Permalänk
Medlem

Ny dator startar inte - fel på nätagg?

Hej!

Köpte ny dator i delar från Inet för någon vecka sen. Kopplade in alla komponenter som vanligt, installerade Windows 7. Allting gick jättebra i två timmar, helt plötsligt slocknar datorn. Jag hade ett program uppe, cpu:n var långt ifrån belastad. Cirka 35 grader varm var prollen.

Efter fler försök att få igång datorn, så har endast kylfläktarna rört på sig en millesekund. Datorn har slått ifrån nästan ögonblicket efter jag tryckt på powerknappen.

Min rigg:

Cpu: Intel i7 3930K
Mobo: Rampage IV Extreme
Gpu: Asus GTX 670 2GB
Ram: Corsair 1600 mhz
SSD: Samsung 830-series
Psu: Corsair HX850 Gold

Jag har testat två uppsättningar moderkort, processorer och minnen. Samma problem återkommer. Om problemet skulle bero på grafikkortet, så borde datorn iaf ha bootat upp och klagat på att grafikdelen saknas.

Har testat utan hårddiskar (och SSD). Samma problem.

Då återstår bara nätdelen, låter dock märkligt att ett nätagg i lyxklassen skulle bete sig såhär. Vad tror ni?

Tack på förhand!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Corsair HX1000 Semi Passive - Intel i7 7700K 4.2Ghz - Asus Maximus IX Hero - Corsair RBG 16GB - MSI X 1080 Ti 6GB - 2x Seagate 7200RPM 1TB - Samsung SSD 840-series 256GB - Win10 64-bit

Permalänk

Ja, det låter ju som att det skulle kunna vara nätagget. Jag förmodar att distanserna sitter på plats :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inqontrol:

Ja, det låter ju som att det skulle kunna vara nätagget. Jag förmodar att distanserna sitter på plats :).

Japp, har använt mig av alla distanser, samt alla skruvhål på moderkortet (E-Atx)

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Corsair HX1000 Semi Passive - Intel i7 7700K 4.2Ghz - Asus Maximus IX Hero - Corsair RBG 16GB - MSI X 1080 Ti 6GB - 2x Seagate 7200RPM 1TB - Samsung SSD 840-series 256GB - Win10 64-bit