Vilka faktorer gör att du föredrar Androind eller IOS?

Permalänk

Vilka faktorer gör att du föredrar Androind eller IOS?

Jag har läst väldigt många trådar här på forumet där det hela tiden kretsar till Varför man ska/ inte ska köpa Apples mobiltelefoner eller hålla sig borta från Androids telefoner men det jag inte förstår är vad det är som påverkar dessa beslut.

Min första smartphone var en Iphone 3G som jag köpte begagnad av en polare 2010, designen var inte direkt tilltalande men själva operativet IOS var något som jag starkt gillade. Det var simpelt och lätt att förstå samtidigt som det var ett väldigt snyggt upplägg av apparnas utseende och och hela IOS över huvudtaget.

När Iphone 4 kom ut så bestämde jag mig för att köpa den eftersom Apple hade valt en helt ny design på telefonen som jag gillade skarpt speciellt glaset på baksidan men vad många tydligen var besvikna på var telefonens "hårdvara". Detta är en synpunkt som jag fortfarande inte begriper hur man kan vara missnöjd över.

När jag beslutar mig för att köpa en telefon så står Design överst på min lista och därefter användarvänlighet och ärligt talat så finns inte prestanda ens med på min lista över saker jag söker hos en telefon. Jag köper min telefon för att uppfylla några små krav, ringa, smsa, e-post och kunna använda facebook, spotify, kolla nyheter. Vilken telefon i dagens läge (smartphones) uppfyller inte det? Finns det någon några?

Dem som istället väljer att köpa en telefon från Samsung som Galaxy S3, vad letar ni efter hos en telefon eftersom en av de mest sagda anledningarna är att "hårdvaran" i S3 är så mycket bättre och samtidigt en billigare telefon, får jag fråga, vad vill ni ha denna prestanda till? Vad gör ni med telefonen som kräver det bästa och senaste inom hårdvaruteknik inom mobiltelefoni? Finns det bildredigeringsprogram ni använder för att photoshoppa bilder i telefonen elr vill ni nyttja prestandan i spel? jag kanske är ensam om att använda en dator till bildredigering och spel än att sitta och gibba på en liten 4" skärm eller pilla med bilder på.

Jag har provat att använda en Samsung Galaxy S2 men som absolut inte var något för mig, jag tycker menyerna och apparna är rentav "fula" (det säger utan att tracka ner på telefonen och alla andra som faktiskt gillar den) men Androids design tilltalar mig inte på någon sätt.

Efter att ha använt Iphone under hela touchmobilutvecklingen så vet jag garanterat att jag kommer hålla mig till Apples telefoner i framtiden men vad jag vill veta av andra är varför ni väljer Android över Apple eller tvärt om, ifall man nu bortser från Apples maktgalna personal som trivs med att stämma andra företag det går bra för.

Jag vill även inte framstå som ett Fanboy av varken Android eller Apple bara för att jag själv föredrar Apple framför Android med dem anledningarna som jag nämnde ovan, Designen och IOS.

Permalänk
Medlem

Jag är den etiska köparen. Jag kommer aldrig att köpa en lur av en tillverkar som använder mjukvarupatent aggressivt. (Dvs som stämmer någon annan som inte har stämt dem först.). Det innebär bland annat att Apple och Motorola går bort. Bland dem som uppfyller vissa såna grundkrav så väljer jag sedan det som jag tycker ger bäst funktionalitet. Prestanda har varit högt i kurs för att telefonerna har varit så sega att till exempel surfa med, men snart blir annan typ av funktionalitet viktigare.
Till aspekten "etiskt" räknar jag om opertivsystemet (OS) är open source (OS). Inte ett absolut köpkrav, men många pluspoäng.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Android av flera anledning som säkert kommer komma upp i tråden men anledning till att jag faktiskt aldrig skulle köpa en iPhone är FLAC(eller snarare bristen på FLAC). Jag vill ha min musik i bra kvalité. Och ja, jag vet att det säkert är lite placebo i detta:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

iPhone låter perfekt för dig om du ska köpa nytt.

Men för det jag använder min mobil till är iPhone perfekt behöver ingen quadcore för reddit, spotify och lite surf.

Permalänk

Använder just nu Galaxy Ace, men nästa telefon blir troligtvis en HTC Radar, med windows phone 7. Jag vill ha OK prestanda, vilket jag inte får av min Ace, den FÅR inte lagga. Ska jag vara ärlig så tycker jag att 1. Den fysiska designen på iPhone är dum, eftersom design enligt mig ska få saken att se bra ut samt att den ska hålla. Där faller iPhone bort direkt. Sen för att tala rent mjukvarumässigt så tycker jag att både iPhone och Android ser... omodernt ut. Visst, det är bara en åsikt men jag tycker verkligen att WP har ett bättre utseende. När jag satt med kompisens iPhone idag så tyckte jag att de tråkiga animarionerna och den allmänt gråa bakgrunden var direkt tradigt. Visst, hata mig allt ni vill men vet ni vad? Jag gillar färg. Så är det. Den största Selling Pointen för iPhone har som jag förstår det varit användarvänligheten. Kanske inte för oss SweClockersnördar, men för allmänheten. Upplys mig gärna med era åsikter, men det finns en risk att jag inte delar de. Detta är bara min åsikt och ni får hata den allt ni vill, bara ni kan motivera varför.
Tack för mig

Permalänk
Medlem

Jag köper android för möjligheterna. Med root, custom rom och någon bra launcher kan du få den att se ut och kännas hur som helst. Dessutom är utbudet mycket större och priserna lägre pga konkurrens.

Jag väljer inte iphone/ios pga många saker. Jag vill kunna ändra mer än bakgrundsbilden, jag vill kunna överföra filer från datorn och ha en filhanterare, jag vill ha större skärm än 3.5" och jag vill ha mer prestanda för att det går snabbare att surfa och ladda videos. En iphone 4 känns otroligt seg jämfört med 4s eller s2/3. Priset är också en otroligt viktig faktor. 6k för en iphone när man får en minst lika bra android för 3 känns inte rimligt. Och att inte ha med en minneskortsplats och sen ta hutlöst betalt för några få GB extra är bara löjligt. En iphone kostar 200-250 dollar att tillverka och säljs för nästan 1000. Dessutom känner jag mig nästan lite klaustrofobisk med en iphone. Inga menyer, ingen appdrawer, inget jag kan göra med den för att anpassa den för mig. Bara ett rutnät med appar.

Jag vill ha frihet över min egen mobil då jag tror mig veta hur jag vill ha den lite bättre än apple. Vill jag att min telefon ska ha samma gränssnitt som en iphone så skaffar jag en passande launcher och appar att byta ut originaldialern och smsappen med och sparar några tusenlappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Använder just nu Galaxy Ace, men nästa telefon blir troligtvis en HTC Radar, med windows phone 7. Jag vill ha OK prestanda, vilket jag inte får av min Ace, den FÅR inte lagga. Ska jag vara ärlig så tycker jag att 1. Den fysiska designen på iPhone är dum, eftersom design enligt mig ska få saken att se bra ut samt att den ska hålla. Där faller iPhone bort direkt. Sen för att tala rent mjukvarumässigt så tycker jag att både iPhone och Android ser... omodernt ut. Visst, det är bara en åsikt men jag tycker verkligen att WP har ett bättre utseende. När jag satt med kompisens iPhone idag så tyckte jag att de tråkiga animarionerna och den allmänt gråa bakgrunden var direkt tradigt. Visst, hata mig allt ni vill men vet ni vad? Jag gillar färg. Så är det. Den största Selling Pointen för iPhone har som jag förstår det varit användarvänligheten. Kanske inte för oss SweClockersnördar, men för allmänheten. Upplys mig gärna med era åsikter, men det finns en risk att jag inte delar de. Detta är bara min åsikt och ni får hata den allt ni vill, bara ni kan motivera varför.
Tack för mig

Ladda ner launcher 7

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Det räcker väl eg med ett enda ord för att förklara varför jag inte vill ha nån iPhone; iTunes.
Att behöva något buggit värdelöst program bara för att lägga in filer på telefonen är ju helt sjukt värdelöst. Inte kan man bara "lägga in" dem heller utan det måste konverteras och skit. Med Android är det bara att glida in på NAS:en via wifi och tanka över lite musik eller film och iaf på en S2 går det fint att spela upp 1080p, utan att behöva konvertera. (Och det går att spela upp 1080p på en fullHD TV åxå, med ett litet tillbehör.)
Att man sedan i stor grad kan anpassa telefonen efter hur man själv vill ha den utan att behöva jailbrake:a och tramsa är ju ytterligare ett argument.

Du skriver:
"När jag beslutar mig för att köpa en telefon så står Design överst på min lista"

samt

"Jag har provat att använda en Samsung Galaxy S2 men som absolut inte var något för mig, jag tycker menyerna och apparna är rentav "fula" (det säger utan att tracka ner på telefonen och alla andra som faktiskt gillar den) men Androids design tilltalar mig inte på någon sätt."

vilket väl sammanfattar det hela rätt bra. De som har iPhone tittar på och gullar med telefonen medan de som kör Android ANVÄNDER telefonen, om man nu ska vara väldigt generaliserande och kanske lite "elak".

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Ladda ner launcher 7

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, det har jag gjort men det hjälper tyvärr inte hårdvaran i telefonen i min hand just nu, då den är gammal och slö in pga OS och launcher utan hårdvara. Körde Launcher 7 i en vecka, men insåg att den drog mitt batteri på 4 timmar. No, no, avinstallation in progress

Permalänk
Medlem

När jag köpte min telefon, SE Xperia Arc, så kollade jag även på iPhone 4, men valde bort den av ett antal anledningar:
Den var ungefär lika stor, men skärmen var mycket mindre.
Glas på hela framsidan OCH baksidan, känns väl skönt och så, men hållbart? Njäe...
Priset, den var (är) dyrare.
Kameran, sämre.
Det som talar för iOS är ju apparna, men de appar jag använder mest (Facebook, webbläsare, twitter och reddit (reddit is fun-appen)) funkar tillfredsställande på min telefon.
Sen är ju en annan fördel med android som OS att det är öppet, iTunes behövs inte, du kan installera (typ) vad du vill utan några haxx.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

Jag hoppas för livet att min android inte går sönder. Om den skulle göra det så skulle jag bli tvingad att köpa iphone, är alldelse för trött för att köpa något nytt med android i, samtidigt är alternativet svindyrt. Om inte microsoft hittar på något vettigt snart.

Permalänk
Avstängd

Android är inte en produkt som stöder apple = valet är klart.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag iOS är nåt så in i helvete fult. Du kan inte ändra bakgrundsbild eller bli av med apparna från hemskärmen.
Min Android kan jag få att se ut hur jag vill. Jag kan byta wallpaper, scrollanimation, launchers, widgets, app-ikoner. Jag kan till och med få den att se ut som iOS om jag nu skulle vilja det. För mig var valet enkelt.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Tycker vi borde räkna in de funktioner man får tillgång till när man jailbreakar en iPhone även... FLAC, gratis appar, adblock för safari, "masskagringsenhetsstöd", XBMC (ocH alla dess funktioner.. Sem får vi inte glömma HDMI adaptern och AirPlay (kanske inte så användbart men ändå...)

Allt jag saknar med iOS är möjligheten att kunna tvinga MSAA i OpenGL applikationer... Samt kanske även swype (finns bara för egelska till iPhone)

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Gillar inte iphone pga hur de ska lägga sig i vilka program jag ska använda för att göra saker. När jag har köpt en hårdvara är den MIN och de ska skita i hur jag använder den. Sen gillar jag hela grejjen med moddar och custom roms. Dessutom så är apple onda och google...ja ni vet "do no evil" eller hur det nu var =P

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Min första smartphone var en samsung galaxy spica (android) tyckte den var helt ok och lekte mycket med den.
Har rootat den och lärt mig ändra lite saker i själva systemet osv. Efter den så hade jag htc wildfire vilket också jag tyckte var bra men jag tröttnade på android ganska snabbt efter htcn så jag köpte en iphone 3G då och började "leka/hacka" in mig lite. Men innan jag ändrade på saker och ting så tyckte jag att själva iphonen var bra men ganska seg att ladda alllt. Så jag jailbreakade den till någon annan version av IOS som gjorde den mycket snabbare och kunde använda multitasking osv. Nu har jag iphone 4. Hade lite svårt att välja från början vilken det skulle bli men jag valde iphone 4 eftersom med jailbreak kan jag göra nästan allt jag vill. Gillar att den är snabb, lätt att använda, fin design, bra kamera (för mig)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem

Enkelt svar. Du kan göra hälften så mycket med en Iphone som du kan göra med en Android telefon. Låst till Itunes är väl den största orsaken till att jag inte väljer iOS. Jag vill ha full rörlighet med min telefon och kunna göra det jag vill göra, inte hur någon annan vill att jag ska göra det. Finns ingen expansions möjlighet i form av sd-kortläsare. Inte vara låst till att konvertera allt i Itunes, min galaxy s2 tar alla format upp till 1080p tex.

Med root och custom rom kan du få telefonen att bete sig som jag själv vill och ändra vad jag vill. Det där med utseende är ju bara en bagatell och är nog mer en fråga om okunskap. Går ju att få telefonen att se ut som en Iphone till gränssnittet om man nu så vill det.

Att köpa en telefonen för att den är fin att kolla på är väl en sak och förstår varför många väljer efter det kriteriet. Inte vidare smart i mitt tycke men alla har vi olika smak. Varför köpa en telefon med sämre hårdvara, mindre funktioner och dyrare pris?

