Ny processor eller nytt grafikkort?

Permalänk

Ny processor eller nytt grafikkort?

Hej!

Jag undrar vad ni tycker att det är bäst att jag byter upp mig utav! Jag har i dagsläget en AMD x2 250 processor och ett XFX 5670 grafikkort. Min fråga till er är som sagt vad ni tycker att det är lämpligast att jag byter upp mig utav? Eller är det nödvändigt att jag byter upp mig av båda?

MVH William

Permalänk

Det beror ju lite på vad du spelar och vad du har för budget? Om du vill komma billligt undan så köper du en fyrkärning processor som passar ditt moderkort och ett nytt grafikkort senare då du har råd. Om du vill/kan lägga mer pengar så köper du t.ex. en Intel i5 processor med moderkort och minnen samt ett nytt grafikkort.

EDIT: Glömde bort att du förmodligen behöver köpa ett nutt nätaggragat om du skall uppgradera grafikkortet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilliamPersson1:

Hej!

Jag undrar vad ni tycker att det är bäst att jag byter upp mig utav! Jag har i dagsläget en AMD x2 250 processor och ett XFX 5670 grafikkort. Min fråga till er är som sagt vad ni tycker att det är lämpligast att jag byter upp mig utav? Eller är det nödvändigt att jag byter upp mig av båda?

MVH William

budget?
spelprestanda du vill uppnå?
(om det nu är spel du ska använda datorn till)
vad har du för övriga komponenter? (nätagg, chassi etc)
ge så mycket info du kan i första inlägget (gör en edit) så blir det lättare för dem som vill/kan hjälpa dej.. att leta igenom hela tråden efter info blir lite jobbigt..
du får även svar fortare på det sättet
jag är sjv inte jätte insatt i detta, ville bara hjälpa dej att få bästa hjäpen du kan få
lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk

Hej!

Tack för svaren! Jag ska börja plugga digital bildproduktion och då ska man använda alla dom nyaste adobe progammen som t.ex photoshop osv. Jag spelar även en del! HoN, Dota 2, CS GO, Modern Warfare 3 och liknande! Anledning till att jag vill ha nytt är för att drivrutinerna till grafikkortet är vedervärdiga, lägger av, fungerar, lägger av, fungerar.... Denna setup har jag haft i 2år och det känns som att det är dax för lite nyare saker! Jag hade även tänkt köpa en nyare bildskärm då den jag har nu är lite för liten för att sitta och redigera på! Hähä
Jag hade tänkt att jag skulle lägga pengar på en ny bildskärm och antingen grafikkort eller processor för att se hur det fungerar och sen kanske uppgradera resten
Jag hade tänkt uppgradera processorn till en 4-kärnig phenom och grafikkortet vet jag ej men max runt 1500kr iallafall

Moderkortet: M4A785TD-V EVO
Internminne: 6gb corsair
Nätagg: 550w corsair

Tack på förhand!

Permalänk
Permalänk

Ja så hade jag med tänkt fast med denna skärmen istället http://www.inet.se/produkt/2204718/lg-24-tft-e2441v-bn-led

Permalänk

Mitt tips är att köpa ett begagnat grafikkort (560 Ti/6950) för ungefär 1000 kr.

EDIT: Du behöver visst inget nytt nätaggregat tror jag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Har samma problem som dig med mitt 5770!
Fruktansvärt jobbigt, har beställt nytt grafikkort så hoppas slippa detta i framtiden!