Sandbox-spel till PC (Behöver förslag)

Permalänk
Medlem

Sandbox-spel till PC (Behöver förslag)

Hejsan, söker nu ett nytt roligt Sandbox-spel till datorn.
Gärna ett spel med ganska stor värld, och gärna ganska rikt.
RPG är inget minus det heller.

Får gärna vara i stil med GTA, men är öppen för förslag.

Spel jag inte är intresserad av:
GTA (Har dom och klarat dessa)
Saint's Row (Klarat alla där med)
Fallout (Har de två senaste, klarat)
Elder Scrolls (Samma som ovan)
Just Cause (Klarat)

Gärna third-person och som sagt, lite större värld. Saint's Row t.ex var väldigt små, och hade otroligt tråkig fysik.
Gärna nutid, liknande GTA. Men är som sagt öppen för förslag.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Hejsan, söker nu ett nytt roligt Sandbox-spel till datorn.
Gärna ett spel med ganska stor värld, och gärna ganska rikt.
RPG är inget minus det heller.

Får gärna vara i stil med GTA, men är öppen för förslag.

Spel jag inte är intresserad av:
GTA (Har dom och klarat dessa)
Saint's Row (Klarat alla där med)
Fallout (Har de två senaste, klarat)
Elder Scrolls (Samma som ovan)
Just Cause (Klarat)

Gärna third-person och som sagt, lite större värld. Saint's Row t.ex var väldigt små, och hade otroligt tråkig fysik.
Gärna nutid, liknande GTA. Men är som sagt öppen för förslag.

Prototype kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sleeping Dogs?
Riktigt bra

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Prototype kanske?

Nja, det är ganska enformigt...

Skrivet av Mytos:

Sleeping Dogs?

Världen är så liten tycker jag... Annars kanske det varit mer intressant...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Kan dessa vara nått? Fallout 3, Mafia, Mafia 2, Skyrim.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Hejsan, söker nu ett nytt roligt Sandbox-spel till datorn.
Gärna ett spel med ganska stor värld, och gärna ganska rikt.
RPG är inget minus det heller.

Får gärna vara i stil med GTA, men är öppen för förslag.

Spel jag inte är intresserad av:
GTA (Har dom och klarat dessa)
Saint's Row (Klarat alla där med)
Fallout (Har de två senaste, klarat)
Elder Scrolls (Samma som ovan)
Just Cause (Klarat)

Gärna third-person och som sagt, lite större värld. Saint's Row t.ex var väldigt små, och hade otroligt tråkig fysik.
Gärna nutid, liknande GTA. Men är som sagt öppen för förslag.

Har du provat Assassin's Creed spelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Har du provat Assassin's Creed spelen?

Har dom alla, köpte på Steams sommarea för 260 kr.
Söker gärna något mer fritt.

Skrivet av Qrush:

Kan dessa vara nått? Fallout 3, Mafia, Mafia 2, Skyrim.

Fallout och Elder Scrolls skrev jag att jag inte var intresserad av.

Har hört att Mafia är bra, men att världen är väldigt liten.
Vill gärna ha något som är i storlek med iallafall GTA IV. Tips?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Mafia 2 är riktigt roligt! Story och så.
Assassins creed är ganska så öppet faktiskt, du kan gå runt o hjälpa medborgare och kanske ba slakta lite vakter, bli wanted o så ganska kul o fly på tak osv..Ibland är de även skönt o bara klättra på så höga byggnader som möjligt o njuta av utsikten:)

Permalänk
Entusiast

Du har ju gått igenom de flesta riktigt stora och fria. Men kanske Batman Arkham City?

Permalänk
Keeper of Traditions

L.A Noire?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Mafia 2 är riktigt roligt! Story och så.
Assassins creed är ganska så öppet faktiskt, du kan gå runt o hjälpa medborgare och kanske ba slakta lite vakter, bli wanted o så ganska kul o fly på tak osv..Ibland är de även skönt o bara klättra på så höga byggnader som möjligt o njuta av utsikten:)

Mafia 2 ska jag nog ta och kolla in.
AC har jag som sagt, och även om miljön är vacker, och möjligheterna unika så är det också ganska enformigt, man är så låst till den röda tråden, och utan den är det inte mycket mer.

Skrivet av Blargmode:

Du har ju gått igenom de flesta riktigt stora och fria. Men kanske Batman Arkham City?

Måste väl finnas mindre kända spel? Som ändå är bra?

Batman har jag sett, och det verkar ganska bra.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Kika på Gothic spelen, särskillt 2:an. Underbart rollspel och stor värld som känns levandes. Finns nog tonvis med modds till det med.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk

Postal ;D

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

the saboteur tycker jag är riktigt kul iaf

Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption är värd varenda krona, utan tvekan. Det utspelar sig inte i nutid dock.

Permalänk
Skrivet av ferrell:

Red Dead Redemption är värd varenda krona, utan tvekan. Det utspelar sig inte i nutid dock.

Red Dead Redemption är ett fantastiskt spel, men det finns inte till PC om jag inte missat något de senaste timmarna...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

spel som gta. hmm har du prövat Apb reloaded. som gta dock ganska krångligt och ganska små banor men väldigt likt gta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andiders:

Har hört att Mafia är bra, men att världen är väldigt liten.
Vill gärna ha något som är i storlek med iallafall GTA IV. Tips?

Världen är inte liten, då bilarna inte åker i samma hastighet, därav tar det längre tid att resa mellan saker och ting.

Permalänk

The Witcher 2 och Kingdoms of Amalur

Permalänk

Borderlands för tusan grabbar!

EDIT: Risen 2 Dark Waters det är tyvärr skittråkigt...
EDIT2: Dead island

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk
Medlem

dark souls

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor_jesuS:

Borderlands för tusan grabbar!

EDIT: Risen 2 Dark Waters det är tyvärr skittråkigt...
EDIT2: Dead island

Dead Island är sjukt enformigt...
Borderlands blir pixligt på min skärm även i fulla inställningar...

Men många spel, ska kolla de flesta och se. Tack för tipsen!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R spelen kanske

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 3,68Ghz Black Edition | MODERKORT: ASUS SABERTOOTH 990FX | GPU: AMD radeon HD 6970 | PSU: Silver power 850w | CHASSI: Bitfenix merc ljuddämpad | RAM: Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 1600MHz | OS: Windows 7 professional 64bit | HDD: 6st på sammanlagt 5Tb | KYLNING: Corsair Hydro H40 CPU Kylare, NZXT SENTRY 2 LCD Fläktkontroller

Permalänk

DayZ?

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem

dragons dogma, La Noire

EDIT: Dark souls! vet inte om det räknas som sandbox spel men det är väldigt bra iaf.

Permalänk
Medlem

red dead redemption är det bästa spelet jag någonsin spelat men jag vet inte om det finns en pc version om det är det du är ute efter

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Har dom alla, köpte på Steams sommarea för 260 kr.
Söker gärna något mer fritt.

Fallout och Elder Scrolls skrev jag att jag inte var intresserad av.

Har hört att Mafia är bra, men att världen är väldigt liten.
Vill gärna ha något som är i storlek med iallafall GTA IV. Tips?

Bully
Scarface
Mass effect spelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Har dom alla, köpte på Steams sommarea för 260 kr.
Söker gärna något mer fritt.

Fallout och Elder Scrolls skrev jag att jag inte var intresserad av.

Har hört att Mafia är bra, men att världen är väldigt liten.
Vill gärna ha något som är i storlek med iallafall GTA IV. Tips?

Fallout 2, och nej du skrev inte att du inte va sugen på fallout 2 utan bara att du hade kört både de senaste.
Stor skillnad på hur spelet utspelar sig, grafiken, friheten (där du kan klara av spelet utan att döda andra utan bara prata med dem/hacking)

Testa även X3 kanske(X3: Albion Prelude)? Det är dock lite svårt och komma igång i men vacker grafik, djupt och där har du verkligen ett sandbox-lir där du kan sitta flera veckor

Skrivet av Nompario:

Kika på Gothic spelen, särskillt 2:an. Underbart rollspel och stor värld som känns levandes. Finns nog tonvis med modds till det med.

Om man spelat det förr kanske, tror många blir avskräckta pga grafiken direkt idag, tyvärr. Jag kör fortfarande en del 2D(nej jag vet att det inte är 2D) spel och gillar grafiken, men det ska iaf finnas HD textures till gothic 2 (vad jag minns) och det finns ett full screen hack till fallout 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Red Dead Redemption är ett fantastiskt spel, men det finns inte till PC om jag inte missat något de senaste timmarna...

Attans, när jag läser/hör om sandbox spel går min Red Dead Redemption mani igång. Missade att det var till PC, du är helt korrekt att det inte finns till den plattformen.

Permalänk
Skrivet av ferrell:

Attans, när jag läser/hör om sandbox spel går min Red Dead Redemption mani igång. Missade att det var till PC, du är helt korrekt att det inte finns till den plattformen.

Det är lätt hänt, RDR är verkligen ett av de bättre spelen jag kört. Skulle gå så långt att det är ett spel värt att köpa konsoll för att spela

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3