Apple ber om ursäkt för Maps i Ios 6

Permalänk
Inaktiv

Det är roligt att så fort något som samtliga användare ser problem i blir det ett jäkla ståhej...

Men när två personer presenterar ett sätt att bryta sig ut ur deras sandbox för att kunna hämta & skriva data i core processer så kan det ta över tre månader, för det är ju ändå inget den enkla användaren har någon koll på även fast det är i mina ögon ett mycket större problem..

Permalänk
Medlem

När kritiken inte kan tystas får man bita i det sura äpplet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

När kritiken inte kan tystas får man bita i det sura äpplet.

Som nån annan redan har mumsat på

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Haha, du har inte en aning om hur det fungerar inom elektronikindustrin eller hur?

Men jag antar att du är 'expert' ?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag vet precis hur det går till, men det gör tydligen inte du. Allt tillverkas, kontrolleras och paketeras i Kina/Taiwan, och tror du då att dom som jobbar på Apple i Cupertino har så mycket med repor på baksidan att göra? Eller du kanske tror att alla miljontals telefoner skickas till USA för att inspekteras ännu en gång av Apple själva? Eller du kanske tycker att det är Apples fel som har anlitat Foxconn för montering av telefonerna?

Är det inte så att Apple som köpare av "produkt/tjänst" av Foxcon är med och ska säkra kvalitet och slutprodukt innan det går in i storskalig produktion. Även Apple är med och sätter hur ofta en produkt ska behöva kontrolleras innan slutpaketering för slutkund.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Devildoll:

ganska olikt av apple att be om ursäkt.

crappiga maps, lösa delar i luren, samt en ursäkt, undrar vad som kommer här näst.

Bättre telefon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Navicula:

Apple, varför höll ni er inte bara till Google Maps från början...

För att Google Maps till iPhone sög ännu värre, hittade knappt mig och var segtoch när det väl gjorde det så var det upp till 1km från där jag befann mig, Apple Maps hittar mig i alla fall snabbt och precis där jag befinner mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Vad lättat jag känner mig nu, men då borde du veta att Apple har folk på plats.

Har du några fler frågeställningar innan vi går vidare?

Apple har inga anställda placerad på Foxconn med uppdrag att tillverka och kontrollera alla telefoner. Möjligtvis att dom skickar dit nån snubbe i kostym då och då för att titta på när andra jobbar, och givetvis besöker ju Tim Cook fabriken en gång per år kanske.

Om du kan bevisa att det finns Appleanställda som jobbar heltid på Foxconns fabrik så kan jag se mig själv som besegrad.

Inte ens när denna reporter får tillstånd av Apple att besöka fabriken visas han runt av en Appleanställd, utan han visas runt av en Foxconnanställd.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Bra att google släppte undervattens bilderna då. För när apple maps leder dig ner i sjön så kan man lätt hitta ut igen.

Hahaha, det här kallar jag humor Finns inte så mycket av det i dom här trådarna.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

För att Google Maps till iPhone sög ännu värre, hittade knappt mig och var segtoch när det väl gjorde det så var det upp till 1km från där jag befann mig, Apple Maps hittar mig i alla fall snabbt och precis där jag befinner mig

Skickades från m.sweclockers.com

Konstigt att jag inte har läst hälften så många klagomål på google maps, och då har den nya appen bara varit ute i... ja vad, en vecka?

Så sluta snacka goja för just nu ljuger du bara.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

För att Google Maps till iPhone sög ännu värre, hittade knappt mig och var segtoch när det väl gjorde det så var det upp till 1km från där jag befann mig, Apple Maps hittar mig i alla fall snabbt och precis där jag befinner mig

Skickades från m.sweclockers.com

det lär ju inte vara google maps fel, inte exklusivt i alla fall, då hade det ju varit så på alla olika mobilmodeller som använder google maps.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLBAS:

Är det inte så att Apple som köpare av "produkt/tjänst" av Foxcon är med och ska säkra kvalitet och slutprodukt innan det går in i storskalig produktion. Även Apple är med och sätter hur ofta en produkt ska behöva kontrolleras innan slutpaketering för slutkund.

Självklart har de gjort det.

