Windows 8 RTM redo för nedladdning

Permalänk
Medlem

vill ha!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Det är väl precis det du kan göra idag? Förutom OS X då, men annars kan du ju installera precis vad du vill?

Jag kan väl inte slänga ut Windows fönsterhanterare och installera en tredjeparts? Det enda jag hittat är som ett ytterligare shell ovanpå hela eländet. Har glömt vad det heter.

Skrivet av n_sandstrom:

Då diskuterar du i en tråd för helt fel OS, sådana val har man ju aldrig haft i Windows.

Nej, precis. Jag påpekade bara att jag föredrar att man har den valmöjligheten och inte automatiskt får ett GUI kastat i ansiktet som man tvingas använda. Om man tittar på desktoptrådar så har ju modet bland entusiaster de senaste åren gått mot minimalism även i Windowsvärlden. Det ultimata borde ju därför vara att man kan välja bort hela GUI:t och installera en egen fönsterhanterare med egenvalda kortkommandon, programstartare, m.m.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Skrivet av Schnitz:

Jag kan väl inte slänga ut Windows fönsterhanterare och installera en tredjeparts? Det enda jag hittat är som ett ytterligare shell ovanpå hela eländet. Har glömt vad det heter.

Nej, precis. Jag påpekade bara att jag föredrar att man har den valmöjligheten och inte automatiskt får ett GUI kastat i ansiktet som man tvingas använda. Om man tittar på desktoptrådar så har ju modet bland entusiaster de senaste åren gått mot minimalism även i Windowsvärlden. Det ultimata borde ju därför vara att man kan välja bort hela GUI:t och installera en egen fönsterhanterare med egenvalda kortkommandon, programstartare, m.m.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om Metro kommer jobba för eller emot minimalismen. Kan man bara få nåt sätt att starta upp i desktopläge i framtiden, så kommer man ju kunna få effekten av att ha allt "bortstädat" till metroskärmen.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Använder Start knappen hela tiden verkar vara tvungen att hålla på med saker i controllpanellen som verkar vara svår att hitta varför kan man inte ha alla inställningar på samma ställe????

gillar inte hur man stänger program i metro. Hatar att man inte kan dela skärmen på bra sätt i metro hatar att behöva använda mus i metro (vill kunna använda stationära). Gillar inte att man behöver uppna metro för att kolla på bilder funkada as bra i win 7.

Blir nog win7 eller apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubeluden:

Använder Start knappen hela tiden verkar vara tvungen att hålla på med saker i controllpanellen som verkar vara svår att hitta varför kan man inte ha alla inställningar på samma ställe????

gillar inte hur man stänger program i metro. Hatar att man inte kan dela skärmen på bra sätt i metro hatar att behöva använda mus i metro (vill kunna använda stationära). Gillar inte att man behöver uppna metro för att kolla på bilder funkada as bra i win 7.

Blir nog win7 eller apple.

Håller med om det där. Vem på MS tyckte det var en smart ide att de som använder vanlig mus och tangentbord ska behöva göra gester för att utföra enkla uppgifter? T.ex. att logga in på datorn, vad var det för fel med att bara skriva in sitt lösenord direkt? Varför lägga till ett moment som att dra med muspekaren från övre delen av skärmen för att komma åt inloggningen? Varför inte stänga program med en knapp istället för att återigen hålla på dra med muspekaren från övre delen av skärmen och ner? Och varför inte få resiza storleken på fönster som man själv vill? Idioti! De tar vanliga bra och självklara funktioner och ersätter det med något mycket sämre och mer omständigt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Håller med om det där. Vem på MS tyckte det var en smart ide att de som använder vanlig mus och tangentbord ska behöva göra gester för att utföra enkla uppgifter? T.ex. att logga in på datorn, vad var det för fel med att bara skriva in sitt lösenord direkt? Varför lägga till ett moment som att dra med muspekaren från övre delen av skärmen för att komma åt inloggningen? Varför inte stänga program med en knapp istället för att återigen hålla på dra med muspekaren från övre delen av skärmen och ner? Och varför inte få resiza storleken på fönster som man själv vill? Idioti! De tar vanliga bra och självklara funktioner och ersätter det med något mycket sämre och mer omständigt.

