orkade hålla mig för annars skulle nästa telefon bli 5S/6 eller vad det blir.
Är för van vid iphone för att orka byta till en androidtelefon. Aldrig använt eller ens pillat på en sån tidigare.

Permalänk
Medlem

Är det micro usb i botten eller har apple hittat på ytterligare en ny kontakt ?

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Är det micro usb i botten eller har apple hittat på ytterligare en ny kontakt ?

Läs artikeln. Jag förstår att det är lättare att bara se på bilderna.

Skickades från m.sweclockers.com

lite på slutet
Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk

fulblå

Är det bara jag som direkt associerar den där blåaktiga tonen på telefonen till de gamla packard bell imedia datorerna som ju inte var allt för snygga...

Permalänk
Medlem

iPhone 4 var bra mycket snyggare än denna. Men det kanske inte är den slutliga modellen som kommer säljas.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg, om det nu är så iPhone 5 kommer att se ut. Man blir lite skeptiskt till att bilderna är äkta med tanke på "minusknappen" för volymen har vänt sig 90 grader på en utav bilderna.

Permalänk
Medlem

Pass på den, betala nyss sista räkningen på iPhone 4an.
Får se hur nästa Nexus blir ist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Tycker alla iPhones ser i princip likadana ut. Sen 4.an blev den mer kantig, men annars är de alla ganska identiska.
Samma sak med alla sorters iPod touch.

Längtar till iPhone 5. Har repat skärmen på min 4:a och har velat uppgradera till 4S just för att den helt enkelt är snabbare. Tur att jag orkade hålla mig för annars skulle nästa telefon bli 5S/6 eller vad det blir.
Är för van vid iphone för att orka byta till en androidtelefon. Aldrig använt eller ens pillat på en sån tidigare.

Har både 4 och 4s, visst är 4s snabbare och har lite bättre kamera, men 4s blir varm och har mycket sämre batteritid. Hoppas de inte fuckat upp 5:an, de bör ha lyckats göra ett LTE chips med allt integrerat, att de inte drar så mycket ström, och nu med större tunnare skärm, får de säkert plats med större batteri förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem

så det här är den sista telefonen som Jobs designade innan han tassade vidare? Kommer inhandlas. Men det var inte mycket till skillnad mot fyran!

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt att bilderna visar en kina-kopia. På bilderna ser den rätt crapig ut och säga vad man vill om Apple men byggkvaliteten har varit hög på de föregående modellerna, om än lite sköra kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Har både 4 och 4s, visst är 4s snabbare och har lite bättre kamera, men 4s blir varm och har mycket sämre batteritid. Hoppas de inte fuckat upp 5:an, de bör ha lyckats göra ett LTE chips med allt integrerat, att de inte drar så mycket ström, och nu med större tunnare skärm, får de säkert plats med större batteri förhoppningsvis.

Oja det viktigaste just nu känns som batteritiden, skulle inte vara fel om den kunde hålla ett lite längre tag.
Det borde ju iallafall bli minst lika bra hårdvara som på 4S, men jag hoppas på bättre än så, iallafall lite högre klock på processorn och bättre GPU.

Permalänk

Aldrig att det där är iPhone 5, det förstår väl vem som helst? Först och främst skulle aldrig Apple byta ratio på sin skärm, tänk alla appar som måste uppdateras för den nya upplösning! Allt måste göras om, tror aldrig Apple skulle göra något så dumt. För det andra skulle Apple aldrig göra en så ful telefon, baksidan skulle bryta helt på deras stilrena enhetliga design dom haft i alla år. Så antigen är dessa bilder fake eller så dog Apple i samband med Steve Jobs, men det har jag väldigt svårt att tro! Jag själv tror att iPhone 5 kommer se ut något i stil med iPod Touch, det hade varit Apple!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahasj:

Riktigt snygg, om det nu är så iPhone 5 kommer att se ut. Man blir lite skeptiskt till att bilderna är äkta med tanke på "minusknappen" för volymen har vänt sig 90 grader på en utav bilderna.

LoL, yes! Ser det på förstabilden för nyheten.. Varför? De andra ser ju inte ut så... Kanske någon som "renderat" hela skiten i nått 3d-program?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Designmässigt verkar det ju inte finnas mycket nytänk..

Har själv varit ägare till Iphone4 sedan släppet och har i stort varit nöjd med den och faktist väntat på 5an. Hann dock byta ut 4an för ett tag sedan mot en android telefon....

Nu finns ingen väg tillbaka då allt helt plötsligt fungerar som man vill att det ska... Tänk bara o få slippa itunes för att lägga in musik inget mer jailbreakande för att köra de appar man vill ha!

Visa signatur
Permalänk

Skulle det inte vara snyggare om skärmen gick enda ut på långsidan, så man slipper den svarta ramen?:) Kanske inte går..:(

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4