Permalänk
Medlem

Åsikter om BF1942?

Jag har kontakt med en snubbe från Dice nu, vad tycker ni att dom borde ändra på i Battlefield?

Permalänk

Jag tycker att dem själva ska fråga kunderna vad de vill ska förbättras.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Antagligen att vara mer aktiva på forumen och se efter vad det är spelarna vill ha
Kanske uppmana folk mer att skicka in sina idéer och tankar

Permalänk
Medlem

Håller med Halldin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atomizer
Håller med Halldin.

Jag med!:D

Permalänk
Medlem

är buggen med flygplanen fixad då man bombar..typ 50% chans att man bombar sig själv när man flyger i någon grad nedåt vinkel!

Har säker bombat ihjäl mig på 100m höjd 100ggr!
så jävla irriterande!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Lite fetare ljud (mer realistiska) på vapnena och bättre känsla i skjutningen hade inte vart fel.

Permalänk
Medlem

Ta bort det nya enormt irriterande siktet som gjort det alldeles för lätt att träffa (spelar nästan inte bf längre pga av det).
Fixa till laddtiderna vid kartbyte (tar minst dubbelt så lång tid med 1.2 som med 1.1 för mig, plus att musiken bryter upp vid laddningen).

Släppa en editor (antar att det inte är gjort än) för att säkerställa att intresset för spelet hålls uppe under en lång tid.

Införa ett röstningsystem ala rtcw för att kicka teamkillers (antar även här att det inte finns än, spelar som sagt knappt bf längre)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

havoc

Anledningen varför det blivigt lättare att träffa beror på att nätkoden fixades.
Det var lite vajse tidigare, därför får man kännslan av att man träffar lättare nu.
Varför dom gjorde så där med siktet vet jag inte men mest troligt pga blodpatcharna som släpptes.

Laddningstiderna minskade för mig i 1.2 från att vara över minuten lång i 1.1 till högst 20 sekunder i 1.2.

Editor är påväg tror jag om det inte redan släppts.

Röstningssytem finns men är under all kritik, det bordefixas.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

En jätte snabb mc Nämen seriöst det skulle jag vilja ha. För de hade ju mc under ww 2.

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

Sälj det billigt!

(Kommande expansionen alltså)

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Jag tycker att de ska ändra så att jag överhuvudtaget kan spela det på min data..:mad:

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Tycker att granater och sånt ska göra mer skada runt om, man kan bli sjuten av en tank typ 2 meter ifrån en och ändå överleva. Sen att sniper geväret ska göra mer skada.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Sälj det billigt!

(Kommande expansionen alltså)

Ja, det håller jag verkligen med om. När man köper ett spel för att spela online vill man inte bli "tvingad" o köpa en dyr expansion efter nån månad.
Egentligen tycker jag den borde vara gratis.. Funkar ju fint för HL/CS tex.

Men allt som står här borde itne vara någt nytt för dice, räcker ju för dom o läsa på sina egna forum lr ng stor bf-sidas forum så får dom reda på vad som bör fixas.

Permalänk
Medlem

Varför kan de inte ha samma känsla i medal of honour när man styr gubben.. det känns stelt o röra sig i battlefield...

Lite jobbigt att man måste sätta ett helt magasin i ryggen innan nån dör i närstrid...

Fetare BREDSTÄLL me jeepen skulle inte va fel ... man vill ju komma i full fart o rycka tag i kryckan i komma på ett 4 hjuls ställ runt en husknut.... Gärna en knapp för kryckan ... De kan gärna kränga lite mer i kurvorna på "halt väglag" också.. typ som i colin mcrea

En kulspruta bak på jeepen som nån lirare kan sitta o blääästa framåt med skulle inte va fel heller...

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern

Permalänk

på nått sätt så tycker jag att själva spel kännslan är kass när man inte är i ett fordon. dom borde arbeta lite mer med spelkännslan....och ett måste! gör så att man kan flyga högre!....när man ska dyka för att peppra gubbar ellert tanks så hinner man skjuta 4 skott tills man måste stiga igen....

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fixa lite 40-tals cyklar, sånna med ballongdäck. Bra att ha fordon.

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem

möjlighet så att passageraren kan sjuta från jeepen med sitt eget vapen..

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Avstängd

Re: Åsikter om BF1942?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlpHa.
Jag har kontakt med en snubbe från Dice nu, vad tycker ni att dom borde ändra på i Battlefield?

Fler flygplan på flygbanor, speciellt japaner vs. amerikaner-banor! Wake Island känns lite tam med max sex plan i luften.

Visa signatur

Bojkotta velotex!

Permalänk
Medlem

Mer realism på flygsidan. Startsträcka på 50 meter i 45° vinkel är inte direkt realistiskt. Lättare att få stall (går ju knappt i bf ). Minska antalet bomber till en något sånär realistisk nivå (15 laddningar på ett attack plan, naje), och dra ner på skyddet på pansarvagnarna. Möjlighet att kunna döda stridsvagnspiloter genom siktöppningen, fler platser i pansarvagnarna (4-5 stycken, eftersom detta är normalt i pansarvagnar), längre "utgångstid" ur ett fordon, och mindre hållbara skepp.

Finns hur mycket som helst, spelet är ju långt ifrån realistiskt.

Sen så är det lite småsaker som man skulle kunna göra för att förhöja spelkänslan avsevärt, men detta är inte möjligt på grund av motorn som användes. Saker som förstörbar terräng och hus, varierande skada på fordon (punktering, lossnande band, flaps-låsning osv.)...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

men man kan inte göra ett sådant spel för realistiskt utan att göra det ospelbart och tråkigt, tänk på det.....

Visa signatur

Ep0X 8RDA/ AMD XP1700+ @ 2GHz/ 2*256MB TwinMos m. Winbond 400MHz/ GF4 TI4400/ 260Gb HDD
IF YOU RUN YOU'll ONLY DIE TIRED!
3Dmark

Permalänk
Medlem

Åsikter? Jadu, det är alldeles för buggigt... och så är flygplanen för snabba? Svåra att styra är dom iaf...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Åsikter? Jadu, det är alldeles för buggigt... och så är flygplanen för snabba? Svåra att styra är dom iaf...

Är flygplanen för snabba?! Du måste fan skoja, de är ju hur söliga som helst och på tok för enkla att styra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BountY
men man kan inte göra ett sådant spel för realistiskt utan att göra det ospelbart och tråkigt, tänk på det.....

Jaså du?
Ta en titt på WW2 Online så kanske du ändrar dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atomizer

Är flygplanen för snabba?! Du måste fan skoja, de är ju hur söliga som helst och på tok för enkla att styra.

Nej jag skojar inte, jag tycker att dom är svåra att styra iaf.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Måste man åter igen påminna att BF1942 är ingen simulator och kommer aldrig bli en simulator.

BF1942 är ett actionspel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Mer realism på flygsidan. Startsträcka på 50 meter i 45° vinkel är inte direkt realistiskt. Lättare att få stall (går ju knappt i bf ). Minska antalet bomber till en något sånär realistisk nivå (15 laddningar på ett attack plan, naje), och dra ner på skyddet på pansarvagnarna. Möjlighet att kunna döda stridsvagnspiloter genom siktöppningen, fler platser i pansarvagnarna (4-5 stycken, eftersom detta är normalt i pansarvagnar), längre "utgångstid" ur ett fordon, och mindre hållbara skepp.

Finns hur mycket som helst, spelet är ju långt ifrån realistiskt.

Sen så är det lite småsaker som man skulle kunna göra för att förhöja spelkänslan avsevärt, men detta är inte möjligt på grund av motorn som användes. Saker som förstörbar terräng och hus, varierande skada på fordon (punktering, lossnande band, flaps-låsning osv.)...

Om varje tank kräver fem personer för att vara stridsduglig kommer det inte att bli så kul när man är få spelare. Det blir också tråkigt för de som kör/laddar om bara den som skjuter får poäng. Tråkigt blir det också med bara två bomber per plan, speciellt som det är svårt att landa för att ladda om (det blir ännu svårare eftersom ens teammates ständigt skjuter på en/snor planet).

En sak som definitivt borde åtgärdas är planen när de kraschar. Ett plan slår _inte_ i marken för att sedan studsa upp och sväva lite.

Visa signatur

Bojkotta velotex!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proditor

Om varje tank kräver fem personer för att vara stridsduglig kommer det inte att bli så kul när man är få spelare. Det blir också tråkigt för de som kör/laddar om bara den som skjuter får poäng. Tråkigt blir det också med bara två bomber per plan, speciellt som det är svårt att landa för att ladda om (det blir ännu svårare eftersom ens teammates ständigt skjuter på en/snor planet).

En sak som definitivt borde åtgärdas är planen när de kraschar. Ett plan slår _inte_ i marken för att sedan studsa upp och sväva lite.

Dom borde även fixa så landningsställen fälls ut i tid... Är man snabb hinner man landa innan ställen är utfällda

Lite mer fordon, typ mc och andra sorters bilar/tanks. Annars är jag rätt nöjd med spelet, har inte spelat så väldigt mycket men ändå

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Det vore trevligt med lite fler fasta vapen, speciellt mot stridsvagnar.
Det vore även trevligt med lite fler banor där man inte kan klara sig utan att spela som ett lag. För tillfället är det lite väl mycket rambo över det hela. Kanske även en specialklass som kan köra fordon, då det är lite för mycket folk som står och väntar på flygplanen nu.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

Det vore trevligt om en granat från pansarvagnen verkligen sprängde ett flygplan på en träff. Med lite känsla och skicklighet går det faktiskt att pricka in en pärla på flygplan när de kommer emot dig i tanken. Synd bara att den skickligheten inte premieras tillräckligt.