Problem med Trådlöst Internet - DWA-556 [HJÄLP]

Permalänk
Medlem

Problem med Trådlöst Internet - DWA-556 [HJÄLP]

Tja, jag har nyss köpt ett nytt PCIe 1x trådlöst nätverkskort som är ett D-Link DWA-556 och de skull ersätta mit gammla som var en USB adapter också en D-Link DWA-160.

Problemet är nu att efter installerat nätvärkskortet så har jag märkt att allt gick segare så jag gjorde några mätningar med bredbandskollen.se och de visade säg att USB adaptern var snabbare än PCIe X1 kortet på samma nätverk. Och sammtidigt började jag få problem med min router med efter att ha nollställt allt på routern och satt upp allt igen så de funkar.

När jag gjorde en kollade med bredbandskollen så har jag fått segare internet också med USB adaptern, nu fick jag runt 12-17 Mbit/s och förut har jag haft runt 20 Mbit/s. Men upp hastigheten är samma.

Ja, jag har testat med att updatera drivers och hålla på.

någon som vet vad man borde göra? Kanske är det routern som e paj eller är det PCIe kortet som e sönder?
TACK I FÖRSKOTT!

Här är bilderna från Bredbandskollen.

PCIe Kortet

USB Adaptern

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

Tja, jag har nyss köpt ett nytt PCIe 1x trådlöst nätverkskort som är ett D-Link DWA-556 och de skull ersätta mit gammla som var en USB adapter också en D-Link DWA-160.

Problemet är nu att efter installerat nätvärkskortet så har jag märkt att allt gick segare så jag gjorde några mätningar med bredbandskollen.se och de visade säg att USB adaptern var snabbare än PCIe X1 kortet på samma nätverk. Och sammtidigt började jag få problem med min router med efter att ha nollställt allt på routern och satt upp allt igen så de funkar.

När jag gjorde en kollade med bredbandskollen så har jag fått segare internet också med USB adaptern, nu fick jag runt 7-10 Mbit/s och förut har jag haft runt 20 Mbit/s. Men upp hastigheten är samma.

Ja, jag har testat med att updatera drivers och hålla på.

någon som vet vad man borde göra? Kanske är det routern som e paj eller är det PCIe kortet som e sönder?
TACK I FÖRSKOTT!

Här är bilderna från Bredbandskollen.

http://sod10042.itglab.se/01.jpg
PCIe Kortet
http://sod10042.itglab.se/02.jpg
USB Adaptern

Öppna upp Connection managern och se vilken styrka på signalen du har.

/Bearbot

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bearbot:

Öppna upp Connection managern och se vilken styrka på signalen du har.

/Bearbot

gjorde de och både USB och PCIe har ungefär samma.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

gjorde de och både USB och PCIe har ungefär samma.

Vilken styrka i %?

Har du någon betong vägg emellan routern och nätverkskortet?

/Bearbot

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

runt 50-60% och nej de e bara gips väggar

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

runt 50-60% och nej de e bara gips väggar

Låter som att det är signalen som begränsar din hastighet. Det gjorde det för mig iaf. Köpte mig en bordsantenn med tre antenner och vips 100% och full hastighet. Dock har jag betongvägg mellan router och dator. Finns att köpa på Kjell och company.

/Bearbot

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

runt 50-60% och nej de e bara gips väggar

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

Fan då får man väl ta o köpa den. Tack för hjälpen

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

De verkar som PCIe kortet är sönder för med full styrka på båda så får jag runt 3Mbits på PCIe och 22Mbit/s med USB

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

De verkar som PCIe kortet är sönder för med full styrka på båda så får jag runt 3Mbits på PCIe och 22Mbit/s med USB

hmm, reklamera det och få ett nytt. Hoppas det funkar sedan annars så är det något annat som kluddar.

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk

I am gosig out now

Visa signatur

i7 875K (4.0 Ghz). Corsair H-70 med Akasa Viper. Asus maximus formula III. Dominator GT 2133mhz.
Intel G2 160GB SSD + 1 TB 7200 rpm. Asus GTX 780. Samsung syncmaster 24.
Logitech G19. Logitech G602. Logitech G930. Logitech 2.1 THX + en mediacenter med en rå FX 8350!!