Rapport om POV-TI4200XP Turbo (310/660)

Permalänk
Medlem

Rauf, väx upp? Du gnäller på massa andra som du anser har skapat en ATI vs nVIDIA tråd. I min mening var det du själv som blandade in ATi i den här tråden. Angående ditt uttal om att ditt klockade kort spöar skiten ur allt vad Radeon heter, drar nog dom flesta som sitter bakom en monitor en aning på smilbanden. Det ännu mer korkade uttal som du sa, något i stil med "Vem bryr sig om fps i UT2k3, det är ju bara 3Dmark som räknas", här får vi ännu ett bevis på din felaktiga vinkel. Vem f*n köper ett kort enbart för att få mycket i 3dmark(ta inte illa upp arna anka)?
Korten är ju faktiskt gjorda för att spel ska köras på dem? Något idiotiskt företag skulle ju kunna skapa något kort med DX7 support, extremsupport för 3dmark vilket presterar skyhöga poäng. Sen sitter du med det kortet o klagar på att Tetris hackar... Visst, du försvarar bara ditt nyinköpta kort, och att det var klockningvänligt och diverse, men enligt min mening gör du det på helt fel sätt. Och lastviking, fundera på att själv hålla dig till topic utan att börja hacka på andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arel
Rauf, väx upp? Du gnäller på massa andra som du anser har skapat en ATI vs nVIDIA tråd. I min mening var det du själv som blandade in ATi i den här tråden. Angående ditt uttal om att ditt klockade kort spöar skiten ur allt vad Radeon heter, drar nog dom flesta som sitter bakom en monitor en aning på smilbanden. Det ännu mer korkade uttal som du sa, något i stil med "Vem bryr sig om fps i UT2k3, det är ju bara 3Dmark som räknas", här får vi ännu ett bevis på din felaktiga vinkel. Vem f*n köper ett kort enbart för att få mycket i 3dmark(ta inte illa upp arna anka)?
Korten är ju faktiskt gjorda för att spel ska köras på dem? Något idiotiskt företag skulle ju kunna skapa något kort med DX7 support, extremsupport för 3dmark vilket presterar skyhöga poäng. Sen sitter du med det kortet o klagar på att Tetris hackar... Visst, du försvarar bara ditt nyinköpta kort, och att det var klockningvänligt och diverse, men enligt min mening gör du det på helt fel sätt. Och lastviking, fundera på att själv hålla dig till topic utan att börja hacka på andra.

Problemet är att på senare tiden så har det kommit in en massa onödiga svar på vissa trådar som är så himla iriterande! , Det var andra tider det år när sweclockers bildades...då var det inget massa fjortis snack om AMD vs INTEL eller liknande. tyvär så värkar inte vissa personer förstå att de förstör en massa trådar i onödan bara för att de vill utrycka sin känsla för ett visst märke.

Jag förstår din frustation men denna tråd..handlade faktiskt inte om man skulle köpa ett Ti4200 eller ett Ati9500 kort, som någon råkade skriva "Köp ett ATI9500 istället" tyvär så var det ett väldigt onödigt svar till denna tråd eftersom denna tråd i själva värket skulle handla om hur DBs Pov Ti4200XpTurbo gick att klocka m.m

"Jag hoppas att du inte råkar miss förstå mig men jag vill bara ha ett trevligt forum här på sweclockers"

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arel
Rauf, väx upp? Du gnäller på massa andra som du anser har skapat en ATI vs nVIDIA tråd. I min mening var det du själv som blandade in ATi i den här tråden. Angående ditt uttal om att ditt klockade kort spöar skiten ur allt vad Radeon heter, drar nog dom flesta som sitter bakom en monitor en aning på smilbanden. Det ännu mer korkade uttal som du sa, något i stil med "Vem bryr sig om fps i UT2k3, det är ju bara 3Dmark som räknas", här får vi ännu ett bevis på din felaktiga vinkel. Vem f*n köper ett kort enbart för att få mycket i 3dmark(ta inte illa upp arna anka)?
Korten är ju faktiskt gjorda för att spel ska köras på dem? Något idiotiskt företag skulle ju kunna skapa något kort med DX7 support, extremsupport för 3dmark vilket presterar skyhöga poäng. Sen sitter du med det kortet o klagar på att Tetris hackar... Visst, du försvarar bara ditt nyinköpta kort, och att det var klockningvänligt och diverse, men enligt min mening gör du det på helt fel sätt. Och lastviking, fundera på att själv hålla dig till topic utan att börja hacka på andra.

var har jag "gnällt" över att det här blev en ATI vs Nvidia tråd?
och jag tycker det är väldigt omoget att extremöverdriva- och ljuga ihop argument. G4TI är ju absolut ett DX7-kort som ENDAST klarar av 3dmark och hackar i tetris...det är som att diskutera vem som är snabbast i världen och när någon säger tex Maurice Green så säger du att Stålmannen e mycket snabbare. Undrar vem som ska växa upp?

och hur ska jag försvara mitt kort då? det enda jag har sagt är att PoVs kort slår 9500pro i 3dmark och att jag är berädd att slå vad om det. Jag är medveten om att det var en överdrift och säga att PoV XP slår 9500pro i ALLA spel, men det skrev jag bara för att provocera...det finns ju spel där mitt kort slår tom 9700pro. Alla spel är olika, och det är just det som är poängen med 3dmark; 4 ganska olika spel som ska visa på ett genomsnitt av hur snabba olika datorsystem är.

Egentligen är jag emot argumenterande diskussioner på nätet; tycker de flesta är på mellanstadienivå med en massa hårda ord och personangrepp där folk blir idiotförklarade till höger och vänster. Skulle vilja se dig stå öga mot öga med mig och kalla mig för korkad; sånt händer bara inte i en "riktig" diskussion.
Därför blir det här förmodligen och förhoppningsvis mitt enda seriöst argumenterande diskussioninlägg på internet. Det här blir också det sista inlägget i denna tråd för min del, såvida inte någon har en fråga eller kommentar som är ONTOPIC.

Permalänk
Medlem

ok lastviking, ta inte illa upp, jag förstår hur du menar. Förlåt för mina kanske lite spydiga ord, visst, jag tycker att det är bra att ni säger vad era klock och så kostade, och jag rekomendera själv kortet till en av minna vänner. Det är dock ingen tvekan om att Radeon 9xxx korten /inte 9000/ är snabbare, och nyare. Jag tror inte tex att ditt PoV har något att säga till mitt 9700pro i 3dmark om, jag vet att du syftade på 9500pro, men det är i grund och botten samma kort.

Jag tar tillbaka lite av det andra... var sent och jag hade huvudvärk, så låt os glömma detta. Tycker dock fortfarande att din information om ditt kort vs radeon korten var ngot felaktig, men smaken e som baken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arel
ok lastviking, ta inte illa upp, jag förstår hur du menar. Förlåt för mina kanske lite spydiga ord, visst, jag tycker att det är bra att ni säger vad era klock och så kostade, och jag rekomendera själv kortet till en av minna vänner. Det är dock ingen tvekan om att Radeon 9xxx korten /inte 9000/ är snabbare, och nyare. Jag tror inte tex att ditt PoV har något att säga till mitt 9700pro i 3dmark om, jag vet att du syftade på 9500pro, men det är i grund och botten samma kort.

Jag tar tillbaka lite av det andra... var sent och jag hade huvudvärk, så låt os glömma detta. Tycker dock fortfarande att din information om ditt kort vs radeon korten var ngot felaktig, men smaken e som baken

ps. 3dmark visar LÅÅÅNGT ifrån all prestanda i 1024x768. Det finns tex inga spel som jag kör i så låg upplösning på,och definitiv inte utan AA & AF. Sen visas ju openGL prestanda också mycket i 3dmark... Sen har jag inte saggt att GF4 Ti är ett dx7 kort, men att Radeon har dx9, vilket är en stor fördel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uberola
Kan fan inte låta bli men..... är du fortfarande lika säker på att ditt ti4200 piskar ett klockat radeon9500pro i allt?

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1756&p=1

sääär.... povs ti 4200 kan man klocka som fan...
folk som har fått 17000 poäng me dem...

Permalänk
Medlem

Asså varför lägger vi inte ner ti4200 vs radeon9500pro snacket här och skapar en anna tråd om det? Det är fortfarande ganska svårt att bevisa att om jag nästan är 100% säker på att radeon9500pro är bättre. Men så länge man inte kan köpa det i butiken, vilket helt klart ger pov korten en stor fördel är det nästan ingen mening att diskutera.

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArchDeviL

sääär.... povs ti 4200 kan man klocka som fan...
folk som har fått 17000 poäng me dem...

Rekordet ligger på 17044p med Pentium processor och Abit Ti4200 @358/742 Turbobird ligger på 16950p med AMD och hans POV 4200 XP är uppklockad till 360/795 Snacka om makalösa klockningar av grafikkorten

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Turbobird ligger på 16950p med AMD och hans POV 4200 XP är uppklockad till 360/795 Snacka om makalösa klockningar av grafikkorten

360/795 är det med org. kylningen ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

360/795 är det med org. kylningen ??

Det tror jag inte Sen är väl kortet spänningsmoddat också kan jag tro

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Tänkte väl det...blev änna lite rädd där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka

Rekordet ligger på 17044p med Pentium processor och Abit Ti4200 @358/742

Vilket Abit klockar så bra? Siluro? Tänker på vad man ska köpa om man inte får tag i ett PoV XP.. Albatron eller Abit vad tror ni?

Visa signatur

Asus p8p67pro | i5 2500k | 2x4gb XMS3 | GTX780 DCII | Samsung s23a700D | Samsung 830 128GB | MX100 512GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyZtikal

Vilket Abit klockar så bra? Siluro? Tänker på vad man ska köpa om man inte får tag i ett PoV XP.. Albatron eller Abit vad tror ni?

Det är säkert ett Silurokort Förrutom mitt Albatron så har jag ett Abit Siluro Ti4200 64MB Det klockar också rätt skapligt 340/667

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka

Det är säkert ett Silurokort Förrutom mitt Albatron så har jag ett Abit Siluro Ti4200 64MB Det klockar också rätt skapligt 340/667

Antar att du gillar ditt albatron bäst eftersom det är det du använder:D Men varför har du två om man får fråga?

Visa signatur

Asus p8p67pro | i5 2500k | 2x4gb XMS3 | GTX780 DCII | Samsung s23a700D | Samsung 830 128GB | MX100 512GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyZtikal

Antar att du gillar ditt albatron bäst eftersom det är det du använder:D Men varför har du två om man får fråga?

Jag har väl 2datorer skulle jag tro

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka

Jag har väl 2datorer skulle jag tro

Aha!
Men du kan rekommendera ett Albatron SE?
Synd att de är "bristvara" på db..
och PoV XP är spårlöst försvunnet..

Visa signatur

Asus p8p67pro | i5 2500k | 2x4gb XMS3 | GTX780 DCII | Samsung s23a700D | Samsung 830 128GB | MX100 512GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyZtikal

Aha!
Men du kan rekommendera ett Albatron SE?
Synd att de är "bristvara" på db..
och PoV XP är spårlöst försvunnet..

Njaa har sett rätt många Albatron som klockat dåligt därför skulle jag nog rekommendera ett PoV XP istället

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

mmmm

fick mitt kort häromdagen fick upp det i 315/690 med coolbit.reg har inte pallat testa med nåt annat det duger bra för mig. lyckades skrapa ihop 11290 poäng typ med min 2000xp och 266ddr minnen..........

dock så låter fläkten fruktansvärt ska ta och köpa mig en zalman fläns det enda jag oroar mig för är om jag får plats med thermal right flänsar under zalman flänsen men det visar sig.......tack för en bra rekomendation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka

Njaa har sett rätt många Albatron som klockat dåligt därför skulle jag nog rekommendera ett PoV XP istället

Men vart f*n får man tag på PoV XP kort då?!?
Dom är spårlöst försvunna på db...

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

mitt

anledningen till att jag fick mitt så sent var att jag råkåade skriva fel ort på addressen så kortet kom till sthlm istället för karlskrona så frakten tog en vecka extra. beställde mitt när det stod att de hade 100 på lager för typ 2 1/2 vecka sedan.

Permalänk
Medlem

DB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyZtikal

Aha!
Men du kan rekommendera ett Albatron SE?
Synd att de är "bristvara" på db..
och PoV XP är spårlöst försvunnet..

Om ni mailar db och ber dem byta leverantör av Albatron så kommer de att kunna leverar imorgon. De köper från fel ställen!

Permalänk
Medlem

Re: DB

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gafle

Om ni mailar db och ber dem byta leverantör av Albatron så kommer de att kunna leverar imorgon. De köper från fel ställen!

Kanske http://www.sbs.o.se ? Det finns ju många graffekort att välja...så vilket graffekort ska man ha? Bra o/c som kan klara.

Visa signatur

| ASUS A7V333 | 1900+ | 512MB DDR PC2700 TwinMos | Maxtor DiamondMax Plus9 160GB 8Mb Cache - IBM Deskstar 60GB 60GXP 2Mb Cache | HIS Excalibur Radeon 9700 | Samsung 959NF 19"