Går det att köra en NFTS formaterad HDD i windows 98? alltså att kunna lagra på den o liknande..?
mitt windows 2000 krashade (ovanligt?), men vad jag har förstått så beror det på att det är fel på en av partitionerna på min FAT32 HDD, som är delad i två partioner, c och d.
MEN; grejen e den att win98 kan läsa den partionen som win2000 inte kan läsa (win2000 tycker den e trasig). Så nu till mitt problem;
jag måste ha kvar allting som är lagrat på partionen d, men för att kunna detta måste jag komma åt min tomma NTFS HDD och lägga över allting i den (från enhet d till enhet e alltså...)
så, ngn som vet hur jag ska göra för att kunna komma åt min enhet d, som win2k anser är trasig UTAN att formatera den, eller ngn som vet hur jag kan komma åt min NTFS disk genom win98...
jag provade att formatera om NTFS disken till FAT32, genom snabbformatering, men då sa den att enheten var för str (80Gb)... kan man inte köra FAT32 på en 80Gb:are?
snälla, ngn hjälp mig! känns lagom kul att riskera att förlora allting man samlat på sig under två år nu....