Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WeeMaan:

Kl 13 Finsk tid. (14 svensk tid)
Kan bli en riktig rysare, men det är ju till stor del inprisat i aktien redan.
Kan bli sista chansen att köpa in sig riktigt billigt imorn, sen finns det mest bara positiva triggers framöver.

Finland ligger +1 mot oss så är det 13 finsk tid så är klockan 12 i Sverige.

Permalänk

jag har iallafall en fin live-tile med Nokias kurs, får hålla ögonen på den extra mycket framöver

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

OT: Om man som totalt oerfaren blivit sugen på att köpa lite Nokia aktier, hur går man tillväga? Vad är minsta summan man kan köpa för för att det fortfarande ska vara värt? (antar att det är nån avgift som går åt när man köper aktier).

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Skrivet av kim:

OT: Om man som totalt oerfaren blivit sugen på att köpa lite Nokia aktier, hur går man tillväga? Vad är minsta summan man kan köpa för för att det fortfarande ska vara värt? (antar att det är nån avgift som går åt när man köper aktier).

jag köpte mina på avanza. minsta summan är väl 1 aktie (i dagsläget ca 18kr) men vid varje köp tas det ut en sk courtageavgift som beror på vilket typ av medlemskap du har tex brons på avanza 0,15% eller 39kr beroende på vilken som blir högst.

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim:

Du har ett courtage(avgift) som beror på vilken mäklare du har och vilket konto du har hos mäklaren.Det brukar finnas ett minibelopp på courtaget och en procentsats. Nokia finns på svenska OMX så du slipper de avgifter mäklarna generellt tar för utlandshandel.

Permalänk
Medlem

Jag måst säga att jag tycker det är jättesvårt att välja färg. Det är ju även en kombination med tiles färgen. Svart passar med alla färger men kanske känns lite "kontor". Vit passar också till alla färger, dock säger folk att vit blir smutsig (inget jag har sätt själv eller kunnat hitta på nätet hur det ser ut när den är smutsig). Röd, vet inte vilken färg som skulle passa till den, tycker till och med att röd ser fult ut till röd 920?. Gul.. Gul passar bra till gult.. Och grå? Kommer den att komma?

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt argumentet att man tröttnar på en färg och därför ska välja svart? Jag tröttnar aldrig på mina kläder med färger, med det argumentet skulle man ju gå i svart dagarna i ända Tycker inte på något sätt att en färgad telefon förstör en mer dressad look heller, snarare tvärtom! Svart är väl ändå den "färgen" man lättast tröttnar på eftersom allt allt allt är svart.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt vilja ha en gul, men jag vet inte om jag kommer att tycka den står ut för mycket. Annars är vit väldigt intressant.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ElvisPissley:

Nokias Q3-rapport presenteras om cirka 75 minuter. Spännande värre!

Q1 -13 kommer att visa om Nokia går vidare eller tackar för sig i high end mobilbranschen enligt mig.
Man kan alltid hoppas att de får ett teoretiskt uppsving idag men det är ju just bara det, teoretiskt...

http://www.redeye.se/analys/today/nokia-infor-q3-fortsatta-fo...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

kommer denna kunna spela upp xvid filer utan att man ska behöva konvertera osv? Jag har förstått att man ska kunna det med galaxy note 2 iaf ?

Permalänk
Medlem

Den finländska mobiltelefonjätten Nokia redovisar en rörelseförlust på 576 miljoner euro för tredje kvartalet, motsvarande närmare fem miljarder kronor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15629886.ab

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Den finländska mobiltelefonjätten Nokia redovisar en rörelseförlust på 576 miljoner euro för tredje kvartalet, motsvarande närmare fem miljarder kronor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15629886.ab

Men aktien går än så länge upp. Förmodligen dyker den snart. Pump 'n' dump.

Nu när vi har ämnet aktier uppe. Har WP8 någon bra App för just detta?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag använder Avanzas app, dock inga live tiles i den. Har för mig att det annars finns en bra som heter typ "StockWatch" eller liknande med live tiles.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av kekkzor:

kommer denna kunna spela upp xvid filer utan att man ska behöva konvertera osv? Jag har förstått att man ska kunna det med galaxy note 2 iaf ?

Här är listan för WP7 men iom att codecs är software så är det nog inte helt omöjligt att det kommer apps som tillåter andra codecs.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windowsphone/develop/...

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Jag använder MyStocks på WP7,5
Har livetiles som smälter in snyggt i temat, och är väldigt konfigurerbara.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Jag använder Avanzas app, dock inga live tiles i den. Har för mig att det annars finns en bra som heter typ "StockWatch" eller liknande med live tiles.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av n_sandstrom:

Jag använder MyStocks på WP7,5
Har livetiles som smälter in snyggt i temat, och är väldigt konfigurerbara.

Okey, ska kolla in båda förslagen när jag har telefonen i min hand. Kör själv Avanza så den kanske passar bäst då.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Kanske inte borde varit så slapp tidigare i veckan och fått tummen ur för att köpa Nokia. Jag tänkte starta en kapitalförsäkring via Avanza redan i måndags för att köpa Nokia, men jag orkade inte och har skjutit på det. Får ta det när jag kommer hem idag istället.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Okey, ska kolla in båda förslagen när jag har telefonen i min hand. Kör själv Avanza så den kanske passar bäst då.

Jag använder avanza också, men tja, avsaknaden av livetiles gör att jag måste komplettera den

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Här är listan för WP7 men iom att codecs är software så är det nog inte helt omöjligt att det kommer apps som tillåter andra codecs.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windowsphone/develop/...

okej, då antar jag att det kanske går lösa smidigt snart eller nått

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kekkzor:

okej, då antar jag att det kanske går lösa smidigt snart eller nått

Ser inte att WP stöder detta men kan inte tänka mig att Appar i framtiden inte kommer som klarar "allt".

Visa signatur

Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk

Det jag är nyfiken på är hur det blir med sideload av appar i WP8. Fungerar sådant, så borde det inte vara nåt hinder för appar i stil med VLC att portas dit, utan att behöva gå igenom nån autentiseringsprocess till marketplace.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det jag är nyfiken på är hur det blir med sideload av appar i WP8. Fungerar sådant, så borde det inte vara nåt hinder för appar i stil med VLC att portas dit, utan att behöva gå igenom nån autentiseringsprocess till marketplace.

Det är inte tillåtet. MS har samma system som Apple. Allt måste gå genom deras "app store".

Permalänk

Lite om VLC, Apple och Nokia.

http://www.idg.se/2.1085/1.362699/darfor-plockades-vlc-bort-f...

Edit: finns tydligen till WP7 med,
http://news.softpedia.com/news/VLC-Video-Player-for-Windows-P...

Verkar dock vara nån stream grej och inte den riktiga VLC som stödjer ett flertal codecs. (älskar VLC, helt jävla underbart)

Permalänk
Skrivet av cruZZade:

Förstår inte riktigt argumentet att man tröttnar på en färg och därför ska välja svart? Jag tröttnar aldrig på mina kläder med färger, med det argumentet skulle man ju gå i svart dagarna i ända Tycker inte på något sätt att en färgad telefon förstör en mer dressad look heller, snarare tvärtom! Svart är väl ändå den "färgen" man lättast tröttnar på eftersom allt allt allt är svart.

Hade du inte tröttnat på din tröja om du var tvungen att använda den varje dag?
Svart däremot smälter in bättre vilket gör att man inte tröttnar lika snabbt på den tror jag eftersom det är en väldigt neutral färg.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Grejen med svart är också att om man vill ha färg så ändrar man Tiles:en till vad man nu känner för.

Med en gul mobil är man rätt låst i Tiles färger imo.

Permalänk
Medlem

kul att "experter" har recenserat lumia 920 på thephonehouse hemsida...

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Avstängd
Skrivet av matte47:

kul att "experter" har recenserat lumia 920 på thephonehouse hemsida...

?

Visa signatur

Permalänk

Hur blir man påverkad som framtida ägare av en 920 om Nokia skulle gå omkull?

Permalänk
Skrivet av raidarn:

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/Nokia/Nokia-Lumia-920

meme
Permalänk
Medlem

Typ hälften av alla såna recensioner är fanboys på något vis, antingen är produkten skitdålig eller superb, känns det som när man läser dessa. Detta är ju ett bra exempel åt ena hållet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb