Apple ber om ursäkt för Maps i Ios 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Apple har inga anställda placerad på Foxconn med uppdrag att tillverka och kontrollera alla telefoner. Möjligtvis att dom skickar dit nån snubbe i kostym då och då för att titta på när andra jobbar, och givetvis besöker ju Tim Cook fabriken en gång per år kanske.

Om du kan bevisa att det finns Appleanställda som jobbar heltid på Foxconns fabrik så kan jag se mig själv som besegrad.

Inte ens när denna reporter får tillstånd av Apple att besöka fabriken visas han runt av en Appleanställd, utan han visas runt av en Foxconnanställd.

Apple gör med största säkerhet Audits på alla Foxconn´s led. Där innefattar definitivt tillverkningen (framför allt). Klart Apple ställs som ansvariga för repor osv på sina produkter. Sedan ställer såklart Apple sin leverantör mot väggen.

Sedan gör såklart Apple många stickprov och även besök på site, konstigt vore annars.

Till slut en kuriosa fråga, varför skulle en Apple anställt visa runt en reporter i någon annans produktionsanläggning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bambul:

Varför kan de inte bara släppa en google maps app också så att man får välja själv...? Om deras tjänst nu kommer vara så mycket bättre så kommer ju folk använda den ändå.

Ska Apple släppa en Google maps app? När dom ändå gör det så hoppas jag att dom släpper windows 8 sp1 app?!?

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Vi får akta så Apple inte tar patent på kartproblemet!

Ja, och samtidigt inte hoppas att dom stämmer skiten ur någon med samma bekymmer

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Du får ta upp det med språkrådet, för det är nämligen så vi skriver i Sverige. Det går möjligtvis att diskutera om Ios (uttalas "ajjos", egennamn) istället ska skrivas IOS med versaler (uttalas i-o-s, förkortning), men absolut inte iOS.

Anledningen till att jag skriver "Ios" och inte "IOS" är att jag vill särskilja Apples operativsystem från Cisco IOS, som står för "Internetwork Operating System" och därmed är en akronym i ordets rätta bemärkelse. Apples Ios stod tidigare för "Iphone Operating System" men vad jag vet används inte den termen längre.

http://www.idg.se/2.1085/1.466680/har-ar-de-basta-nyheterna-i... [Notera hur de har skrivit "iOS 6"]
Jag är ju inte den enda i Sverige som anser att man ska skriva ett företagsnamn/produktnamn exakt så som det heter.
Man skriver ju inte "Ica" tex, för det heter "ICA". Nej, nu tycker jag faktiskt att du har helt fel.

Edit: Om företaget Foxconn hade stavat sitt företagsnamn "Foxconnn" (med tre 'n'), hade du skrivit med två 'n' för att det är grammatiskt rätt då? Knappast. För det är väl så vi skriver här i Sverige?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Tyckte att det passade hyffsat bra faktiskt.

Ontopic: Jag tror iallafall att apple kommer att förlora några kunder på det och tycker att beslutet var ganska lustigt av dem.

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Du får ta upp det med språkrådet, för det är nämligen så vi skriver i Sverige. Det går möjligtvis att diskutera om Ios (uttalas "ajjos", egennamn) istället ska skrivas IOS med versaler (uttalas i-o-s, förkortning), men absolut inte iOS.

Anledningen till att jag skriver "Ios" och inte "IOS" är att jag vill särskilja Apples operativsystem från Cisco IOS, som står för "Internetwork Operating System" och därmed är en akronym i ordets rätta bemärkelse. Apples Ios stod tidigare för "Iphone Operating System" men vad jag vet används inte den termen längre.

Det här låter rätt vrickat om du frågar mig. Du har alltså lite egna regler hur du skriver saker och ting...

