Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Expert i konkurs. Ni som har "fyndat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterKlister:

okalibrerad vänsterskärm? Ser ut att ha en fet grön tinge?

edit; och keff kontrast?

Tog kortet såfort jag anslutit skärmen, har fixat det

Visa signatur

Coller Master Elite 430|Asus M5A78L | AMD Phenom x4 3.2Ghz BE | 2x 4GB ddr3 1333Mhz | Gainward gtx 560 |

Permalänk
Medlem

Expert, gågatan Ystad.

Kom dit ~09.55 - ca 50 meter lång kö.
Blev insläpp ~10.45.
Kom ut igen ~12.00, största delen av tiden stod jag bara och väntade i kassakön (nr-lapps system)

Blev en 32" HD-ready LED TV (2000:-) och en 5m HDMI-kabel (250:-)
Blev lite irriterad dock, då det på TVn stod 2290:- i stor text, som med 25% rabatt skulle bli ~1717:-
När jag kom till kassan sa kossan att det kostade ~2000:-, och jag undrade om de inte var 25% rabatt, men jo, fast 25% rabatten gällde för ordinarie pris, som stod med minimal text vid kanten av prislappen (~2700:- något).

När jag betalade och mannen bredvid mig muttrade något om "konkursbo" så blev hörde jag kossan i kassan högljutt säga "Ja du jag hade hellre föredragit att tagit fullpris för varorna och fått stå kvar här ett tag till, och det hade ju varit trevlig om folk hade kommit och handlat så här varje dag och inte bara nu när det är utförsäljning." - då bet jag tillbaka en arg kommentar att med tanke på era höga priser och dåliga service är det inte konstigt att ni går i konkurs.

Så i det stora hela så kände jag mig "snuvad" på 300:- när jag gick därifrån, och irriterad på Experts personal. (Som förövrigt var riktigt långsamma i kassan).

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0kleed:

Tog kortet såfort jag anslutit skärmen, har fixat det

Vad heter skärmen?

Permalänk
Avstängd

Är som en riktig fars hela den här "konkurs-utförsäljningen". Skönt att dom fick stänga igen skit-affärerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

När jag betalade och mannen bredvid mig muttrade något om "konkursbo" så blev hörde jag kossan i kassan högljutt säga "Ja du jag hade hellre föredragit att tagit fullpris för varorna och fått stå kvar här ett tag till, och det hade ju varit trevlig om folk hade kommit och handlat så här varje dag och inte bara nu när det är utförsäljning." - då bet jag tillbaka en arg kommentar att med tanke på era höga priser och dåliga service är det inte konstigt att ni går i konkurs.

Så i det stora hela så kände jag mig "snuvad" på 300:- när jag gick därifrån, och irriterad på Experts personal. (Som förövrigt var riktigt långsamma i kassan).

Förlorar jobbet - folk klagar på något de (försäljarna) inte kan göra något åt. Du hade varit lycklig i den situationen eller?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Minsc S2:

Expert, gågatan Ystad.

Kom dit ~09.55 - ca 50 meter lång kö.
Blev insläpp ~10.45.
Kom ut igen ~12.00, största delen av tiden stod jag bara och väntade i kassakön (nr-lapps system)

Blev en 32" HD-ready LED TV (2000:-) och en 5m HDMI-kabel (250:-)
Blev lite irriterad dock, då det på TVn stod 2290:- i stor text, som med 25% rabatt skulle bli ~1717:-
När jag kom till kassan sa kossan att det kostade ~2000:-, och jag undrade om de inte var 25% rabatt, men jo, fast 25% rabatten gällde för ordinarie pris, som stod med minimal text vid kanten av prislappen (~2700:- något).

När jag betalade och mannen bredvid mig muttrade något om "konkursbo" så blev hörde jag kossan i kassan högljutt säga "Ja du jag hade hellre föredragit att tagit fullpris för varorna och fått stå kvar här ett tag till, och det hade ju varit trevlig om folk hade kommit och handlat så här varje dag och inte bara nu när det är utförsäljning." - då bet jag tillbaka en arg kommentar att med tanke på era höga priser och dåliga service är det inte konstigt att ni går i konkurs.

