Permalänk
Medlem
Skrivet av vadhettehaaan:

Fick hem min Macbook Pro Retina igår och vill börja med att tacka för den snabba leveransen.

Men nu till själva "problemet"
Enligt er information om detta datorn så ska det finnas en dvd brännare (8x SuperDrive) ni visar även bilder på en dvd läsare och gör reklam "Bränn DVD-skivor på nolltid." Men när jag fick hem datorn igår så fanns det inte någon dvd i datorn...
Då jag är i stort behov av en dvdläsare så undrar jag nu hur vi ska lösa detta.

Det saknas även en internet anslutning direkt till datorn (kabelanslutning).

För enligt konsumentköplagen så är jag berättigad till att få ersättning, genom antingen prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.

Så hur ska vi nu lösa detta?

Har även läst på Apples webbsida idag och ser att detta inte ska ingå, men ni strider ändå mot konsumentköplagen för falsk marknadsföring.

Artikel: 5020824467

Du borde kunna få tillbehören till utan kostnad iaf

http://cdon.se/hemelektronik/apple_magsafe_%252f_magsafe_2-21...
http://cdon.se/hemelektronik/apple_usb_ethernet_adapter-13982...

edit: Fast om du köpte datorn för att du ville ha intern dvd och lan så borde du kunna få tillbehören plus ett prisavdrag kan man tycka.

Permalänk
Skrivet av suhrim:

Du borde kunna få tillbehören till utan kostnad iaf

http://cdon.se/hemelektronik/apple_magsafe_%252f_magsafe_2-21...
http://cdon.se/hemelektronik/apple_usb_ethernet_adapter-13982...

edit: Fast om du köpte datorn för att du ville ha intern dvd och lan så borde du kunna få tillbehören plus ett prisavdrag kan man tycka.

Det är bara att hoppas på det bästa! (tack för engagemanget suhrim)

Är i behov av både DVD och lan så det hade varit till en fördel om det fanns i datorn.. Men man får väll acceptera en ersättning av antingen delar eller prisavdrag.

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem
Skrivet av vadhettehaaan:

Fick hem min Macbook Pro Retina igår och vill börja med att tacka för den snabba leveransen.

Men nu till själva "problemet"
Enligt er information om denna datorn så ska det finnas en dvd brännare (8x SuperDrive) ni visar även bilder på en dvd läsare och gör reklam "Bränn DVD-skivor på nolltid." Men när jag fick hem datorn igår så fanns det inte någon dvd i datorn...
Då jag är i stort behov av en dvd-läsare så undrar jag nu hur vi ska lösa detta.

Det saknas även en internet anslutning direkt till datorn (kabelanslutning).

Klart fel av CDON att påstå att den har en DVD brännare, men var på CDONs sida står det att den har en ethernetport?

Permalänk
Hedersmedlem

http://cdon.se/hemelektronik/palit_geforce_gtx_680_jetstream_...

Bilden till texten känns en aningens felplacerad.

Palit GeForce GTX 680 Jetstream 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Köpte en Asus RT-N66U från CDON tyvärr.
Att få den utbytt med hjälp av ett referens nummer direkt från ASUS Supporten är inte det lättaste ,
Varje gång jag mailat dom så är dom HELT ok på att svara snabbt , men nu svarar dom inte längre.
3 dagar sedan , har mailat dom 3 ggr och dom svarar inte , blir så jälva trött på cdon !
Köpte även ett Spel och nej det fick jag inte retunera för jag hade tyldigen fåt en beta nyckel till ett spel som inte ens är färdigt men att avboka det fick jag inte ,
nej jag är trött på att betala 100-200kr mindre för en proodukt och få SKRÄP SERVICE FRÅN ER CDON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu va det sista gången , och jag har hunnit handla av er för minst 30.000 kr under några år .
TACKA vet jag Komplett/ Webhallen

Visa signatur

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Permalänk

5% sweclockers rabbaten fungerar ej för mig. Någon som har samma problem?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skogsraggarn:

5% sweclockers rabbaten fungerar ej för mig. Någon som har samma problem?

Inga rabattkoder tycks fungera nu. Får inte in min personliga rabattkod heller.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Tjena tänkte beställa nytt tangentbord av cdon, någon som vet koden som ger 5% rabatt för sweclockers medlemar? skulle uppskattas

Permalänk
Medlem
Skrivet av felix6:

Tjena tänkte beställa nytt tangentbord av cdon, någon som vet koden som ger 5% rabatt för sweclockers medlemar? skulle uppskattas

SWEC1209

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av felix6:

Tjena tänkte beställa nytt tangentbord av cdon, någon som vet koden som ger 5% rabatt för sweclockers medlemar? skulle uppskattas

Koden gäller för komponenter.

Permalänk
Medlem

Det tog 11 dagar att få en returlapp från cdon, inte bra. De flesta ställen har hunnit skicka en ny vara på den tiden.

Sen så fungerar inte swec koderna nu, fast det var ett annat problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av felix6:

Tjena tänkte beställa nytt tangentbord av cdon, någon som vet koden som ger 5% rabatt för sweclockers medlemar? skulle uppskattas

Här har du om du ska beställa gamingtillbehör
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_brutalcs/

Och här har du för datorkomponenter:
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Rabattkoden finner du där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Medlem

Såg just att vi tydlligen har september nu, antar att dom bara fungerade för två dagar eller vad det nu var. Jag fick mig iaf en ssd, som hunnit bli levererad och jag kan ju köra med två diskar då den andra dyker upp efter rep/ersättning, om ett par månader antar jag.

Permalänk
Hedersmedlem

Tiggeri hör inte hemma här. Läs §9 i reglerna.

*inlägg raderade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Sweclockers koden funkar endast en gång i månanden.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Amzo:

Sweclockers koden funkar endast en gång i månanden.

Räcker det att man lägger in den i sin beställning för att den ska bli förbrukad, fast man inte slutför köpet?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enduro:

Räcker det att man lägger in den i sin beställning för att den ska bli förbrukad, fast man inte slutför köpet?

Du måste slutföra köpet. Om den inte funkar fasten du inte använt den så tror jag att det kan bero på att övergången till september skedde över helgen så den borde funka under nästa vecka.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Klart fel av CDON att påstå att den har en DVD brännare, men var på CDONs sida står det att den har en ethernetport?

Dom hade ett flertal bilder tidigare på en annan Macbook pro där dom visade att det fanns ett flertal uttag som inte finns på Retina versionen.

Men CDON har nu tagit bort dessa bilder men texten om optisk enhet sitter kvar.

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

Får börja med att jag tycker Cdon är grym! Lätt en av de bästa elektronikbutikerna jag haft med att göra! Har faktiskt inte något ont att säga om Er.

Hur som helst;
Jag köpte en mus hos Er i December som nu lagt av, varför vet jag inte.
Det är en Ace Edge 3200 mus.

Igår så tog jag ut musen ur min laptop (också köpt hos er), flyttade på den och när jag skulle sätta in musen igen (som fungerade innan) så funkade den inte! Musen får kontakt med datorn (Då en liten blå lysdiod lyser). Men lasern / musen fungerar inte.

Jag testade först att sätta in den i alla mina olika USB portar, ingen fungerade.
Testade sedan att installera om drivrutinerna. Funkade inte.
Testade sedan att sätta in den i en annan datorn. Funkade inte.

Så jag tror att ev. lasern har lagt av? och jag undrar hur jag ska göra för att få garanti på musen.
Problemet är att jag antagligen inte har kvar mitt kvitto jag fick när jag köpte musen.

mvh

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Får börja med att jag tycker Cdon är grym! Lätt en av de bästa elektronikbutikerna jag haft med att göra! Har faktiskt inte något ont att säga om Er.

Hur som helst;
Jag köpte en mus hos Er i December som nu lagt av, varför vet jag inte.
Det är en Ace Edge 3200 mus.

Igår så tog jag ut musen ur min laptop (också köpt hos er), flyttade på den och när jag skulle sätta in musen igen (som fungerade innan) så funkade den inte! Musen får kontakt med datorn (Då en liten blå lysdiod lyser). Men lasern / musen fungerar inte.

Jag testade först att sätta in den i alla mina olika USB portar, ingen fungerade.
Testade sedan att installera om drivrutinerna. Funkade inte.
Testade sedan att sätta in den i en annan datorn. Funkade inte.

Så jag tror att ev. lasern har lagt av? och jag undrar hur jag ska göra för att få garanti på musen.
Problemet är att jag antagligen inte har kvar mitt kvitto jag fick när jag köpte musen.

mvh

Du kontaktar deras kundservice för hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

http://cdon.se/hemelektronik/palit_geforce_gtx_680_jetstream_...

Bilden till texten känns en aningens felplacerad.

Palit GeForce GTX 680 Jetstream 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIehttp://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/electronics/el...

Men, har du inte hört talats om de nya dunder-diskarna? Integrerad gtx 680 grafikkrets!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Varför fungerar inte 5% rabatten?
skriver in SWEC1209 men det står ogiltig rabattkod

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

Varför fungerar inte 5% rabatten?
skriver in SWEC1209 men det står ogiltig rabattkod

Förmodligen för att ingen ändrat den i helgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

Varför fungerar inte 5% rabatten?
skriver in SWEC1209 men det står ogiltig rabattkod

Testa med swec1208. När jag beställde var jag även tvungen att skriva in den i små bokstäver, vet dock inte om det ännu är så. Men testa med:

SWEC1208
swec1208
swec1209

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Förmodligen för att ingen ändrat den i helgen?

Jo det har du nog rätt i, tänkte inte riktigt efter att det var månadsbyte nu i helgen

Skrivet av Bakgrund:

Testa med swec1208. När jag beställde var jag även tvungen att skriva in den i små bokstäver, vet dock inte om det ännu är så. Men testa med:

SWEC1208
swec1208
swec1209

fungerade inte får vänta tills imon

Permalänk
Medlem

Edin, jag har väntat 16dagar nu på att få reda på vad som ska göras med mitt grafikkort. Först var det snack med ASUS nordic och sen hamnar ärendet hos er och där har det legat nu i 16 dagar. Ska ni slå er in på denna marknaden så måste ni fixa detta!

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att CDON skötte min brors order perfekt. Beställde nya delar, i7-2700k, ASUS Z77 moderkort och 16GB RAM. Monterade ihop datorn, ingen POST. Felsökte mig fram till att det var moderkortet som va kasst. Anmälde en reparationsorder för moderkortet. Fick hem alla grejerna som behövs för att skicka iväg moderkortet till CDON. Samtidigt som jag skickade moderkortet skickade de ett NYTT till mig parallellt (alltså innan dom ens hade fått mitt söndriga). Tog inte lång tid innan jag fick det nya. Slängde ihop alla delarna igen, och datorn fungerar!

5/5

Visa signatur

| Q9550 @ 3.8Ghz | Asus P5Q-PRO | AMD Radeon HD6950 2GB (Unlocked @ 865Mhz) | Corsair TX650W | Corsair XMS2 (2+1)x2GB | A-Data SP900 128GB| WD Caviar Blue 320GB | Fractal Design R3 | Noctua NH-U9B |

Permalänk
Medlem

Köpte ett Corsair Vengeance 1500 headset för ett halvår sen som nu började glappa och de skickade direkt ut ett nytt till mig så fort jag postat mitt trasiga. Mycket bra service.

En fråga också: Kommer ni lägga upp en 15% rabattkod för September? Ska bygga en dator åt min syster så det skulle passa perfekt.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av vadhettehaaan:

Fick hem min Macbook Pro Retina igår och vill börja med att tacka för den snabba leveransen.

Men nu till själva "problemet"
Enligt er information om denna datorn så ska det finnas en dvd brännare (8x SuperDrive) ni visar även bilder på en dvd läsare och gör reklam "Bränn DVD-skivor på nolltid." Men när jag fick hem datorn igår så fanns det inte någon dvd i datorn...
Då jag är i stort behov av en dvd-läsare så undrar jag nu hur vi ska lösa detta.

Det saknas även en internet anslutning direkt till datorn (kabelanslutning).

För enligt konsumentköplagen så är jag berättigad till att få ersättning, genom antingen prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.

Så hur ska vi nu lösa detta?

Har även läst på Apples webbsida idag och ser att detta inte ska ingå, men ni strider ändå mot konsumentköplagen för falsk marknadsföring.

Artikel: 5020824467
Länk: http://cdon.se/hemelektronik/15inch_apple_macbook_pro_15-retina_core_i7_8gb_256gb_ssd_15.6_os_x_geforce_gt650m_-_swe-20824467

Nu har jag äntligen fått svar av CDON i detta ärende.

"Vi beklagar det inträffade.
Varan du har beställt kommer inte med DVD, så det är fel information på vår hemsida tyvärr!
Vill du få 800 kr avdraget på priset eller vill du göra en retur på vår bekostnad?"

Tackar er på CDON för ett bra bemötande och en bra service.

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem

Totalt besviken

Hej!
Tisdagen den 28:e la jag en order på dels lite filmer och dels datorkomponenter hos CDON. Jag la den just hos CDON för att de skulle ha grejerna hemma, priset och med erfarenhet av deras snabba leveranstider och besked när det gäller filmer. Filmerna fick jag snabbt, statusuppdatering direkt.

När det gäller datordelarna är det en HELT annan femma....... Statuset ändrades inte till packas så jag kontaktade CDON via chatten den 30:e och undrade om läget och fick då till svar att anledningen till att statusuppdateringen dröjde var att win7-skivan inte fanns hemma. Avbeställde då denna och fick svar att allt annat fanns hemma och delarna nu skulle skickas så snart som möjligt, fick tillbaka pengarna för W7snabbt också.

Status uppdateras samma dag till packas och har sedan dess stått så. I måndags den 3:e, 2 dygn efter statusuppdatering får jag via chatten reda på att de kan inte se någon anledning varför det inte skulle kunna skickas och hänvisar till att lägga en ticket.
Lägger ticket och skickar och får bara svar på en av frågorna och inte något alls om leverans i övrigt, bara på att de väntar på svar...... (svar från sig själva?)

Idag försöker jag med chatten igen och nu blir det intressant. Från att tidigare ha gått i turordning blir nu min turordning 3-4-5-4-3-4-3-2-3-2-3-4-3-2-3-2-1 och tar 42 minuter, jag blir nerskjuten i turlistan hela tiden. När jag får svar kommer bara standardsvaret att de packas och när jag inte är nöjd med detta så kopplas jag vidare till 2 andra som inte svarar och hamnar hos första personen igen som inget säger utan kopplar bort sig utan en enda förklaring. Nu är dessutom chattfunktionen borta från deras hemsida och jag bara undrar om det enbart är för mig som besvärlig kund som vill ha ett rakt besked.

Min son ska (skulle) iväg med sin nya dator i helgen som kommer och gråter nästan av besvikelse när jag säger att jag inte får några svar.

Har aldrig varit med om bedrövlig kundtjänst, personerna är trevliga så all heder till dem, men är det så svårt att lämna besked? Har de inte någon koll alls?
Andra företag så får man besked snabbt som man också kan lita på men CDON kan man tydligen bara köpa skivor och filmer från.

Ni tycker kanske att jag är petig men det är inte första gången detta hänt mig med CDON och hemelektronik så det är inte enbart frustration och besvikelse (även om en stor del är det). Dessutom står det leverans 1-3 dagar med besked att delarna ska finnas på lagret så ska det gå snabbt, de klarar det med film och musik så varför inte datorkomponenter. Samma leveranslöften, samma företag..... Jag kan leva med ett klart och ärligt besked där jag själv kan ta ställning till något men inte massa otydlighet och standardsvar som inte betyder något alls.

MVH
Thomas

P.S. Jag tänker inte göra reklam för företaget jag la beställning på win7 hos istället och som jag fick dagen efter beställningen, har dessutom lagt en ny beställning från samma företag inatt på fler delar och de är redan packade och skickade.....*host host* "dammigt" här D.S.

Edit: Fick kontakt med kundtjänst igen och samma svar, hänvisar till lager och logistik man själv som kund inte kan få tag på för svar. De vet hur de ska trötta ut en.

Edit2: Får nu inte ens annulera beställningen eftersom den "gått för långt" utan ska vänta på att den någon gång ska skickas, själv returnera paketet och sedan efter att de har fått tillbaka, kollat det (vilket sannorlikt har mycket låg prioritet) få pengarna tillbaka. De har med största sannorlikhet inte ens delarna hemma utan väntar själva på leverans någon gång så hur beställnigen "gått för långt" är en gåta. Vem har råd med att ligga ute med så mycket pengar (svara inte) om man ska vara tvungen att beställa från ett säkert företag (Dustin, Inet, Webhallen) samtidigt för att vara säker på att få delarna i tid. *PIP* vet vad som händer om de själva får delarna restade. Får se när/om deras illogistikavdelning kan ge besked