Jag har 100 Mbit/s ner och 10 upp från Comhem och får bara ut 0.5 till 1.5 Mbit/s (ner) på min iPad och mobiltelefon (HTC Sensation XL) som är anslutna via Wi-Fi.
På datorn som är ansluten via kabel får jag 95-101 Mbit/s (ner) varje försök på bredbankskollen. Det har vart såhär i drygt två månader nu och jag har ingen aning om hur det startade. Innan det hände så fick jag 30-40 Mbit/s (ner) på båda enheterna.
Någon som vet hur man fixar om det nu går att göra?
Modemet är Netgear CG3100 som jag fick med när jag beställde Internetet.
Som sagt, det har gått snabbt förr, men nu är det bara otroligt segt.
P.S alla mobila enheter i huset går långsamt så jag tvivlar på att det är något fel på själva enheterna.
Jag har inte provat på en laptop än men om ni vill så kan jag göra det
Tack i förväg!