Jag tänker beställa den här datorn från cdon.se, Dumt?

Permalänk
Medlem

Sitter på min just nu, precis fått upp allt inte hunnit testa den än dock. Men allt verkar kanon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qvm:

Sitter på min just nu, precis fått upp allt inte hunnit testa den än dock. Men allt verkar kanon!

Då bor du inte i dalarna förstår jag ! min kommer inte förrens imorgon .. buhu

Visa signatur

Processor i7-3770K - Grafikkort Gtx 670 2gb - Ram 16gb

Permalänk

Svarar gärna på frågor även fast jag inte kommit så långt i användandet av datorn (Upptagen med jobb).

Kan beskriva mina idiotiska eskapader i ett inlägg om intresset finns...(?)

Onödig SSD-relaterad fråga
Permalänk
Skrivet av Qvm:

Sitter på min just nu, precis fått upp allt inte hunnit testa den än dock. Men allt verkar kanon!

fan vad najs, såg att min sorterats i göteborg och sedan farit till malmö (?) vad fan den nu ska göra där..
Dock så har den lämnat malmö kl 3 i eftermiddags, om den är påväg åt rätt håll nu vet jag ej

Permalänk
Medlem

Antar att qvm har så jävla kul med vår nya dator att han inte kommer att ha tid att svara förren i vår hehe

Visa signatur

Processor i7-3770K - Grafikkort Gtx 670 2gb - Ram 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

nej då, inte direkt dåligt, men kylaren på referenskort är inte den mest påkostade, så de kyler ok men inte mer och låter en del. och i och med att grafikkort med bättre kylare ofta finns för samma pris som referenskort när du köper det löst så är det "sämre"

Är det officiellt då att paketet innehåller ett grafikkort med referenskylare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kölsvin:

Ok, så det är inte så att det är mindre kräm i kortet, det är bara att det blir lite varmare, alltså slits fortare?

Koppla i en extra fläkt gör väl då susen?

oftast använder de samma kretskort men med annan kylare, då brukar kortet kosta lika mycket. men sen finns många som förbättrar kretskortet och överklockar gpu:n, då blir prestandan lite bättre men även priset lite högre för det mesta

Skrivet av Poccis:

Är det officiellt då att paketet innehåller ett grafikkort med referenskylare?

nej, men såna här färdigbyggda datorer brukar ha grafikkort med referenskylare, annars bör det stå mer specificerat vem tillverkaren är och vilket grafikkort det är mer än geforce gtx 670. men för att vara helt säkra får vi väl vänta på att någon kikat in i sin nya dator

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

nej, men såna här färdigbyggda datorer brukar ha grafikkort med referenskylare, annars bör det stå mer specificerat vem tillverkaren är och vilket grafikkort det är mer än geforce gtx 670. men för att vara helt säkra får vi väl vänta på att någon kikat in i sin nya dator

Hur skulle man fixa det isåfall? Är ju inte sugen på coilwhine och sådant otyg.
Finns det färdiga kylare man kan sätta på, lite som med processorer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poccis:

Hur skulle man fixa det isåfall? Är ju inte sugen på coilwhine och sådant otyg.
Finns det färdiga kylare man kan sätta på, lite som med processorer?

får du coil whine på kortet så får du reklamera det, det har med komponenterna på kretskortet att göra. för att få ner ljudnivån från fläkten kan du byta kylare ja, precis som på en processor, till förslagsvis en arctic cooling accelero om den får plats i chassit. att byta kylare på grafikkortet bryter dock med största sannolikhet garantin, om inte på hela datorn så åtminstone på grafikkortet

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Hoppas min kommer under dagen! Skickades det med hdmi kablar etc? Märkte att allt jag har här på kontoret är VGA

Edit: paketet är färsenat -.-

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk

Får tydligen vänta till på måndag då datorn fastnade på terminalen

Jag antar att alla andra är nöjda eftersom tråden är helt död! Återkom gärna med fler intryck!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk

Kom idag, packat upp och startat, allt ser ut att funka. Prestandaklassificering 7,7. Grafikkort är från MSI N670GTX. Blir inte så mycket spel för mig, mera Adobe Production, typ. Tangentbord (Sidewinder X4, bakgrundsbelyst) o mus Steelseries KANA är båda trådade. Får se hur länge jag står ut med det. SSD skulle vara 120 gb men det finns bara ca 60 ledigt av 102 står det. HD 1.8 ledigt av 1.8 (står 2TB i annons)

Men är nöjd än så länge, snabb leverans tycker jag iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Contactor:

Kom idag, packat upp och startat, allt ser ut att funka. Prestandaklassificering 7,7. Grafikkort är från MSI N670GTX. Blir inte så mycket spel för mig, mera Adobe Production, typ. Tangentbord (Sidewinder X4, bakgrundsbelyst) o mus Steelseries KANA är båda trådade. Får se hur länge jag står ut med det. SSD skulle vara 120 gb men det finns bara ca 60 ledigt av 102 står det. HD 1.8 ledigt av 1.8 (står 2TB i annons)

Men är nöjd än så länge, snabb leverans tycker jag iaf.

tack, då är det bekräftat att det är en referensmodell av gtx 670 som sitter i, på gott och ont

att storlekar på hårddiskar och ssd:er inte stämmer i windows är något som diskuterats flitigt i alla tider. det beror på att de räknar olika, läs mer här http://www.sweclockers.com/forum/140-guider/1130325-vanliga-m....

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

tack, då är det bekräftat att det är en referensmodell av gtx 670 som sitter i, på gott och ont

att storlekar på hårddiskar och ssd:er inte stämmer i windows är något som diskuterats flitigt i alla tider. det beror på att de räknar olika, läs mer här http://www.sweclockers.com/forum/140-guider/1130325-vanliga-m....

Hörde något om att växlingsfilen tar upp asmycket av ssdn

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erpatjoff:

Hörde något om att växlingsfilen tar upp asmycket av ssdn

det också, och storleken på den beror ju på hur mycket ram du har

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Kort rapport, var och hämtade min direkt efter jobbet. Jag valde att gå från postutlämningen så jag konkade en gigantsk och ganska tung låda en kilometer och var lite småsvettig när jag kom hem. Nu har jag kört igång den och installerat lite antivirus, brandvägg, flashplayer, ordnat lite bokmärken och laddat ned 3DMarkVantage bara för skojs skull för att jämföra med min gamla burk och för att det kan vara en jämförelse med Inets datorer vad gäller prestanda. På Inets sida anger de ju 3DMarkVantage-poäng så jag tänkte det kunde vara lite kul. Utan att ha gjort ett smack så körde jag ett test och resultatet blev 30595 poäng. Det är ruggigt nära Inets "Taurus Overkill" (31522) med GTX 680 som kostar 15 999 spänn. Känns som valuta för pengarna för 8990 kr

Lite mer allmänt omdöme, den var välpackad, beställningen gjordes tisdag kväll och jag hämtade som sagt ut den idag. Det var bara att plugga och köra, funkade direkt ur boxen. Datorn är inte supertyst, men jag skulle ändå klassificera den som ganska tyst. Grafikkortsfläkten hördes lite under 3DMarkVantage-testet, men kan inte klaga. Ingen "coilwine" eller något sådan. Känner mig nöjd med ljudnivån och allt verkar fungera som det ska. Lite kul också att man fick med ett tangentbord och en mus som ligger runt 600 spänn i nypris (som jag har noll behov av) som man kanske kan kränga för en billig penning och på så vis kanske "spara" ytterligare 300-400 kr. Tummen upp måste jag säga, är skitnöjd efter några timmars användning.

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk
Skrivet av Starric:

det också, och storleken på den beror ju på hur mycket ram du har

Är det något dåligt som händer om man drar ner den lite?

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk

ni som redan fått hämta ut den, var i landet bor ni?
Min verkar ju krypa norrut i snigelfart..

Permalänk
Medlem

Bor lite utanför Göteborg. Du kommer säkert få din dator på måndag, hoppas du blir lika nöjd som jag är

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk
Skrivet av Insert_name:

ni som redan fått hämta ut den, var i landet bor ni?
Min verkar ju krypa norrut i snigelfart..

Du kan ju spåra den på posten!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Skrivet av Erpatjoff:

Du kan ju spåra den på posten!

japp, den har anlänt till min stad nu, den står som sorterad..
Hoppas dom kör ut till utlämningsstället på helger, jag blir så jävla less om jag måste vänta till måndag

Permalänk
Medlem

Min dator kom till utlämningsstälöet fredag 12.27 .. Men då var jag halvvägs till norge redan.. Idioti med guttetur i oslo just denna helg .. Hehe

Visa signatur

Processor i7-3770K - Grafikkort Gtx 670 2gb - Ram 16gb

Permalänk

Den anlände till min stad igår kväll vid 7, står inget om att den kommit till utlämningsstället och jag har inte fått något sms så det blir nog inte före måndag :/

Permalänk
Medlem

Hämtade ut datorn igår.

Är riktigt jävla skitnöjd, köpte med en 27" skärm för 1.500

Nu är det bara för hifiklubben att rea ut http://www.hifiklubben.se/produkter/hogtalare/pc-hogtalare/bw... så är allt i box.

Har inte hunnit prova den så mycket.. testade att köra flight simulator deluxe , flöt på jäkla bra.. men det är väl inte så krävande :D.. ska prova max payne 3 ikväll.!

Visa signatur

Processor i7-3770K - Grafikkort Gtx 670 2gb - Ram 16gb

Permalänk

Har hämtat datorn(Skitjobbigt att släpa hem aset), packat upp och låtit den köra igenom allt den vill.
Jag upplever dock ett visst lagg när jag går in på youtube, och när jag ska spela upp en filmsnutt på youtube så laggar det, någon som vet vad problemet kan vara?

Permalänk
Skrivet av Insert_name:

Har hämtat datorn(Skitjobbigt att släpa hem aset), packat upp och låtit den köra igenom allt den vill.
Jag upplever dock ett visst lagg när jag går in på youtube, och när jag ska spela upp en filmsnutt på youtube så laggar det, någon som vet vad problemet kan vara?

kanske löste det nu, får undersöka mera sen måste dra till skolan.
Bör jag installera 64 eller 32 java?

Permalänk
Medlem

Fick datorn efter 2 dagar, (bor i skåne)) . Är än så länge väldigt nöjd. Den kör alla spel jag har på högsta grafik med hög fps utan problem. Har lirat hela helgen!! 7,7 i prestanda testet. Bara till att tuta o köra när du väl fått hem din. Var dock ett helvete att få in lådan i bilen, men de lilla får man ta. Men allt som allt, ett riktigt kap.

Permalänk

Näfan det laggar för mig på youtube, inte hunnit testa något annat, kan det vara något med grafikkortsdrivisarna?
någon som har nå tips på hur jag fixar det?
edit: verkar vara firefox som är problemet, någon som har en lösning på det? vill inte sluta använda firefox.
prestandaklassificering 7,7 och allt verkar rulla på bra, får bli lite hårdtestning efter min kommande tenta.

Permalänk

För mig rullar flash och youtube etc toppenbra. Men jag använder dock chrome!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Jag beställde den i onsdags och fick den redan på torsdagen, på fredagen så krashade den och började bootloopa medan jag var och duschade. Fick inte igång den annan än i felsäkert läge så testade att installera om windows, vilket inte fungerade.

Tänkte då att det säkert var SSDn som strulade så testade att installera windows på den vanliga HDDn. Det gick utmärkt men så fort jag installerar grafik-drivrutinerna så går den inte att starta. Så det är antagligen fel på mitt grafikkort... Har blivit lotsad mellan olika avdelningar på CDON men har nu fått nummer till någon Thor-support så får ringa imorgon och se hur det går.