Det handlar ju om ett fåtal (av flera miljoner) som blivit skadade under produktionen. Tror du Apple skulle godkända en telefon med skador i höljet de talar så varmt om och skryter om extrem precision var gäller konstruktionen? Självklart inte. Inte heller har Apple eget folk som sitter och kvalitetskontrollerar samtliga telefoner som kommer från produkttionsbandet, det säger sig självt. Det har ju brustit i kvalitetskontrollen hos foxconn i dessa fall. Dessa skada iPhones skulle ju aldrig ha skickats ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

För att Google Maps till iPhone sög ännu värre, hittade knappt mig och var segtoch när det väl gjorde det så var det upp till 1km från där jag befann mig, Apple Maps hittar mig i alla fall snabbt och precis där jag befinner mig

Skickades från m.sweclockers.com

Köp inte iPhone då. Använd en vanlig karta eller smartphone :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLBAS:

Är det inte så att Apple som köpare av "produkt/tjänst" av Foxcon är med och ska säkra kvalitet och slutprodukt innan det går in i storskalig produktion. Även Apple är med och sätter hur ofta en produkt ska behöva kontrolleras innan slutpaketering för slutkund.

Klart att det är Apple som sätter kravet för kvalitén, men tror du att utgångspunkten var en repig telefon? Det är ju ganska så uppenbart att det rör sig om att nån på produktionsbandet inte var helt uppmärksam, och jag anser inte att man ska skylla på Apple som företag för att en kines klantade till sig på jobbet. Olyckor händer, och när det inte är skräddarsydda hantverk vi snackar om utan att det handlar om massproduktion så får man ha överseende.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gratzner:

Konstigt att jag inte har läst hälften så många klagomål på google maps, och då har den nya appen bara varit ute i... ja vad, en vecka?

Så sluta snacka goja för just nu ljuger du bara.

Öööh, nä, jag navigerar där jag befinner mig med Apple Maps dagligen som nyinflyttad i ny stad och det tar mig dit jag ska på snabbast möjliga sätt, min fråga till dig är dock...använder du iPhone? Och hur kommer det sig att ingen iPhone ägare använde sig av Google Maps för navigation och istället använde 3:e parts program, oftast de som operatören erbjuder? Är ju inte så konstigt att det inte kom klagomål på Google Maps då, för den delen finns inte Google Maps Navigation till iPhone och det är fortfarande en beta för Android

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Navicula:

Köp inte iPhone då. Använd en vanlig karta eller smartphone :]

Varför ska jag byta ut något jag är nöjd med? Gnällde jag någonstans över iPhone i det jag sa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av joshoa:

apple har ALDRIG och kommer ALDRIG att bli problem fritt, tycker man det är man antingen blind eller blundar väldigt hårt för sanningen...

Även om jag gillar Android mer så får jag erkänna att Apple är ganska problemfritt. Det är därför folk köper Iphone, Mac, Ipad etc. Eller ja, för mesta dels i alla fall.

Dock så har de gjort en miss nu. Alla företag gör missar. Så det är ingen big deal.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Klart att det är Apple som sätter kravet för kvalitén, men tror du att utgångspunkten var en repig telefon? Det är ju ganska så uppenbart att det rör sig om att nån på produktionsbandet inte var helt uppmärksam, och jag anser inte att man ska skylla på Apple som företag för att en kines klantade till sig på jobbet. Olyckor händer, och när det inte är skräddarsydda hantverk vi snackar om utan att det handlar om massproduktion så får man ha överseende.

Om vi spinner vidare med det argumentet kan man aldrig gnälla på dåliga mobiler eftersom "en kines klantade till sig på jobbet" för de flesta komponenter eller kanske en full korean tillverkade displayen...

Självklart är det upp till mobiltillverkarna att se till att kvalitetskontrollen hos leverantörerna håller måttet!

Permalänk
Medlem

Vi får akta så Apple inte tar patent på kartproblemet!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Där ser man vad denna arrogans leder till...

Jag för till skillnad från en del andra företag i branschen så kan de faktiskt be om ursäkt för dålig mjukvara någon gång. Eller för den delen faktiskt erbjuda uppgradering av mjukvara som man själv inte måste fixa......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Klart att det är Apple som sätter kravet för kvalitén, men tror du att utgångspunkten var en repig telefon? Det är ju ganska så uppenbart att det rör sig om att nån på produktionsbandet inte var helt uppmärksam, och jag anser inte att man ska skylla på Apple som företag för att en kines klantade till sig på jobbet. Olyckor händer, och när det inte är skräddarsydda hantverk vi snackar om utan att det handlar om massproduktion så får man ha överseende.

Vilka är det som är de största intressenterna i Apples produkter? Vilka blir direkt lidande av bristande kvalitet?
Det är ingen ursäkt att olyckor sker när det kommer till kvalitetssäkring. Givetvis är det Foxconn som tabbat sig men det borde ju helt klart ligga i Apples intresse att se till att det inte händer, tex genom att finansiera och implementera säkrare kvalitetssystem.

Eftersom det är svårt att implementera ett perfekt kvalitetssystem (när det handlar om så stora kvantiteter) kommer det slinka igenom felaktiga produkter. Och i slutändan är det företaget, vars logotyp finns på produkten, som måste lösa det. INDIREKT kan (blir) leverantörerna lidande. Speciellt om de har orsakat felet.

Permalänk
Medlem

Man kan ju tycka vad man vill om Apples ursäkt, men är det något som är helt oförlåtligt så är det att skriva ett produktnamn fel!

"Ios", "Ipad" eller "Iphone". Nej, jag är inte på långa vägar en fanboy, jag bara stör mig extremt mycket på sådant.
Ni skriver ju "AMD", varför inte "iOS" eller "iPhone" då?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Klart att det är Apple som sätter kravet för kvalitén, men tror du att utgångspunkten var en repig telefon? Det är ju ganska så uppenbart att det rör sig om att nån på produktionsbandet inte var helt uppmärksam, och jag anser inte att man ska skylla på Apple som företag för att en kines klantade till sig på jobbet. Olyckor händer, och när det inte är skräddarsydda hantverk vi snackar om utan att det handlar om massproduktion så får man ha överseende.

Företaget som tillhandahåller dem är aldrig själva ansvariga för kvalitén? Alltid finns det ju alltid någon underleverantör man kan skylla på.
När allt går åt skogen får man helt enkelt acceptera det.

Det måste vara tacksamt att sälja tjänster och produkter till dig.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Quna:

"Ios", "Ipad" eller "Iphone". Nej, jag är inte på långa vägar en fanboy, jag bara stör mig extremt mycket på sådant.
Ni skriver ju "AMD", varför inte "iOS" eller "iPhone" då?

Du får ta upp det med språkrådet, för det är nämligen så vi skriver i Sverige. Det går möjligtvis att diskutera om Ios (uttalas "ajjos", egennamn) istället ska skrivas IOS med versaler (uttalas i-o-s, förkortning), men absolut inte iOS.

Anledningen till att jag skriver "Ios" och inte "IOS" är att jag vill särskilja Apples operativsystem från Cisco IOS, som står för "Internetwork Operating System" och därmed är en akronym i ordets rätta bemärkelse. Apples Ios stod tidigare för "Iphone Operating System" men vad jag vet används inte den termen längre.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Dom byter du bara in och får en ny så är problemet löst, men det är lite svårt att byta in en tjänst för att få en ny bara så där. Att en del telefoner levereras med skador är inte Apples fel då det inte är dom personligen som sköter paketering och kvalitetskontroll, utan där ska man helt och hållet skylla på Foxconn.

Ursäkta? Jag köper en telefon som det står Apple på, hur kan de inte vara ansvariga om den är trasig? Typ som att hyra in en tolvåring att utföra ens arbetsuppgifter i ditt ställe, och sen när chefen kommer och klagar försvara sig med "det var inte mitt fel". Klart att det är Apples ansvar att leverera hela telefoner, du som kund ska inte behöva hålla reda på alla faktiska tillverkare hit och dit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Du får ta upp det med språkrådet, för det är nämligen så vi skriver i Sverige. Det går möjligtvis att diskutera om Ios (uttalas "ajjos", egennamn) istället ska skrivas IOS med versaler (uttalas i-o-s, förkortning), men absolut inte iOS.

Ifall svenska Apple kallar det för iPhone, iPad och iOS så tror jag nog språkrådet håller med. Det är ju varumärken så stavningen är det nog apple som bestämmer inte språkrådet.

