War Z det nya "stora" zombie spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Det bästa med War Z är att DayZ's spelarbas kommer att bli såå mycket bättre.
War Z är ett spel gjort för casuals, av casuals.

Att de sedan måste använda DayZ (ett alpha-mod som körs på en beta-version till en militär-simulator) som en slags syndabock för att framföra sina "överlägsna features" är bara sorgligt.

Detta nya företaget kommer inte få pengar utav mig, men säkerligen utav andra som är trötta på att inte få behålla sin progress.

Du vet ingenting om spelet men du har redan bestämt dig för att det är för "casuals". Tycker du verkligen inte att det är lite konstigt?

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Skrivet av Rikimaru:

Du vet ingenting om spelet men du har redan bestämt dig för att det är för "casuals". Tycker du verkligen inte att det är lite konstigt?

Med tanke på att några av de funktioner som gör DayZ till hardcore är borttagna eller så har de bara valt att inte nämna dem. Vilket leder till att War Z borde resultera i ett spel för casuals.

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |

Permalänk
Skrivet av Rikimaru:

Skill system
Din character dör inte permanent (om man inte kör hardcore) (Diablo III)
Du kan spara items
Pay to win (Diablo III)
Sanctuaries (WoW)

"These zombies have stem cells can be extracted and used to create a vaccine that cures humans of the zombie virus. People around the world are hunting these “special” zombies, however they can only be found at night, and they are rare, so players will need to go to places where zombies gather in masses – namely – big cities, larger towns, etc. If you hunt these special zombies and extract the stem cells, you’ll be able to sell them to merchants at “safe settlements” for Gold Coins – the most valuable currency in the game."

"PVP IS allowed in safe settlements, but by killing somebody you will not only receive an immediate bad reputation, but also will be attacked by NPC sentries guarding the settlement."

"We also allow players to trade items, however they will need to think about how well they can trust the other person. For example, will he be honest with you? OR when you drop the item for trade will he kill you and take the item." (Du droppar alltså inte items du har på dig när du dör)

"As you progress through the game, exploring the world, discovering artifacts and rare items, killing zombies, or helping other players, you will be earning experience. You can use your experience points to learn skills from several skill trees. Each skill tree allows you to train in a certain field – gun handling, survival and medical skills, tracking, etc. For example you can learn how to heal small wounds more efficiently – which will restore more health when using bandages. Or you can increase your stamina, improve your low light adaptation, etc."

"We don't really think of our "Normal" mode as “Dayz-lite." We think that there’s a significant number of players, who will want the experience of surviving the hostile environment and interacting with hostile players, but not necessarily want to lose hours and hours of time they invested in building their character and its inventory. We still haven’t locked downtime time but it’s safe to say it will be between 24 to 48 hours. The important thing for us is to provide options in order to make the game fun and have appeal for the most hardcore gamers and also those that want a slightly more "gentle" experience." - Spelet ÄR för casuals.

Permalänk
Medlem

Inga fordon? =/

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.

Permalänk
Medlem

Casuals... Löjligt uttryck som alltid måste laddas med något negativt.
DayZ är enligt min uppfattning fyllt till bredden med elitistiska fjantar som inte har backning för sin egen självutnämnda förträfflighet... Pekar inte på någon här, varenda forum ser likadant ut.

Jag älskar besvärliga och oförlåtande spel, men jag gillar också att koppla av med spel och ha kul. Med DayZ så har det blivit en helt annan våg av spelare som tror sig gilla svåra, jobbiga spel och beter sig som riktiga rövhål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Casuals... Löjligt uttryck som alltid måste laddas med något negativt.
DayZ är enligt min uppfattning fyllt till bredden med elitistiska fjantar som inte har backning för sin egen självutnämnda förträfflighet... Pekar inte på någon här, varenda forum ser likadant ut.

Jag älskar besvärliga och oförlåtande spel, men jag gillar också att koppla av med spel och ha kul. Med DayZ så har det blivit en helt annan våg av spelare som tror sig gilla svåra, jobbiga spel och beter sig som riktiga rövhål.

Det är den nya generationen av spelare, dåligt uppfostrade och allmänt dryga är dom. Varje gång jag spelar ett multiplayerspel nuförtiden så tänker jag alltid samma sak: det här spelet skulle vara så mycket roligare om det var för 25+.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad har man att överleva för om man ändå kan spara sin karaktär och inte behöver bry sej om att förlora sin gear eller liknande? vad blir poängen med spelet då?

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Vad har man att överleva för om man ändå kan spara sin karaktär och inte behöver bry sej om att förlora sin gear eller liknande? vad blir poängen med spelet då?

+1

Men jag kan ändå hålla med om att det är kul att det kommer ett till zombiealternativ. Bra med lite variation - äpplen och päron.
Sen personligen tycker även jag att tjusningen med DayZ är just det oförlåtande och verklighetstrogna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQzo:

+1

Men jag kan ändå hålla med om att det är kul att det kommer ett till zombiealternativ. Bra med lite variation - äpplen och päron.
Sen personligen tycker även jag att tjusningen med DayZ är just det oförlåtande och verklighetstrogna.

Absolut, variation är bara bra. Samt konkurrens. Personligen tycker jag att det är svårt att spekulera i WarZ då det än så länge finns ett fåtal screenshots som faktiskt (inte för att vara negativ) ser ganska plagierade ut. Lyssnat på ett par intervjuer med skaparna, och det är mycket löften och svara "ja" på frågor för att det ska låta bra.
Dömer dock inte spelet innan jag sett mer. Men det hela känns för bra för att vara sant.
Ser verkligen fram emot att få se mer men är skeptisk till det hela. Bättre positivt än negativt överaskad när det väl kommer. (:

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Är det nån som har testat spelet ännu eftersom alla är sådana experter redan.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Är det nån som har testat spelet ännu eftersom alla är sådana experter redan.

De har magiska spåkulor

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad.*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQzo:

+1

Mjo. Speciellt när man klivit på en oförlåtande sten eller lagt sig i en oförlåtande trapp. Då är man glad att det är permadeath!

Permalänk
Medlem

Ett riktigt realistiskt Zombie spel med frostbite engine <3 Det vore nåt

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag det är hemskt uppenbart vad detta "spel" handlar om egentligen. Men alla har rätt till sin egna uppfattning

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kollar man på hemsidan http://thewarz.com/
Så ser spelet mycket lovande ut...Inga lvl caps, inga lvls, inga skills, alltså rent av chill, Jag hade tänkt skaffa Arma2 för dayZ men såg nu detta, och tänker ge denna en chans

Sen bryr jag mig inte om vem som starta med att skapa moden eller spelet, spela roll...
Väntar hellre till denna, som är ett helt komplett game, än att köpa arma2 för 250 spänn...sen ladda ner en alpha mod och lita på de? Plus att Arma3 lär ju släppas när som, och då kommer de som skapat modet förmodligen ge upp eller börja om i arma 3, som du måste köpa för att spela en mod..igen..

Detta spel kommer då vara självständigt och expansioner/dlc/patcher kommer inte kosta något, och de är enbart för själva spelet..

Permalänk
Medlem

Snart kommer det att bli på riktigt, folks! Förbered er. Med tanke på att det har redan varit zombieattacker i rad i USA och andra länder, inte en coindicent. Världen går emot finansiell härdsmälta och upplopp. Googla på Martial Law, NWO, Illuminati. Mob mentality är inte trevligt. Kanske skojar, kanske är lite knäpp i huvudet. Men det känns lite illa med tanke på att man blir lite knäpp av att läsa sånt. Skulle vilja glömma det man läst. Att veta för mycket skit är inte bra. Kanske lika bra spela Day/War Z och försöka glömma den riktiga världen ett tag till!

Om det är nån som känner som jag kanske kan man skapa en tråd för att ventilera detta lite - kanske onödigt dock!

Från en knäppgök...

Visa signatur

Dator 1: ASUS P8Z77-V PRO, MSI GTX 1060 3GB OC, Intel 2700K @stock, CM Hyper 212+, HAF 932 Advanced + DemcifleX filters, 4x4(16)gb Vengeance LP 1866 CL9, G400 mus, LG IPS236V IPS, 1TB Samsung F3 HDD, Samsung EVO 1TB SSD, TP-Link 300mbps 802.11n PCI, Realtek Gbit PCI, Logitech C270 webcam.
Dator 2: Laptop Acer 5742G (8GB RAM, NVIDIA 540M, Bluray, Samsung EVO 500GB SSD)

Permalänk
Medlem

Tycker inte om namnet dock. Av allt som finns att komma på, så tar dom ett namn liknande Day Z.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Tycker inte om namnet dock. Av allt som finns att komma på, så tar dom ett namn liknande Day Z.

Håller med, de säger att de är de första Zombie "MMO" blabla, nu hitta jag i http://thewarz.com/ på en screenshot att man kan hyra servers? Var är MMO någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixter81:

Snart kommer det att bli på riktigt, folks! Förbered er. Med tanke på att det har redan varit zombieattacker i rad i USA och andra länder, inte en coindicent. Världen går emot finansiell härdsmälta och upplopp. Googla på Martial Law, NWO, Illuminati. Mob mentality är inte trevligt. Kanske skojar, kanske är lite knäpp i huvudet. Men det känns lite illa med tanke på att man blir lite knäpp av att läsa sånt. Skulle vilja glömma det man läst. Att veta för mycket skit är inte bra. Kanske lika bra spela Day/War Z och försöka glömma den riktiga världen ett tag till!

Om det är nån som känner som jag kanske kan man skapa en tråd för att ventilera detta lite - kanske onödigt dock!

Från en knäppgök...

Hemskt intressant. Du råkar inte veta av någon bra dokumentär om ämnet?
Sorry för OT.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

DayZ - Casual Friendly Xtreme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hemskt intressant. Du råkar inte veta av någon bra dokumentär om ämnet?
Sorry för OT.

Finns på youtube tror jag. Annars så kan du nog googla dig fram. Men tror det finns ganska många intressanta på youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Namnet kommer ju iofs från "World War Z"-boken... och inte från Day Z som många tror.

En bok som jag för övrigt rekommenderar till alla som gillar genren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Då är vi tre då

Nu blev vi 4!

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Namnet kommer ju iofs från "World War Z"-boken... och inte från Day Z som många tror.

En bok som jag för övrigt rekommenderar till alla som gillar genren.

Lustigt sammanträffande

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta spel något enormt.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av mixter81:

Från en knäppgök...

Pratar du om verkligheten nu? Hoppas jag inte, för isåfall är du verkligen en knäppgök.

"Zombies" Kommer aldrig att finnas i denna värld. End of story.

OT: Spelet ser lovande ut!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Underbart.
Sedan när det är släppt så kan ju de som vill och tycker om DayZ´s spelstil spela i fred med sina likasinnade så spelar vi andra som vi föredrar.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Pratar du om verkligheten nu? Hoppas jag inte, för isåfall är du verkligen en knäppgök.

"Zombies" Kommer aldrig att finnas i denna värld. End of story.

OT: Spelet ser lovande ut!

En kanibal med rabies skulle jag inte dela en bananlikör och kanelbulle med iaf till senaste Big bang theory avsnittet.... Sen om det är en real life Zombie eller inte....det skulle vara mitt minsta bekymmer i det läget.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rikimaru:

Det är den nya generationen av spelare, dåligt uppfostrade och allmänt dryga är dom. Varje gång jag spelar ett multiplayerspel nuförtiden så tänker jag alltid samma sak: det här spelet skulle vara så mycket roligare om det var för 25+.

Jo för alla som är 25+ är ju såå mogna.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit