Permalänk
Medlem

*Akut* Återskapa!!

Jag skulle Partionera om min enhet, allså flytta Lite ledigt utrymme från D till C, PQ hade börjat på första operation alltså klyva partionen Men något hade kruxat till sig så datorn stannade! Så partionen finns men jag kan inte använda data på den!

Tyvärr så råkar det vara min spara disk, där jag har alla mina foton, skolarbeten mm

Så jag skulle vara mycket mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med en lösning på problemet! Eller jag måste anlita en firma för att plocka ut datan på disken? Finns det program som kan återskapa eller plocka fram Fat32 tabellen igen!

Det kostar ju multum att anlita firma men måste man så måste man!

Minst lilla ide uppskattas, Tack så hemskt mycket på förhand

//Sammy Johannesson
Email: cool2000@home.se

Visa signatur

//Sammy

Permalänk
Medlem

Re: *Akut* Återskapa!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cool2000
Jag skulle Partionera om min enhet, allså flytta Lite ledigt utrymme från D till C, PQ hade börjat på första operation alltså klyva partionen Men något hade kruxat till sig så datorn stannade! Så partionen finns men jag kan inte använda data på den!

Tyvärr så råkar det vara min spara disk, där jag har alla mina foton, skolarbeten mm

Så jag skulle vara mycket mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med en lösning på problemet! Eller jag måste anlita en firma för att plocka ut datan på disken? Finns det program som kan återskapa eller plocka fram Fat32 tabellen igen!

Det kostar ju multum att anlita firma men måste man så måste man!

Minst lilla ide uppskattas, Tack så hemskt mycket på förhand

//Sammy Johannesson
Email: cool2000@home.se

Det är nog bara att bita ihop och hoppas på under.
För inte lägger du samma pengar på att få tillbaka datan som det kostar att köpa en helt ny topputrustad dator?

Visa signatur

[ Tt XaserII I Asus A7N8X @ 200FSB I AMD 2400+ @ 200*10,5x [2,1Ghz] I TwinMOS 2*256MB PC3200 @ 200MHz [2t,2-2-5] ]
[ HiS IceQ 9800pro @ 450/375 I 2*120GB cudaV SATA raid0 + 80GB cudaV] -Luftkyld och tyst-
Betänk: Alla har inte samma smak. Inte alla har tid/ork att modda. Alla har varit nybörjare. Det du äger är inte automatiskt bäst.

Permalänk
Medlem

GetDataBack finns men jag vet inte om det fungerar för dig.

Permalänk
Medlem

Jag råkade formatera fel enhet när jag höll på att mickla med mina hårddiskar, som tur väl var tog jag bara format X: /q
så att all data fanns kvar, jag hade något program liknande get data back, fast jag tycker det programmet jag hade var bättre.
Tyvärr var detta över ett år sedan, så jag kommer inte ihåg vad det hette

Permalänk

inget som hjälper men.. ta ALLTID backup på sådana saker innan du börjar pilla, och är du inte 100% att det funkar så låt bli att pilla!

finns program som kan läsa rådata, googla eller sök här på forumet så hittar du nog något, för det är fler som råkat ut för liknande saker..

Permalänk
Medlem

finns ett program som heter spinrite som jag använde en gång i tiden just för detta ändamål, dock så kommer jag inte ihåg om det lyckades eller inte... hehe

Permalänk

Man kan använd Powerquest Lost and Found för att hitta på förlorad data.... jag lyckades i alla fall plocka fram lite data från en HD som jag gjorde en liten tabbe med och partitionerade om, som det låg en "liten" bokföring på... hittade inte bokföringen, men lite bilder som en unge ritat....

Visa signatur

AMD 64 3500+ Winchester -- A8N-SLI-Deluxe -- 1024MB PC3200 -- XFX Geforce 6800Gt -- 746Gb HDD

Permalänk
Medlem

FBI har nån rolig manick som läser av skivorna och kan se spår av gammal data.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

jag har lyckats få fram partionen så den syns i den här datorn osv, Problemet är nu att det visas bara en massa konstiga tecken... Och det går inte att komma någonting! Engligt PQ så är den helt corrupt nu och det finns inget att göra åt det.... Men någon här kanske har en lösning??

Visa signatur

//Sammy

Permalänk
Medlem

kom över det. Det har hänt mig ett 10tal gånger och tro mig, man hämtar sig snabt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
kom över det. Det har hänt mig ett 10tal gånger och tro mig, man hämtar sig snabt

Eller man lär sig, och gör inte om det ett 10-tal gånger?

Permalänk
Medlem

Lär dig av dina misstag..

Permalänk
Medlem

Bara jag som har en gammal dator som enbart används som ftpbackup?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse

Eller man lär sig, och gör inte om det ett 10-tal gånger?

Jodå jag har aldrig gjort samma fel två ggr

Jag har råkat ut för det mesta när det gäller dataloss, nu kanske 10ggr var en avrundning uppåt men säj 8ggr ungefär.
Jag kan räkna upp några saker som har hänt mig.

1. IBM
2. IBM
3. Virus
4. Systern
5. Jag
6. Partionmagic

Visa signatur