Permalänk
Medlem

Project - MonoBits (Bygglogg Highlights Galleri)

Skapade detta galleri för att ge er en inblick på vart i projektet jag är i dagens läge, jag skulle vilja att ni istället för att skriva i galleriet gör det på min riktiga bygglogg som finns att se på länken nedan, där finns det mycket mer information och bilder under hela projektets gång, att missa det vore ju synd.

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Nu är det dags för mig att äntligen påbörja ett nytt bygge och skall nu skriva lite om det hela.
Jag fick iden när jag såg en preview bild som Bitfenix hade lagt upp på deras Facebook sida och blev genast förälskad i chassit, jag tänkte för mig själv att det där chassit måste jag verkligen bygga i och förhoppningsvis även göra en bygglogg utav. Jag började genast prata med folk på olika forum och hemsidor men även några som lagt ut recensioner på Youtube och frågade om olika mått så jag kunde börja sketcha på hur jag skulle vilja ha bygget. Mina mål är utöver det vanliga och skall stäva efter att göra det bästa Prodybygget som gjorts hittills. I detta projekt är det ännu en gång vattenkylning som gäller och allt som går att få vattenkylt skall förbli det. Jag kommer med perfektion utföra allting genom bygget och ha roligt under hela projektets gång. Det kommer som vanligt innefatta en hel del sleeving och massa annat och jag kommer att hålla projektet relativt kort så det kommer förhoppningsvis att uppdateras mins två gånger i veckan. Härmed avslutar jag detta tal och ger er övrig information om projektet jag hoppas att ni tycker detta är intressant och jag önskar er skön läsning!

Hårdvara:
Chassi: Bitfenix Prodigy White
Nätaggregat: Silverstone Straider Plus 850w
Moderkort: Zotac Z68 ITX WIFI
Processor: Inter Sandybridge 2500K
Ramminne: Corsair Dominator GT 2000mhz
Grafikkort: Asus GTX570 Direct CU II
SSD: 2x Corsair Neutron GTX 120Gb

Vattenkylning:
Fläktar: Corsair Air Series SP120 High Performance Edition High Static Pressure 120mm Fan
Fläktkontroller: mCubed T-balancer MiniNG
Radiatorer: 1x Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 120mm, 2x Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm
CPU-Block: Bitspower CPU Block Summit EF (Intel) (Acrylic Top Version)
RAM-Block: Bitspower Galaxy Freezer 2
GPU-Block:
Reservoir: Single D5 Top Upgrade Kit 150 (Black POM Cap) (Model Name: BP-D5TOPUK150P-BKBKCL)
Pump: Alphacool VPP655 - Single Edition
PumpTop: D5 MOD TOP V2 (POM Version) + D5/MCP655 MOD KIT (Model Name: BP-655D5P2-MBK)
Slang: Primochill 7/16"ID, 5/8"OD Clear
Fittings & Acessories: Bitspower Bronze Age Fittings

MonoBits är sponrat utav:
Aquatuning
Bitspower
Bitfenix
Coolingstuff
Corsair
Silverstone

Besök och gilla även min Facebooksida så får ni se på nyheter, sneakpeaks gällande bygget och mycket mer utav det jag gör.

Project - MonoBits (Bygglogg Highlights Galleri)

Permalänk
Medlem

EDIT:
Nu är alla bilderna synliga :)!

Skrivet av jakob.ee.:

Skit snyggt!!! Bara en sak som fattas..... sleevande kablar Men det kommer bli as snyggt att ha så mycket vattenkylning..

Det kommer

Skrivet av biorrith:

När jag tittar på MDPC-X hemsida hittar jag varken 6-32 skruvar eller snapcaps, vart hittade du dem?

Han säljer dem säkert inte för tillfället

Permalänk

FAAAAAAN VA NICE!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

FAAAAAAN VA NICE!

Finns nog mycket mer än så

Permalänk
Hedersmedlem

smått imponerad blir jag om du får plats med 2x 240 rad och en 120rad, har en fråga då jag såg att du ska ha en 240 rad i fronten blir inte luftflödet begränsat där då den vita modellen inte har mesh så som den svarta?

har dock inte läst igenom din bygglogg än men det verkar onekligen intressant ut. kan inte mer än säga att lycka till med bygget & jag kommer att följa byggloggen så gott jag kan.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Finns nog mycket mer än så

Japp. Alltid skoj men inspiration när man bygger. Det här var riktigt snyggt http://rog.asus.com/152712012/news/prodigy-projekt-a-watercoo...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

smått imponerad blir jag om du får plats med 2x 240 rad och en 120rad, har en fråga då jag såg att du ska ha en 240 rad i fronten blir inte luftflödet begränsat där då den vita modellen inte har mesh så som den svarta?

har dock inte läst igenom din bygglogg än men det verkar onekligen intressant ut. kan inte mer än säga att lycka till med bygget & jag kommer att följa byggloggen så gott jag kan.

Det har jag redan lyckats med ;), neeh då det skall duga alldeles utmärkt.

Det är något du bör göra tycker jag , glömt inte att kommentera och ge feedback !

Skrivet av astrob0y:

Japp. Alltid skoj men inspiration när man bygger. Det här var riktigt snyggt http://rog.asus.com/152712012/news/prodigy-projekt-a-watercoo...

Finfint att höra, ahh det var den

Permalänk
Medlem

Nice bygge:)
Undrar bara vart hårddiskarna är tänkta att sitta?
Intressant, kommer försöka att följa detta galleri till dess att det bli färdigt.

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem

Hur gick det med nätaggregatet? Är det inte trångt med ett modulärt i Prodigy?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VHggstRm:

Nice bygge:)
Undrar bara vart hårddiskarna är tänkta att sitta?
Intressant, kommer försöka att följa detta galleri till dess att det bli färdigt.

kommer att ha 2stycken SSD:s i burken och kör lagring externt (NAS, externa HDD:s)

Skrivet av saturday_sun:

Hur gick det med nätaggregatet? Är det inte trångt med ett modulärt i Prodigy?

Bra, har hunnit göra lite av customcablarna, har harft så himla mycket sleevejobb åt klienter och det har tagit nästan alll min byggtid :/
Dock är det lite för långt (pga utav dem modulära kontakterna som bygger på lite extra längd) och jag kommer att bygga mina egna spacers

Permalänk

Ska bli intressant att se hur du tänker lösa fläktmonteringen då det inte går att montera på alla platser som det ser ut just nu.