Så i det stora hela så kände jag mig "snuvad" på 300:- när jag gick därifrån, och irriterad på Experts personal. (Som förövrigt var riktigt långsamma i kassan).

Lagom snyggt lurendrejeri med tvn där....
Sen kunde du köpt en 5M Hdmi kabel på nätet för under 100lappen tyvärr.

Som sagt tidigare, inte ens med 25% Rabatt så kommer expert ner till nätpriser. Konkat med all rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Förlorar jobbet - folk klagar på något de (försäljarna) inte kan göra något åt. Du hade varit lycklig i den situationen eller?

Jag klagade inte, kärringen ska fan inte ta ut sin ilska över mig.
Dock kände jag mig lurad, om det är 25% rabatt så är det väl 25% rabatt, att de sen inte orkat ta bort eventuella kampanj-prislappar från varorna är väl inte mitt problem.
Efter den kommentaren kunde jag ärligt talat inte bry mig om hon kommer förlora jobbet eller inte.

Citat:

Som sagt tidigare, inte ens med 25% Rabatt så kommer expert ner till nätpriser. Konkat med all rätt.

Det var 50% rabatt på HDMI-kabeln t.o.m.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Vad heter skärmen?

HP 2211x den till vänster, den andra är en Dell ST2010

Visa signatur

Coller Master Elite 430|Asus M5A78L | AMD Phenom x4 3.2Ghz BE | 2x 4GB ddr3 1333Mhz | Gainward gtx 560 |

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag var på Elgiganten och Mediamarkt tidigare idag och köpte lite saker. Det verkar som att kan/orkar man snacka så kan man göra riktigt bra affärer hos dem idag. Stod bland annat bakom några som lyckades få 25% rabatt rakt av på Mediamarkt utan att egentligen mer än hänvisa till att Expert sägs ha stor rea, säljaren sade att han inte kunde kolla upp något sådant utan körde på och gav dem 25% på deras varor. 25% avdrag på Mediamarkt vanliga bättre priser är betydligt trevligare än vad många fått hos Expert under dagen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ca 350m kö i Backaplan, fuck no...

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

expert har sådana överpriser på allt vanligtvis så de dom hade satt ner de till var vanliga marknadspriser iaf på dataprylar och diskmaskiner som jag tittade på

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

Läste detta precis.

"Ordningsvakter och flera polispatruller larmades till Kista Galleria i nordvästra Stockholm under fredagen efter att det blivit stökigt i samband med att varuhuset Expert hade konkursutförsäljning.

Uppskattningsvis fanns 1.000 personer på plats under förmiddagen och köplusten verkade vara på topp, men tyvärr blev det bråk i kön till varuhuset.

Vid 11-tiden gjordes det avspärrningar vid platsen.

- Polisen och ordningsvakter kommer nog att finnas på plats ett tag för att inte köplusten ska ta över förståndet, säger Stockholmspolisens presstalesman Albin Näverberg till Sveriges Nyheter vid 12.30-tiden."

Permalänk
Sötast
Skrivet av Jonathanknet:

Läste detta precis.

"Ordningsvakter och flera polispatruller larmades till Kista Galleria i nordvästra Stockholm under fredagen efter att det blivit stökigt i samband med att varuhuset Expert hade konkursutförsäljning.

Uppskattningsvis fanns 1.000 personer på plats under förmiddagen och köplusten verkade vara på topp, men tyvärr blev det bråk i kön till varuhuset.

Vid 11-tiden gjordes det avspärrningar vid platsen.

- Polisen och ordningsvakter kommer nog att finnas på plats ett tag för att inte köplusten ska ta över förståndet, säger Stockholmspolisens presstalesman Albin Näverberg till Sveriges Nyheter vid 12.30-tiden."

Haha, någon kanske borde sätta upp en skylt "Ännu billigare än experts rea på nätet, 365 dagar om året www.prisjakt.se" vid kön så att stackars svensson kan lära sig?