Jailbreak gör en Iphone bättre, men motiverar mig fortfarande inte till ett köp.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Avstängd

Själv kör jag Windows Phone, har inget emot Android eller iOs.
Men jag tycker Windows Phone är enkelt och laggar inte:
http://www.suntimes.com/technology/ihnatko/11730729-452/can-w...

Jag ändrar inte mycket utan kör som den är "out of the box" så då passar det systemet bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Enkelt svar. Du kan göra hälften så mycket med en Iphone som du kan göra med en Android telefon. Låst till Itunes är väl den största orsaken till att jag inte väljer iOS. Jag vill ha full rörlighet med min telefon och kunna göra det jag vill göra, inte hur någon annan vill att jag ska göra det. Finns ingen expansions möjlighet i form av sd-kortläsare. Inte vara låst till att konvertera allt i Itunes, min galaxy s2 tar alla format upp till 1080p tex.

Med root och custom rom kan du få telefonen att bete sig som jag själv vill och ändra vad jag vill. Det där med utseende är ju bara en bagatell och är nog mer en fråga om okunskap. Går ju att få telefonen att se ut som en Iphone till gränssnittet om man nu så vill det.

Att köpa en telefonen för att den är fin att kolla på är väl en sak och förstår varför många väljer efter det kriteriet. Inte vidare smart i mitt tycke men alla har vi olika smak. Varför köpa en telefon med sämre hårdvara, mindre funktioner och dyrare pris?

Finns hundratals mediaspelare i AppStore som tilläter dig att lägga till mer eller mindre alla format direkt i din iPhone (från pc/Mac) oavsett upplösning/kvalitet, utan någon form av konvertering...

Just saying.

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Finns hundratals mediaspelare i AppStore som tilläter dig att lägga till mer eller mindre alla format direkt i din iPhone (från pc/Mac) oavsett upplösning/kvalitet, utan någon form av konvertering...

Just saying.

Sedär ja. Ja man lär sig något nytt varje dag

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa Iphone under överskådlig framtid för att apparna, spelen helt enkelt är bäst till IOS. Jag har också investerat mycket tid och pengar i appar samt andra enheter hemma som fungerar mycket väl med IOS. Att byta till ngt annat blir då väldigt kostsamt och det finns inte tillräckligt med fördelar hos de andra tillverkarna för att jag ska byta.

Köper inte telefon så ofta heller så jag sitter och väntar på nästa iphone. Har en 3GS just nu som är över 3 år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

När jag beslutar mig för att köpa en telefon så står Design överst på min lista och därefter användarvänlighet och ärligt talat så finns inte prestanda ens med på min lista över saker jag söker hos en telefon.

hmm.. får säga samma, fast jag kände mig inte så sugen på en iPhone av just den anledningen. det är trist att det bara finns en design som alla har. (tokvariationen svart eller vit undantaget då)

väljes Android så har man genast samma valfrihet som när man köper bil, en bil för mig. och skulle den tidigare modellens tillverkare få en formmässig härdsmälta kan man alltid hoppas på att nått annat märke har en som tilltalar utan att behöva vänja sig att köra med automat. det finns utöver småbilar, jeepar och sportbilar för behovsanpassningen, om prestandan blir en fråga nån gång.

vart insta-köp på ^ denna ^ lur när jag såg den först, så visst kan jag även se äppleförspråkarens bild reflekteras i glaset här.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Jag kör med Android av flera anledning som säkert kommer komma upp i tråden men anledning till att jag faktiskt aldrig skulle köpa en iPhone är FLAC(eller snarare bristen på FLAC). Jag vill ha min musik i bra kvalité. Och ja, jag vet att det säkert är lite placebo i detta:)

Det är ytterst tveksamt att du skulle höra en märkbar skillnad mellan FLAC och 320 kbps mp3 filer på en så sketen DAC som det integrerade ljudkortet på mobilen. Om du nu tror dig höra skillnaden så kan du ju alltid blindtesta

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem

Jag använder en Xperia Arc för att jag fick den med mitt abonnemang.
Det är jag väldigt glad för för jag sneglade länge på den och Nokia N8. Ville ha en mobil med bra kamera och ett kul os som går att trixa med.
Var inte så intresserad av smartphones innan, jag var var nöjd med min K810 faktiskt ^^
Den skaffade jag just för kameran och det var precis vad min plånbok gillade när jag tog det abonnemanget som jag fick den till.
Jag har varken rootat den eller fixat annan rom. ÄN. Men det kommer med tiden. Just att kunna göra massa sådana kul saker förlänger det som är "kul" med en smartphone.
Apparna jag hittat som faller mig i smaken är helt lysande. Jag skapade mig användning för min telefon utöver ringa/sms. Just för att jag kan.

Jag snubblade på en Nokia N8 väldigt billigt för ett tag sedan. Läser du som jag köpte den av detta så tack ska du ha igen
Jag får säga att jag gillar den skarpt. Kamera, hårdvaran och os är enligt mig kanon. Jag önskar min Arc flöt på lika bra.
Trivs med symbian Belle faktiskt.

Jag varierar mellan dessa två. Fast så fort jag byter tillbaka till min Arc så ler jag stort pga dess skärm. Den är fucking amazing

Jag skulle gärna haft en Iphone med om jag haft möjlighet.
Jag vill veta vad alla klagar på respektive gillar. Hur som är det väldigt starka känslor den väcker haha.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Valde android från början och kommer fortsätta göra det av en mängd olika anledningar, men det finns en som väger mer än allting annat: Kontroll och möjligheter till anpassning.

Prestanda, extra funktioner och alla andra saker tycker jag inte är värda ett smack om det inte är jag själv som får välja och bestämma över hur jag vill ha dessa saker. Jag menar vilken roll spelar det att en telefon har en fräsig skärm, om det som visas inte är sånt jag vill se? Vad spelar det för roll att den är enkel och smidig att använda till media, när format och mjukvara för det känns mer som nått ens dator blivit infekterad av än något man vill ha där?

iOS är helt ok för många människor, men inte för mig. Även om jag måste lägga timmar på att göra jobbet så vill jag att en enhet som skall täcka mina behov går att utforma efter mina behov. Jag kunde inte bry mig mindre om att det går att göra samma saker på både Android och iOS, om sättet man måste göra dem på inte är utformat rätt. Det är lite som att säga att det visst går att få in en fyrkantig kloss i ett triangelformat hål, man måste bara dela på den först när målet är att man vill ha en hel kloss genom hålet.

Det är helt och hållet baserat på personliga preferenser. Jag är övertygad om att jag skulle kunn använda en iOS-enhet och den skulle täcka alla de behoven jag egentligen kräver. Men jag skulle behöva anpassa mig efter enheten och sättet enheten tycker att sakerna skall göras. Och när användaren skall anpassas efter maskinen, då har man tänkt fel enligt mig.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Efter att ha läst allas inlägg så är tydligen Android det mest självklara valet för många tack vare "friheten med sin egen telefon" Det kan jag förstå, eller rättare sagt hålla med om eftersom man kan ändra och fixa precis hur man vill att mobilen ska fungera och se ut.

Iphone är ju också som ni säger väldigt "låst" En produkt som stödjer Apple komiskt skrivet men också väldigt sant Men om man vill så kan man ju såklart jailbreaka sin Iphone och kanske inte få den fulla friheten som med en vanlig Android men den blir mer öppen för egna inställningar osv iaf:)

Priset är dyrt på Iphone i jämförelse med Android vilket också är helt sant, såg på forumet att netonnet säljer Galaxy s2 för 3190 kr mot Apples Iphone 4 på 3999kr. Ingen jättestor skillnad prismässigt men kanske har stor betydelse med tanke på vad man får och inte... ( tänker på friheten i android ).

Iallafall så fick jag svar på varför Android favoriseras utöver Ios, får tacka för att inget påhopp om Applefanboy dök upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Iallafall så fick jag svar på varför Android favoriseras utöver Ios, får tacka för att inget påhopp om Applefanboy dök upp

Klockan är 12, p12orna har gått och lagt sig.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Priset är dyrt på Iphone i jämförelse med Android vilket också är helt sant, såg på forumet att netonnet säljer Galaxy s2 för 3190 kr mot Apples Iphone 4 på 3999kr. Ingen jättestor skillnad prismässigt men kanske har stor betydelse med tanke på vad man får och inte...

visserligen är även GS2 numera egentligen ersatt, men de flesta räknar nog inte med iPhone 4 som en billigare modell utan anser den nog som ersatt av 4s, därmed inte riktigt ett budgetalternativ att slå mot Androids ditton kanske? noterade åas att vissa "stora elkedjor" faktiskt säljer iPhone 3 som nått slags budgetalternativ, för runt 2000, har inte riktigt reflekterat över hur de står sig mot alternativen heller iof. men att prisfall dröjer rejält jämfört då med Samsung är klart, så det där med dyrt med Apple kan ju ses på olika vis.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Utöver det faktum att iOS är mer closed source, så tycker jag det är ytterst störande att tvingas använda iTunes och andra Apple program på datorn.

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

Klockan är 12, p12orna har gått och lagt sig.

Okej...