Vad för program måste ni ha på eran dator?

Permalänk
Medlem

Solid Works, Google Chrome.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk

Spotify
Nbs-IRC
Filezilla
Annan webbläsare än IE
VLC
Steam

Dessa program är de jag känner att jag måste ha. Möjligtvis att jag väljer bort Steam om det är en ren arbetsburk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

CCleaner

Permalänk
Medlem

Google Chrome
Steam
Spotify
Origin
CoreTemp

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Corsair HX1000 Semi Passive - Intel i7 7700K 4.2Ghz - Asus Maximus IX Hero - Corsair RBG 16GB - MSI X 1080 Ti 6GB - 2x Seagate 7200RPM 1TB - Samsung SSD 840-series 256GB - Win10 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

Glöm inte ett ok antivirusprogram!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelledaren:

Vlc
Winrar
Adobe reader
Open office
Avast antivirus
Webläsare
Dropbox
Cubase sx
Vst-pluggar mm (ez-drummer, omnisphere, akoustik piano, melodyne, ozone, amplitube, guitar rig)

Du vet inte någon bra VST för Harpa? De i HALion är inte speciellt bra.

Permalänk
Medlem

Mumble, Hamachi, Firefox, Notepad & Kalkylatorn

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Det som går in på ALLA datorer.
Chrome
Winrar
Spotify
ObjectDock
VLC
FlashFXP
ConTEXT
Sophos

Sen oftast:

Adobe creative suite
BurnXtoDVD
Nero
Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Chrome
Pages (Ja, jag sitter på en mac)
VLC
uTorrent

Permalänk
Medlem

Jag blir mest chockad över hur många som installerar VLC, det första jag lägger in är såklart CCCP codec paketet sen behöver man inte fundera längre.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Skrivet av LSD:

Jag blir mest chockad över hur många som installerar VLC, det första jag lägger in är såklart CCCP codec paketet sen behöver man inte fundera längre.

Eller så installerar man Media Player Classic Home Cinema.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LSD:

Varför?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

7-Zip
CCleaner
CPUID CPU-Z
CPUID HWMonitor
Google Chrome
ImDisk
Media Player Classic
Microsoft Security Essentials
Windows Live Essentials

Visa signatur

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz @ 4,5Ghz, Noctua NH-D14, ASUS P8Z77-V , 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, Gigabyte Nvidia GTX 660, Samsung 830 128GB, OCZ Vertex 2 60GB, WD 250GB, Corsair TX 650W, BenQ G2420HDBE, HP L2208w.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LSD:

Har itne behövt fundera med VLC heller, sen gillar jag det simpla gränssnittet och alla inställningsmöjligheter VLC har.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Chrome,
XBMC,
Spotify,
Steam,
Winrar,

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

firefox
cygwin
mplayer2
rtorrent & rutorrent
xampp
dc++
touhou

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

Foobar 2000

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

MSI Afterburner, Battlefield 3 och Skype.
Annat är bara en bonus.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Firefox
Steam
Origin
Photoshop
Sony Vegas
MSI Afterburner
uTorrent
Minecraft

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
  • Mountain Lion Tweaks

• Virtual Box

• Sublime Text 2

• Eclipse

• Java JDK

• Weblogic Server

• Python

• GIT

• GCC

• XCode

• Dash

• Spotify

• Adium

• Ruby

• MPlayer

• Transmission Remote GUI

• Google Chrome

• Firefox

• BankID

• Aperture

• Libreoffice

Oj, såg nu att tråden låg i Windows formet. Aja TS skrev dator:P

Permalänk

Firefox
µTorrent
CCCP + MPC
7-Zip
MSN (Ja, jag sitter fortfarande med det)
Foobar 2000

Det är väl de absolut viktigaste, skulle klara mig rätt länge.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

HyperDesktop / Screensnapr

Ett bra verktyg som är ett måste.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Måste hm, då ska man väl näman det som man absolut måste ha.

Webbläsare är väl Chrome eller Firefox men samtidigt ingår alltid någon webbläsare i ett OS så då stryker vi den. För videouppspelning är VLC bästa alternativet då den täcker mest format. Musik går ju att nå via nätet via Grooveshark, Youtube osv. Koda kan man göra i notepad i värsta fall.

Finns nog inget program ändå som jag MÅSTE ha som inte redan finns i ett OS. Men viktigast är ju ändå webbläsare + internettillgång alla gånger.

Permalänk
Medlem

TeamSpeak3, Skype, Steam, webbläsare, CoreTemp+Afterburner

Permalänk
Medlem

något antivirus, spybot, utorrent, terraterm (typ putty), kalkylatorn är ju förinstallerad men tar med den ändå eftersom jag tycker den är så himla viktig, opera, skype.

Sen tillkommer outlook, msoffice, cisco anyconnect, ASDM etc för sånt som jag bara använder i jobbet

Permalänk
Medlem

Chrome
Steam
GPU-Z
RealTemp
Fraps
VLC
GIMP
CrystalDiskInfo
Open Office
Audacity
Java
Flash
NetGear Genie
7-Zip

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Det första jag gör när jag installerat om windows är och gå in på http://ninite.com/ och klickar i

Firefox Skype VLC K-LITE Codecs CCCP Flash Java Open Office Utorrent Steam 7-zip JDK Notepad ++

Det är alltid obligatoriskt för mig. och klara mig med dem ganska så länge

Man tackar har fan letat efter den där sidan

Visa signatur

Windows 7 Ultimate x64 | Gigabyte GA-990XA-UD3 | AMD FX-8350 BE @ Stock 4.0Ghz | Corsair CX500W | Corsair XMS3 8GB | Cooler Master HYPER 212 EVO | Kingston HyperX 3K SSD 120GB | Samsung HD502HJ 500GB | XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" | Asus VE278Q | SteelSeries 7G | | MX 518 |

Permalänk
Medlem

Firefox Aurora
Ccleaner
Avast free
Zonealarm free (enbart brandvägg version)
Windows 7 codec Pack - fungerar till alla Windows versioner
Nitro PDF reader
Office

Insticksprogram för Firefox
Quicktime, flash, shockwave och silverlight

Mer än så behöver jag inte på min dator

Permalänk
Medlem

Steam

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Är det ingen som använder antivirus?
Windows... duuh ja ^^
Internet (IE,Chrome,Firefox)
Microsoft Office (ibland)
WinRAR
Resten är drivrutiner och program som man installerar eftersom, men som man kan klara sig utan