Permalänk

Bästa mailklienten?

Hej!
På mitt nya jobb kan vi inte koppla vår jobbmail till gmail vilket gör att man tvingas använda MS Outlook. Jag känner mig lite kastad bakåt i tiden till 1995 så jag undrar om det finns andra, liknande program som är bättre?

Tack på förhand.

Tt

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken Outlook är det? Jag kör 2010 och tycker den är riktigt bra faktiskt. Fungerar kanon även med länkning till hotmail (eller vad det heter numera) med hotmail connector . Annars brukar jag rekommendera Thunderbird som är gratis.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tycker gmail fungerar väldigt konstigt med klienter på datorer, alltid något som inte hänger med, (kontakter eller kalender, speciellt när man har fler än en).

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem

nu lär jag väl få stryk, men jag tycker win live mail fungerar ok
(sitter med Version 2012 (Build 16.4.3503.0728))

(edit: har kopplat både @gmail, @live och @hotmail till min )

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullatroll:

Hej!
På mitt nya jobb kan vi inte koppla vår jobbmail till gmail vilket gör att man tvingas använda MS Outlook. Jag känner mig lite kastad bakåt i tiden till 1995 så jag undrar om det finns andra, liknande program som är bättre?

Tack på förhand.

Tt

Outlook är mer än bara en mailklient. Om ni använder Outlook/Office/Lync/Sharpoint.. och andra MS-produkter på jobbet, är det nog bäst att du lär dig använda Outlook.

Vad är det du saknar från Gmail?

Permalänk

Det jag mest vill ha är något mobilt eftersom jag använder många olika datorer och snabbt vill få en överblick över samtliga mail jag har fått in på olika konton. Det är också en fördel om det ser snyggt ut och det är tydligt från vilket länkat konto mailet kommer.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Rekordmedlem

Att du inte kan/får flytta ut dina mail till "molnet" kan bero på att de inte bör utsättas för de risker det innebär, folk som kringgår informationssäkerhet börjar bli ett allt större problem. Dessutom så kan mailen ligga på servrar i andra länder och det är kanske inte vad ett företag vill och passerar man gränsen så får trafiken avlyssnas enligt fra lagen så att flytta mailen "vilt" är ingen bra ide.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Trullatroll:

Det jag mest vill ha är något mobilt eftersom jag använder många olika datorer och snabbt vill få en överblick över samtliga mail jag har fått in på olika konton. Det är också en fördel om det ser snyggt ut och det är tydligt från vilket länkat konto mailet kommer.

Är nog så att din arbetsgivare begränsar var man kan komma åt mailen. jag kommer åt min jobb outlook via både mobilen, surfplattan och laptopen per automatik. På alla andra datorer kommer jag lätt åt den via vpn. Kolla med er it avdelning om ni inte har det.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd

Outlook 2010 är bra tycker jag.
Det finns en app till Outlook som synkar kalender mm i Outlook med Androids kalender, Gmail, samt Facebook.