Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Skulle tro (vilket ändå är rätt logiskt) att Live tiles inte är Live tiles när telefonen är i viloläge, förmodar att Android inte uppdaterar Widgets i viloläge heller; men jag har bara tagit det för givet och aldrig reflekterat kring det på min SGS3.

Beror på hur appen fungerar. Kör du backgroundtask så kan den uppdateras med olika intervaller, som oftast var 30:e minut. Annars kan en server pusha ut live-tile datat till telefonen. Så ja de uppdateras fast telefonen är i viloläge

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av ZaRreE:

Ska beställa en nu till veckan via halebop mecenat. Måste dock säga att 4GB surf är väldigt lite, skaffade en nexus 7 i fredags har redan använt 14GB (över wifi).

Ett tips är ju att jämföra 3G med 3G och Wifi med Wifi.

För jag antar att du inte kommer skippa Wifi bara för att du köper en ny telefon.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GeneralRushHour:

Nokia Lumia 920 pre-orders exceed iPhone 5 sales on Phonehouse.fr

http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-920-pre-orders-exceed-ipho...

Verkar som att telefonen säljer sig själv

Samma sak i Italien!
http://nokiapoweruser.com/2012/10/16/great-initial-signs-offi...

Hoho!

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Det verkar gå bra för din teori
Hur tror du att det kommer bli i Sverige? Själv tror jag att de som har har lite koll på WP8 och själva mobilen kommer gilla den, men Apple och Android fanboys som brytt sig någonting om 920'n kommer vara väldigt kritiska. Jag som varit Android fanboy blev dock genast intresserad av denna mobil. Kanske är ett undantag dock?

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elkeR:

Det verkar gå bra för din teori
Hur tror du att det kommer bli i Sverige? Själv tror jag att de som har har lite koll på WP8 och själva mobilen kommer gilla den, men Apple och Android fanboys som brytt sig någonting om 920'n kommer vara väldigt kritiska. Jag som varit Android fanboy blev dock genast intresserad av denna mobil. Kanske är ett undantag dock?

Jag har inte favoriserat nån egentligen fram till i5:ans sketna specs. Inte för att det rörde mig då heller men när alla stackare som dyrkar iOS menar att det är ännu ett under apple släppt så kan man ju inte hålla käften.
Hsh, efter att jag såg HTC:s 1080-lur i den andra tråden nu så tror jag att -13 kommer att skjuta i höjden med saftiga uppdateringar inom hårdvara.
Tror att 920 bara är början på karusellen, mera komma skall snart, Nokia har höjt ribban radikalt!

Tror den kommer att bli en succe i Sverige också givetvis och jag bryr mig inte om vad de andra tycker, vill de sitta med en omodern lur så är det helt upp till dom. :/

EDIT: Jobbar med lurar och man får väl säga att jag framgångsrikt fram till idag förutspått vad framtiden inom branchen hamnar på ett ungefär, tror jag får rätt denna gång med.

Visa signatur

Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Nu har jag beställt! Blev en gul och så fick det bli Telia, dumt att byta när det fungerar trots allt, blev vänner med surf stor eller vad den heter, 10gb trafik iaf, vilket är samma som jag haft tidigare.

Permalänk

Jag har lite ångest för att jag beställde en svart :/

Mitt förnuft säger att jag kommer tröttna på en "stark färg" efter bara någon vecka medans min lust skriker gul! Känns lite småsurt att skaffa en svart då mobilmarknaden varit dominerad av svart/vit/grå senaste åren men som sagt känns det som om man tröttnar på en stark färg efter någon vecka . . .

Någon som motargumentera mig och få mig att skaffa en gul?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krigarkungen:

Mitt förnuft säger att jag kommer tröttna på en "stark färg" efter bara någon vecka medans min lust skriker gul! Känns lite småsurt att skaffa en svart då mobilmarknaden varit dominerad av svart/vit/grå senaste åren men som sagt känns det som om man tröttnar på en stark färg efter någon vecka . . .

Vit är Ok tycker jag om man inte vill skrika om sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag telefonen skall släppas så jag kan få klämma på den!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Jag gjorde som sagt en jävligt liten, men endå empirisk undersökning som visade att man hade klart störst chans att få ligga om man köpte gul.

Permalänk

Jag har inte beställt nån än men tror det kommer bli en svart faktiskt. Främst för att den är matt och inte glossy som de två andra är. Tror den matta kommer kännas betydligt bättre i handen än blank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Lumia 800 och 900 går i CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, blacK) färgskalan. Eller ja, den går i "CMK" då det inte finns någon gul

Hade den gråa varit i metall hade den varit skitsnygg, gjorde en liten testrendering på hur en lumia 800 skulle se ut i aluminium:

Måste till lägga att jag gillar den gula, dock hade den nog varit lite snyggare om det var lite mindre saturerad. DVS. hade en mer naturlig färgton.

Är också glad om bilderna stämmer, för då valde de att ta designen ifrån 800an och inte den skitfula 900an!

Mm, den skulle vara skitsnygg, dock gillar jag deras färger.

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk
Medlem

Man känner sig lite som Cartman när han väntar på att Wii ska släppas.

Som tidsfördriv undrar jag vad ni har för farhågor inför luren. Vad tror ni att ni inte kommer gilla? Tex storlek, OS, färgen, tyngden osv?

Det som skulle kunna störa mig är fall någon av mina vanligaste rutiner ändras till det negativa.
Till exempel på morgonen. Klockan ringer, swipe för snooze, surfa lite, klockan ringer, snooz, väcker hunden, klockan ringer, kliver upp.
Om då av nån anledning tex snooz inte funkar medans man surfar eftersom den tycker man är vaken så sabbar det en rutin jag haft i 2 år och sånt hatar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Ser bra ut, hoppas på 3.7 0ch 4.0 tums skärmar också.

Neaj, det är lite litet, tycker jag iaf, den ska vara minst 4.5
Det är dock bara vad jag tycker.

Visa signatur

CPU: Ryzen 1700x med be quiet! Pure Rock | GPU: 2x GTX 760 2GB i SLI | RAM: 16GB DDR4 | OS: Debian

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Som tidsfördriv undrar jag vad ni har för farhågor inför luren. Vad tror ni att ni inte kommer gilla? Tex storlek, OS, färgen, tyngden osv?

Helt ärligt? Inte ett jävla skit

Har hållt en One X och den är i princip identisk i storleken med Lumian och den kändes inte stor alls, tror videos lurar ögat en hel del för den ser enorm ut i videos.

Edit: Det enda jag hoppas är att man kan köra Chrome, Gmail och Google sökmotor utan problem.

Sidenote: Apple´s aktie dök 10% - 450 Miljarder dollar. Början på deras nedgång? Jag tror det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse-Tuta:

Man känner sig lite som Cartman när han väntar på att Wii ska släppas.

Det som skulle kunna störa mig är fall någon av mina vanligaste rutiner ändras till det negativa.
Till exempel på morgonen. Klockan ringer, swipe för snooze, surfa lite, klockan ringer, snooz, väcker hunden, klockan ringer, kliver upp.
Om då av nån anledning tex snooz inte funkar medans man surfar eftersom den tycker man är vaken så sabbar det en rutin jag haft i 2 år och sånt hatar jag.

Är bara rädd att regndroppar aktiverar allt möjligt på den så känsliga skärmen, är inte "vidare rädd" om mina lurar (de ska användas till det de är tänkta för) utan använder dom i ur och skur (även i poolen om det behövs).

Skrivet av Toimi:

Neaj, det är lite litet, tycker jag iaf, den ska vara minst 4.5
Det är dock bara vad jag tycker.

3.7"-4.0" försvann ur high end-segmentet för sådär 3-4 år sedan... SG3 kommer väl med en mini nu på 4" iofs men den riktar sig inte mot nuvarande kunder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och England..

http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-920-pre-orders-also-doing-...

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Avstängd

Good Lord, how wonderful old chap!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Hmm inga direkta som jag kan komma på, skulle iofs velat ha en lur med fysiskt tangentbord men men. Gillar ju WP 7.5 och åttan är ju en förbättringar, gillar en stor skärm samt lite tyngd, känns bättre i handen då!

Permalänk
Medlem

Kanske ska ta och köpa lite aktier nu då? Kanske ska överge mina Ericsson B aktier och investera några tusenlappar i Nokia då?

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Helt ärligt? Inte ett jävla skit :

Sidenote: Apple´s aktie dök 10% - 450 Miljarder dollar. Början på deras nedgång? Jag tror det.

Ja lite svängning får de nog på aktien, kan bli köpläge.
Man minns ju när Nokia stod i 2000 och det började falla trots att bolaget gick hyggligt.

Personligen köpte jag några Nokia aktier nu i veckan eftersom i varje tråd om alla mobiler på hela jävla internet så pratas det om 920.
Kuriosa är att den här tråden ligger bara 4 placeringar bakom den första tråden om iPhone i antal views. Då har ju den ett par års försprång. Den stängdes typ när 4s kom tror jag. Vågade inte sätta allt jag äger och har men ett par tusen kan det vara värt.

Permalänk

Eftersom att det började snackas lite aktier så har nokia sin Q3 rapport imorgon.

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja lite svängning får de nog på aktien, kan bli köpläge.
Man minns ju när Nokia stod i 2000 och det började falla trots att bolaget gick hyggligt.

Personligen köpte jag några Nokia aktier nu i veckan eftersom i varje tråd om alla mobiler på hela jävla internet så pratas det om 920.
Kuriosa är att den här tråden ligger bara 4 placeringar bakom den första tråden om iPhone i antal views. Då har ju den ett par års försprång. Den stängdes typ när 4s kom tror jag. Vågade inte sätta allt jag äger och har men ett par tusen kan det vara värt.

Jag köpte 250st när den var som lägst, hoppas att det var en klok investering.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiddeflum:

Eftersom att det började snackas lite aktier så har nokia sin Q3 rapport imorgon.

Kl 13 Finsk tid. (14 svensk tid)
Kan bli en riktig rysare, men det är ju till stor del inprisat i aktien redan.
Kan bli sista chansen att köpa in sig riktigt billigt imorn, sen finns det mest bara positiva triggers framöver.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Jag köpte 250st när den var som lägst, hoppas att det var en klok investering.

Det tror jag säkert. Tror inte att de kommer att göra bort sig denna gången.
Kommer nog bli en stor hit med trådlösa laddningen. Kan tänka mig att någon kommer göra en väska med ett batteripack i och trådlös laddning så du bara lägger mobilen i en ficka eller nått så den laddas.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk

Jag tror att kombinationen av Windows och Nokia´s flaggskepp är det som kommer göra den största påverkan.
Känns lite som att Windows samtidigt valt Nokian som sitt ansikte utåt vilket inte är illa pinkat.

Annan sidenote: Project Helix, google it 10 min från där jag bor, kommer bli riktigt ballt!

Permalänk
Medlem

AT&T presenterar nya Nokia Lumia 920

Del 1

Del 2

Del 3

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Någon som vet hur bra city lens är i Sverige?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag vet inte vad du gör med din telefon men jag tycker att jag använder de funktioner som finns. Surfar, använder kaldender, spelar spotify etc.

Spotify ett par timmar om dagen samt en hel del slösurfande. Jag hamnar på ~500-600mb i månaden på min iphone 4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Någon som vet hur bra city lens är i Sverige?

Det borde fungera hur bra som helst. City lens använder sig av nokia maps som har bra täckning i Sverige