Permalänk
Medlem
Skrivet av EriikE:

Har spelat 21 timmar nu, lvl 24.
Jag tycker att det är alldeles för enkelt! Stör mig på det! Men hört att det blir svårare längre fram...
Annars är det ett bra spel.

håller med lite. i bwe 1 var det skitsvårt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Det är egentligen bara 1 sak som jag tycker är negativt med spelet (har spelat sen första bwe1 osv), det är just att alla levlar tar exakt lika lång tid att levla. man behöver lika mycket exp, det är helt enkelt ingen skillnad mellan 1-2 occh 79-80 vilket är lite tråkigt för det kvittar vilken level man är, för det tar inte alls lång tid att levla. ibland lite för snabbt för sitt eget bästa, men då kommer ju downgrade level saken in, men ändå.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Det är egentligen bara 1 sak som jag tycker är negativt med spelet (har spelat sen första bwe1 osv), det är just att alla levlar tar exakt lika lång tid att levla. man behöver lika mycket exp, det är helt enkelt ingen skillnad mellan 1-2 occh 79-80 vilket är lite tråkigt för det kvittar vilken level man är, för det tar inte alls lång tid att levla. ibland lite för snabbt för sitt eget bästa, men då kommer ju downgrade level saken in, men ändå.

Njaa, helt rak levelings kurva är det inte. Tror den planar ut runt lvl 20 eller så. Ser inte problemet med det i vilket fall då endgame börjar på lvl 1.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem

Är de ingen annan än jag som aldrig fick en pre-purchase kod från webhallen? Helt ärligt, vet att jag förlorat de mest i headstart..men skulle vilja ha Heros band...:/ Ingen här som haft samma problem..
Skriver ti Gw2 support..men de kmr förmodligen inte ens svara ti nästa vecka..:/ förlorat hoppet helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag har inte ens fått en Pre-purchase nyckel...
Köpte Gw2 CE från webhallen, står bara Collectors edition på kontot..ingen pre-purchase...men jag köpte ju den förra veckan, och hon på kassan sa att de bara säljs genom pre-purchase..annars får spelet inte hämtas ut innan release..jag hämta utmitt förra veckan..och fick ingen key..-.-

Tror ni webhallen ger ett här i Sweclockers? Skickat PM ti han...inget svar än:(

Jag kan inte spela heller, fick min kopia i Fredags (köpt hos Webhallen) men kan inte spela än, inte fått något mail heller! Inte fått svar från deras kundservice heller. Att jag missat 3 day headstart kan jag förstå men borde jag inte få 1 day headstart då jag förbokade och inte köpte det direkt från deras hemsida. Förvirringen är total!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Tycker spelet är precis lagom svårt än så länge, lvl 23 elementalist
Spelet är helt fantastiskt just nu och ser fram emot många timmar till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Är de ingen annan än jag som aldrig fick en pre-purchase kod från webhallen? Helt ärligt, vet att jag förlorat de mest i headstart..men skulle vilja ha Heros band...:/ Ingen här som haft samma problem..
Skriver ti Gw2 support..men de kmr förmodligen inte ens svara ti nästa vecka..:/ förlorat hoppet helt.

hehe webhallen gör det igen! har bara köpt 1 spel därifrån och det var bf3, blev inte glad där heller när paketet kom 16 timmar efter man kunde börja spela.
därför köper jag alltid sånt här på spelets egna hemsida

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

varje gång jag drar upp kartan så droppas min fps med typ 20-25.. för att fixa det måste jag taba ur spelet och in igen, sen har jag mina 20-25 missade fps igen. asså vad händer! D: skit jobbigt att tabba och hålla på

Det är ett AMD problem, korten ser den minskade loaden och klockar ner sedan klockar de inte upp igen som de ska, det går att lösa genom att tvinga en viss klock eller liknande, inte en optimal lösning men om det blir för jobbigt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

därför köper jag alltid sånt här på spelets egna hemsida

Därför köper man inte spelet en dag innan headstart. Är man smart så köper man minst en vecka innan.
Själv köpte jag det så fort det gick, vilket var 15:e april om jag inte missminner mig?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Finns det någon vänlig själ som kan förklara ett och annat för mig.
Följande problem utspelar sig under Guild Wars 2 character creation. Jag väljer norse, guardian och ska pilla lite med utseendet, men efter en pytte liten stund så fryser sig spelet, hör dock musiken, sedan kommer det en Bluescreen där det står följande:

Attempt to reset display driver and recover from timeout failed
Stop:0x00000116 (0xFFFFFA8009CBE1D0, 0xFFFFF88006B7826C, 0x0000000000000000, 0x0000000000000002)
atilkmpag.sys
FFFFF88006B7826C base at FFFFF88006B6F000
Datestamp 50133d07

Säger mig ingenting, har dock avinstallerat alla drivrutiner till grafikkortet och installerat den senaste, även fast den senaste var installerade redan innan bluescreen.
Använder AMD Radeon 6850 Powercolour. Vet någon ifall de finns en beta driver som nVidia eller måste jag snällt vänta tills AMD kommer med en ny drivrutin? Uppskattar svar och all upplysning jag kan få!

PS. Har frågat supporten, men som de står ovan så betvivlar jag också att man kommer få ett svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag kan inte spela heller, fick min kopia i Fredags (köpt hos Webhallen) men kan inte spela än, inte fått något mail heller! Inte fått svar från deras kundservice heller. Att jag missat 3 day headstart kan jag förstå men borde jag inte få 1 day headstart då jag förbokade och inte köpte det direkt från deras hemsida. Förvirringen är total!

Hatar de här:( De värsta är att deras support i Gw2.com är helt priceless...Säger åt dem att ja har ett spel men fick aldrig pre-purchase key, kan jag få ett av er...Sen fotar jag spelboxen och Cd-keyn som finns i boxen...gissa va de svarar..."Just register that key on Register.guildwars2.com"....Wtf Jag vet vart jag ska skriva in de..:(

Skrivet av KlyfftPotatis:

hehe webhallen gör det igen! har bara köpt 1 spel därifrån och det var bf3, blev inte glad där heller när paketet kom 16 timmar efter man kunde börja spela.
därför köper jag alltid sånt här på spelets egna hemsida

Aaoo men hemsidan säljer inte CE..:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Därför köper man inte spelet en dag innan headstart. Är man smart så köper man minst en vecka innan.
Själv köpte jag det så fort det gick, vilket var 15:e april om jag inte missminner mig?

den 10e. kommer ihåg en tisdag på lovet när man satt med kortet i vänsterhanden och med musen i den andre!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är ett AMD problem, korten ser den minskade loaden och klockar ner sedan klockar de inte upp igen som de ska, det går att lösa genom att tvinga en viss klock eller liknande, inte en optimal lösning men om det blir för jobbigt.

aja. hoppas det löser sig

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andthiro:

T
*** STOP: 0x00000124 (0x0000000000000000, 0xfffffa800490c028, 0x00000000b65ac000,
0x0000000000000135)

STOP 0x00000124: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR
Usual causes: Hardware, Incompatibility, May be driver corruption
This bug check indicates that a fatal hardware error has occurred. This bug check uses the error data that is provided by the Windows Hardware Error Architecture (WHEA)

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows_library_files#...

Mitt tips ärå att kolla vilket Chipset du har på ditt moderkort o.s.v. och updatera chipset drivarna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kanutus:

Finns det någon vänlig själ som kan förklara ett och annat för mig.
Följande problem utspelar sig under Guild Wars 2 character creation. Jag väljer norse, guardian och ska pilla lite med utseendet, men efter en pytte liten stund så fryser sig spelet, hör dock musiken, sedan kommer det en Bluescreen där det står följande:

Attempt to reset display driver and recover from timeout failed
Stop:0x00000116 (0xFFFFFA8009CBE1D0, 0xFFFFF88006B7826C, 0x0000000000000000, 0x0000000000000002)
atilkmpag.sys
FFFFF88006B7826C base at FFFFF88006B6F000
Datestamp 50133d07

Säger mig ingenting, har dock avinstallerat alla drivrutiner till grafikkortet och installerat den senaste, även fast den senaste var installerade redan innan bluescreen.
Använder AMD Radeon 6850 Powercolour. Vet någon ifall de finns en beta driver som nVidia eller måste jag snällt vänta tills AMD kommer med en ny drivrutin? Uppskattar svar och all upplysning jag kan få!

PS. Har frågat supporten, men som de står ovan så betvivlar jag också att man kommer få ett svar.

moderkort bios, chipset drivrutiner, default i bios. etc..
bluescreen kan bero på flera orsaker ofta dock minnesrelaterat.

12.8 plus application.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Frågar ännu en gång då jag fortfarande inte fattar hur det går till.

Jag och min polare är i party, vi reser till samma destination, men hamnar fel (overflow). Hur gör man om man vill lira tillsammans? Vi är 23 och 27 nu och har ännu inte kunnat lira tillsammans än pga overflow.. Vi stirrar liksom på samma NPC men ser ändå inte varann. Fett drygt.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Hatar de här:( De värsta är att deras support i Gw2.com är helt priceless...Säger åt dem att ja har ett spel men fick aldrig pre-purchase key, kan jag få ett av er...Sen fotar jag spelboxen och Cd-keyn som finns i boxen...gissa va de svarar..."Just register that key on Register.guildwars2.com"....Wtf Jag vet vart jag ska skriva in de..:(

Aaoo men hemsidan säljer inte CE..:(

https://register.guildwars2.com/ det är inte såpass lätt att den ska reggas där då?

EDIT: aha cd-keyn e inte samma som en pre key dårå antar jag.. nvm isåfall

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

https://register.guildwars2.com/ det är inte såpass lätt att den ska reggas där då?

EDIT: aha cd-keyn e inte samma som en pre key dårå antar jag.. nvm isåfall

Tror inte de, vågar iaf inte regga de för att då förlorar jag hoppet om pre-purchase itemet helt
Webhallen svarar inte via mail, han loggar inte i sweclockers, Arenanets support är ju ba o glöma..min vän är redan lvl 20 och jag har inte ens gjort en gubbe..älskar de här:/(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

Frågar ännu en gång då jag fortfarande inte fattar hur det går till.

Jag och min polare är i party, vi reser till samma destination, men hamnar fel (overflow). Hur gör man om man vill lira tillsammans? Vi är 23 och 27 nu och har ännu inte kunnat lira tillsammans än pga overflow.. Vi stirrar liksom på samma NPC men ser ändå inte varann. Fett drygt.

en av er högerklicka på den andras bild och tryck ''join in''.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Är sugen på att köpa när det släpps på tisdag. Men hur är det med laddningsskärmarna? Är det som i ettan? Att man måste ladda så fort man går ut ur en stad tex? Eller när man går från en zon till en annan? Eller är det helt öppet precis som i WoW?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Är sugen på att köpa när det släpps på tisdag. Men hur är det med laddningsskärmarna? Är det som i ettan? Att man måste ladda så fort man går ut ur en stad tex? Eller när man går från en zon till en annan? Eller är det helt öppet precis som i WoW?

De är ladding scener..:/ tyvär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De är ladding scener..:/ tyvär

Aj, crap... Detta var något jag störde mig fruktansvärt mycket på, förstör verkligen flytet och upplevelsen. Är det instancer i varje zon som i SWTOR också?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Någon som har koll på när man kan förväntas få koden från cdon som ger en dags förtur? Hade hoppats på att få det mailat före/vid midnatt idag men blir säkert inget förrän efter öppningstid idag(måndag).. eller?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

Någon annan som noterat att man inte kan gå framåt när man autoattackerar en fiende med meleevapen? Såfort autoattacken börjar fastnar man i marken, gå åt sidorna funkar dock. Jäkligt störande, kan inte minnas att det var så igår, undrar om det är någon bugg som smygit sig in.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Aj, crap... Detta var något jag störde mig fruktansvärt mycket på, förstör verkligen flytet och upplevelsen. Är det instancer i varje zon som i SWTOR också?

Det är laddningstider mellan zonerna ja, även om du ska TPa inom zonen om du inte är jätte nära målet.
DOCK känns det jätte öppet för att det är verkligen som en zon från WoW och inte en doorway som SWTOR.

Sitter med SSD nu och laddningstiden är 2sec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Tror inte de, vågar iaf inte regga de för att då förlorar jag hoppet om pre-purchase itemet helt
Webhallen svarar inte via mail, han loggar inte i sweclockers, Arenanets support är ju ba o glöma..min vän är redan lvl 20 och jag har inte ens gjort en gubbe..älskar de här:/(

Är de verkligen så att du ska få 2 aktiveringskoder då?
Vid digitalt köp får man bara 1 key och den gav access från lördagen samt, många som förbokat och bara reggat med vanlig nyckel kan se på hemsidan att de kan logga in från imorrn.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Någon annan som noterat att man inte kan gå framåt när man autoattackerar en fiende med meleevapen? Såfort autoattacken börjar fastnar man i marken, gå åt sidorna funkar dock. Jäkligt störande, kan inte minnas att det var så igår, undrar om det är någon bugg som smygit sig in.

Händer bara mig när jag hamnar mitt framför fienden.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Händer bara mig när jag hamnar mitt framför fienden.

Jo precis, så är det nog, men det är fortfarande rätt störande tycker jag. Vill kunna gå igenom fienden om jag vill, även fast min gubbe autoattackerar.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Är de verkligen så att du ska få 2 aktiveringskoder då?
Vid digitalt köp får man bara 1 key och den gav access från lördagen samt, många som förbokat och bara reggat med vanlig nyckel kan se på hemsidan att de kan logga in från imorrn.

De som köpt online får en nyckel för alltihop.
Men de som köpt via butik får en förköpt nyckel som är som spelet, men räcker bara 5 dagar efter release. Sen måste du skriva in de riktiga nyckeln du får i den riktiga lådan, vilket är CE eller Standard. Saken är att jag har den riktiga nyckeln men ingen förköpt nyckel..:(

Permalänk
Medlem

Fyfan vad jag hatar hur dungeons funkar i det här spelet... Spelet ska vara baserat på att du kan undvika skada istället för att ha en tank men då 99% av all dmg är från saker du inte kan undvika så är det enda alternativet att bygga tank och samla tank stats så du inte blir 1 shottad direkt. Fyfan vad illa. Helt ogenomtänkt.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4