Permalänk
Medlem

Jobbar skift på vattenfalls felanmälan samt pluggar systemvetare (hårt men funkar)

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Avstängd

Ev börjar man som bilmekaniker om några veckor.. 1 intervju avklarad, skall dit på en 2:a intervju och förhoppningsvis ror man hem jobbet

Nervöst så in åt helvete - har alltid haft en grym prestations ångest, vill alltid göra så bra ifrån mig som möjligt!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pissespann:

Ev börjar man som bilmekaniker om några veckor.. 1 intervju avklarad, skall dit på en 2:a intervju och förhoppningsvis ror man hem jobbet

Nervöst så in åt helvete - har alltid haft en grym prestations ångest, vill alltid göra så bra ifrån mig som möjligt!

Du kommer får jobbet lätt...tror mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Jobbar inom Försvarsmakten Stridsfordon och Försvarstyrkan i Korea.

Utbildad till FN soldat och tolk inom språket (Är inte korean).

Det här var ju riktigt coolt

Äntligen, efter fyra år som inhyrd konsult på Skanova. Så har jag fått en fast tjänst och ett skönt lönelyft.
Jobbar som Nätdriftsingenjör. Enkelt beskrivet så ser jag till att allas internet och telefoni fungerar.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Packar om kaffe, sprättar kaffesäckar (jutesäckar), städar och lite annat som behövs göra i solna på Arvid Nordquist:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av H-can:

Det här var ju riktigt coolt

Äntligen, efter fyra år som inhyrd konsult på Skanova. Så har jag fått en fast tjänst och ett skönt lönelyft.
Jobbar som Nätdriftsingenjör. Enkelt beskrivet så ser jag till att allas internet och telefoni fungerar.

Min 20årige son ska börjar GMU, sedan ansöka utlandstjänst i Afrika inom FN. Men tyvärr har jag aldrig haft kontakt med honom i 3 år och skäms över det.

Permalänk
Proffsmoddare

Har ingen fast anställning någonstans men jobbar en del på Ica, Posten och lagar datorer som hobbyverksamhet.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Assistent och "IT-tekniker" för min arbetsgivare som är enmansföretag, han utbildar piloter som konsult world-wide och mycket av det han och jag gör utför används för att utbilda piloterna.

Inget jobbigt arbete men kan bli ganska långtråkigt, siktar mig på att utbilda mig inom spelutveckling vid senare tillfälle.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Arbetslös, skulle börjat jobba idag men i fredags fick jag ett samtal att det inte gick pga nå med facket. D:

Tillbaka på ruta ett, skapligt trött man blev.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Citerar mig själv några år senare. Har sedan dess pluggat två år på en folkhögskola i skåne (Fridhems filmlinje).
Jobbar numera heltid som frilansande After Effects animatör/grafiker, för tillfället sitter jag hos samma produktionsbolag (Eller snarare animationsstudio) och jobbar just nu med grafiken till ett tv-program som heter "Minute to win it", som sålts till en rad länder. Mitt jobb går för tillfället mest ut på att ändra den grafik vi gjort så att den passar de olika länder som vill ha den.

Edit: kolalde runt i den klistrade tråden De bästa trådarna från Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt. Läs här först!, och hittade mitt egna gamla inlägg, insåg inte att tråden har legat död ett tag.

Och kan väl bara för skojs skull citera mig själv igen, ytterligare två år senare. Sjukt, det känns som att jag skrev det här igår typ.

Hursomhelst, fortfarande samma. Frilansar som After Effects-animatör. Dock inne i en rejäl svacka för tillfället, har knappt haft något jobb på snart två månader. Börjat leta mig mer och mer bort från det tidigare bolaget jag jobbat på. Inte för att jag inte trivs där, men för att jobben är för få.

Det här är första gången jag får känna på konkurrensen i grafiker-världen. Jajävlar, den är inte att leka med. Trots goda förutsättningar med ett ganska rejält CV och flera år i branchen är det svårt som fan. Har varit på en rad möten hos olika bolag, och fått väldigt positiv respons på samtliga, där alla sagt att de ska höra av sig så fort ett projekt dyker upp där min (förvånandsvärt ovanliga) expertis behövs.
Men, dessa eventuella projekt kan dyka upp om tre månader eller ett år. Och det hjälper mig inte att betala junihyran.
Fick dock ett uppdrag på studs vid ett av mötena, jag höll i en internkurs i After Effects på bolaget. Var rätt kul, med tanke på att de alla var grafiker som satt i AE dagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Jobbar inom Försvarsmakten Stridsfordon och Försvarstyrkan i Korea.

Utbildad till FN soldat och tolk inom språket (Är inte korean).