Permalänk
Medlem

Folk klagar bara för klagandets skull. Den nya appen fungerar betydligt bättre än googles skräp, navigeringen är flera gånger smidigare och gör att man äntligen kan ersätta sin gps med telefonen, vilket är precis vad jag gjort utan problem. Detta trots att jag bor i Göteborg, som tydligen skulle vara drabbat av dessa buggar.

Det är dock bra gjort av Apple att be om ursäkt för buggarna istället för att ignorera dem som konkurrenterna gör.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Dunde:

Det här låter rätt vrickat om du frågar mig. Du har alltså lite egna regler hur du skriver saker och ting...

Nu vet jag inte om du skojar eller inte, men för tydlighetens skull tar jag det igen. Vi följer alltså:

1. Språkrådets riktlinjer
2. Om flera former är möjliga, väljer vi den mest lämpliga.

Således skriver vi inte iOS utan Ios, vilket var vad jag förklarade i inlägget du citerade. Du får givetvis tycka att detta är fel, men vi har åtminstone goda skäl till varför vi skriver som vi gör.

---------------------
Att företag väljer att avvika från normala skrivregler beror förstås på att de vill sticka ut och synas. Att bryta mot reglerna är ett sätt att väcka uppmärksamhet. Det kan fungera i logotyper och reklamannonser, men i löpande text blir sådana skrivsätt bara störande för läsningen.

I vanlig löptext ”normaliserar” man därför varumärkesskrivningar som uppenbart bryter mot normala skrivregler. Det innebär bl.a. att liten bokstav i början av namn ändras till stor och att stor bokstav mitt inne i ett ord ändras till liten.

Man skriver alltså Ipad, Iphone, inte iPad, iPhone. (Har man affärsmässiga eller juridiska relationer relationer med varumärkesägaren kan förstås andra villkor gälla.)

http://www.sprakradet.se/6541
---------------------

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Quna:

http://www.idg.se/2.1085/1.466680/har-ar-de-basta-nyheterna-i... [Notera hur de har skrivit "iOS 6"]
Jag är ju inte den enda i Sverige som anser att man ska skriva ett företagsnamn/produktnamn exakt så som det heter.
Man skriver ju inte "Ica" tex, för det heter "ICA". Nej, nu tycker jag faktiskt att du har helt fel.

Edit: Om företaget Foxconn hade stavat sitt företagsnamn "Foxconnn" (med tre 'n'), hade du skrivit med två 'n' för att det är grammatiskt rätt då? Knappast. För det är väl så vi skriver här i Sverige?

Att skriva ICA må vara lite gammaldags då jag knappast tror någon mer än wikipedia numera vet att det en gång var en förkortning för Inköpscentralernas Aktiebolag och därmed blir det helt korrekt att använda gemener. Numera så är nog Ica mer korrekt att använda då förkortningen inte används längre så vitt jag vet.

IKEA är ett annat exempel på något som skrivs i versaler eftersom det är en förkortning. AMD är ett annat eftersom det står för Advanced Micro Devices. GAIS är ett tredje exempel även fast det uttalas på ett konstigt sätt.

Så enligt ovanstående logik så borde Apples operativsystem därmed benämnas IOS eftersom det är en förkortning. Övriga Apple produkter blir enligt samma logik Ipad, Iphone, Ipod etc.

Permalänk

Ordet maps, har inte Google cpoyright på det?

Om inte, kör Apple med "Maps" bara för att folk känner igen det och har bra associationer med Googles app?
Typ rider på vågen och får gratis skjuts.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Ordet maps, har inte Google cpoyright på det?

Om inte, kör Apple med "Maps" bara för att folk känner igen det och har bra associationer med Googles app?
Typ rider på vågen och får gratis skjuts.

Helt klart en ripoff.. De tänkte först använda "Revolutionary digital chart of geographic area" men insåg sedan att namnet inte skulle få plats, trots den extra ikonraden..

Är du hög?

Permalänk

Att folk kan tycka det är bra gjort av apple att be om ursäkt är för mig ett mysterium.

Det är ju för fasiken vad man förväntar sig att dom gör. Det är inte moget av ett företag att be om ursäkt, det är det minsta dom kan göra när det är ett så pass stort fel som det var den här gången. Det är barnsligt dock om ett företag INTE skulle göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Nu vet jag inte om du skojar eller inte, men för tydlighetens skull tar jag det igen. Vi följer alltså:
Man skriver alltså Ipad, Iphone, inte iPad, iPhone. (Har man affärsmässiga eller juridiska relationer relationer med varumärkesägaren kan förstås andra villkor gälla.)

http://www.sprakradet.se/6541
---------------------

Det skulle väl vara affärsmässiga relationer vi har i så fall, eftersom vi köper deras produkter

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Företaget som tillhandahåller dem är aldrig själva ansvariga för kvalitén? Alltid finns det ju alltid någon underleverantör man kan skylla på.
När allt går åt skogen får man helt enkelt acceptera det.

Det måste vara tacksamt att sälja tjänster och produkter till dig.

Företaget är ansvarigt, men verkligen ser inte ut som så att man kan garantera att allt blir perfekt i alla lägen. Men man får hoppas att att de löser problem som uppkommer på ett bra sätt. Det går inte att garantera perfektion i alla lägen. Ett stort företag består av en massa individer, så självklart kommer det ske misstag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomberg84:

Att skriva ICA må vara lite gammaldags då jag knappast tror någon mer än wikipedia numera vet att det en gång var en förkortning för Inköpscentralernas Aktiebolag och därmed blir det helt korrekt att använda gemener. Numera så är nog Ica mer korrekt att använda då förkortningen inte används längre så vitt jag vet.

IKEA är ett annat exempel på något som skrivs i versaler eftersom det är en förkortning. AMD är ett annat eftersom det står för Advanced Micro Devices. GAIS är ett tredje exempel även fast det uttalas på ett konstigt sätt.

Så enligt ovanstående logik så borde Apples operativsystem därmed benämnas IOS eftersom det är en förkortning. Övriga Apple produkter blir enligt samma logik Ipad, Iphone, Ipod etc.

Nu har du nog fått det här bakfoten lilla vän. Det jag menade var att man skriver företagsnamnet eller produktnamnet så som företaget/tillverkaren/whatever skriver det, eftersom det är den stilen de använder. (Går att jämföra med en logotyp, ungefär.) Att jag drog upp exemplet som AMD eller ICA var bara för att visa att man vanligtvis skriver så därför att det är så de själva skriver det. Apple har valt att sätta ett litet "i" före sina produkter och sedan fortsätter namnet på produkten för att tydligt visa vad det är för något, som tex iPad, iPhone etc. Enligt samma logik (för det är detta jag har sagt hela tiden) så blir det automatiskt iOS, iPhone, iPod etc. Förstår du? Kanske inte..

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Entusiast

Nu är det ju inte Apple som skapat själva kartorna, utan här hämtar dem data från alla länders respektive myndighet för lantmäteri.

Google gör samma sak: Hämtar data från respektive lands mäteri, men det som google förser med själva är deras egna streetview (Någon som sett dem där google-bilarna fara runt som påeldade illrar mellan kvareren? )

Jag funderar på hur Apple lyckats få till så felaktiga kartor, när dem i slutändan använder samma kart-data som alla andra kartprograms-leverantörer.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Nu är det ju inte Apple som skapat själva kartorna, utan här hämtar dem data från alla länders respektive myndighet för lantmäteri.

Google gör samma sak: Hämtar data från respektive lands mäteri, men det som google förser med själva är deras egna streetview (Någon som sett dem där google-bilarna fara runt som påeldade illrar mellan kvareren? )

Jag funderar på hur Apple lyckats få till så felaktiga kartor, när dem i slutändan använder samma kart-data som alla andra kartprograms-leverantörer.

Att Google har bättre kartor är inte så konstigt om man tittar lite närmare på saken. För det första så har de några år på nacken där de har kunnat rätta till de flesta av buggarna. För det andra så har de ca 7000 personer som jobbar med kartor varav 1100 gör det på heltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomberg84:

Att skriva ICA må vara lite gammaldags då jag knappast tror någon mer än wikipedia numera vet att det en gång var en förkortning för Inköpscentralernas Aktiebolag och därmed blir det helt korrekt att använda gemener. Numera så är nog Ica mer korrekt att använda då förkortningen inte används längre så vitt jag vet.

IKEA är ett annat exempel på något som skrivs i versaler eftersom det är en förkortning. AMD är ett annat eftersom det står för Advanced Micro Devices. GAIS är ett tredje exempel även fast det uttalas på ett konstigt sätt.

Så enligt ovanstående logik så borde Apples operativsystem därmed benämnas IOS eftersom det är en förkortning. Övriga Apple produkter blir enligt samma logik Ipad, Iphone, Ipod etc.

Om jag inte missförstått de språkliga rekommendationerna så skall det, i löpande text, skrivas med gemener (inledande versal om det är ett egennamn) om det läses som ett ord, och med versaler om man bokstaverar det.

Man bör alltså skriva Gais, inte GAIS, då det normalt läses som ett ord [Gajs] och inte bokstav för bokstav [Ge-A-I-Ess].
Ica är korrekt, dock inte för att det tappat sin betydelse utan för att det normalt läses som ett ord [Ika] istället för att bokstaveras [I-Se-A]. Även Ikea [Ikea] och Ios [Ajos] bör skrivas med gemener av samma skäl.
AMD är dock korrekt då det normalt bokstaveras [A-Emm-De] istället för att läsas som ett ord.

Tillägg:
Så har skriver Språkrådet: "Initialförkortningar som utläses som ett ord (inte bokstav för bokstav) skrivs med små bokstäver. Således normaliseras också t.ex. IKEA till Ikea i löptext.".
(http://www.sprakradet.se/servlet/GetDoc?meta_id=2113#item101000)

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quna:

Det skulle väl vara affärsmässiga relationer vi har i så fall, eftersom vi köper deras produkter

Jag vet inte hur många Sweclockersläsare det är som är Apple-fanatiker, men jag och säkert en del andra kanske vill ha korrekt svenska utan "reklam-inslag".

Fast egentligen bryr jag mig inte ett dugg om versaler och gemener i ett produktnamn - så länge jag förstår vad som menas. Varför ens göra en affär av detta? Är det så viktigt att Apples produkters namn bokstaveras "rätt"?

Skall vi prata om språkbruk vore det mer intressant att se den stora massan använda "de/dem" rätt istället.

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Avstängd

De borde ha väntat nån eller några månader med att släppa egna kartor. Då hade säkert de flesta buggarna varit fixade.
Nu har de rullat ut den röda mattan för Windows Phone 8.
http://news.cnet.com/8301-1035_3-57515915-94/verizon-gets-bac...

Visst lär iPhone 5 sälja bra ändå. Men med en sådan blunder har både Google och MS fått en gratis chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Det är dock bra gjort av Apple att be om ursäkt för buggarna istället för att ignorera dem som konkurrenterna gör.

Jag är ledsen att behöva avslöja det här men ingen av konkurrenterna använder apples undermåliga kartprogram och har således inget att ursäkta sig för. Inget märkvärdigt i sig då apple alltid verkar gilla att vänta ett år eller så, kopiera andras produkter och gå ut med "nyheter" som ändå inte lever upp till förväntningarna. När ska folk förstå att apple är som hippsterglasögon utan styrka? Jävligt fräcka (enligt vissa) men vad fan ska man ha de till? Godnatt

Permalänk
Medlem

Apple borde finansiera ombyggnationen av hela Jorden att matcha deras kartor.

Då sitter Google minsan i klistret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'TryNotD[oo:

;12741412']Jag vet inte hur många Sweclockersläsare det är som är Apple-fanatiker, men jag och säkert en del andra kanske vill ha korrekt svenska utan "reklam-inslag".

Fast egentligen bryr jag mig inte ett dugg om versaler och gemener i ett produktnamn - så länge jag förstår vad som menas. Varför ens göra en affär av detta? Är det så viktigt att Apples produkters namn bokstaveras "rätt"?

Skall vi prata om språkbruk vore det mer intressant att se den stora massan använda "de/dem" rätt istället.

Det var ett skämt och jag menade "vi" som i "vi konsumenter". Jag äger inte en enda Appleprodukt och jag gör ingen stor affär av att just deras namn skrivs (i mitt tycke) fel, utan så där i största allmänhet. Jag tog upp andra exempel i tidigare inlägg också, just för att försöka undvika en ny diskussion om Applefanboys hit eller dit. Men, jag vet inte om jag orkar bry mig att diskutera detta vidare. Känns meningslöst.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Fint gjort av Apple att ursäkta felplacerade städer? Jag hade massakerat min telefon till atomer om den ledde mig till fel stad, även om luren var av dyraste snitt. Kanske dags för iOS-användarna att stämma Apple för förlorade bränslepengar?

Visa signatur

Lycksalig Compaqsamlare, från LTE 4/50 till Evo N610c | Vardag: 3930K elmätarnitro@stock | Hyfsat astillräcklig, farväl Win10 snarast 🥳 🎉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det där var nog den sämsta jämförelsen jag hört på länge. För det första så handlar det inte om att telefonen sprängs utan att den levereras med repor, och för det andra så tillverkar Volvo för det mesta sina egna motorer.

Gör om frågan till, om bilfirman du köpte bilen av har lyckats repa den, ska du då klaga direkt till Volvo eller ska du klaga till firman du köpte den av? Du gör mest rätt i att klaga på den som orsakade skadan, i det här fallet kanske det var Bosses Bilar. Volvo hade inget med det hela att göra.

Säljs volvo bilar paketerade i lådor från fabriken?

Kommer produkten i en förseglad låda så är har produkten med största sannolikhet blivit skadad vid paketeringen eller tidigare i kedjan samt har man köpt den i en Apple Store så skulle jag vilja hävda att det är Apple Store som skall kontaktas & klagomål framföras till, gissar nu bara men är inte förvånad om man kan gå förbi sitt inköpsställe vid garanti ärenden & kontakta Apple Store direkt, men som sagt det är bara en gissning!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Dom borde låta användarna få installera Google maps i väntan på att det fungerar tillfredsställande.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magzflip:

Jag är ledsen att behöva avslöja det här men ingen av konkurrenterna använder apples undermåliga kartprogram och har således inget att ursäkta sig för. Inget märkvärdigt i sig då apple alltid verkar gilla att vänta ett år eller så, kopiera andras produkter och gå ut med "nyheter" som ändå inte lever upp till förväntningarna. När ska folk förstå att apple är som hippsterglasögon utan styrka? Jävligt fräcka (enligt vissa) men vad fan ska man ha de till? Godnatt

Ouch, tänk vad arg man kan vara! Ingen fara, nästa gång du köper telefon har du möjlighet att lämna Android-träsket.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Säljs volvo bilar paketerade i lådor från fabriken?

Kommer produkten i en förseglad låda så är har produkten med största sannolikhet blivit skadad vid paketeringen eller tidigare i kedjan samt har man köpt den i en Apple Store så skulle jag vilja hävda att det är Apple Store som skall kontaktas & klagomål framföras till, gissar nu bara men är inte förvånad om man kan gå förbi sitt inköpsställe vid garanti ärenden & kontakta Apple Store direkt, men som sagt det är bara en gissning!

Nu missar du ju poängen helt. Poängen är att det är den part som orsakat skadan som först och främst ska stå till svars, i fallet om repade Iphones så ligger problemet hos Foxconn, men självklart är det din återförsäljare som du ska vända dig till för att få det åtgärdat.

Att klaga på Apple för den buggiga kartan tycker jag är helt rätt då det är dom personligen som knåpat ihop den och begått ett misstag, men när det gäller repor eller övriga skador som uppstått i en fabrik som ägs och drivs av ett annat företag så är det dom som har ansvaret att produkter når ut i handeln i gott skick. Det är av denna anledning som delar märks med serienummer, så man lätt kan spåra vart felet har uppstått och åtgärda det, och i det här fallet lär det väl vara någon/några som förlorar jobbet på fabriken.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Cook ska ha credit. Deras kartor blev väldigt dåliga men han tar i alla fall ansvar för det, jämfört med antennfiaskot där Jobs först bara sade åt folk att hålla telefonen annorlunda. Det var ju negativt för kunderna att de tog bort ett alternativ men lyckligtvis finns det ju andra att tillgå, även om det kostar pengar eller måste skötas i browsern.

Skrivet av Justbecause:

Öööh, nä, jag navigerar där jag befinner mig med Apple Maps dagligen som nyinflyttad i ny stad och det tar mig dit jag ska på snabbast möjliga sätt, min fråga till dig är dock...använder du iPhone? Och hur kommer det sig att ingen iPhone ägare använde sig av Google Maps för navigation och istället använde 3:e parts program, oftast de som operatören erbjuder? Är ju inte så konstigt att det inte kom klagomål på Google Maps då, för den delen finns inte Google Maps Navigation till iPhone och det är fortfarande en beta för Android

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, ingen använde Google Maps till iPhone. Det är av den anledningen som Google Maps var bland det första som fixades till jailbreakade iOS 6, eller hur? Självklart sitter folk och gör arbete som ingen är intresserad av.

Och rent löjligt att du fortsätter använda argumentet att det är en beta utan att referera till hur tjänsten fungerar. Alla som har använt någon Google-tjänst och tänkt till lite har sett att de stannar i beta långt efter att tjänsten fungerar bra, samt att det inte behöver bli någon skillnad alls när de går över till fullverison. Som du redan fått påpekat för dig förut så finns det andra anledningar för dem att stanna i betastadiet, varav att de undviker att tvingas ge support är en. Hade beta-versionen inneburit det du vill få fram hade man behövt leta på tjänsten utanför det normala ekosystemet, men nu finns den ute precis som vanligt bland deras andra tjänster och på Play. Det väsentliga är att kommentera dess funktionalitet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Cook ska ha credit. Deras kartor blev väldigt dåliga men han tar i alla fall ansvar för det, jämfört med antennfiaskot där Jobs först bara sade åt folk att hålla telefonen annorlunda. Det var ju negativt för kunderna att de tog bort ett alternativ men lyckligtvis finns det ju andra att tillgå, även om det kostar pengar eller måste skötas i browsern.

Nej, ingen använde Google Maps till iPhone. Det är av den anledningen som Google Maps var bland det första som fixades till jailbreakade iOS 6, eller hur? Självklart sitter folk och gör arbete som ingen är intresserad av.

Och rent löjligt att du fortsätter använda argumentet att det är en beta utan att referera till hur tjänsten fungerar. Alla som har använt någon Google-tjänst och tänkt till lite har sett att de stannar i beta långt efter att tjänsten fungerar bra, samt att det inte behöver bli någon skillnad alls när de går över till fullverison. Som du redan fått påpekat för dig förut så finns det andra anledningar för dem att stanna i betastadiet. Det väsentliga är att kommentera dess funktionalitet.

Fast Google Maps Navigation finns fortfarande inte till iPhone och Google väntar på att Apple ska godkänna deras kartor i App Store (om de ens kommer att göra det), men det kvittar, när de fått i ordning sina egna kommer de fungera bättre (vad det nu innebär, de största problemen är kosmetiska, att navigera med tar dig dit du ska)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!