Permalänk

Missa inte [Event] SweClockers BF3 Event #6: Back to SweCore idag

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1150352-even...

Visa signatur

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX

Permalänk
Medlem

Lite off, men märkte någon av origin problem i kväll? ;)hahahaha

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Broken-arrow:

Lite off, men märkte någon av origin problem i kväll? ;)hahahaha

Det var problem med ganska mycket som hade med bf3 att göra.
Trots det så var det ett väldigt lyckat och roligt event.

Jag hoppas att man får se lite mer folk både på bf3-servern och mumble

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det var problem med ganska mycket som hade med bf3 att göra.
Trots det så var det ett väldigt lyckat och roligt event.

Jag hoppas att man får se lite mer folk både på bf3-servern och mumble

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det var förövrigt ganska lyckat. Men mer styrning på muble behövdes. Var några som satt själva.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Benchmaskin 🍞

In och spela med er! Den får ju inte stå tom hela tiden! Hoppa in på mumble och dra med er lite folk där. Finns alltid folk som vill spela där.

Permalänk
Hedersmedlem

instämmer helt , har varit dåligt på det sissta

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Hedersmedlem

var är alla servern står tom vill lira lite

Visa signatur

Permalänk
SpelClockers

Tror att många har tröttnat på spelet igen. Vi jobbade på ett tag för att bemanna servern, men för mig just nu så är det andra spel som lockar.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sir Hitman:

Tror att många har tröttnat på spelet igen. Vi jobbade på ett tag för att bemanna servern, men för mig just nu så är det andra spel som lockar.

det är inte bara du som har anndra spel men måste ju va nån som spelar det

Visa signatur

Permalänk
Benchmaskin 🍞

BF3-Torsdag

Det verkar som att en del har börjat tröttna på BF3 och gått över till andra alternativ.

Jag föreslår då att varje Torsdag med start kl.19:00 är BF3-Torsdag, självklart på SweClockers-BF3 server, så man får lite mer liv i servern igen.
Det är tråkigt att den ofta står tom så jag hoppas att den blir lite ändring efter det här.

När: Varje Torsdag kl.19:00
Plats: SweClockers.com Conquest

Tips för att öka upplevelsen är att sitta med oss på Mumble och köra lite teamwork och ha allmänt roligt.

Hoppas vi ses på Torsdagar!
Raven cc

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenneth:

Det verkar som att en del har börjat tröttna på BF3 och gått över till andra alternativ.

Jag föreslår då att varje Torsdag med start kl.19:00 är BF3-Torsdag, självklart på SweClockers-BF3 server, så man får lite mer liv i servern igen.
Det är tråkigt att den ofta står tom så jag hoppas att den blir lite ändring efter det här.

Tips för att öka upplevelsen är att sitta med oss på Mumble och köra lite teamwork och ha allmänt roligt.

Raven cc

Låter som en briljant idé detta.
Får försöka övertala lite folk att spela ikväll så att det händer något.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenneth:

Raven cc

kommer det fortfarande vara hc eller kommer ni byta till swecore?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bl0m1:

kommer det fortfarande vara hc eller kommer ni byta till swecore?

HC.

Vi måste synas i filtren.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

HC.

Vi måste synas i filtren.

okej
jag kommer in en stund sedan iaf

Visa signatur

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Hoppa in och skjut lite nu!

Permalänk
Medlem

Eran server är verkligen STENDÖD.......

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Eran server är verkligen STENDÖD.......

Många servrar tenderar till att vara stendöda klockan 11 på en söndag....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Många servrar tenderar till att vara stendöda klockan 11 på en söndag....

Verkligen inte, sjukt många på Webhallens te x och många fler...

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Verkligen inte, sjukt många på Webhallens te x och många fler...

Jag sa inte att det inte fanns servrar som var uppe. Men statistisk sett är många servrar döda på söndagmorgon

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Hedersmedlem

hoppa in på mumble det finns ofta folk som vill spela, vi var några som satt och spelade igår kväll men tyvärr så var det inte så många andra som var med

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Kom in och söndagskriga lite med mig på Mumble nu!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Kom in och söndagskriga lite med mig på Mumble nu!

Hade admins gjort så det kommer mer folk in på den så GÄRNA, 3/64 en söndagkväll lockar inte :S

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hznn:

Hade admins gjort så det kommer mer folk in på den så GÄRNA, 3/64 en söndagkväll lockar inte :S

Vad föreslår du då att vi gör? Vi gör det vi kan genom att gå in ett par stycken och lägga tid på att försöka starta igång den, det är inte så mycket mer vi kan göra. En server blir inte fylld av slumpen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi är 6 inne på servern i skrivade stund men vi behöver fler

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Vad föreslår du då att vi gör? Vi gör det vi kan genom att gå in ett par stycken och lägga tid på att försöka starta igång den, det är inte så mycket mer vi kan göra. En server blir inte fylld av slumpen.

Som ett exempel: Webhallen är knappt eller minst lika känt som Sweclockers, deras servrar är alltid fulla.. Så nåt måste ju ha hänt.. För FÖRR va det ALLTID fullt på eran server med.. Skumt :/ och tråkigt... Men nåt kanske måste göras.. vad vet jag inte, är inte haj på det där med att ha en server.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Som ett exempel: Webhallen är knappt eller minst lika känt som Sweclockers, deras servrar är alltid fulla.. Så nåt måste ju ha hänt.. För FÖRR va det ALLTID fullt på eran server med.. Skumt :/ och tråkigt... Men nåt kanske måste göras.. vad vet jag inte, är inte haj på det där med att ha en server.

Tror det är pga HC settings, mycket färre spelare på dess servrar. Jag har EN (av 100, förut hade jag ännu fler) på min friendlist som lirar HC. Jag själv lirar ALDRIG HC, spelade för första gången på HC idag bara för o prova, och jag gör det aldrig igen, skräp.

Edit; Sen tilltalar inte många av mapsen mig heller, iaf inte dom 4 AK mapsen. Gillar original+B2K mapsen, bäst är dock de mindre (Bazaar, Metro 32, Seine osv) med COQ Small (dock äre ju en 64 spelare, så COQ Small går inte). Lirade rätt mkt på servern när den var ny, men nu lirar jag aldrig där typ, den är ofta tom.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hznn:

De har väldigt mycket servrar som bara rullat en bana och ofta många tickets, det lockar väldigt mycket xp-jägare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

De har väldigt mycket servrar som bara rullat en bana och ofta många tickets, det lockar väldigt mycket xp-jägare

Det tror inte jag. Jag kör oftast servrar med 1-3 Maps i rotationen, just för att det är dom jag vill spela då. Om jag annars spelar på en server med en jävla massa banor i rotationen, sen kommmer en bana jag hatar, ja då byter jag ofta server.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av hznn:

Vi tar gärna emot konstruktiv kritik på vad som kan göras, att bara skriva "STENDÖD" i caps är inte direkt en korrekt och givande analys. Ja, några av oss har tröttnat på att ägna två timmar varje kväll på att sitta och starta BF3 - vi har gjort detta i ett helt år. Men det finns rätt många till som fortfarande försöker och några av våra regulars också. Raven och Blom till exempel.

Det har gjorts många ändringar, många varianter på spelinställningar och parametrar. Vi har snackat hundratals timmar om vad som är kul och vi har bjudit på events. Men fakta kvarstår. Finns det inte en kärntrupp på X antal som väljer att starta servern, att sitta på den en timme varje kväll så kommer det heller inte in några fler. Under första tiden med nya expansioner så är det enkelt för alla vill prova, då startar den med mindre antal folk. Sedan blir det svårare.

Det handlar inte om att vi kör vissa kartor eller vissa inställningar, inte ens om vi kör hardcore eller normal. Det handlar om att lägga tiden på att starta upp den om kvällarna. Vi fyller den, om det finns en startup grupp. Webhallen, om vi ska ta de som exempel, är fulla pga att de har en startup grupp med fans som hittar de kartorna de vill köra. De kan köra en server per karta och är därmed mer välkända och välbesökta.

Skrivet av ZixX:

Det tror inte jag. Jag kör oftast servrar med 1-3 Maps i rotationen, just för att det är dom jag vill spela då. Om jag annars spelar på en server med en jävla massa banor i rotationen, sen kommmer en bana jag hatar, ja då byter jag ofta server.

Det är din åsikt, vår åsikt och samtliga på Mumble som lirat BF3 med oss är att det är roligare med ombyte. Vi spelar å andra sidan mer för att få lira tillsammans än en specifik karta. Vi har dock diskuterat om att införa map votes.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ett bra tips är väl att skriva här när ni tänkt att spela, några timmar i förväg. Att säga "Ikväll runt 19:00 är jag med på att försöka få igång servern, hoppas några fler kommer in" istället för att skriva "In med er och spela NU!".

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.