Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Vi lyssnar på feedback från spelarna samt har koll själva hur matcherna blir på vissa banor. Till exempel körde vi aldrig Operation Metro (Statistiskt den mest populära kartan) då det bara slutar med ett granat/RPG-krig vid spärrarna, eller Damavand Peak med kriget inne i tunneln. Så ibland tar vi egna beslut på vad vi tycker om kartornas balans. Däremot är det alltid feedback från er som väger in mycket.

Är det kartor du gillar eller inte gillar, skriv det i tråden med motivering så tar vi det med i besluten.

Jag tänkte som underlag bara. Jag förstår precis varför de två kartorna du nämner kanske inte passar in på Sweclockers, men kan ju finnas kartor som minoriteten här på Sweclockers gillar men som inte gillas ute i vida världen.

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Kinekin:

Är det kartor du gillar eller inte gillar, skriv det i tråden med motivering så tar vi det med i besluten.

Jag skulle gärna ha med lite Rush med i rotationen. Det finns en del banor som funkar väldigt bra för Rush och det vore trevligt med lite variation.

Permalänk
Moderator
Moderator

Det har inkommit vissa klagomål på SweC taggade personer på servern. Låt mig klargöra ett par saker.

SweC taggen innebär inte att man är admin.
SweC taggen har ingen beteende kodex och står inte under någons kontroll, den är fri att användas av alla i sweclockers forum.
Det finns inga "admin only vehicles" ingame.

Vi kommer att återinföra ett admin script som listar online admins.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenneth:

Jag skulle gärna ha med lite Rush med i rotationen. Det finns en del banor som funkar väldigt bra för Rush och det vore trevligt med lite variation.

Jag har testat lite rush på de nya kartorna, och det verkade riktigt lovande. Vi får göra lite "field tests" och kolla om det är något som kanske kan läggas till i rotationen!

Permalänk

skulle vilja ha trebaks lite av det som fanns förr på swec servern innan CQ,AK är det totalt skrotad del av BF3?
på Swec servrarna?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Legopappa:

skulle vilja ha trebaks lite av det som fanns förr på swec servern innan CQ,AK är det totalt skrotad del av BF3?
på Swec servrarna?

Tänkte du på kartorna? Eller inställningarna? Eller...?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem

Hur många kartor finns det totalt att spela pi BF3? På den här servern kör ni bara AK-kartor?

Är det någon mer än jag som kör old-school med piltangenterna?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nandai:

Hur många kartor finns det totalt att spela pi BF3? På den här servern kör ni bara AK-kartor?

Är det någon mer än jag som kör old-school med piltangenterna?

Det finns betydligt många fler, i AK fanns det bara fyra men vi ska utöka med vaniljkartor och BtK expansionen denna veckan.

Vi ska bara fundera ut vilka. Kommer en post senare idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Åhh, roligt, mer skoj för mig att bränna runt i en quad och köra in i saker

En fråga, hur mycket kostar det att driva servern?

Permalänk
Moderator
Moderator

Vilka kartor ska vi ta med? Ta bort?

Nu är det rätt läge att börja fundera på vilka kartor som ska in i rotationen. Detta är listan över tillgängliga kartor.

Grund kartor
Grand Bazaar
Caspian Border
Seine Crossing
Operation Firestorm
Noshahar Canals
Kharg Island
Operation Metro - borttagen på dålig kart design i conquest 64
Teheran Highway - se ovan, vi tappade också halva servern när denna kom upp.
Damovand Peak - borttagen på dålig kart design i conquest 64

Back to Karkand
Strike at Karkand
Gulf of Oman
Sharqi Peninsula
Wake Island

Armored Kill
Alborz Mountains
Armored Shield
Bandar Desert
Death Valley

Vi vill gärna ha era synpunkter på vilka kartor som är bra eller dåliga som vägledning. Att lägga in alternativa spelmodes är inte läge för nu, vi måste diskutera igenom det först. Sådana drastiska ändringar kommer inte att göras utan vidare.

Så frågan är alltså conquest 64 kartor enbart.

Citat:

Förslag 1, Samtliga kartor utom Teheran Highway, Metro, Damovand, Wake, Noshahar och Alborz Mtn.

Detta förslaget baseras enbart på en kort diskussion mellan några av admins som var tillgängliga och vår uppskattning av kartornas spelbarheten. Det kommer fler synpunkter från admins som inte var tillgängliga.

De första tre kartorna är borta och kommer inte tillbaka. De är inte spelbara. Wake har flera problem som orsakar att många spelare hoppar ur när den kommer i rotationen, Noshahar har allvarliga problem med hangarfartygets AA som obalanserat når allt på kartan och inte går att slå ut. Alborz är obalanserad med olika startlägen och övertaget är helt på ena sidan. Bokstavligt en uppförsbacke. Fler droppar av vid Alborz än övriga kartor.

Detta är inte den slutgiltiga versionen, det är bara en start på diskussionerna.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nandai:

Åhh, roligt, mer skoj för mig att bränna runt i en quad och köra in i saker

En fråga, hur mycket kostar det att driva servern?

Rocketblast tar för tillfället 568 kr per månad tack vare en 20% rabatt de kör med som kampanj.

Donationer är välkomna.

Jag är nog skyldig ett pm svar eller två till trevliga medlemmar som efterfrågat alternativa metoder. Varit lite mycket ett tag nu...men ska försöka hinna ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

tycker förslag 1 låter bra, när kommer ni ändra till andra kartor?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar som att de bästa kartorna är:
(Kharg Island)
(Armored Shield)
Death Valley
Gulf of Oman
Caspian Border
Operation Firestorm

Känns som att alla de är bra för 64 förutom att Armored Shield kan bli lite obalanserad med 64 spelare.
Har inte hunnit spela den så mycket men Kharg Island borde vara rätt bra.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tkoop1:

tycker förslag 1 låter bra, när kommer ni ändra till andra kartor?

Någon gång under veckan är sannolikt, vi vill inhämta fler åsikter, diskutera och tänka över det hela. Det vi gör nu, kommer att avgöra om de som hittat till servern stannar. Det är viktigt att göra en rolig mix som kan glädja så många som möjligt.

Skrivet av qMetal:

Tycker det verkar som att de bästa kartorna är:
(Kharg Island)
(Armored Shield)
Death Valley
Gulf of Oman
Caspian Border
Operation Firestorm

Känns som att alla de är bra för 64 förutom att Armored Shield kan bli lite obalanserad med 64 spelare.
Har inte hunnit spela den så mycket men Kharg Island borde vara rätt bra.

Menar du att vi bara skulle köra dessa och inga andra?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

[QUOTE="Lan;12725721"]Någon gång under veckan är sannolikt, vi vill inhämta fler åsikter, diskutera och tänka över det hela. Det vi gör nu, kommer att avgöra om de som hittat till servern stannar. Det är viktigt att göra en rolig mix som kan glädja så många som möjligt.

okej ser fram emot det börjar bli ett par gånger man spelat ak banorna nu
kommer det fortfarande vara hardcore?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Någon gång under veckan är sannolikt, vi vill inhämta fler åsikter, diskutera och tänka över det hela. Det vi gör nu, kommer att avgöra om de som hittat till servern stannar. Det är viktigt att göra en rolig mix som kan glädja så många som möjligt.

Menar du att vi bara skulle köra dessa och inga andra?

Ja. Har inte hunnit testa alla banorna så mycket men de jag nämnde verkar i alla fall vara bra.
Men det borde funka med 2 banor till max men sedan blir det för många.
Seine Crossing och Grand Bazaar gillar jag men vet inte hur de funkar med 64 spelare.
Någon Back to Karkand-bana till kanske.

Permalänk
Medlem

Som en tvättäkta noob ser jag gärna att ni kör samtliga kartor ni tycker fungerar, bara att tuta och köra.

Permalänk

Bannad från SweClockers Conquest BF3

Hejsan! Förra helgen satt jag och en polare å spelade på SweClockers servern och hade skoj, drev med varandra i Squad chat, när jag råkade säga nåt ord (I squad chat, var ingen annan i Squaden så vi tänkte inte på vad vi sa) som inte var tillåtet och vart automatiskt bannad. Jag förstår att ni vill ha en trevlig stämning och så på servrarna och det respekterar jag men tänkte att eftersom vi satt ensamma i squad och skrev i squad chat att det var okej att skämta å svära åt varandra då vi inte satt på nån form av VoIP. Nu till frågan, är det möjligt att få bannen hävd eller inte, och om inte är bannen temporary eller permanent? Tycker verkligen om eran server!

// thaflyingduck

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av thaflyingduck:

Hejsan! Förra helgen satt jag och en polare å spelade på SweClockers servern och hade skoj, drev med varandra i Squad chat, när jag råkade säga nåt ord (I squad chat, var ingen annan i Squaden så vi tänkte inte på vad vi sa) som inte var tillåtet och vart automatiskt bannad. Jag förstår att ni vill ha en trevlig stämning och så på servrarna och det respekterar jag men tänkte att eftersom vi satt ensamma i squad och skrev i squad chat att det var okej att skämta å svära åt varandra då vi inte satt på nån form av VoIP. Nu till frågan, är det möjligt att få bannen hävd eller inte, och om inte är bannen temporary eller permanent? Tycker verkligen om eran server!

// thaflyingduck

Tråd sammanfogad med BF3 servern.

Jag har hittat din ban och den gjordes av chatfiltrets automatik men ska hitta loggen av vad som sades. Vi återkommer.

Edit: Vi har nu hittat exakt vad du skrivit i squad chat, din begäran avslås och bannen blir kvar. Av hänsyn gentemot dig så låter jag bli att nämna vad du skrev men vill du diskutera vidare så går det bra att skicka ett pm. Du bör verkligen fundera på dina val av uttryck om du inte vill bli behandlad därefter.

Visa signatur

Permalänk

Grymt bra server, oftast med väldigt jämna matcher

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Nu är det rätt läge att börja fundera på vilka kartor som ska in i rotationen.

Detta är banor som jag personligen gillar, de jag spelar på och kollar efter när jag söker på servrar.

Caspian Border - Klassisk bana, medelstor med inga direkt fördelar för något lag.
Operation Firestorm - Klassisk bana, inget lag har någon större fördel, mycket rolig för snipers också för den är öppen.
Kharg Island - I min mening, en av de bästa flygbanorna som är balanserat för infantry också.
Gulf of Oman - Stor och rolig, alltid utrymme och flanka baser.
Wake Island - Väldigt trevlig så länge man inte fastnar på en bas. Finns många möjligheter till flanking som man inte tänker på.
Alborz Mountains - Enbart en stor och rolig bana, jag har mycket kvar att utforska på den (Finns så mycket natur!)
Bandar Desert - Den bästa Armored Kill banan.
Death Valley - Bra balanserat mellan tanks och infantry, det är en stor bana men är ändå lätt att röra sig mellan baser till fots.

Permalänk
Medlem

Hmm undra om man ska damma av sitt bf3 och joina då.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

Hmm undra om man ska damma av sitt bf3 och joina då.

ja det tycker jag du skall göra det är skoj särskilt med trevligt folk på mumble

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://bawki.de/bf3/ detta kan kanske va' intressant för mumble-users

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av candyraver:

ja det finns folk som kör med det redan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan ni inte köra alla kartor utom de ni redan tagit bort och lägga till votemap så att spelarna kan rösta vilken karta de vill spela?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av candyraver:

Ser lite intressant ut ja. Om jag förstod det rätt så skapar den en separat kanal där det är länkat och påverkar inte resten av kanalerna på mumble?

Skrivet av tkoop1:

ja det finns folk som kör med det redan

Dock inte på Sweclockers mumble. Det vi tidigare testat vad 3D positions ljud där man hörs olika högt beroende på hur långt ifrån varandra man är.

Skrivet av Equadex:

Kan ni inte köra alla kartor utom de ni redan tagit bort och lägga till votemap så att spelarna kan rösta vilken karta de vill spela?

Skickades från m.sweclockers.com

Armored Kill släpptes i tisdags för icke premium och vi vill att även dom ska få chansen att testa de nya kartorna. Exakt när det blir har vi inte bestämt men det ligger inte allt för långt in i framtiden.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Lan:

Nu är det rätt läge att börja fundera på vilka kartor som ska in i rotationen. Detta är listan över tillgängliga kartor.

Grund kartor
Grand Bazaar
Caspian Border
Seine Crossing
Operation Firestorm
Noshahar Canals
Kharg Island
Operation Metro - borttagen på dålig kart design i conquest 64
Teheran Highway - se ovan, vi tappade också halva servern när denna kom upp.
Damovand Peak - borttagen på dålig kart design i conquest 64

Back to Karkand
Strike at Karkand
Gulf of Oman
Sharqi Peninsula
Wake Island

Armored Kill
Alborz Mountains
Armored Shield
Bandar Desert
Death Valley

Vi vill gärna ha era synpunkter på vilka kartor som är bra eller dåliga som vägledning. Att lägga in alternativa spelmodes är inte läge för nu, vi måste diskutera igenom det först. Sådana drastiska ändringar kommer inte att göras utan vidare.

Så frågan är alltså conquest 64 kartor enbart.

Jag tycker Caspian, Noshahar, Kharg, Teheran (tycker den är väldigt rolig tbh), Wake, Karkand, Gulf, Alborz, Bandar, Shield.
Det är vilka kartor jag tycker ska köras

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem

Tänkte hoppat in, har hiskliga 5h i speltid sen releasen
så är mitt headset paj...alltid något.

Blir ett beställa nytt inom kort så man kan vara med och panga lite.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Om vi antar att ni ska ha 4 st vanilla banor så måste jag säga dessa.

Caspian Border
Kharg Island
Operation Firestorm

Fjärde banan står mellan Grand Bazaar och Seine Crossing bara för att få lite mer av tight stadsmiljö som omväxling.

Jävligt kul om ni ska börja köra vanilla på servern igen!