Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jag är inte så säker på att priserna sjunker. Däremot blir det som nu är bra items dyrare.

det är väl klart att priserna kommer sjunka om det droppas dubbelt så mycket uniques?

hoppas dock det blir lite som i D2 då halvtaskiga uniques är värdelösa medans riktigt bra är grymt dyra

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

det är väl klart att priserna kommer sjunka om det droppas dubbelt så mycket uniques?

hoppas dock det blir lite som i D2 då halvtaskiga uniques är värdelösa medans riktigt bra är grymt dyra

Fast kollar man nuvarande droprate så droppar det bra mycket mer än dubbelt.
En polare som körde 4 timmar igår fick 1 set och 6 legendary.
Flertalet streamers drog in över 30 set/legendary under gårdagen mot vanliga 1-4.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Fast kollar man nuvarande droprate så droppar det bra mycket mer än dubbelt.
En polare som körde 4 timmar igår fick 1 set och 6 legendary.
Flertalet streamers drog in över 30 set/legendary under gårdagen mot vanliga 1-4.

Fast frågan är ser det likadant ut idag? Jag droppa 8-9bruna, och 2gröna igår...idag har jag droppat 0st...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultimatte:

Fast frågan är ser det likadant ut idag? Jag droppa 8-9bruna, och 2gröna igår...idag har jag droppat 0st...

idag har jag fått ca 5-6 legendarys plus min första grön set item så idag funkar det med

Permalänk
Medlem

Hittade min första set idag, vad kan man få för den tro, väldigt spretigt på AH, det började på 3 mille sen upp mot väldigt mycket mer....

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

någon som kan price checka denna? väldigt hög på dmg

Permalänk
Medlem

Denna droppade bredvid min stormshield, och rollade nästan likadant(exakt samma block chance), men med Int istället. Finns ingen på AH.

Finns ingen av denna heller, blir inte klok på den...

Inte heller denna finns med samma värden, några bud?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Hade det varit crit på den hade jag varit intresserad.
Men nu är den typ inte värd något

Har bud på 60mil

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Har bud på 60mil

Skickades från m.sweclockers.com

låter högst otroligt för att 1. den är helt värdelös, 2 den (exakt den) ligger ute för 644/920k

vilket skitsnack <.<

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

låter högst otroligt för att 1. den är helt värdelös, 2 den (exakt den) ligger ute för 644/920k

vilket skitsnack <.<

Såg att jag citerat helt fel, my bad.

(Trodde vi pratade om mitt vapen)
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Hittade min första set idag, vad kan man få för den tro, väldigt spretigt på AH, det började på 3 mille sen upp mot väldigt mycket mer....

http://i48.tinypic.com/4josc7.png

Tack på förhand

Har i alla fall bud på 19.999.999 så klagar ej
Hyffsat första set

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Hittade min första set idag, vad kan man få för den tro, väldigt spretigt på AH, det började på 3 mille sen upp mot väldigt mycket mer....

http://i48.tinypic.com/4josc7.png

Tack på förhand

Ruskigt hög dexroll! grattis

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Ruskigt hög dexroll! grattis

Tackar

Hoppas på många bud Måste uppgradera min fattiga barb med lånad gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultimatte:

Fast frågan är ser det likadant ut idag? Jag droppa 8-9bruna, och 2gröna igår...idag har jag droppat 0st...

Fick personligen en hög med legendary och set igår så jodå.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Såg att jag citerat helt fel, my bad.

(Trodde vi pratade om mitt vapen)
Skickades från m.sweclockers.com

ahh, ja var lite trött igår också borde nog ha sett det igentligen

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

vad kan man få för

Permalänk
Medlem

vad tror ni om denna?

Permalänk
Medlem

Lamentation

Vad tror ni man kan få för denna?

Verkar bra med Strength men verkar ligga många ute. Man borde väl kunna få mellan 5-10 miljoner minst?

Permalänk

vad kan denna vara värd?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

Värt något?!

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Inte direkt, ingen crit chance / IAS / CHD på den...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk

Fick denna nyss med, så frågan är vad är den värd?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lord Belthazor:

http://i45.tinypic.com/22epdy.jpg

Fick denna nyss med, så frågan är vad är den värd?

Den är så galet lätt att göra en pricecheck på mha AH att det är löjligt. Men det verkar vara runt 100milles-sträcket iaf

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Vad kan dessa vara värda

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Avstängd

Ett grattis borde vara passande antar jag efter allt gnäll Men det är väl bara att använda AH foer fan?!

Tutorial för användning av Auction House i Diablo 3.
Som exempel kommer vi att använda oss av ovanstående Legendary Shoulders - vile Ward

1. Sök på Vile Ward med 170 int.
2. Kolla priserna och bilda dig en uppfattning om vad ditt item är värt.
3. Vill du sälja fort? Lägg ut för runt 10% lägre än billigaste jämförbart item.
4. Casha in. Om det inte blir sålt så upprepar du steg 1-3.

Kanske borde skrivit den här när guidetävlingen fortfarande var igång med tanke på alla tjommar som ber om en pricecheck på sina prylar här...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Ett grattis borde vara passande antar jag efter allt gnäll Men det är väl bara att använda AH foer fan?!

Tutorial för användning av Auction House i Diablo 3.
Som exempel kommer vi att använda oss av ovanstående Legendary Shoulders - vile Ward

1. Sök på Vile Ward med 170 int.
2. Kolla priserna och bilda dig en uppfattning om vad ditt item är värt.
3. Vill du sälja fort? Lägg ut för runt 10% lägre än billigaste jämförbart item.
4. Casha in. Om det inte blir sålt så upprepar du steg 1-3.

Kanske borde skrivit den här när guidetävlingen fortfarande var igång med tanke på alla tjommar som ber om en pricecheck på sina prylar här...

Hoppsan. Förlåt då att jag ställde frågan. Jag trodde i liksom när jag ser trådrubriken att man kunde ställa den frågan här.

Jag är ju inte direkt ett AH proffs.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twoedge:

Hoppsan. Förlåt då att jag ställde frågan. Jag trodde i liksom när jag ser trådrubriken att man kunde ställa den frågan här.

Jag är ju inte direkt ett AH proffs.

Det var inte riktat till dig bara, tråden startades då AH endast hade fyra sökalternativ, nu finns det väl sex st eller nåt sånt vilket gör prissättning till en barnlek. Om det inte rör sig om något stört BiS item som det bara finns ett fåtal av.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Det var inte riktat till dig bara, tråden startades då AH endast hade fyra sökalternativ, nu finns det väl sex st eller nåt sånt vilket gör prissättning till en barnlek. Om det inte rör sig om något stört BiS item som det bara finns ett fåtal av.

Och dessutom kan man numer högerklicka på det item man vill sälja och söka på items med högre stats (gäller rares, inte legendary/sets)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

140 timmar spelade 4800 elites dödade. Hittade min första set item igår Hittade totalt kanske en fem sex legendaries , ingen har sålt för över en miljon.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Vad är den här värd på ett ungefär? min bästa drop någonsin tror jag

Edit: ser inte ut som bilden fungerar? Eftersom länken inte fungerar skriver jag statsen istället

Amulett

27-58 Damage
116 Strength
110 Intelligence
75 Vitality
320 Armor
61 % crit damage
6.5 Crit chance