Kolla apples svenska hemsida:
http://www.apple.com/se/ipad/ios/

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Självklart har de gjort det.

Det handlar ju om ett fåtal (av flera miljoner) som blivit skadade under produktionen. Tror du Apple skulle godkända en telefon med skador i höljet de talar så varmt om och skryter om extrem precision var gäller konstruktionen? Självklart inte. Inte heller har Apple eget folk som sitter och kvalitetskontrollerar samtliga telefoner som kommer från produkttionsbandet, det säger sig självt. Det har ju brustit i kvalitetskontrollen hos foxconn i dessa fall. Dessa skada iPhones skulle ju aldrig ha skickats ut.

Dessa mobiler skulle aldrig skickats ut, speciellt när företaget Apple vill står för design och kvalitet. Någon högre har dock tagit beslutet att skicka ut en produkt som är lite repad i stället för att ta kostnaden att leta upp batchen som är defekt

Skrivet av Gender Bender:

Klart att det är Apple som sätter kravet för kvalitén, men tror du att utgångspunkten var en repig telefon? Det är ju ganska så uppenbart att det rör sig om att nån på produktionsbandet inte var helt uppmärksam, och jag anser inte att man ska skylla på Apple som företag för att en kines klantade till sig på jobbet. Olyckor händer, och när det inte är skräddarsydda hantverk vi snackar om utan att det handlar om massproduktion så får man ha överseende.

Utgångspunkten är alla ska va repfria. allt kan hända under en produktion i rasande takt. men problemet lär ha uppmärksammat, och någon tagit beslutet att inte leta upp alla dessa. Därför man har serie-nummer och batchnummer för att just kunna hitta dessa fel och dra tillbaka dem som kommer från en specifik produktions linje. Någon har tagit beslutet att skicka ut dessa, men jag säger inte vem som tagit dessa beslut.

Permalänk
Medlem

Äntligen.

Dom erkänner..................att dom gör fel.
Snart kanske en värld av "reklamhjärntvättade" människor FATTAR att Iphonen inte är såååå fantastisk.
Visst, kul att uppfinna en telefon med touchskärm (vad var det för fel med tangentbord hel plötsligt).

Några som ligger ner för räkning har ju visat bevis på lite nytänkande, t.ex. trådlös laddning....... och en kartapp som är suverän.

Ok. jag erkänner. jag vill aldrig göra som alla andra och är väl allmänt grinig. Om alla ska köra Dodge eller Pontiac så kör jag Camaro,
ska alla åka SeaRay eller Bavariabåt så köper jag en Flipper. Har provat både Android telefoner Och Ajfån, men fortsätter med Nokia.

Men när det gäller kartor, så har Apple en lååång väg kvar. Nokia rules (utom på sjön, där gäller Garmin).

Trevlig helg. (Jag står först i kön för nya Lumia 920)........

Permalänk
Medlem

En ursäkt var nog på plats. Det tråkiga är att det med största sannolikhet inte vad ett omedvetet misstag utan ett medvetet taktiskt val.
De måste vetat att deras kart applikation var riktigt dålig i jämförelse och jag tycker det är dåligt att man sätter större värde i att stänga värsta konkurrenten än slutanvändarupplevelsen.

Vad de borde gjort är såklart hållt på kartappen tills den åtminstonde visar saker rätt. Det är ju skamligt ifrån vilken tillverkare som helst och släppa sånt, än värre med ett företag som förknippas med hög kvalitet.

Kollade på en jobbarkompis uppgraderade iphone 4 igår. han zoomade in malmö centrum för och visa restaurang lokaliseringen.
Alla plupparna satt rätt, men det verkar som de tryckt på en randomize knapp för namnen. inte ett enda namn satt på rätt plupp.

Tråkiga för honom är att han är ett kart freak. Han älskar och titta på kartor så för hans del så blir det nog att gå tillbaks till iOS 5.
Han var riktigt besviken (med all rätt).

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Det måste vara tacksamt att sälja tjänster och produkter till dig.

Men det måste ju vara en guldgruva att köpa dem av honom/henne eftersom det gör honom/henne till en underleverantör och enligt honom/henne 100% ansvarig för kvaliteten på den slutgiltiga produkten/tjänsten