Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Bra guide

Tack!

Skrivet av KKay:

Hinner inte läsa igenom den just nu så det får vänta tills imorgon. Men den verkar lovande!

Roligt att höra!

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riille:

Tack!

Roligt att höra!

Du fick min röst iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

bra gjort! kul att folk lägger ner så mycket tid på guiderna här!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Bra guide för nybörjare, kunde inte hitta några direkt fel. 5/5. Gillas.

Permalänk
Medlem

personligen brukar jag ta grafikkortet sist men kanske bara är jag

jävligt grym guide i övrigt! den här kommer länkas flitigt

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

bra gjort! kul att folk lägger ner så mycket tid på guiderna här!

Ja, det tog ganska lång tid att skriva den ;P

Skrivet av MuffinManxD:

Bra guide för nybörjare, kunde inte hitta några direkt fel. 5/5. Gillas.

Gött!

Skrivet av Laggzor:

personligen brukar jag ta grafikkortet sist men kanske bara är jag

jävligt grym guide i övrigt! den här kommer länkas flitigt

Ja det brukar väl jag också göra ibland. Spelar väl inte så stor roll, blir väl lite lättare att dra kablarna fint om man sätter in grafikkortet sist. Är väl en smaksak antar jag.
Kul att du gillade den och du får gärna länka den till andra, det säger jag inte nej till!

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Som några andra har sagt så kanske det inte vore helt fel att lägga till lite bilder på hur det ser ut när man installerar diverse komponenter? Om du finner dig tid över och om fler folk tycker guiden är bra. Det är ju typ bara fixa lite mer sen kan denna bli klistrad imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundell318:

Som några andra har sagt så kanske det inte vore helt fel att lägga till lite bilder på hur det ser ut när man installerar diverse komponenter? Om du finner dig tid över och om fler folk tycker guiden är bra. Det är ju typ bara fixa lite mer sen kan denna bli klistrad imo.

Kul att du gillar den! Jag får se om jag får in några mer bilder på hur man sätter in komponenterna!

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Skitbra guide då jag (kanske) ska bygga min första dator! En sak bara: tycker du borde ha allt i ordning, då man inte sätter i processorn före moderkortet xD

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem

Finns inget annat att säga än att det var en riktigt bra guide.
Min nuvarande dator köpte jag monterad för jag var lite osöker och hade inte riktigt tid.
Hade denna guiden funnits för ett år sen så hade jag nog bygg själv!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuiceU:

Skitbra guide då jag (kanske) ska bygga min första dator! En sak bara: tycker du borde ha allt i ordning, då man inte sätter i processorn före moderkortet xD

Det är en smaksak, jag personligen tycker att det är lättare att sätta in processorn före moderkortet.

Skrivet av TheGiant:

Finns inget annat att säga än att det var en riktigt bra guide.
Min nuvarande dator köpte jag monterad för jag var lite osöker och hade inte riktigt tid.
Hade denna guiden funnits för ett år sen så hade jag nog bygg själv!

Tackar! Glöm inte bort att ge mig en röst till tävlingen om du nu gillade den! (genom att "gilla" guiden)

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Hur bra guide som helst! Ett par grejer man undrat som man fick klockrena svar på!
"Gillar" stenhårt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av riille:

Det är en smaksak, jag personligen tycker att det är lättare att sätta in processorn före moderkortet.

Tackar! Glöm inte bort att ge mig en röst till tävlingen om du nu gillade den! (genom att "gilla" guiden)

Haha, juste! Tänkte inte på att man kan göra det innnan man har satt in det i chassit

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweet_Shadow:

Hur bra guide som helst! Ett par grejer man undrat som man fick klockrena svar på!
"Gillar" stenhårt!

Roligt att den uppskattas! Du får gärna dela med dig av guiden så att fler hittar den!

Skrivet av GuiceU:

Haha, juste! Tänkte inte på att man kan göra det innnan man har satt in det i chassit

Haha, ja ibland får man ju lite "hjärnsläpp"

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Väldigt tydlig och enkel-att-följa guide, synd att den inte fanns första gången jag byggde en dator :/

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Bra guide, en aning för fördummat språk tycker jag dock. 3.5/5

Permalänk

En mycket bra guide!

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem
Skrivet av wacomist:

Väldigt tydlig och enkel-att-följa guide, synd att den inte fanns första gången jag byggde en dator :/

Bra jobbat!

Tack!

Skrivet av exone:

Bra guide, en aning för fördummat språk tycker jag dock. 3.5/5

Tack, kan försöka ändra texten där det låter lite knasigt ;P

Skrivet av Cryostatic:

En mycket bra guide!

Tack!

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Ska försöka mig på mitt första bygge om ett par dagar! Mha den här guiden borde jag lyckas galant (Hoppas jag )

Tack för guiden!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte X570 AORUS ELITE |
EVGA GeForce RTX 2080 Ti | G.Skill 16GB DDR4 3400MHz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av stegdoza:

Ska försöka mig på mitt första bygge om ett par dagar! Mha den här guiden borde jag lyckas galant (Hoppas jag )

Tack för guiden!

Kul att du hittade den då! Om du behöver hjälp eller kör fast under byggets gång så kan du alltid skriva här i guiden eller skicka ett PM

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig guide nu när jag ska ta och bygga ihop min dator för första gången ^^

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk
Geeks
SweClockers

#5 - Vinnare!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Tack för en bra och välskriven guide! Jag ska försöka mig på mitt första *riktiga* datorbygge senare idag, och denna guide kommer att stå öppen medan jag gör det. Förhoppningsvis går det vägen, ha ha.

Permalänk

Har inte läst igenom den ännu, verkar lovande. Dock verkar det som att alla bilder är borta, eller är det bara för mig?

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Hemsidan du hostade bilderna på verkar ha tagit bort bilderna, jag kanske har fel?

Permalänk
Medlem

Bra guide! Precis vad jag behöver.
Men bilderna är borta... inte bra!
Går det att lösa vore det kanon.

Permalänk

Mycket bra guide! och blir bara bättre ju mer du förbättrar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Har inte läst igenom den ännu, verkar lovande. Dock verkar det som att alla bilder är borta, eller är det bara för mig?

Skrivet av Lewrh:

Hemsidan du hostade bilderna på verkar ha tagit bort bilderna, jag kanske har fel?

Skrivet av jinerlo:

Bra guide! Precis vad jag behöver.
Men bilderna är borta... inte bra!
Går det att lösa vore det kanon.

Såg nu idag att det finns fortfarande folk som vill läsa denna guide, såg också nu att bilderna är borta. Jag laddar upp dem på ett nytt säkert ställe! Så nu är bilderna fixade!

Hoppas ni gillart!

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Admin, mods
Som ny här på forumet och ny inom datorbyggandet har jag plöjt igenom ett antal trådar i jakt på information.
Det hade varit kanon om denna tråden hade blivit klistrad! så man hade sluppit gå igenom olika trådar med olika information.
Att ha 1 tråd om hur man bygger sin första dator som kontinuerligt blir uppdaterad hade varit toppen!

@riille
Jättebra guide för mig som lekman! Gillas starkt!
Väldigt enkel och bra text som gör det lätt att förstå, bilderna är också kanon!
Bra jobbat!

Permalänk

Mycket bra och informativ tråd som kommer att skrivas ut och användas vid mitt första datorbygge!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz | GPU: GeForce GTX 570 | Minne: 8 GB RAM