Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

home fujitsu ph300 intel i3-2120 4gb 500gb w7hp ati hd5450, 2890:- på CDON !

Permalänk
Medlem

Slog till på en jag också xD

2361kr inkl frakt så jävla billigt!

Ska använda den som Hårdisk hade jag tänkt!
Hoppas det får plats fler hårdiskar i den!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Slog till på en jag också xD

2361kr inkl frakt så jävla billigt!

Ska använda den som Hårdisk hade jag tänkt!
Hoppas det får plats fler hårdiskar i den!

Det finns 4 Sata kontakter(2 borde vara lediga) och 3 platser för 3.5", så två diskar till borde väl gå in...eller?

Permalänk
Medlem

Fått burken och kikat lite i den. Inte haft tid att dra igång den ännu...får se om det hinns med idag. Det finns två lediga SATA och plats för två HDD ytterligare.
När jag mätte så känns det som ett betydligt längre grafikkort än 21cm går in, gissningsvis 24-25cm iaf. Kanske ännu längre...
Dock kan det bli så att man täcker den ena eller båda lediga PCI platserna om grafikkortet är tjockt...

Permalänk
Medlem

Får http://cdon.se/hemelektronik/asus_radeon_hd7770_1gb_ddr5_pcie... plats?
Bredd 4.1 cm
Djup 22.6 cm
Höjd 14 cm

Hur trångt är det i burken? Hur är fläktläget?

Permalänk
Medlem

Hej!

Bara gjort en snabbkik som sagt och inte fått igång den ännu, får se om jag hinner ikväll kanske. Jag tror absolut att det får plats, dock kanske det täcker en av PciE platserna, på höjden är jag lite osäker men jag tror inte det är några problem där heller.

Permalänk
Medlem

Du får ursäkta, det är inte meningen att tjata

Permalänk
Medlem

Idag verkar inte 20 % - rabatten fungera längre. Det står på sidan att den fortfarande gäller men rabatten funkar inte i kassan. Jag hittade en 300 kr rabatt istället så priset blev 2600 kr vilket också känns ok. Burken är inte till mig utan jag bara tipsade om ett bra pris för hyfsad surfdator.

Visa signatur

[size="1"]1700+ JIUHB 0308MPMW | NF7-S 2.0 | 2 x 256 TwinMos Winbond 3200 | Hercules 8500 LE | Seagate Barracuda 80Gb IV | Enermax EG365P-VE 350W | Alpha PAL 8045 | Enermax 80 mm | Sony Trinitron G420 19"[/size]

Permalänk
Medlem

Jag fick hem min dator igår och idag när jag skulle koppla in mina befintliga högtalare (sub + 4 små högtalare med var sin kontakt) så finner jag inget uttag för alla kablar. Bara en line-out finns på baksidan. På CDONs hemsida står "Ljudkort: 5.1 surround sound". Har jag missat något? Eller måste man öppna upp datorn för att finna alla anslutningar? Eller är det så att jag helt enkelt har för gamla högtalare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rimion:

Jag fick hem min dator igår och idag när jag skulle koppla in mina befintliga högtalare (sub + 4 små högtalare med var sin kontakt) så finner jag inget uttag för alla kablar. Bara en line-out finns på baksidan. På CDONs hemsida står "Ljudkort: 5.1 surround sound". Har jag missat något? Eller måste man öppna upp datorn för att finna alla anslutningar? Eller är det så att jag helt enkelt har för gamla högtalare?

Utgångarna som finns kunde ju se på CDON om du kollat bilderna. Låter det vara osagt vad det är för inbyggt ljud i moderkortet men tror inte du kommer att kunna koppla in dina grejer utan ett separat ljudkort. Finns ju plats att sätta ett iaf.

Har startat upp min nu och den står snaskar i sig W7 uppdateringar nu. Vad gäller ljudet kan jag säga att den låter som ett mindre flygplan i 2-3sek när man trycker på startknappen, sen blir ljudnivån ok men supertyst det är den ju inte

Återkommer med poäng i W7 systemutvärdering sen.

Permalänk
Medlem

Nu har jag iofs petat i 4GB extra RAM-minne men jag får följande resultat:

Processor: 7.1
RAM-minne: 7.5
Grafik: 5.0
Spelgrafik 6.2
Hårddisk 5.9

Så byter man ut grafikkortet mot ett bättre så är det riktigt bra tycker jag.
HDD kan man ju komplettera med en SSD om man vill få upp det värdet...

Permalänk
Medlem

De finns inte möjlighet till o få se lite bilder inifrån chassit?

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en PH300 + ett HD7770. Ska bara kila till Inet och köpa en 2x4 molex -> 6 molex adapter då jag chansar på att nätagget kommer att orka.

EDIT: Det får lugnt plats ett grafikkort på 26 cm iaf. Jag bytte ut nätdelen till ett CX430 och nu är den tyst och behaglig. Jag kan lägga upp bilder om någon är intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av rullekorn82:

Jag har beställt en PH300 + ett HD7770. Ska bara kila till Inet och köpa en 2x4 molex -> 6 molex adapter då jag chansar på att nätagget kommer att orka.

EDIT: Det får lugnt plats ett grafikkort på 26 cm iaf. Jag bytte ut nätdelen till ett CX430 och nu är den tyst och behaglig. Jag kan lägga upp bilder om någon är intresserad

Jag är intresserad av bilder och hur väl den funkar

Permalänk

bra resultat?

hade tänkt mig att köpa denna fujitsu men byta nätagget och grafikkortet.
vet ni om detta hade blivit ett bra resultat?
http://www.mytrendyphone.se/shop/msi-geforce-n520gt-60255p.ht...
http://www.dustinhome.se/product/5010546528/corsair-gs-600w-a...

grafikkortet ska få plats som som jag har sett i era kommentarer, men funkar nätagget? någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skaköpas:

hade tänkt mig att köpa denna fujitsu men byta nätagget och grafikkortet.
vet ni om detta hade blivit ett bra resultat?
http://www.mytrendyphone.se/shop/msi-geforce-n520gt-60255p.ht...
http://www.dustinhome.se/product/5010546528/corsair-gs-600w-a...

grafikkortet ska få plats som som jag har sett i era kommentarer, men funkar nätagget? någon?

Det grafik kortet är inte mycket bättre än det som redan sitter i:/ så skippa gt 520 och nätagget och köp detta grafik kortet istället då kommer du få en mycket bättre dator för spel http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1130318 Men det det kommer gå in på håret för det är 210mm långt och det får bara plats grafik kort som är 210mm långa.

Permalänk
Skrivet av albin967:

Det grafik kortet är inte mycket bättre än det som redan sitter i:/ så skippa gt 520 och nätagget och köp detta grafik kortet istället då kommer du få en mycket bättre dator för spel http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1130318 Men det det kommer gå in på håret för det är 210mm långt och det får bara plats grafik kort som är 210mm långa.

Om det stämmer blir det ju billigare också ! 1500 för nätagg och grafikkort annars.. 1100 på cdon för det du länkade, tack!
Förresten vart hittade alla sina koder där dom fick datorn för 2300?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad på urspårad diskussion*

Tänk på att följa Sweclockers regler, speciellt hela §1 (för god trivsel) samt §4 (bumpar ej tillåtet).

Är det någon som vill fortsätta en konstruktiv diskussion kan denne starta en egen tråd, vilket hade varit bäst från första början.

Att gå in och editera bort sina ursprungliga inlägg gör frågeställningarna obegripliga, så undvik sådant i framtiden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro