Registrera sig för Windows 8 och ångra köpet på datorn

Permalänk
Medlem

Registrera sig för Windows 8 och ångra köpet på datorn

Det är så att jag köpte en dator som jag registrerade mig för att få Windows 8 på, vilket jag också fick efter bara någon minut. Efter ett par dagar visade sig datorn inte leva upp till mina förväntningar och jag beslutade mig för att skicka tillbaka den till internetbutiken. Kommer jag att kunna ångra köpet när jag har utnyttjat den kampanjen för datorn som jag hade hemma?

Windows 8 var heller inget för mig och jag kommer aldrig att använda licensen som jag har, så det var bara onödigt av mig att göra det men jag trodde att upplevelsen skulle bli bättre

Permalänk

Enligt avtalet med Microsoft (som du godkände vid köpet) så har du rätt att sälja licensen vidare till någon annan så länge som du överlämnar kvittot och licens nyckeln till densamme. Licensen är inte längre bunden till din burk även om den skulle ha ordet OEM i namnet (obs gäller Windows 8).

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Det känns skönt att höra, så det betyder att det inte spelar någon roll att jag registrerat mig? Den är enskild produkt som inte är bunden till datorn?

Permalänk
Skrivet av selko:

Det känns skönt att höra, så det betyder att det inte spelar någon roll att jag registrerat mig? Den är enskild produkt som inte är bunden till datorn?

Det stämmer. En hel del ändras i och med Windows 8.
Nyckeln får naturligtvis inte användas i flera datorer samtidigt enligt avtalet.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Nej, det förstår jag. Det kommer inte att hända, min oro handlade om jag kan ångra köpet när jag har registrerat min för Windows 8 med datorn som jag skickade tillbaka

Permalänk
Skrivet av selko:

Nej, det förstår jag. Det kommer inte att hända, min oro handlade om jag kan ångra köpet när jag har registrerat min för Windows 8 med datorn som jag skickade tillbaka

Även om du velat behålla licensen med en annan dator så hade det maximalt krävt ett telefonsamtal till Microsoft (anges vid misslyckad aktivering) med förklaring, för att aktivera om licensen till en annan dator. Du äger ju nyckeln med koden.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av selko:

Nej, det förstår jag. Det kommer inte att hända, min oro handlade om jag kan ångra köpet när jag har registrerat min för Windows 8 med datorn som jag skickade tillbaka

Du kan ångra köpet av datorn men inte av programvara.

Detta betyder att om du ångrar köpet får butiken ta avdrag för programvarans värde.