Vem har utbildat dig till FN soldat?
Stridsfordonstekniker är inte en soldatbefattning dessutom.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Databasansvarig och systemutvecklare på ett företag som jag ej nämner. Jag har schysst lön gentemot andra med liknande titel, men så har jag dessutom mer arbete än dessa och jag funderar nästan på att ta ett enklare arbete.
Bara det att det inte är så himla enkelt att söka ett nytt jobb och säga att man vill ha ett arbete där man mer kan få koppla av, så det blir väl att fortsätta med detta jobb så länge som jag klarar av det.
*edit*
Å nej jag är ingen databasexpert, vi köper in sådan kompetens, det är bara jag som får skiten för det om något går fel.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Raketframdrivningsingenjör för det tyska rymdcentret, nyexad. Jobbar bla. med preliminär analys och fas-A studier av ett rymdflygplanskoncept som kan aka fran Västeuropa till Australien pa 90 minuter

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Skrivet av ettis:

Raketframdrivningsingenjör för det tyska rymdcentret, nyexad. Jobbar bla. med preliminär analys och fas-A studier av ett rymdflygplanskoncept som kan aka fran Västeuropa till Australien pa 90 minuter

Så ordspråket att man inte behöver vara en raketforskare för att lösa uppgiften fungerar inte så bra på ditt jobb?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Så ordspråket att man inte behöver vara en raketforskare för att lösa uppgiften fungerar inte så bra på ditt jobb?

Mjo, en del skämt om det i kontoret dock

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Maskinoperatör, tillverkar skär till fräsar och svarar mm. 5skift :0

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Jobbar sedan ett halvår tillbaka som läkare på en akutmottagning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Återigen reklam:)

Mer info: http://www.arvidnordquist.se/%C3%84t%20-%20Drickbart-156.aspx om våra produkter.

Arbetar med att skicka ut reklammaterial till våra säljare i landet, skicka postpaket (Mypack, Företagspaket) och även kollin/pallar med Schenker. Tar även emot en hel del. Ibland är det väldigt mycket att göra och ibland inget.

Ni har säkert sett div. ställ med kikkoman, Grey Poupon, HiPP osv i butiker och det är då jag som skickat ut istortsett allt:)

Permalänk
Medlem

Någon som har ett extrajobb i Stockholm? Jag skulle vilja kombinera mina studier på vardagar med ett deltidsjobb på vardagskvällar och/eller på helger.

Permalänk
Medlem

Nattskift på mcdonald's medans jag pluggar.

Permalänk
Medlem

Jobbar som traktorförare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag ser till att de formsprutor som tillverkar plastbitar i tusental eller miljoner åt alla saker ni kanske någon gång använder producerar bitar med rätt kvalité...

Byte av formverktyg, processinställningar etc, rätt mångsidigt jobb med nya utmaningar varenda dag trotts närmare 10år i yrket.

En kollega har 25år i yrket och sade häromdagen: "ja ett sånt fel har jag aldrig sett innan".

Maskinställare formsprutning konstuktionsplaster (termoplaster).

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Jobbar som målare, "chef ", butikssäljare och vaktmästare typ.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Har precis börjat jobba på Pekås (en matvarukedja i Värmland) har dock praktiserat sedan i september så enda direkta skillnaden är väl att jag får lön nu och att jag jobbar mindre, praktiken var på 40h/v är schemalagd på ca 20h/v nu dock lär det bli en del extra har redan jobbat ca 15 timmar extra sedan den 1:e mars.

Sitter i kassan, hjälper kunder, plockar varor, städar på morgonen, etc.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Kränger mosmenyer på Statoil.

Min chef som också är min styvfar, har införskaffat Segways, så nu till sommaren börjar vi med försäljning och uthyrning av dom.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaa_kola:

Maskinoperatör, tillverkar skär till fräsar och svarar mm. 5skift :0

Skickades från m.sweclockers.com

Oj oj oj! Då vet jag vem jag ska kontakta för planing av topplock!

Jag går sedan 2 månader på en vuxenutbildning till fordonsmekaniker. Är riktigt nöjd med skolan! Vi har 6 stycken tvåpelarlyftar, 1 fyrpelarlyft, egna verktygsskåp och verktyg värt namnet. Vi tar numera in kundbilar så det känns mer som ett jobb en skola, vilket passar mig perfekt. Det har blivit två-tre stycken kamremsbyten, några byten av kopplingslameller och även lyckats få igång en bil som inte ville starta! Jag har ju pillat med bilar innan jag började på utbildningen men det är mycket man lär sig

Innan det var jag underhållsmekaniker inom industrin

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Jobbar som Aktuarie (risk för skuldsidan inom försäkring). Skoj jobb där man får använda sina mattekunskaper mycket :).

Permalänk
Medlem

Jag letar väldigt aktivt efter ett sommarjobb iår. Eftersom jag inte fyllt 18 år än(är 17 just nu) så är det extra svårt. Kan sägas att jag bor i Stockholm. Någon som har förslag på sommarjobb? Visst borde det finnas några företag som behöver extra billig hjälp i sommar? Det kanske finns någon här som jobbar på ett företag som behöver extra folk i sommar?

Permalänk
Medlem

Bitr.Speditör över sommaren. Helt ok jobb , kul när det finns stuff att göra. Sommaren är lågsäsong dock så stundvis sitter man och chillar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

IT-konsult, sitter just nu i en Service Desk på ett företag i Stockholm.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör