Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Avstängd

Uff, det var dyrt, en 400-ing inkl. moms max får den kosta...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Uff, det var dyrt, en 400-ing inkl. moms max får den kosta...

Håller med, runt 400, max 500 går nog smärtgränsen.

Permalänk
Skrivet av tomzaj:

Sjökort, plotter är det någonting som kan tänkas komma till WP8, har inte hittat någonting sånt till WP7.5.

// Tommy

Vet inte men det kommer backup horisontgyro, kompass och navigeringshjälp med flygdatalogger som ska integrera med X-Planesimulatorn så man kan analysera sin flygning i efterhand (WP7.5 & WP8). Målgrupp är piloter, kommer eventuellt titta på sjötillämpningar i ett senare skede eftersom applikationerna är ganska likartade. Tyvärr är Microsofts upplägg för utvecklare förb. rörigt och kostsamt jämfört med Android. Tror att detta gör att en hel del mindre utvecklingsföretag tvekar att satsa på plattformen då man jämförelsevis inte når ut till lika många användare.

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt på en grej.

Då man får byta baksida för att kunna få trådlös laddning på 820.
Vad gäller på 920 om jag byter baksida? Är det den trådlösta laddningsfunktionen som sitter i skalet där bak?
Tänkte mest om man ofta vill byta färg på mobilen (att byta temafärg är ju så enkelt) så vore det nice om baksidorna inte var för dyra. Är det bara plast så känns det ju rimligt med 2-3 hundra. Men om det sitter massa jävla teknik i så kanske det kommer kosta uppåt tusingen?

Nån som kan bekräfta?

MVH

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Medlem

699 är just pga "fatboy" säcken.

fatboy produkter är inte billiga :S

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

699 är just pga "fatboy" säcken.

fatboy produkter är inte billiga :S

Stämmer nog. Den "vanliga" trådlösa laddaren blir nog till mer överkommligt pris.

Permalänk
Medlem

Usch det var dyrt, hade tänkt mig 300-400kr max för en trådlös laddare. Borde egentligen ingå i telefonen om man redan betalar närmare 6000kr :/

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biber:

Jag har tänkt på en grej.

Då man får byta baksida för att kunna få trådlös laddning på 820.
Vad gäller på 920 om jag byter baksida? Är det den trådlösta laddningsfunktionen som sitter i skalet där bak?
Tänkte mest om man ofta vill byta färg på mobilen (att byta temafärg är ju så enkelt) så vore det nice om baksidorna inte var för dyra. Är det bara plast så känns det ju rimligt med 2-3 hundra. Men om det sitter massa jävla teknik i så kanske det kommer kosta uppåt tusingen?

Nån som kan bekräfta?

MVH

920 är inte tänkt att tas isär. Det kommer säkert finnas firmor som erbjuder baksidor och kan säkert skruva åt en om man är lite skraj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Usch det var dyrt, hade tänkt mig 300-400kr max för en trådlös laddare. Borde egentligen ingå i telefonen om man redan betalar närmare 6000kr :/

vanliga laddaren lär bli billigare,den är dyrare just pga fatboy märket på påsen.
deras grejer är inte billiga, kolla bara prislapparna på deras saccosäckar.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

920 är inte tänkt att tas isär. Det kommer säkert finnas firmor som erbjuder baksidor och kan säkert skruva åt en om man är lite skraj.

Ah ok, det förklarar en del :/

Det är alltså 820 man får gå på om man är intresserad av att kunna byta skal ofta med andra ord.

Men förstår, hade inte haft någon betydelse vilken färg man valde annars, då man lätt hade kunnat byta ut hela utan problem.

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biber:

Ah ok, det förklarar en del :/

Det är alltså 820 man får gå på om man är intresserad av att kunna byta skal ofta med andra ord.

Men förstår, hade inte haft någon betydelse vilken färg man valde annars, då man lätt hade kunnat byta ut hela utan problem.

Ja nu är det 820 eller committa till färgen

Permalänk
Medlem

Oj, blir knäckebröd och vatten resten av året med dem priserna. Kunde nämligen inte hitta de på Halebops hemsida.

Skrivet av stelex:

Stämmer nog. Den "vanliga" trådlösa laddaren blir nog till mer överkommligt pris.

Den jag skulle vilja ha, vit och sen blir mobilen stående. Eller?
hittade: http://cdon.se/hemelektronik/nokia_dt-910_wireless_charging_s...

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk

Är det någon som har en aning om ungefär vilka vinstmarginaler elektronikförsäljarna har på de nyaste mobiltelefonerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenovitch:

Är det någon som har en aning om ungefär vilka vinstmarginaler elektronikförsäljarna har på de nyaste mobiltelefonerna?

Menar du återförsäljarna eller tillverkarna? Rätt låga antagligen för båda... (om vi inte pratar om Apple, för de har höga marginaler)

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Menar du återförsäljarna eller tillverkarna? Rätt låga antagligen för båda... (om vi inte pratar om Apple, för de har höga marginaler)

Jag syftade på återförsäljarna. Kan det röra sig om 5-10% vinst?

Permalänk
Medlem

Har inte följt trådens alla inlägg men undrar om det är någon som vet om 920 kommer i färgen cyan till Sverige? Har sett bilder på att 920 ska finnas i cyan men har inte hittat om den kommer att komma till Sverige. Jag hoppas verkligen den kommer eftersom den är absolut snyggast och även matt som jag föredrar!

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garb0:

Har inte följt trådens alla inlägg men undrar om det är någon som vet om 920 kommer i färgen cyan till Sverige? Har sett bilder på att 920 ska finnas i cyan men har inte hittat om den kommer att komma till Sverige. Jag hoppas verkligen den kommer eftersom den är absolut snyggast och även matt som jag föredrar!

Så vitt jag vet är det bara AT&T som får Cyan, men den kommer säkert till övriga senare. Vid releasen är den AT&T-exklusiv iaf.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Skit också, det är den man är mest sugen på

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenovitch:

Jag syftade på återförsäljarna. Kan det röra sig om 5-10% vinst?

Omöjligt att veta eftersom de inte särredovisar sina olika produktområden men generellt sett är ju marginalerna väldigt låga i elektronikbranschen. Onoff och Expert har ju redan gått i konkurs. De flesta återförsäljaren går ju inte med vinst utan med förlust. (Som kan täcks av moderbolag utomlands i fallet MediaMarkt och Elgiganten, eller för Sibasfären som har en lönsam bank och försäkringsverksamhet). Försäkringar är nog i allmänhet mer lönsamma än själva elektronikprodukterna. Men 5-10% är inte omöjligt, men det kan antagligen vara lägre marginaler med. Lär ju skilja sig lite åt från telefon till telefon. Men några stora marginaler är det knappast.

Permalänk

Jag jobbade i en expert butik och marginalerna är riktigt kassa på de flesta saker utom tillbehör. Vi sålde mest kameror och sådär och på just själva kamerorna finns typ ingen marginal, ett par hundralappar på en 10000kr kamera. Däremot kunde det vara så mycket som 70-80% på tillbehör såsom väskor, pol-filter etc

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Rensad på inlägg av typen "Vem är fanboy? Är jag fanboy? Du är fanboy!", som inte tillför tråden något och är nära besläktade med rent personriktade argument.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Så vitt jag vet är det bara AT&T som får Cyan, men den kommer säkert till övriga senare. Vid releasen är den AT&T-exklusiv iaf.

Jag har inte läst något om att Cyan skulle vara exklusiv för den amerikanska operatören AT&T och jag har följt det mesta som rapporteras om 920.

Jag tror att Cyan har kommit till i efterhand, då Nokia har märkt att många efterfrågar den färgen och därmed kommer den inte att vara tillgänglig från början. Å andra sidan verkar inte grå heller finnas vid lansering så det kan ju bero på något annat. Därmed är det enda matta alternativet svart, så det blir nog en svart för mig.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka att det är lite synd att röd inte är mer åt magenta på samma sätt som cyan inte är blå. HTCs nya lur är ju typ magenta, ser mycket snyggt ut.
Tur att gul var gul i alla fall.

Permalänk
Medlem

Tur att mitt abonnemang går ut i December och jag köper Lumian då, då kanske Cyan finns ute på marknaden. Då står det mellan Cyan och Svart

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Sitter ingen kabel i telefonen, laddplattan laddas dock via kabel till strömuttag.

så man sedan kan ta med sig runt den och ladda telefonen utan att plattan behöver vara inkopplad? om det är så, så är det ju som ett externt batteri..

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

så man sedan kan ta med sig runt den och ladda telefonen utan att plattan behöver vara inkopplad? om det är så, så är det ju som ett externt batteri..

Nej, plattan kommer alltid vara inkopplad till ett eluttag för att kunna fungera.
Sedan kan du när som helst lägga din mobil på denna platta för att ladda den.

Permalänk
Medlem

kommer säkert externa batterier med sådan funktion.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keng:

Nej, plattan kommer alltid vara inkopplad till ett eluttag för att kunna fungera.
Sedan kan du när som helst lägga din mobil på denna platta för att ladda den.

och hur f*n blir det trådlöst??!?!!? man kommer ju inte kunna ha den i handen ens när man laddar den då... nokia trollar?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

och hur f*n blir det trådlöst??!?!!? man kommer ju inte kunna ha den i handen ens när man laddar den då... nokia trollar?

nokia aldrig hävdat att laddaren är trådlös.

utan laddningen från laddaren -> telefon är trådlöst

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

nokia aldrig hävdat att laddaren är trådlös.

utan laddningen från laddaren -> telefon är trådlöst

ja men det känns ändå lite besviken, då dom kallar det wireless charging (iaf vad jag sökte på google o det kom fram nokias hemsida o sånt) och då tror man att man sätter en liten adapter i el uttaget och sen laddas det genom luften, liksom rena rama magin men aa, det var ju inte så... lite lurande är det dock

Visa signatur