Är dessa (spel) något att spara på?/något värde i?

Permalänk
Medlem

Är dessa (spel) något att spara på?/något värde i?

Hittade dom här på en loppis på semestern. De var gratis så jag tog dom. De innehåller skiva, mannual samt reklamblad eller vad det nu är, har inte tittat. Så ja nu undrar jag om det är något att spara på. Om det inte är det så slänger jag dom på tippen. Vad tror ni, något att spara på?

Permalänk

Tycker du ska installera F117A och försöka lyfta istället. Det sysselsatte jag mig med som barn. Säg till om du klarar det!

Visa signatur

Argaste

Permalänk

Om det är det samma Grand Prix som jag har liggande så är det kungligt! 3 bilar, 8 banor. Och framförallt ljudet och musiken är härlig. Klart värt att installera

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Släng upp det på ebay, det internationella ebay. Kan finnas några samlare som vill ha det vet man aldrig. Men spontant tror jag inte de är värda så mycket.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Nej, inte många kronor. Spelen är på tok för vanliga för att någonsin bli värda något, i alla fall så länge vi lever.

Permalänk

Vanliga men klassiska dock. Jag hade ju inte kastat dom om jag inte var tvungen.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Håller med, väldigt få CD-baserade PC-spel brukar betinga något större samlarvärde. PC-spel på 3,5" eller ännu hellre 5,25" diskett är mer eftertraktade.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av TommyToad:

Tycker du ska installera F117A och försöka lyfta istället. Det sysselsatte jag mig med som barn. Säg till om du klarar det!

Samma här. Lyckades aldrig hitta rätt knappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Grand Prix är sannerligen inte bara ett random, halvsunkigt bilspel i mängden. Det är det första i Geoff Crammond's Grand Prix-serie och var absolut top notch när det kom. Amiga-versionen som kom ett år tidigare brukar räknas till topp 3 bilspel någonsin till Amigan.
Antagligen för vanligt för att vara värt något dock, men det är spelhistoriskt sett väldigt intressant.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, får se hur jag gör med dom.. sparar dom sålänge!