Grattis Lite-On 32123W och 40125W ägare

Permalänk
Medlem

nån som vet om det finns nåt liknande till min gamla HP 8210i ? 4x4x24

Permalänk
Medlem

Re: s eller w

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gube

Det står på etiketten på ovansidan på brännaren.
ALL info om brännarna d.v.s. vilka som är lite-on egentligen
t.ex sony 185 mm. finns att läsa HÄR: http://forum.cdfreaks.com/

jag har ju en Sony CRX185E1 32x brännare så finns det en chans att jag kan flasha om den till 48x???

i så fall skulle jag bli glad )

Edit: Är det bara jag som inte får ner flash filerna? det blir error 404 file not found som är så uppskattat, finns det någon annan stans man kan ladda ner dom från?

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Firmwares kan finnas här: http://www.firmware.fr.st/

MKtflash kan laddas hem: http://www-user.tu-chemnitz.de/~noe/LiteOn/Firmwares/Mtkflash...

Firmwares i BIN-format vågar jag inte länka till...Men kontanka mig via mail eller ICQ så kan vi prata mer om den saken...

Eller använd vår vän www.google.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homerjs
nån som vet om det finns nåt liknande till min gamla HP 8210i ? 4x4x24

Går inte Har själv försökt, du måste ha en 8250i om du ska ha möjlighet att överklocka den...

Mitt förslag är att slå till på en ny brännare, dom är väldigt billiga i dess tider också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Samma funkar för LG!!

Har (hade) en Lg GCE-8320B som ja flashade upp med firmware tillhörande GCE-8400B. Vips så hade man en 40x brännare!

Lite försiktig borde man nog vara men resultatet går att se på den bifogade filen här nedan...

Ungefär så här går det till:
1. Tanka ner Firmware patcharna för BÅDE 8320B och 8400B från LG's tyska Supportsida http://de.lgservice.com/bin/SWL/SwlHomeList.cgi

2. Om du har windows XP och NTFS får du leta rätt på en Win 98 Bootdisk och ändra värdet rör RAM Drive (devicehigh=ramdrive.sys /E '2048' ) i config.sys från 2024 till typ 8048. Annars får inte flashprogget plats med outputfilen.
(Credits to CorradoVR666 on the www.cdrinfo.com forum!!)

3. Bränn sedan flashprogrammet för 8320B, je3.exe tillsammans med *.hex filen för 8400B på en cdskiva

4. Boota om med bootdisken

5. Kopiera allt innehåll från cd'n till RAM driven (brukar vara c: eller d:) med komandot copy f:\*.* c: (om cd'n heter f:)

6. skriv sedan je3 filename.hex och tryck på enter, programmet kommer nu att scanna IDE portarna efter kompatibla enheter att flasha. Hittar den enheten ordentligt så börjar flashningen automatiskt.

Flashprogget börjar nu uppdatera firmwaren och räknar uppåt från 00% när detta är klart så skall checksumman kollas och skrivas till en fil på RAM driven. Funkar allt som det ska så talar programmet om att allting gick som det skulle å så vidare...

Boota om och njut an en snabbare cd brännare!!!

//Anthi

Permalänk
Medlem

Re: Samma funkar för LG!!

Till "Anthi" Har du länk till sidan med infon som du skrev upp,

Det finns ju 48x ute, det kanske går att uppgrader från 32x till 48x

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Adressen...

Adressen till sidan med information borde jag givetvis ha skrivit redan i mitt första inlägg...

http://www.cdrinfo.com

Så, där finns allt du behöver...

Vad gäller 32x @ 48x så är jag dock skeptisk, vare sig det gäller LG, Lite-on/ASUS eller plextor...

Anledningen är att det verkar som om maninte kan trimma en modell mer än så pass att den når upp till prestandan av modellen ovanför (8x - 16x, 16x - 24x, 24x-32x, 32x - 40x, 40x - 48x) .

Vad detta kan bero på vet jag inte. Jag har läst några tester där detta har provats , firmwareinstallationen har gått som den skulle fast prestandan överenstämmer inte med den flashade programmvaran. Exempel: en 16x brännare som man försöker flasha till 32x kommer antagligen inte gå fortare än 24x iallafall...

Men det finns mer om detta på cdrinfo.com, så ta en titt å se vad som gäller för din brännare!

//Anthi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZSebbe
Körde upp min LiteOn 24x i 32x för ett tag sen.. undrar om man får upp den i 48x oxå?

Vars hittade du den den firmwiren för det?
Jag har också en 24x:are

-------------

Nån som vet om "LITE-ON LTR-24102B" kan uppgraderas?

Visa signatur

[size="-2"]AMD Athlon Thunderbird 1400MHz (266Mhz) | ABIT KG7-RAID | 2 x 256MB Apacher 266Mhz DDR SDRAM (CL2) | ELSA GLADIAC 920 (Geforce3) | IBM Deskstar 75GXP 30,7GB | FUJITSU MPG3307AH 30,7GB | Western Digital Caviar XL 120.0GB | Creative Soundblaster 5.1 Series | LITE-ON LTR-24103S @ 40125S | LG CRD-8480C | SONY Multiscan CPD-G420 (19")[/size]

Permalänk
Medlem

Vet ej vart man kan hitta firmware till Lite-On's brännare eftersom jag har en LG GCE-8400B (tidigare GCE-8320B)... men det borde gå att hitta länkar i forumet på http://www.cdrinfo.com

//Anthi

Permalänk
Medlem

Re: Adressen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anthi
Adressen till sidan med information borde jag givetvis ha skrivit redan i mitt första inlägg...

http://www.cdrinfo.com

Så, där finns allt du behöver...

Vad gäller 32x @ 48x så är jag dock skeptisk, vare sig det gäller LG, Lite-on/ASUS eller plextor...

Anledningen är att det verkar som om maninte kan trimma en modell mer än så pass att den når upp till prestandan av modellen ovanför (8x - 16x, 16x - 24x, 24x-32x, 32x - 40x, 40x - 48x) .

Vad detta kan bero på vet jag inte. Jag har läst några tester där detta har provats , firmwareinstallationen har gått som den skulle fast prestandan överenstämmer inte med den flashade programmvaran. Exempel: en 16x brännare som man försöker flasha till 32x kommer antagligen inte gå fortare än 24x iallafall...

Men det finns mer om detta på cdrinfo.com, så ta en titt å se vad som gäller för din brännare!

//Anthi

Lite-Ons 32125W går utmärkt att överklocka till 48125W då dom är samma modell fast med olika firmware.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fippe
Vars hittade du den den firmwiren för det?
Jag har också en 24x:are

-------------

Nån som vet om "LITE-ON LTR-24102B" kan uppgraderas?

Nej, det är inte samma chipset som i dom andra Lite-On brännarna. Tror det är Sanyo i din, dom senare är det MediaTek. Om det däremot hade varit en LTR-24103S så hade du kunnat överklocka den till 32x eller 40x.

Visa signatur

Permalänk

Någon här som har en Lite-On 52X och kan ta ner firmwaren till en .bin med mktflash?? Vore trevligt

Visa signatur

"Trying is first step to failure" Homer J Simpsons

Permalänk
Medlem

Varför ska du flasha om en såpass ny brännare ?
Vad är problemet ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Varför ska du flasha om en såpass ny brännare ?
Vad är problemet ?

Problem och varför?? En enda orsak.. Jag har en 48 nu och vill ha en 52 enligt metoden som denna tråd handlar om...

Visa signatur

"Trying is first step to failure" Homer J Simpsons

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arkin
Jag har fått uppfattningen att det går lika bra att överklocka 40125S

CDfreaks har fyra olika 40125S som de testar med varsin firmware

Citat: And to make this even better we have added some test results from an LTR-48125W which is just a LTR-40125S which we overclocked by flashing it with a binary firmware from a real LTR-48125W.

Jupps går att OCa 40125S.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.