Vem knäcker den här nöten?

Permalänk
Medlem

Vem knäcker den här nöten?

Jag har en extern hårddisk, kopplas via USB. Alla drivrutiner etc i datorn e ok. När jag kopplar in den fryser datorn, jag kan bara röra musen. Drar jag ur sladden lossnar allt igen och det poppar upp massa varningar typ "I:\ Finns inte längre" vilket betyder att datorn trots allt NÄSTAN klarade att mounta hårddisken, i och med att den faktiskt fick en enhetsbeteckning. Jag misstänker att den behöver en lågnivåformatering, men hur kan jag göra det när den inte går att mounta?

All hjälp mottages tacksamt.

Permalänk
Medlem

Vilket OS?
Har du testat i felsäkertläge?
Finns det nyare drivrutiner på tillverkarens webbsite?

Permalänk
Medlem

Testa den på en annan dator. Min har också välldiga problem med "usb" saker!

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Stoppar du enheten innan du drar ur sladden???
Vet att det låter elementärt men vissa har problem med att läsa enkla instruktioner, så....

Du har ju någon form av ikon nere i trayen, där högerklickar du och följer instruktionerna

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjarte
Stoppar du enheten innan du drar ur sladden???
Vet att det låter elementärt men vissa har problem med att läsa enkla instruktioner, så....

Du har ju någon form av ikon nere i trayen, där högerklickar du och följer instruktionerna

Som sagt låser sig allt medans sladden är i, alltså kan jag inte "stoppa enheten".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björne
Vilket OS?
Har du testat i felsäkertläge?
Finns det nyare drivrutiner på tillverkarens webbsite?

Windows 2000. Ska testa den i min Mac på jobbet imorrn, har ett program där som heter Diskwarrior, det kanske hjälper.