[Spam - Mod] NÄÄ nu får det vara NOG!!

Permalänk
Avstängd

[Spam - Mod] NÄÄ nu får det vara NOG!!

Nu jävla vad de ska spamma oss, snart kommer de hit och och knackar på dörren eller kommer in smygande och börja spamma hur mycket som helst på oss! Vi fått det gamla hederliga spam bluff mejl ang att du har vunnit x antal miljoner dollar/euro osv men du kommer de med posten och vad f^n ska detta gälla! Räcker det inte att de spammar oss på våra mejl adresser! Ska de behöva komma in och spamma oss med deras TJÖT att du har vunnit x antal miljoner. Är DE sjuka i huvudet eller vad F^n vill de! De är så J^vla arbetslösa! Snart kommer jag bygga ihop en grupp och spamma tillbaka de j^vlarna!

Kolla bara (vi har fått in 8st i vår familj, var sitt x2):

Moderatorn får gärna fixa till det om det har blivit överdrivet. Men ska de verkligen behöva komma så här långt!?

Permalänk
Avstängd

Ajj, kan hålla med dig om det! Undrar själv när man får ett sådant brev.

Permalänk
Inaktiv

Att spamma tillbaka är knappast en lösning.
De enda lösningarna är illegala.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av El_Raspberry:

Att spamma tillbaka är knappast en lösning.
De enda lösningarna är illegala.

Man blir faktiskt uppretad och se att brevlådan är fullt med sådana brev.

Permalänk

Är inte porto svindyrt idag och vad jag vill minnas så är det inte mycket billigare att göra massutskick som föreningar gör?

Jag skulle gissa på att du har någon på orten som delar ut dessa, det skulle hellre inte förvåna mig om det är en "vän" till dig som skämtar. För liksom bara papper och utskrift lär ju kosta någon krona, plus sedan arbetet att dela ut dem.

*edit*
Det kan såklart vara någon som missbrukar sins skola, arbetsplats brevutskick och få dem betala. Vad jag kan minnas har många skolor och liknande haft problem med detta fast då telefonsamtal.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag fick samma brev fast det var 3 år sen

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Man blir faktiskt uppretad och se att brevlådan är fullt med sådana brev.

Hm. Det är ändå lite förvånande att de faktiskt orkar skriva ut och skicka pappersbrev till folk. Jag menar, det innebär ju att de har högre omkostnader med papper, porto, skrivartoner, etc. vilket kostar dem pengar. Poängen med spam är ju annars att det är i princip gratis att skicka ut hur många mail som helst och med så låga omkostnader så behövs det bara att en enda idiot i världen går på det för att de ska tjäna $$$$. Om du däremot måste betala porto för varje spambrev du ska skicka?

Som sagt: jag är faktiskt lite förvånad att de orkar satsa på pappersbrev.

Permalänk
Medlem

Tror inte de betalat portot själva. Antingen har nån gått runt och delat ut dem i ditt område eller så har spammarna lyckats låna nått företags portomaskin för att skicka ut breven.

Men Spanien är väl det nya Nigeria nu, de har säkert lurat till sig EU-bidrag för att skicka ut det där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe_k:

Hm. Det är ändå lite förvånande att de faktiskt orkar skriva ut och skicka pappersbrev till folk. Jag menar, det innebär ju att de har högre omkostnader med papper, porto, skrivartoner, etc. vilket kostar dem pengar. Poängen med spam är ju annars att det är i princip gratis att skicka ut hur många mail som helst och med så låga omkostnader så behövs det bara att en enda idiot i världen går på det för att de ska tjäna $$$$. Om du däremot måste betala porto för varje spambrev du ska skicka?

Som sagt: jag är faktiskt lite förvånad att de orkar satsa på pappersbrev.

Tja, de måste ju uppbenbarligen tjäna mer på det. Fungerar väl som vilket annat "företag" som helst

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Skicka mail till mail adress och fråga om han är medveten om att den används som kontakt på ett bluff brev. Spaniens ekonomi går ju bekantligt inte så bra för tillfället, antar att folk börjar bli desperata om den nu faktiskt är ifrån spanien.

Permalänk
Medlem

Samma skit fick det i Juli 2010.
Dom verkar kunna hålla på år efter år
utan problem.

Permalänk
Medlem

Kul att man skulle svara om man inte vill samarbeta...
Man kan ju se det från den ljusa sidan: gratis fnöske när man ska tända en brasa i kaminen :happy:

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Moderatorn får gärna fixa till det om det har blivit överdrivet. Men ska de verkligen behöva komma så här långt!?

VAA! Du menar att du inte vill ha de 2,9 miljoner dollarna han erbjuder dig 100% riskfritt?

Permalänk

Delades dessa bara ut, eller skickades de via posten? Svenska frimärken eller skickade från annat land?
Vore faktiskt lite intressant att veta
Finns en del skoj sidor, tex scambaiter, där folk driver tillbaks med dessa scammers.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Delades dessa bara ut, eller skickades de via posten? Svenska frimärken eller skickade från annat land?
Vore faktiskt lite intressant att veta
Finns en del skoj sidor, tex scambaiter, där folk driver tillbaks med dessa scammers.

Mitt var postat i Lissabon Portugal och kom med vanlig Post.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wotanziu:

Skicka mail till mail adress och fråga om han är medveten om att den används som kontakt på ett bluff brev. Spaniens ekonomi går ju bekantligt inte så bra för tillfället, antar att folk börjar bli desperata om den nu faktiskt är ifrån spanien.

Ekonomin där är inte bra, men att skicka mejl till de förvärrar nog situationen. Ser de att jag inte reagerar så ger de upp, samma sak när det gäller för troll, slutar du mata trollet så kommer trollet att sluta.

Skrivet av Texaco:

VAA! Du menar att du inte vill ha de 2,9 miljoner dollarna han erbjuder dig 100% riskfritt?

Rättare sagt bli av med en hel del pengar, nej tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Ekonomin där är inte bra, men att skicka mejl till de förvärrar nog situationen. Ser de att jag inte reagerar så ger de upp, samma sak när det gäller för troll, slutar du mata trollet så kommer trollet att sluta.

Rättare sagt bli av med en hel del pengar, nej tack!

Som en vän sa förut, "Det enda du kan vinna mot ett troll med är att trolla dem värre"

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Som en vän sa förut, "Det enda du kan vinna mot ett troll med är att trolla dem värre"

Exakt, de kommer med att du har vunnit xx antal miljoner kronor och tillbaka ger man du har vunnit en ferrari enzo, ge dina uppgifter inklusive bank uppg så får du bilen.

Permalänk
Medlem

Vaddå? Jag har svarat dom och väntar på mina pengar? Är det något som inte stämmer eller?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ang3r:

Vaddå? Jag har svarat dom och väntar på mina pengar? Är det något som inte stämmer eller?

Vänta inte för länge, tills du blir pank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Vaddå? Jag har svarat dom och väntar på mina pengar? Är det något som inte stämmer eller?

Du måste betala avgifterna först.
Avgifter för att man ska kunna släppa pengarna till dig. Det är pengar till folk som ska stämpla dokumenten, mutor och annat kul.. men vad gör det? Du får ju massor med pengar när allt är klart!!!