Permalänk

Om bilder tillåts så är detta vad jag jobbar med just nu och för några veckor framåt:

Vet inte riktigt vad jag ska kalla det men jag tror det är IT-assistent.
Praktik, alltså.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

VFX Compositor

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

tog mest cnc-kurser i gymnasiet men insåg rätt snabbt att det blir jävligt långtråkigt att stå vid samma maskin och mäta/fylla på material/kompensera mått hela dagarna.
jag är väl vad man skulle kunna kalla "fältmekaniker" just nu, lattjar runt med allt möjligt från bandtransportörer, krossanläggningar, lingrävare, hydraulgrävare, truckar, väghyvlar, bandtraktorer, borriggar etc... väldigt stimulerande jobb som innefattar det mesta man kan tänka sig inom tung industri...

helt sprillans P&H 4100 jag var med och monterade ihop:

storrep av en P&H 4100 (notera killen på trappen ^^)

rep av en Komatsu PC5500:

man klagar inte när det är dags för sommardäck efter att ha bytt hjul på en CAT 994 utan dolly...

arbetsplatsen för det mesta:

som sagt, väldigt stimulerande arbete

Permalänk

Inga dåliga maskiner du hade där Hoz.

Själv jobbar jag på Carnegies B-O vid sidan av studierna. Sitter med svenska derivat och aktier. Hjälper främst mäklare och traders boka affärer i system och lösa problem när något går snett. Stimulerande jobb som kräver att man är med hela tiden då det stundtals kan vara högt temp. Alltid nya saker som uppstår så man får vara kreativ ibland Är väldigt glad över att ha mitt jobb då jag tycker att finansbranschen är väldigt intressant.

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

jag är väl vad man skulle kunna kalla "fältmekaniker" just nu, lattjar runt med allt möjligt från bandtransportörer, krossanläggningar, lingrävare, hydraulgrävare, truckar, väghyvlar, bandtraktorer, borriggar etc... väldigt stimulerande jobb som innefattar det mesta man kan tänka sig inom tung industri...

Coolt :). Är nog grymt skoj!

Själv jobbar jag som teknikkonsult med inriktning el-automation. Väldigt varierat och intressant då det hela tiden är olika projekt inom olika industrier. Alltifrån gruvor till papper & massa vidare till bryggeriverksamhet och kärnkraftverk. Alla projekt är på så vis unika och därför behöver man sätta sig in i den specifika processen för att kunna förstå sig på uppgiften och utföra den ordentligt. Som rätt ny i branschen så är det ofta till en början svårövergripligt, men otroligt givande då man efter en stunds funderande, efterforskningar och studier får en "aha-känsla" och helt plötsligt går det från kaos till fullt begripligt! Det fria arbetssättet med tider och olika arbetsplatser passar mig jättebra.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Byggkonsult / byggkalkylator / säljer bygg program och böcker är vad jag jobbar med .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Skrev förra veckan på kontrakt som konsult (programvaruutveckling) med början i September. Tills dess så gör jag mitt masterarbete i Software Engineering och ingår i ett prototypprojekt.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Pny 4070ti Super @ Bykski vatten | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x360 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | Seasonic 1300w Gold | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Philips 49" 8900L | DELL 2713HM | Keychron Q2 Max | Logitech G502 2016.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

man klagar inte när det är dags för sommardäck efter att ha bytt hjul på en CAT 994 utan dolly...
http://farm6.static.flickr.com/5307/5612161003_d87f4acf07_o.j...

Är du en plastsoldat??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Är du en plastsoldat??

Teskedsgumma snarare

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Teskedsgumma snarare

inte jag på bilden, men nja, tror inte någon levande människa ser speciellt stor ut framför ett hjul till varken cat 994 eller 793/795

Permalänk
Medlem

Något fast jobb är det väl endå inte,.. men jag har fått chansen att få en arb.praktik hos Webbyrån JBN Media här i Sandviken. Fyra månader till och börja med, får sen se vad det kan leta till.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Något fast jobb är det väl endå inte,.. men jag har fått chansen att få en arb.praktik hos Webbyrån JBN Media här i Sandviken. Fyra månader till och börja med, får sen se vad det kan leta till.

Grattis

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bha*:

Tack, det känns verkligen jätte bra att få komma igång igen. Så vi får se vad som händer och sker framöver här. Det kan bara bli till det bättre.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Tack, det känns verkligen jätte bra att få komma igång igen. Så vi får se vad som händer och sker framöver här. Det kan bara bli till det bättre.

Jo, kan tänka mig det. Var själv arbetslös ett bra tag och det gör verkligen stor skillnad för ens självförtoende att få komma någonstans och känna sig behövd igen.
Grattis från mig med förresten !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Just nu är jag strax klar med min cnc-tekniker (inklusive operatör såklart) utbildning. Anställningsintervju på onsdag. Två stycken samma dag, får se om man får något av dem. Ena är maskinoperatör på ABB och det andra är som Cnc-operatör (med vissa inslag av uppgifter som teknikerna får göra) på Seco. Bara att hålla tummarna

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jo, kan tänka mig det. Var själv arbetslös ett bra tag och det gör verkligen stor skillnad för ens självförtoende att få komma någonstans och känna sig behövd igen.
Grattis från mig med förresten !

Tack så mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ströjobbar lite vid sidan av utbildningen med översättning av texter, främst ENG-SWE. Skönt extraknäck för det sker på mina villkor, vid min dator.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jobbar inte just nu men är på god väg att bli elektriker

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

Fan vad ballt.

Själv kör man dragbil mellan Sverige & Norge, kör containrar i Stockholmsområdet då det inte finns något Norgegods. Riktigt kul och få se Norge & Sverige.

Kväll i Ålvik utanför Hardanger, skulle lasta på fabriken som låg precis brevid morgonen efter.

Lastsäkring av stål från Horten till Karlskoga.

Lastat 500 Mjölkburar i Grythyttan till Tine i Bergen.

Kul att få köra en massa olika saker och se Norge som är ett riktigt fint land.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

inte jag på bilden, men nja, tror inte någon levande människa ser speciellt stor ut framför ett hjul till varken cat 994 eller 793/795

Har hört att 994:an e NAJS.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loaded:

Har hört att 994:an e NAJS.

Men, vad jag skulle vilja göra.....

Permalänk
Medlem

Pluggar fortfarande men ska börja jobba som miljöinspektör i september. Arbetsmarknaden är glödhet, och miljö lär bara bli mer aktuellt med tiden, så det är något jag kan rekommendera att studera till om man är intresserad av sådant.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skoj med en till lysmask på forumet

Själv jobbar jag bara 1-3dar i veckan och pluggar 2-4 dar i veckan. Bara en 5 månader kvar på plugget vilket går rätt fort ^^
Är alltid en befrielse att komma till jobbet men sköna arbetskamrater och bara vänta på att få göra något roligt
Sen att man ska försöka plocka så mycket 'bonus' poäng från skolan gör man inte lite mer attraktiv häller

Vad pluggar du? :U

Är väl själv påväg åt samma håll, men förmodligen skippar jag uni om det inte blir en mellaningenjörsutbildning.

Denna fick man igår iallafall :>

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Skrivet av Fragdeath:

Är väl själv påväg åt samma håll, men förmodligen skippar jag uni om det inte blir en mellaningenjörsutbildning.

http://i59.photobucket.com/albums/g312/FragDeath/IMG_0932.jpg

Det var nog en 4 år sen jag fick mitt sånt där kort iaf. tror jag
Nja jag går faktiskt bara ett par dagar till sen blir de jobb jobb resten av sommare. Har läst lite kurser så Som avancerad KNX

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Har läst lite kurser så Som avancerad KNX

Vad innebär avancerad? Är det typ läran om systemets logik och säkerhet?

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Vad innebär avancerad? Är det typ läran om systemets logik och säkerhet?

Allting. Får all kunskap i princip. får även ett par licenser gratis och ja hur det ska installeras och programmeras och regleras osv för att inte de ska finnas 'buggar' i systemet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ehm arbetslös men ibland jobbar man på sidan med att servera ett rosteri med kaffebönor så ni får erat kaffe:P

Permalänk
Medlem

Transportledare/Logistiker på en lastbilscentral med en park på ca 70fordon:)

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem

Studerar Civilingenjör Elektroteknik på LTH just nu. Jobbar extra på lov och somrar på en kommun där jag sitter i receptionen eller jobbar på IT-avdelningen.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Tänkte bara kolla om det är så klokt att posta en bild med fullständigt personnr.. grattis hursomhelst

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".