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Jag klagade inte, kärringen ska fan inte ta ut sin ilska över mig.
Dock kände jag mig lurad, om det är 25% rabatt så är det väl 25% rabatt, att de sen inte orkat ta bort eventuella kampanj-prislappar från varorna är väl inte mitt problem.
Efter den kommentaren kunde jag ärligt talat inte bry mig om hon kommer förlora jobbet eller inte.
:

uppenbarligen så blev det ju ditt problem

tycker inte du ska känna dej lurad dock utan snarare lite dum som nu betalar mer än du vill när du står i kassan för du kan ju ångra dej så länge du inte betalat

att flera tycker att det fortfarande är dyrt är väll inte så konstigt när det bara är upp till 25 %
på ordinarie full pris eller rekommenderat pris som det heter från återförsäljarna

sen att varan aldrig sålts för det priset är ju en annan sak
men det gäller ju inte bara expert

vore jag konkursförsäljaren så skulle jag nog snarare höja allt med ca 10 - 20% istället
och sätta ut dom priserna med röda prislappar
för folk köper ju ändå bara dom tror det är billigt
som mellandagsrean brukar bevisa

Permalänk

Jag var ca 35minuter innan de öppnade, var bland de första. Konstigt nog växte kön framför mig till det dubbla innan de öppnade. Och bakåt var kön hur lång som helst.
När jag hade stått i där i 1.20minuter och glott in i fönstret så valde jag att skita i hela butiken, orsaken var att folk hostade utav bara tusan. Och jag insåg att en förkylning kostar mig mer pengar än vad jag skulle kunna spara genom att handla på expert.

I vilket fall så var rean en flopp som jag såg genom fönstret. 15% på datorprodukter och 25% på mobiler och kameror, ja det är detta pris som expert borde ha hållt från första början om fler skulle handla där. Jag jämförde priset på mobiler där emot internet och såg att jag skulle ha fått betalat mer för att få köpa varan från konkursade expert.
*edit*

Det jag är fundersam på är om ett "riktigt rea" kommer snart på det som är svårsålt, men det kan bli att någon köper upp resten. Samtidigt tror jag folk är så dumma så att de tömmer det mesta av experts lager utan att priserna behöver vara lägre än de på internet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Inte bara vi som tycker att "utförsäljningen" är värdelös:
http://www.sweclockers.com/nyhet/15905-experts-utforsaljning-...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vet någon om det fanns ssd'er eller mekaniska tangentbord?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av picolosan:

tycker inte du ska känna dej lurad dock utan snarare lite dum som nu betalar mer än du vill när du står i kassan för du kan ju ångra dej så länge du inte betalat

Jag betalade inte mer än vad jag var villig att göra, men när man stått i kö en halvtimme och trott att TVn man köper ska kosta 1700:-, och det sen visar sig att den kostar 2000:- (fortfarande inom min budget) så är det väl klart att man blir snopen?

I vilket fall som så var det en bra deal TV:n.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Tänkte ta en sväng förbi Expert påvägen hem. Ändrade mig snabbt när jag kom fram.

Såhär är läget utanför Expert Sisjön, Göteborg

http://i47.tinypic.com/rjpagl.jpg

Runt 100 meter kö (man ser inte hela kön på bilden).

Kan tillägga att det är 9 grader ute och har regnat i flera timmar.

Bara skrattade och gick tillbaka till bilen

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Tänkte svänga förbi på en stund o se om man hittar nåt.. tänkte ett väggfäste till tvn eftersom dom har 50% rabatt på tillbehör.. det kan man fynda iaf

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Hade inte expert nå telenummer till nå spec avdelning som enbart hanterade kundfrågor?
Luktar mysko din story

Jobbade på en lokal lite butik där hade dom en vanlig telefon till butiken iallafall

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk

Nas med 500GB hårdisk för 500kr var ju ganska bra, orkade dock inte stå i kön till kassan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De hade allt roliga priser inne på Expert vid backaplan. 19999kr för en Nikon D300s som kostar 13000 på nätet. Med rabatten som var kostade den alltså 14000, 1000 mer ändå.

De hade faktisk hyfsad rabatt på mobiler, 40%. Men tydligen blev en lumia 800 bara 10 kr billigare än nätpris. Annars var typ butiken fylld med en sorts tv, skärm och ljudsystem, medan det andra främst var krimskrams och överpris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Stog runt en timme i kö strax efter lunch, för att eventuellt få tag på en kamera.
Kollade på MediaMarkt i förrgår, så jag hade lite att jämföra med.
Det var ingen skillnad på priserna knapp och samma priser om man beställer på nätet.
Grejen då är att man får garanti osv. Vilket man inte fått på utförsäljningen hos Expert.
De hade en kamera kvar (som jag var intresserad av) som jag lät en annan kille ta..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Stog runt en timme i kö strax efter lunch, för att eventuellt få tag på en kamera.
Kollade på MediaMarkt i förrgår, så jag hade lite att jämföra med.
Det var ingen skillnad på priserna knapp och samma priser om man beställer på nätet.
Grejen då är att man får garanti osv. Vilket man inte fått på utförsäljningen hos Expert.
De hade en kamera kvar (som jag var intresserad av) som jag lät en annan kille ta..

Du kände kanske inte till att Expert hade en 30 dagars prisgaranti som man kunde använda sig utav. Då hade du fått kameran inne på Expert billigare än vad den du hade jämfört med på MediaMarkt.

"Då kan det vara bra att veta att Expert har 30 dagars prisgaranti. Det innebär att om du hittar produkten du är intresserad av till ett lägre pris hos en annan återförsäljare inom samma geografiska område så matchar vi priset. Prisgarantin gäller dessutom hela 30 dagar efter det att du köpte produkten. Kom in med ditt kvitto och visa att produkten går att köpa till ett lägre pris så får du mellanskillnaden tillbaka."

http://www.expert.se/blog/Expertbloggen/februari-2011/Visste-...

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Jag var på Elgiganten och Mediamarkt tidigare idag och köpte lite saker. Det verkar som att kan/orkar man snacka så kan man göra riktigt bra affärer hos dem idag. Stod bland annat bakom några som lyckades få 25% rabatt rakt av på Mediamarkt utan att egentligen mer än hänvisa till att Expert sägs ha stor rea, säljaren sade att han inte kunde kolla upp något sådant utan körde på och gav dem 25% på deras varor. 25% avdrag på Mediamarkt vanliga bättre priser är betydligt trevligare än vad många fått hos Expert under dagen.

Vilken mediamarkt var det?
Alla kan ju i princip gå och hålla på så då
Tänkte då expert i kungens kurva och media markt som också finns där.
Att få 25% på mediamarkt priser låter ju galant.

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/shopping/article...

Fattar inte hur det kan vara så mycket folk som står i kö på en fredag. Måste gå jävligt bra för folk som kör 4 dagarsveckor.

Sen förstår jag inte heller riktigt vad man skulle köpa.
På billigare varor så känns 25% rätt skitsamma.
På dyrare varor känns det inte som att 25% väger upp risken/problemen med ev. garantiärenden, samtidigt som folk rapporterar att priserna med 25% motsvarar normalpris på annat håll.

För övrigt inte det minsta förvånad att det var just i Kista dit polis fick åka

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av milan979:

Vilken mediamarkt var det?
Alla kan ju i princip gå och hålla på så då
Tänkte då expert i kungens kurva och media markt som också finns där.
Att få 25% på mediamarkt priser låter ju galant.

Det var i Barkarby. Gäller väl att hitta rätt säljare och säga rätt saker bara.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det var i Barkarby. Gäller väl att hitta rätt säljare och säga rätt saker bara.

Hoppas det funkar och att man kan utnyttja det på alla deras produkter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Du kände kanske inte till att Expert hade en 30 dagars prisgaranti som man kunde använda sig utav. Då hade du fått kameran inne på Expert billigare än vad den du hade jämfört med på MediaMarkt.

"Då kan det vara bra att veta att Expert har 30 dagars prisgaranti. Det innebär att om du hittar produkten du är intresserad av till ett lägre pris hos en annan återförsäljare inom samma geografiska område så matchar vi priset. Prisgarantin gäller dessutom hela 30 dagar efter det att du köpte produkten. Kom in med ditt kvitto och visa att produkten går att köpa till ett lägre pris så får du mellanskillnaden tillbaka."

http://www.expert.se/blog/Expertbloggen/februari-2011/Visste-...

Och detta gäller under en konkursutförsäljning..?

Spelar ifs. ingen roll längre då priskillnaden är så pass liten, att jag hellre köper där jag får garanti på grejerna.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD