Crysis 3 verkar ännu en gång inte stöda CF/SLI

Permalänk
Medlem

Crysis 3 verkar ännu en gång inte stöda CF/SLI

Jag testade nyss Crysis 3 MP Alpha, och Crysis stödjer fortfarande inte crossfire eller sli. Lite tråkigt. Är det någon som vet något om CryTek kommer göra något åt det här, eller kommer crysis aldrig stödja crossfire/sli.

//IzEpInK -

Visa signatur

"Certainly avoid yourself. He is a newbie and might not realize it. You'll hate his code deeply a few years down the road." - Sortie

Permalänk
Medlem

Det är en Alphaversion, långt ifrån färdigt, klart att det kommer stödja multi-GPU.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Det är en Alphaversion, långt ifrån färdigt, klart att det kommer stödja multi-GPU.

Ja dåhoppas vi på det:D

Visa signatur

"Certainly avoid yourself. He is a newbie and might not realize it. You'll hate his code deeply a few years down the road." - Sortie

Permalänk
Medlem
Skrivet av IzEpInK:

Ja dåhoppas vi på det:D

Det kan man nog garantera att det gör, Är det något spelföretag som är riktiga prestandanördar så är det just Crytek

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
99:e percentilen

Är det bara jag som tycker att CF/SLI borde vara helt och hållet drivrutinernas ansvar, så att alla spel automatiskt stöder det utan att ens veta om att det finns två GPUer?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Är det bara jag som tycker att CF/SLI borde vara helt och hållet drivrutinernas ansvar, så att alla spel automatiskt stöder det utan att ens veta om att det finns två GPUer?

Haha (tummen upp)

Visa signatur

"Certainly avoid yourself. He is a newbie and might not realize it. You'll hate his code deeply a few years down the road." - Sortie

Permalänk

Troll? Crysis 1 stödde CF/SLi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Är det bara jag som tycker att CF/SLI borde vara helt och hållet drivrutinernas ansvar, så att alla spel automatiskt stöder det utan att ens veta om att det finns två GPUer?

Till en viss nivå så är det redan så. AMD/Nvidia måste släppa profiler för att cf/sli ska fungera även om spelutvecklaren fortfranade måste inplantera stödet. vem som har störst ansvar vet jag inte.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Till en viss nivå så är det redan så. AMD/Nvidia måste släppa profiler för att cf/sli ska fungera även om spelutvecklaren fortfranade måste inplantera stödet. vem som har störst ansvar vet jag inte.

Ingen har väl egentligen störst ansvar förutom grafikkortstillverkarna då det är dom som vill sälja grafikkort men dom skickar ju över en heldel pengar till spelnissarna för att stödet ska implementeras:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Jag fattar ingenting... så ts menar att Crysis (första) inte stöder SLI? Nog fanken används båda mina grafikkort när jag spelar det.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

När det är en alpha man pratar om får man räkna med att allt inte fungerar. Sli/cf är en sån sak som oftast kommer in senare.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Curemylife:

Ingen har väl egentligen störst ansvar förutom grafikkortstillverkarna då det är dom som vill sälja grafikkort men dom skickar ju över en heldel pengar till spelnissarna för att stödet ska implementeras:)

Jag menar att CF/SLI borde fungera utan att spelutvecklaren behöver implementera stöd för det. Jämför med RAM-minnen: Det behöver inte finnas speciellt stöd i spelet för att kunna använda två RAM-stickor, för det sköts helt och hållet av ett annat lager – jag antar BIOS eller möjligen OS.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av IzEpInK:

Jag testade nyss Crysis 3 MP Alpha, och Crysis stödjer fortfarande inte crossfire eller sli. Lite tråkigt. Är det någon som vet något om CryTek kommer göra något åt det här, eller kommer crysis aldrig stödja crossfire/sli.

//IzEpInK -

Can I post videos or talk about the game outside of the official closed Alpha message boards?

The short answer is no. By participating in the Closed alpha you agree not to post and screenshots, videos or discuss the game outside the official Crysis 3 Closed Alpha forum.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Det skumma med Crysis 3 är ju att det är DX11 only för PC , men det kommer endå på console? hmmmmm hur tänkte de nu?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Can I post videos or talk about the game outside of the official closed Alpha message boards?

The short answer is no. By participating in the Closed alpha you agree not to post and screenshots, videos or discuss the game outside the official Crysis 3 Closed Alpha forum.

Det där var väl att ta i.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Can I post videos or talk about the game outside of the official closed Alpha message boards?

The short answer is no. By participating in the Closed alpha you agree not to post and screenshots, videos or discuss the game outside the official Crysis 3 Closed Alpha forum.

Kan inte riktigt säga att vi än så länge diskuterat spelet i sig under denna tråden. Det vi diskuterade var just hur SLI/Crossfire kommer att fungera med det och inte innehåll, jag tror nog inte Crytek hade gått bananas över det.

Förövrigt så tror jag nog att det kommer fixas, just nu ligger det i alpha. Är du säker på att SLI inte fungerar i Crysis"2" nu? Har för mig att jag har sett att de har sett till att det ska fungera, men kan missta mig.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync