Permalänk
Medlem

måste man ha en dator igång för att kunna använda appletv för netflix?

Permalänk
Medlem

Innebär detta att jag kan dela mitt Netflixkonto med min mor?

"Enheter klara för Netflix och streams – När du har skaffat ett aktivt Netflix-abonnemang kan du ha sex olika enheter registrerade på kontot, och två kan användas för streaming samtidigt. Om du vill använda fler än två enheter för streaming samtidigt kan du helt enkelt öppna ytterligare ett konto med en annan, unik e-postadress"

http://support.netflix.com/sv/node/4511

Permalänk
Medlem

som står i artikeln.
de villkoren är ogiltiga och vi behöver inte bry oss om dem.

Steam och Sony har samma villkor för sina tjänster

Permalänk
Avstängd

Netflix snor subtitles!

http://yro.slashdot.org/story/12/10/21/1418210/netflix-caught...

Netflix ägnar ju sig åt olaglig piratkopiering!
Det är ju hypokritiskt att dom blir arga när andra piratkopierar men själva piratkopierar!

Inte är det "vanlig" oskyldig piratkopiering för privatbruk heller, det är piratkopiering för kommersiellt bruk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Testade på PS3 nu, märkligt att det är gul text där med.
Kvaliten verkar också vara lite sämre än appletv, men har bara sett ett avsnitt av breaking bad än så länge, så kanske är för tidigt att uttala sig.

Någon annan som testat båda och märkt samma sak?

Tyckte också det såg bättre ut på ATV. Har faktiskt ingen aning om varför.

Skrivet av dammskog:

måste man ha en dator igång för att kunna använda appletv för netflix?

Svar nej!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av rektor:

Netflix snor subtitles!

http://yro.slashdot.org/story/12/10/21/1418210/netflix-caught...

Netflix ägnar ju sig åt olaglig piratkopiering!
Det är ju hypokritiskt att dom blir arga när andra piratkopierar men själva piratkopierar!

Inte är det "vanlig" oskyldig piratkopiering för privatbruk heller, det är piratkopiering för kommersiellt bruk!

Du råkar inte veta exakt hur de blev påkomna med att stjäla undertexter som andra gjort och lagt upp på nätet för allas nedladdning?

Permalänk
Medlem

Inte fan sitter Netflixoch gör undertexter. De levereras ju av content providers.

"De" blev påkommna när folk noterade att i slutet av avsnittet (sista textraden) så stod det namnet på pirat/fansub gruppen. Trist för Netflix, de får skiten när det är leverantören som gjort bort sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

En massa text som var trevlig att läsa

Vilken proxytjänst använder du dig av?

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Skrivet av Nikken:

Vilken proxytjänst använder du dig av?

Jag kör genom egen server där borta så kan inte varken anbefalla eller avvisa olika tjänster - förutom att du bör satsa på antingen en "dns" service eller en proxytjänst som verkligen kan levera full hastighet.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem

de har ducktales på svenska inget annat är viktigt

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix X870-F Gaming | AMD Ryzen 9800X3D | Kingston Beast 64GB 6000Mhz | Sapphire AMD Radeon 9070xt Nitro+ | Kingston KC3000 2TB| Corsair RM750E Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Jag är rätt nöjd. Utbudet blir förhoppningsvis bättre efter ett tag men finns tillräckligt med film och serier för mig redan nu iaf.
Kört en hel del på min Galaxy S3 utan att stöta på några som helst problem med appen som andra beskriver.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Provade på det svenska utbudet igår då min router bestämde sig att ta en tupplur precis som det var dags för "barnprogram" här hemma. Kan ju säga så här att lillkillen inte var speciellt imponerad.

Det intressanta är att mitt US Netflix konto verkar fungera finfint på det Svenska utbudet också - automatiskt. Mao, har man ett Svenskt Netflix konto och proxyar genom UK eller Canada kan man prova på deras utbud utan problem.

/me sätter sig ned och kodar en WP app för att ändra routing från soffan

Visa signatur

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem

hur ställer man in routern för att köra genom VPN-tjänst?

finns det någon mjukvaruswitch så man kan slå på och av den i routern när man vill använda den (kan bli ganska långsamt vid vanlig användning har jag märkt)

Permalänk
Skrivet av dammskog:

hur ställer man in routern för att köra genom VPN-tjänst?

finns det någon mjukvaruswitch så man kan slå på och av den i routern när man vill använda den (kan bli ganska långsamt vid vanlig användning har jag märkt)

Det beror på vilken typ router eller firewall du har. Jag kör pfSense och har helt enkelt routat vissa subnet genom US eller UK så jag har tillgång till Netflix, Hulu, BBC och några få andra tjänster. Har du en vanlig konsumentrouter kan det nog vara svårare att dela upp trafiken, kolla upp om din router kan köra Tomato eller DD-WRT isf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Just nu har jag en vanlig d-link dir 655 kopplad till mitt kabeltvmodem och sen en switch kopplad till routern, skulle man kunna ta en billig router och koppla den till switchen bara för något sånt. Har ändå funderat på att ha en separat router för torrents eftersom min nuvarande inte klarar av det riktigt.

är det bättre om jag kopplar switchern till modemet och sen nuvarande routern till switchen föresten?

Permalänk
Medlem

Angående svenskt språk på barnfilmer. Chattade med supporten (blev överrumplad av att det tog fyra sekunder att få kontakt med en person)
"So it looks like at the current time, we are required to show the title in the language of the country it's streaming in. We're working on a way to change that for our customers but we don't have an estimated time for that to occur."

Det kommer alltså att byggas ut enligt supporten.

Permalänk
Medlem

HD-kvaliten är godkänd för TV-serier tycker jag men utbudet är alldeles för dåligt. Jag gillar dokumentärer och dokumentärserier och där va utbudet väldigt dåligt (utbudet va dåligt i alla kategorier). För den som inte har några specifika önskemål på vad man vill se utan kan tänka sig lite vad som helst så funkar ju tjänsten och den är ju billig också.

Permalänk
Medlem

Hjälp önskas! (har rört till det rejält)

Det började med att jag reggade mig på svenska netflix! (allt ok så långt)

sedan läste jag om att många releaser kommer före i USA, så då reggade jag upp mig på US-konto och även unblock-us (angav kreditkort, postkod i US)

är dock inte säker på att det fungerar helt som det ska..

jag vill ju inte behöva betala både för SV-konto och för US-konto, därför undrar jag om US innehåller allt som SV gör?
och att skillnaden mellan kontona är det att US får vissa releaser av serier etc. mycket tidigare än här i Sverige?

jag reggade ju en email på SV och en helt annan på US, men räcker det med att logga in på respektive för att vara på US/SV?
tycker utbuden ser i princip likadana ut oavsett vilken jag loggar in mig på!

finns det någon release som garanterat bara finns på US-kontot? så kan jag ju lätt kolla vilket konto som är just US!

enda skillnaden just nu är ju för mig att det står på svenska på SV-kontot, och på engelska på US-kontot!
kan fortfarande kolla serier/filmer med svensk text på US-kontot - tex babar var det tom Svenskt tal på!

tacksam för hjälp som sagt!

Permalänk
Skrivet av najksorn:

jag vill ju inte behöva betala både för SV-konto och för US-konto, därför undrar jag om US innehåller allt som SV gör?
och att skillnaden mellan kontona är det att US får vissa releaser av serier etc. mycket tidigare än här i Sverige?

jag reggade ju en email på SV och en helt annan på US, men räcker det med att logga in på respektive för att vara på US/SV?
tycker utbuden ser i princip likadana ut oavsett vilken jag loggar in mig på!

finns det någon release som garanterat bara finns på US-kontot? så kan jag ju lätt kolla vilket konto som är just US!

enda skillnaden just nu är ju för mig att det står på svenska på SV-kontot, och på engelska på US-kontot!
kan fortfarande kolla serier/filmer med svensk text på US-kontot - tex babar var det tom Svenskt tal på!

tacksam för hjälp som sagt!

Du behöver, tydligen, inte ha olika Netflix konto då jag kan välja innehåll genom att routa min trafik genom USA, UK eller helt enkelt låta det gå genom Sverige - jag loggar in med samma konto (US) hela tiden och betalar därmed fortfarande endast 7.99 USD/mdn.

US innehåller inte allt som finns i SE precis som SE inte innehåller allt som finns i UK osv, men jag vill tro att det som saknas i US är mer Svenska (Nordiska, Europeiska) filmer och/eller serier, så jag utgår ifrån att du kan stänga av Unlock-US för att få tillgång till Sveriges utbud beroende på vad du tänkt titta på. Lite bökigt blir det såklart och jag väljer US före SE varje gång.

Men f.ex. Curious George och Sesame Street finns inte i Sverige så söker du på de och hittar dem så har du alltså det Amerikanska utbudet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Du behöver, tydligen, inte ha olika Netflix konto då jag kan välja innehåll genom att routa min trafik genom USA, UK eller helt enkelt låta det gå genom Sverige - jag loggar in med samma konto (US) hela tiden och betalar därmed fortfarande endast 7.99 USD/mdn.

US innehåller inte allt som finns i SE precis som SE inte innehåller allt som finns i UK osv, men jag vill tro att det som saknas i US är mer Svenska (Nordiska, Europeiska) filmer och/eller serier, så jag utgår ifrån att du kan stänga av Unlock-US för att få tillgång till Sveriges utbud beroende på vad du tänkt titta på. Lite bökigt blir det såklart och jag väljer US före SE varje gång.

Men f.ex. Curious George och Sesame Street finns inte i Sverige så söker du på de och hittar dem så har du alltså det Amerikanska utbudet.

Ok då har jag ett annat problem!

jag hittar inte Sesame Street - varken på något av mina 2 konton! suck..

kan detta iofs ha något att göra med att jag igår stängde av unblock-us och fortfarande har det nedstängt?

så nu med unlock-us avstängt borde jag ha tillgång till SV? och kör jag igång unlock-us så borde det vara US-versionen?

om man kör på surfplatta eller mobil.. hur gör man då för att växla mellan?

Edit....

jättestort tack för hjälpen!!!

nu kör jag unblock-us o då hittar jag tex Sesame Street
och stänger jag av unblock US så hittar jag inte Sesame Street

det borde väl innebära att jag beroende på om jag har det ON/OFF har tillgång till allt utbud både på US-version och SV-version??

Permalänk
Skrivet av najksorn:

Ok då har jag ett annat problem!

jag hittar inte Sesame Street - varken på något av mina 2 konton! suck..

kan detta iofs ha något att göra med att jag igår stängde av unblock-us och fortfarande har det nedstängt?

så nu med unlock-us avstängt borde jag ha tillgång till SV? och kör jag igång unlock-us så borde det vara US-versionen?

om man kör på surfplatta eller mobil.. hur gör man då för att växla mellan?

Ja. Det spelar som sagt ingen roll var ditt konto är registrerat, det ger dig tillgång till material från det land [det ser ut som] du loggar in från. Så om unlock-us är avstängt ska du få Sveriges utbud, aktiverar du det igen ska du få det Amerikanska utbudet (går jag ut ifrån med tanke på namnet).

Hur du växlar mellan de två vet jag inte då jag inte känner till denna tjänsten specifikt, men om den inte är router baserad bör den väl bara fungera på den datorn som har det installerat/konfigurerat? Vilket då betyder att det kanske inte fungerar alls på din telefon eller platta?

--edit--
Ja, du bör som sagt få tillgång till det bästa från båda världar på det sättet. Dock kan man ju undra vad det bästa från Sverige är... Jag har i alla fall haft svårt att hitta något som jag absolut måste se jämfört med US versionen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Ja. Det spelar som sagt ingen roll var ditt konto är registrerat, det ger dig tillgång till material från det land [det ser ut som] du loggar in från. Så om unlock-us är avstängt ska du få Sveriges utbud, aktiverar du det igen ska du få det Amerikanska utbudet (går jag ut ifrån med tanke på namnet).

Hur du växlar mellan de två vet jag inte då jag inte känner till denna tjänsten specifikt, men om den inte är router baserad bör den väl bara fungera på den datorn som har det installerat/konfigurerat? Vilket då betyder att det kanske inte fungerar alls på din telefon eller platta?

--edit--
Ja, du bör som sagt få tillgång till det bästa från båda världar på det sättet. Dock kan man ju undra vad det bästa från Sverige är... Jag har i alla fall haft svårt att hitta något som jag absolut måste se jämfört med US versionen.

Det verkar stämma, jag gjorde följande test!

unblock-us PÅ och loggade in med US-konto så finns allt US-material
unblock-us PÅ och loggade in med SV-konto så finns allt US-material

samt omvända, när jag har unblock-us AV och loggar in med respektive så finns endast SV-material tillgängligt!

det verkar som om den definitiva skillnaden versionerna emellan är just språket på själva netflix-sidan!

då återstår det att fundera på.. ska jag behålla första kontot (SV-reg.) eller andra kontot (US-reg.) ?

Permalänk

Du betalar mindre för det Amerikanska kontot, dock ser Netflix dig som en Svensk kund om du behåller det Svenska, och kan därmed mer riktigt mäta marknadsgenomtrång.

Jag kommer behålla mitt Amerikanska konto då det verkar svårare att registrera med Svenska kort. Jag har i alla fall en kompis som inte lyckades registrera ett US konto med sitt svenska kreditkort medan jag utan några som helst problem kunde ändra debiteringen för mitt konto till ett identiskt (dvs från samma bank etc) kreditkort. Enda skillnaden var att mitt Netflix konto ursprungligen var registrerat för många år sedan med ett av mina Amerikanska kort.

Orsaken är helt enkelt att om Netflix i framtiden skulle ändra sina rutiner behåller jag hellre det Amerikanska utbudet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Du betalar mindre för det Amerikanska kontot, dock ser Netflix dig som en Svensk kund om du behåller det Svenska, och kan därmed mer riktigt mäta marknadsgenomtrång.

Jag kommer behålla mitt Amerikanska konto då det verkar svårare att registrera med Svenska kort. Jag har i alla fall en kompis som inte lyckades registrera ett US konto med sitt svenska kreditkort medan jag utan några som helst problem kunde ändra debiteringen för mitt konto till ett identiskt (dvs från samma bank etc) kreditkort. Enda skillnaden var att mitt Netflix konto ursprungligen var registrerat för många år sedan med ett av mina Amerikanska kort.

Orsaken är helt enkelt att om Netflix i framtiden skulle ändra sina rutiner behåller jag hellre det Amerikanska utbudet.

smart tänkt där

jag hade inga problem själv att häromdagen regga ett US-konto med mitt mastercard

frågan är, går det inte att få SV textning på filmer om jag behåller US-kontot?

just nu lutar det åt US eftersom många serier ligger en hel säsong före SV-versionen, men frågan är det om textningen?

OBS! detta är inget problem om jag kollar här på datorn.. slår jag av unblock-us så får jag ju svensk version med sv text
men eftersom jag kommer köra mycket från surfplatta så vore detta intressant at få veta! om sv. text funkar på US-kontot?

men om jag kör på min apple-tv och väljer att behålla US-kontot, fungerar sv text då?
jag vet ju att den gör det om jag behåller SV-kontot, men då kommer jag väl inte kunna få tillgång till US-materialet?

Permalänk

Jag vet inte hundra hur det är med textning. Det jag läst från användare av det Svenska utbudet är textningen inbränd (dvs. du kan inte välja bort den) och så fungerar det även i USA om man tittar på icke-engelskspråkligt material. Dock har Netflix US closed captioning i tillägg på en del titlar vilket kan stängas av eller på efter tycke.

Men ditt konto ska inte ha något som helst inspelning på om du får Svensk text eller inte, kör du genom unlock-us får du inte text, kör du direkt genom Sverige får du text. Vill jag tro i alla fall, eftersom de inte alls verkar kontrollera ditt konto gentemot din geografiska position.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Jag vet inte hundra hur det är med textning. Det jag läst från användare av det Svenska utbudet är textningen inbränd (dvs. du kan inte välja bort den) och så fungerar det även i USA om man tittar på icke-engelskspråkligt material. Dock har Netflix US closed captioning i tillägg på en del titlar vilket kan stängas av eller på efter tycke.

Men ditt konto ska inte ha något som helst inspelning på om du får Svensk text eller inte, kör du genom unlock-us får du inte text, kör du direkt genom Sverige får du text. Vill jag tro i alla fall, eftersom de inte alls verkar kontrollera ditt konto gentemot din geografiska position.

Okej jag förstår!

så om jag kör SV eller US konto oavsett - men har igång unblock-US så får jag inte möjlighet till sv. text på program/filmer

men om jag kör SV/US-konto och har unblock-us avstängd så får jag möjlighet att välja till sv. textning på det jag tittar på?

känns ju iofs logiskt när jag tänker på saken! så de kollar bara geografiskt ?

vilket betyder att om jag behåller US-kontot så får jag iaf. allt US-material till surfplattan/mobilen (om unblock-usb inte finns till dom dvs?)
och om jag istället behåller SV-kontot som "grund", kommer jag inte ha möjlighet att få allt US-material till mobil/surfplatta men däremot sv text?

men bägge på datorn, eftersom jag där ändrar med unblock-us efter behag om jag vill ha US-material eller SV text

Permalänk

Netflix och hårdvara.

Vad behöver man för att se deras filmer på min vardagsrumstv?

Jag har f.n. en Boxee box.
Eller ska man köra det via mobilen? SE Experia ARC.

Tv är en Samsung 5 serien.

Permalänk

Nej

Glöm allt du vet om US och SE Netflix konton. Du har ett Netflix konto helt enkelt. När du loggar in bestäms ditt urval och funktioner beroende på din geografiska position. Kommer du från Sverige får du det Svenska programutbudet med eventuell inbränd textning. Kommer du från England, får du det Britiska urvalet utan textning på engelskspråkigt material (dock kan man välja Engelsk text på en del av dessa). Kommer du från USA får du det Amerikanska urvalet med samma textmöjligheter som UK (dvs, mestadels otextat).

Nu har jag kollat upp Unblock-US och det verkar vara en DNS tjänst så sålänge du kan ändra DNS server adressen på din enhet (telefon, platta, TV etc) bör det fungera och ge dig det Amerikanska utvalet om du så vill - dock då oftast utan Engelsk textning, och absolut ingen Svensk textning. Hur de löser det hela med inloggning etc vet jag inte men på något vänster håller de väl koll på att du är du vilket kanske kan spela in på om du kan använda det på f.ex. telefon och AppleTV samtidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Nej

Glöm allt du vet om US och SE Netflix konton. Du har ett Netflix konto helt enkelt. När du loggar in bestäms ditt urval och funktioner beroende på din geografiska position. Kommer du från Sverige får du det Svenska programutbudet med eventuell inbränd textning. Kommer du från England, får du det Britiska urvalet utan textning på engelskspråkigt material (dock kan man välja Engelsk text på en del av dessa). Kommer du från USA får du det Amerikanska urvalet med samma textmöjligheter som UK (dvs, mestadels otextat).

Nu har jag kollat upp Unblock-US och det verkar vara en DNS tjänst så sålänge du kan ändra DNS server adressen på din enhet (telefon, platta, TV etc) bör det fungera och ge dig det Amerikanska utvalet om du så vill - dock då oftast utan Engelsk textning, och absolut ingen Svensk textning. Hur de löser det hela med inloggning etc vet jag inte men på något vänster håller de väl koll på att du är du vilket kanske kan spela in på om du kan använda det på f.ex. telefon och AppleTV samtidigt.

Ah okej

ja android har ju en app för netflix! frågan är om man kan ändra DNS-sever i mobilen? hmm

nåja jag behöll iaf US-kontot, så har jag åtminstone US-utbudet, sedan kan jag ju köra unblock-us på datorn för att få svenskt utbud

Permalänk
Medlem

Kan man testa en månad gratis utan att betala någonting och sedan radera sitt kontokort från deras system?