[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem

Kanske byte av map också? Verkar finnas några spännande alternativ.

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Kanske byte av map också? Verkar finnas några spännande alternativ.

Nej byt inte map!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Kanske byte av map också? Verkar finnas några spännande alternativ.

Nej snälla xD alla andra är värdelösa !

Permalänk
Medlem

Chernarus är svårslagen..

..men min personliga favorit är just nu Panthera..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kray:

Antar att det där med AS50/M107 är en smaksak, tycker personligen inte att det krävs överdrivet mycket hjärna att använda den på ett effektivt sätt men jag tycker det räcker med lite mer standard snipers - DMR, M24, CZ osv.

+1

Skrivet av Kray:

En sak till - Trodde aldrig att jag skulle säga det men är det dags för en reset snart igen? Känns som att folk har stackat upp för mycket det senaste med gear i tält osv

Blir förmodligen det i samband med den planerade uppdateringen av mjukvaran. Anledningen till att jag inte uppdaterat är pga. jag gjorde en db-reset ganska nyligen. När nu suget efter en ny db-reset så ser jag inga problem med att hålla tillbaka uppdateringen!

Det finns förmodligen bara två uppgifter kvar att göra i spelet när man har allt - Hjälpa eller avliva andra spelare.. De flesta väljer det senare alternativet.

/smygarn

Permalänk
Skrivet av Swiifty:

Men det är ju tjusningen med spelet! Att få adrenalinet att pumpa i strider om bra saker. Bara kanske jag som tycker det, och som inte blir grinig eller sur för att någon dödar mig.

Absolut, men inte när det är pga av att någon hackade ^^

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk

Jag kan inte hitta eran server överhuvudtaget...

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk

Har man dragit ner på spawnen av djur på servern?

Jag hittar nästan inget att jaga på servern, såg en get igår men den var borta när jag kom närmare...om jag bara kunde hitta en L85, det bästa jakt geväret;)

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk

Skulle man kunna få hjälp med att hitta servern, kan inte hitta med varken dayz commander eller playwithsix. Varken med namn eller ip

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Skrivet av jaramillo:

Skulle man kunna få hjälp med att hitta servern, kan inte hitta med varken dayz commander eller playwithsix. Varken med namn eller ip

Har du testat i Dayzcommander att först reseta söknings filtren?
sök sedan på 1911, antagligen har du i kryssat ett sök kriteria som inte uppfylls av denna server

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Skrivet av spider-se:

Har du testat i Dayzcommander att först reseta söknings filtren?
sök sedan på 1911, antagligen har du i kryssat ett sök kriteria som inte uppfylls av denna server

Nu så, tackar

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk

Nope, Global ban vart det nu... Hur kommer detta sig?

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk

Skulle vi kunna ändra restart tiden till 12 och 6 istället för 4 och 10?? Det blir omstart mitt i det roliga när 22:00 omstarten kommer.

Permalänk
Skrivet av jaramillo:

Nope, Global ban vart det nu... Hur kommer detta sig?

Beror ju oftast på hacks. Men det kan också orsakas utav CD-key stöld som sker igenom nedladdade "hacks" som inte är hacks utan bara snor din key eller utav nedladdade modells, skins etc.

As already mentioned in the previous news post, there is currently a massive ongoing effort by certain entities to steal people's cd-keys to then sell them for a profit. Private hack forums are full of posts of these fraudsters trying to sell heaps of cd-keys for a cheap price. We are talking about hundreds of cd-keys here, so this is not a small issue at all. The game developers confirmed that this is a huge problem right now.

Their process of stealing cd-keys is quite simple: They advertise a supposedly undetected hack on sites like YouTube and the moment you download and run it (it will probably report that the hack failed to load) your cd-key is already stolen. In many cases your actual cd-key in registry is overwritten with a banned one, so you will automatically receive a global ban message on join (see below). This is done to prevent you from using your cd-key again, so the fraudsters can sell them claiming that they are valid and not in use. Note that this can be fixed (temporarily) by deleting the cd-key from the registry and reinstalling your game. While your original cd-key is not banned due to this, it might very well end up being soon when your cd-key is being used by a cheater that purchased it. This causes many players to think they were innocently banned when in fact their cd-key was stolen and used for cheating. At the very least you will often receive a "CD key in use" message when trying to connect to servers.

If you think this is false propaganda to cover up supposed false global bans I advise you to do some research on this yourself. You can easily verify this by searching for "free DayZ hack" on YouTube. You will see lots of results and almost all of them are scams. Most of them are actually quite popular and have thousands of views. When downloading them and opening the .exe file in e.g. Notepad (warning: do not actually run the .exe!), you can find cd-key related strings such as "SOFTWARE\Bohemia Interactive Studio\ArmA 2 OA" (the registry location of the cd-key) inside.

In short, heed the following: DO NOT EVER RUN ANY HACKS OR OTHER SUSPICIOUS SOFTWARE! If you end up being banned due to your cd-key being stolen there is nothing we can do for you.

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det blir Panthera mapen till den stora reseten. Fantastisk nice map lär jag säga. Lite mindre kanske men så sjukt annorlunda terräng så kmr nog inte märkas av på det sättet en då.

Visa signatur

CPU Core i5 3570K 4.2Ghz. ModerKort:MSI Z77A-GD55 - ATX. Ström: Corsair 600W Gaming series.
Minne:Corsair 16GB VENGEANCE 1600Mhz LP. Lagring:OS -SSD 120GB Corsair Force 3.Kylning:Antec KÜHLER H2O 620 CPU liquid cooling.GPU: KFA2 GTX 670 EX OC 2GB GDDR5 + Gigabyte GeForce GTX 670 2GB SLI. Chassi:Fractal design define R4

Permalänk
Medlem

Stort plus vore det verkligen med att ta bort AS50 - L85 .. M107 tycker jag personligen är helt ok att ha kvar då den fortfarande låter väldigt mycket och det går inte att använda NATO ammo till den.. Men ser inget problem om det är så att den försvinner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmen2000:

Skulle vi kunna ändra restart tiden till 12 och 6 istället för 4 och 10?? Det blir omstart mitt i det roliga när 22:00 omstarten kommer.

Givetvis, jag anpassar det till nästa reset.. blir mer logiskt att köra 00:00 06:00, 12:00, 18:00 när man kör 4 omstarter/dygn..

/smygarn

Permalänk

En reset blir grymt. man behöver bara gå in i närmaste skogsdunge nu för att hitta tält med l85a, m107 och ghuilles.

tycker dock inte du ska ta bort as50 och m107. möjligtvis l85an men har inte haft speciellt stora problem med den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define S | AMD Ryzen 3700x |Dark Rock pro 4| MSI x570 Gaming Edge WIFI | Corsair LPX 32GB | AMD RX 5700 XT |

Permalänk

I vilka skogsdungar brukar du hänga då?

Permalänk
Medlem

Kan vi inte ha en liten omröstning om vissa saker, byte av map, införandet av vapen, ta bort vissa vapen etc? Vad sägs om det smygarn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Kan vi inte ha en liten omröstning om vissa saker, byte av map, införandet av vapen, ta bort vissa vapen etc? Vad sägs om det smygarn?

Det kan vara svårt att sätta sig in i DayZ-server-mjukvaran så mycket att man kan påverka allt detta..

Att t.ex. byta map till Panthera skulle jag själv tycka vara kul, men jag tror inte det stödjs av Bliss-server-programvaran för tillfället..

De som kör Panthera mappen kör ju tydligen på "vilayer"-servrar (http://www.vilayer.com/)

Annars verkar det ju logiskt med omröstning!

/smygarn

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=8o-CTdZdFd4&feature=relmfu

En liten samling från ett gäng på se 1911. Vet inte om folk tycker detta är kul att se på, men vi i clanen skrattar gott åt det.
Då vi har tatt en paus i spelandet så delar jag med mig av denna.. (Eftersom man kunde se var vi hade campen förr i tiden)

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

när blir det DB-reset? nån dag/tid

Permalänk
Medlem

Tjenare kommer inte in för när jag ska joina står det att det är fel lösenord, jag vet att jag inte har caps på

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fapa:

http://www.youtube.com/watch?v=8o-CTdZdFd4&feature=relmfu

En liten samling från ett gäng på se 1911. Vet inte om folk tycker detta är kul att se på, men vi i clanen skrattar gott åt det.
Då vi har tatt en paus i spelandet så delar jag med mig av denna.. (Eftersom man kunde se var vi hade campen förr i tiden)

Kul! Kunde dock vara lite mer action från stridens hetta?

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter87:

när blir det DB-reset? nån dag/tid

Jag kör en uppdaterad testserver nu på SE 1912 med Panthera mappen..

Fungerar utmärkt..

Skulle kunna köra ny DB-reset anytime...

Vad tror ni andra om att köra SE 1911 på Panthera ?

/smygarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jag kör en uppdaterad testserver nu på SE 1912 med Panthera mappen..

Fungerar utmärkt..

Skulle kunna köra ny DB-reset anytime...

Vad tror ni andra om att köra SE 1911 på Panthera ?

/smygarn

visst, de låter väll lite roligt med en ny map.. men jag gillar "orginal" mapen och känner mig rätt så nöjd med den faktiskt!

gällande resetten så skulle jag gärna vilja att de stod på forumet någon dag innan du kör resetten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jag kör en uppdaterad testserver nu på SE 1912 med Panthera mappen..

Fungerar utmärkt..

Skulle kunna köra ny DB-reset anytime...

Vad tror ni andra om att köra SE 1911 på Panthera ?

/smygarn

Gör en omröstning innan du byter till Panthera. DB-reset sure, men inte map innan omröstning iaf.

http://www.easypolls.net/

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jag kör en uppdaterad testserver nu på SE 1912 med Panthera mappen..

Fungerar utmärkt..

Skulle kunna köra ny DB-reset anytime...

Vad tror ni andra om att köra SE 1911 på Panthera ?

/smygarn

Jag är lätt för att byta till Panthera

Finns det Chinooks på den?

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att vi ska byta map