Det är liksom 2 operativsystem som man ska hoppa imellan hela tiden.
Testade den gillade det inte.

Windows 8 finally suck they changed UI and replaced START button with TILES (for TABLET PC) ??????????
Windows 3.1 1992 – Good
Windows 95 (1995) – it sucked
Windows 98 (1998) – Good
Windows ME (2000) – Sucked
Windows XP (2001) – Good
Windows Vista (2006) – Sucked although not as hard as ME
Windows 7 (2009) – Good
Windows 8 (2012?) – EPIC FAIL
We’ll see Windows 9 (whatever they’re going to call it)sometime in the next 3 years and it will
until than goodbye windows, glad to leav yu, Hello Apple=(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tubeluden:

Det är liksom 2 operativsystem som man ska hoppa imellan hela tiden.
Testade den gillade det inte.

Windows 8 finally suck they changed UI and replaced START button with TILES (for TABLET PC) ??????????
Windows 3.1 1992 – Good
Windows 95 (1995) – it sucked
Windows 98 (1998) – Good
Windows ME (2000) – Sucked
Windows XP (2001) – Good
Windows Vista (2006) – Sucked although not as hard as ME
Windows 7 (2009) – Good
Windows 8 (2012?) – EPIC FAIL
We’ll see Windows 9 (whatever they’re going to call it)sometime in the next 3 years and it will
until than goodbye windows, glad to leav yu, Hello Apple=(

Håller dock inte med om om Windows 95, det sög inte, det var bra mycket bättre än Windows 3.1

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Håller med om det där. Vem på MS tyckte det var en smart ide att de som använder vanlig mus och tangentbord ska behöva göra gester för att utföra enkla uppgifter? T.ex. att logga in på datorn, vad var det för fel med att bara skriva in sitt lösenord direkt? Varför lägga till ett moment som att dra med muspekaren från övre delen av skärmen för att komma åt inloggningen?

Provat pil-tangenterna istället? Vilken som

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Bejje:

Håller med om det där. Vem på MS tyckte det var en smart ide att de som använder vanlig mus och tangentbord ska behöva göra gester för att utföra enkla uppgifter? T.ex. att logga in på datorn, vad var det för fel med att bara skriva in sitt lösenord direkt? Varför lägga till ett moment som att dra med muspekaren från övre delen av skärmen för att komma åt inloggningen? Varför inte stänga program med en knapp istället för att återigen hålla på dra med muspekaren från övre delen av skärmen och ner? Och varför inte få resiza storleken på fönster som man själv vill? Idioti! De tar vanliga bra och självklara funktioner och ersätter det med något mycket sämre och mer omständigt.

Varför envisas med att göra gester när det inte behövs alls?

Metro-apparna är en uppsättning program gjorda just för fullskärm, dom är helt frivilliga att använda. Vill man inte köra fullskärmsapparna, då är det bara att låta bli att köra fullskärmsapparna.

Man kan ju tex stänga av dom, helt utan att behöva göra gester, och starta upp en desktop-app i vilken skärmstorlek man vill...

Jag börjar finna allt hat mot Win8 jävligt löjligt. Eller inte allt, det finns många valida poänger som folk har klagomål. Men dom flesta låter faktiskt som att dom inte har använt det alls, mer än några minuter med en tidig preview.

Som min kollega, som försökte förklara hur dåligt det är:
"Man kan inte ens alt-tabba"
"jaså, vilken version kör du? Jag har inga problem med det"
"Nej, jag har läst att det är så"

Hittills har jag inte behövt göra gester alls, har inte haft problem med att få mina program i fönsterläge, med att logga in, med att stänga av datorn, med att starta mina desktopprogram.

Hårdvara och mjukvara från Windows 7 fungerar precis som det ska, med undantaget att allt rullar på aningen snabbare.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av matbe:

Provat pil-tangenterna istället? Vilken som

Fortfarande, varför skulle det vara en bra idé. Varför inte bara ha inloggningen direkt istället för att lägga till ett onödigt moment?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580