Permalänk
Medlem

CD-R/RW brännare

satt och kolla på lite brännare och tänkte att det är dags och uppgradera från 16x till 40x eller 48x.
Men vad har ni och rekommendera?
såg att datorbutiken.com har ASUS brännare för under 700:-. någon som köpt den? funkar den bra isf? misslyckade bränningar ect. händer det ofta?
http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=ASV4816R

vet inte om jag vågar köpa den eftersom priset ser lite skummt ut..

jaja, annars så säg någon bra brännare i 40x eller 48x och det ska vara burn-proof.

/Pato

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Re: CD-R/RW brännare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
satt och kolla på lite brännare och tänkte att det är dags och uppgradera från 16x till 40x eller 48x.
Men vad har ni och rekommendera?
såg att datorbutiken.com har ASUS brännare för under 700:-. någon som köpt den? funkar den bra isf? misslyckade bränningar ect. händer det ofta?
http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=ASV4816R

vet inte om jag vågar köpa den eftersom priset ser lite skummt ut..

jaja, annars så säg någon bra brännare i 40x eller 48x och det ska vara burn-proof.

/Pato

Om du inte har något problem med brännaren tycker jag inte det finns så mycket anledning att uppgradera.
Om du kollar hur lång tid det tar att bränna en full CD-skiva så är det inte mer än ett par min du tjänar på en uppgradering.

Iofs kan jag hålla med om att priserna är förmånliga för tillfället, och det kan ju finnas andra faktorer än hastigheten som kan väga in, men det finns ju alltid andra datagrejer att lägga pengar på...

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad* -> Lagringsmedia - Övrig hårdvara

Permalänk
Medlem

håller med ]P[ lite, att det är lite onödigt att köpa en ny eftersom det inte ger så mycket, men finns det pengar och vilja så skulle jag köpa en
Plextor, dom funkar har alltid funkat bra för mig= dyr dock
Lite ON, Funkar oxå bra har inte haft några problem allas med dom, billiga är dom oxå:)

Visa signatur

[size="1"]"When everything seems to be under control, you're not going fast enough" Mario Andretti[/size]

Permalänk
Medlem

he, ah. kanske inte är så stor skillnad, men tänkte att det kanske är ändå dags och uppgradera lite. har inget annat och köpa just nu så

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."