Skrivet av Sir. Haxalot:
Det som skiljen en fanboy och någon som inte är fanboy är möjligheten att rikta kritik mot en produkt som man gillar/av ett företag man gillar.
Så jag skulle vara en fanboy då menar du? Okay, min Svenska kanske inte är 100% men så dålig är den då inte, läs mina inlägg och/eller tweets igen. Moron!
Skrivet av n_sandstrom:
Åh, det där med huvudkonto igen. jag satt och kikade efter nånting liknande "Add xbox-music account". Det var i Wp7 jag syftade på. (ett os som är ganska oförlåtande om man råkar ha flera live-konton)
Ja, detta är helt oförståeligt för mig, ännu värre är det i Win8 där man i app A kan välja konto, app B inte och App C följer inte ditt Microsoft Account överhuvudtaget utan faller tillbaka på de regionala inställningarna man gjort på datorn. För att inte prata om Xbox (alltså konsollen) där jag valt US English i hårdvaran och mitt MS konto (även fast det är "Svenskt") har US English valt som språk - likförbannat får jag försvenskad text (med lite Engelska här och där) i menyer, spelbeskrivningar osv.
De har äntligen börjat tillåta dig att migrera konton från/till olika länder men som jag förstår det kan de inte slå ihop olika konton till ett (även fast mitt Svenska konto på något sätt har fått delar av mitt Brittiska överflyttat efter ett köp jag gjorde på MSStore UK...?) så för de flesta av oss är det för sent. Jag har tre konton, alla från olika länder, med olika innehållslicenser, gamerscore och tjänster (Xbox Music, 125GB SkyDrive etc.).
Förhoppningsvis betyder migreringen att de olika avdelningarna äntligen kommer arbeta närmare och öppnare vilket verkligen behövs. Att Win8/RT INTE kan köra WP appar är idiotiskt på så många levels precis som att WinRT (RunTime, inte ARM) appar inte kan köras på WP8 out of the box är ett stort minus för hela ekosystemet. Visst, telefon UI passar oftast inte på större skärmar, men med layout möjligheterna man har i Windows kan man faktiskt få till ett fullt universalt UX genom "fasta" storlekar och elementdockning för vissa specifika appar. Tweetro för exempel hade fungerat lika bra på en 4" telefon som det gör på en 10" Surface som det gör på en 27" desktop monitor utan någon UI ändring.
Skrivet av n_sandstrom:
Det förändrar fortfarande inte detaljen att det faktiskt finns ett stöd. Missförstå mig inte nu, jag tycker själv att appen är gräslig, och skulle aldrig få för mig att använda den till vardags, men jag hävdar fortfarande att det finns stöd för Xbox Music Pass i Win8. Att säga annat är lite som att hävda att vissa spel aldrig släppts till PC, eftersom det bara var konsolportar.
I princip borde man få tillgång genom Zune applikationen i Win8 också? Själva programmet är ju fullt kompatibelt med Win8 i alla fall så med mindre de kollar OS version och har satt en artificiell spärr bör det fungera - har det inte installerat så kan inte testa. Det har även pratats om att en web "app" för Xbox Music ska komma.
Dock måste jag säga, att Metro appen som sådan fungerar finfint till Xbox Music Pass, ja den saknar "Always on" uppspelningskontroller och musikvideor men det räknar jag med de fixar efter hand. Det den är mindre bra på, eller faktiskt urusel, är lokalt lagrad musik.
Skrivet av n_sandstrom:
he, idag kom jag på mig själv med att försöka avsluta desktopprogram genom att dra överkanten ned åt med musen, och sedan bli besviken när jag kom på mig själv med att det inte funkar. jag kan inte bestämma mig för om den händelsen får mig att gilla win8, eller ogilla mig själv
Haha, jag gör detta konstant på mina Surface och min slutsats är inte alls i linje med dina - det är extremt dåligt planerat och man tycker de kunnat implementera en "pull down to close" funktion för desktop appar också. Jag gör det dock inte på min desktop PC av någon anledning. Har nog något med touch vs mus att göra - tror aldrig jag provat göra det på Surface med touchpadden heller.
Skrivet av jocke92:
Äntligen, ska bli spännade och se om den innehåller något att se fram emot. Om jag får gissa har vi säkert inte den i Sverige fören 2013, mango uppdateringen dröjde riktigt längre för min Lumia 710
Verkar inte innehålla mycket att ropa över alls. Inte ens IE10 då "hårdvaran inte stöder det". Menar dock att jag hört att 7.8 kommer rullas ut direkt från Microsoft utan inblandning av operatörerna, men det har man ju hört tidigare så...
Skrivet av Jfqvist:
Är själv kund hos Nordea och dom har en app men det är inte mer än "en snyggare inloggning" och sedan hamnar man på vanliga mobilbanken.
Däremot fungerar vanliga desktop/www versionen av deras bank utmärkt i medföljande IE 9.
Ja, jag använder nästan aldrig Nordea appen längre då den ofta ger felaktiga meddelanden om att "internetbanken är nere för närvarande". Verkar hända då telefonen har lite dålig nättillkoppling och/eller byter 3G <> WiFi. Deras desktop webbsida sliter jag ofta med om jag behöver logga in fullt (alltså med kortläsaren). Det verkar som om koden man får har en mycket kortare giltighetstid än på en vanlig PC (Java problem?) då jag ofta får försöka två och tre gånger innan det fungerar och vissa kort verkar den inte ta alls?! På min PC (och Surface) fungerar det första gång, varje gång, med valfritt kort.