Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Eh, va?
Att ett programs utseende inte passar en personligen gör inta att det inte finns.

Fast det är inte bara UIt som inte fungerar bra på en stationär dator. Med tanke på att det inte går att ändra volym på musiken så lämpar det sig absolut inte på en PC, om det inte är så att du aldrig gör flera saker samtidigt såklart. Jag tycker att musikappen är så hårt tabletanpassad att den helt enkelt inte är användbar på en PC. På en tablet är det såklart väldigt ovanligt att man multitaskar i en utsräckning som är större än att surfa Facebook med musik i bakgrunden och det har aldrig varit de facto standard att applikationer som spelar musik har en egen volymkontroll.

På en PC däremot så är multitaskingen närvarande på en så mycket högre nivå och jag tänker INTE använda en tablet app för att spela musik på min dator även om jag skulle kunna det (Jag har förövrigt inte några planer om att köpa ett tabletorienterat operativsystem till min dator heller så din poäng faller två gånger). Jag tror inte heller att jag är speciellt ensam om konceptet att ha min egen musik i bakgruden när jag spelar. Om du aldrig har gjort det så kan jag meddela dig om att man inte vill ha musiken låst på 100% eftersom att man oftast inte hör ett skit av ljudet från spelet då.

Om deras idé om bakåtkompatibilitet är att använda Zune så är det en stor besvikelse då jag aldrig gillat Zune klienten. Jag tycker om när saker och ting flyter på bra, vilket är en stor anledning till att jag gillar Windows Phone. Tyvärr så klarar inte Zune klienten av detta när man har uppemot 1000 låter i en lista. Det blir rent hemskt att scrolla.

Permalänk
Avstängd

Som jag har förstått det kommer Xbox Musik helt att ersätta Zune:
http://www.engadget.com/2012/10/15/death-of-zune-brand/

Den finns för övrigt i programförrådet om du har Windows 8 på en laptop/desktop:
http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57541876-285/getting-star...

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Fast det är inte bara UIt som inte fungerar bra på en stationär dator. Med tanke på att det inte går att ändra volym på musiken så lämpar det sig absolut inte på en PC, om det inte är så att du aldrig gör flera saker samtidigt såklart. Jag tycker att musikappen är så hårt tabletanpassad att den helt enkelt inte är användbar på en PC. På en tablet är det såklart väldigt ovanligt att man multitaskar i en utsräckning som är större än att surfa Facebook med musik i bakgrunden och det har aldrig varit de facto standard att applikationer som spelar musik har en egen volymkontroll.

På en PC däremot så är multitaskingen närvarande på en så mycket högre nivå och jag tänker INTE använda en tablet app för att spela musik på min dator även om jag skulle kunna det (Jag har förövrigt inte några planer om att köpa ett tabletorienterat operativsystem till min dator heller så din poäng faller två gånger). Jag tror inte heller att jag är speciellt ensam om konceptet att ha min egen musik i bakgruden när jag spelar. Om du aldrig har gjort det så kan jag meddela dig om att man inte vill ha musiken låst på 100% eftersom att man oftast inte hör ett skit av ljudet från spelet då.

Om deras idé om bakåtkompatibilitet är att använda Zune så är det en stor besvikelse då jag aldrig gillat Zune klienten. Jag tycker om när saker och ting flyter på bra, vilket är en stor anledning till att jag gillar Windows Phone. Tyvärr så klarar inte Zune klienten av detta när man har uppemot 1000 låter i en lista. Det blir rent hemskt att scrolla.

Volymproblemet är ett delat OS och app problem. Det finna appar idag som har en separat volymkontrol, men det är mer en nödlösning än något annat. Mest troligt kommer vi i nästa release få Metro appar inkluderade i volymmixern precis som det fungerat tidigare. Det är dock ett problem de är medvetna om.

Windows 8 är förövrigt inte tablettorienterat, det är TOUCHorienterat och det är en sak man löser väldigt snabbt genom att skaffa sig en touchmus, trackpad eller liknande. Jag hatade Win8 när jag installerade första Alpha builden, och hatar det fortfarande på min gamla laptop utan varesig touchscreen eller trackpad med stöd för gestures. Jag använder det dock numera på min desktop (ja, dual screen) och älskar det - helt på grund av touch musen.

Det är ingen som tvingar dig att använda Zune med 1000 låtar i en lista - det är snabbt räknat 3 dygns musik non-stop innan en låt blir upprepad. Dock förstår jag inte problemet, Zune har tidigare varit enda sättet för dig att på en Windows PC få tillgång till Zune Pass, nu utökar de det med Xbox Music appen i Metro och du klagar på båda lösningarna? Sedan är det ju inte bakåtkompatibilitet egentligen, Xbox Music Pass har funnits i flera år i Zune, det enda som ändrats är att det nu är tillgängligt även i Sverige. Kanske Xbox Music tjänsten inte är för dig och du bör hålla dig till Spotify, Pandora, LastFM eller någon av de andra istället.

Skrivet av johnh3:

Som jag har förstått det kommer Xbox Musik helt att ersätta Zune:
http://www.engadget.com/2012/10/15/death-of-zune-brand/

Den finns för övrigt i programförrådet om du har Windows 8 på en laptop/desktop:
http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57541876-285/getting-star...

Ja, Nej, Kanske
Problemet här är att Zune tidigare varit en applikation OCH en tjänst.

Zune, applikationen, lever kvar eftersom den fortfarande behövs för din Zune hårdvara (som dock aldrig sålts i Sverige) och Windows Phone 7.
Zune, tjänsten, har bytt namn till Xbox Music och Xbox Video.

För att göra det ännu svårare kan man fortfarande använda Windows Phone 7 och Zune, applikationen, för att accessera Xbox Music och Video marketplace (alltså, för att köpa tv, film och musik) SAMT Xbox Music Pass (för att streama "all" musik till ett fast månadspris ala Spotify).

Det hela luktar internpolitik lång väg på samma sätt som det nu finns Windows 8, Windows RT och WinRT. Windows 8 och Windows RT är operativsystemet för x86 respektive ARM. Win8 är en extremt vanlig förkortning för Windows 8, WinRT är därför en naturlig förkortning på Windows RT - WinRT är däremot Windows RunTime, som "tar över" för tidigare Win32 (dock inte helt)...

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Volymproblemet är ett delat OS och app problem. Det finna appar idag som har en separat volymkontrol, men det är mer en nödlösning än något annat. Mest troligt kommer vi i nästa release få Metro appar inkluderade i volymmixern precis som det fungerat tidigare. Det är dock ett problem de är medvetna om.

Windows 8 är förövrigt inte tablettorienterat, det är TOUCHorienterat och det är en sak man löser väldigt snabbt genom att skaffa sig en touchmus, trackpad eller liknande. Jag hatade Win8 när jag installerade första Alpha builden, och hatar det fortfarande på min gamla laptop utan varesig touchscreen eller trackpad med stöd för gestures. Jag använder det dock numera på min desktop (ja, dual screen) och älskar det - helt på grund av touch musen.

Det är ingen som tvingar dig att använda Zune med 1000 låtar i en lista - det är snabbt räknat 3 dygns musik non-stop innan en låt blir upprepad. Dock förstår jag inte problemet, Zune har tidigare varit enda sättet för dig att på en Windows PC få tillgång till Zune Pass, nu utökar de det med Xbox Music appen i Metro och du klagar på båda lösningarna? Sedan är det ju inte bakåtkompatibilitet egentligen, Xbox Music Pass har funnits i flera år i Zune, det enda som ändrats är att det nu är tillgängligt även i Sverige. Kanske Xbox Music tjänsten inte är för dig och du bör hålla dig till Spotify, Pandora, LastFM eller någon av de andra istället.

Det som skiljen en fanboy och någon som inte är fanboy är möjligheten att rikta kritik mot en produkt som man gillar/av ett företag man gillar.

Visst, jag kan acceptera att folk säger att Windows 8 och Modern UI är precis lika bra på PC som desktop, jag kommer nog aldrig hålla med om det och jag har fortfarande inte sett ett enda exempel som fungerar på riktigt visar hur Modern UI förbättrar arbetsflödet på en PC. Att skaffa en touchpad till min PC är också kanske något utav det dummaste bullshitet jag har hört på länge. Vad skulle det förändra? Jo, jag skulle behöva sitta och styra allt arbete på ett jätteawkward sätt med den lilla fördelen att jag kanske kan navigera MUI på ett vettigt sätt. Visst kan det fungera på en PC med touchskärm med det fungerar ju å andra sidan bara i specifika användningsområden som köksdatorer o.s.v.

Den riktiga anledningen till att Microsoft för det första satte MUI på PC på det vis de har gjort i dagsläget är för att de effektivt har monopol på PC marknaden. Eftersom att marknaden för PC/Laptops är så pass stor så kommer de förbi problemet med att ingen skulle bry sig om att utveckla appar till dem, utvecklarna kommer att targeta en marknad som är minst lika stor som iPhone och iPads. Vilket kommer att ge dem en enorm fördel i deras nya Windows Phone och tablet satsningar.

Men att anklaga mig för att göra fel bara för att jag har stora playlists är bara hål i huvudet i det här fallet. För det kan ju inte vara något fel på produkten

Förövrigt så är hela den här disskussionen väldigt OffT i den här tråden.

Permalänk
Skrivet av emigrating:

Logga in i Zune med samma Microsoft Account som du har ett Xbox Music abonnemang på - eller om du menar WP7 så fungerar det out of the box sålänge ditt huvudkonto på telefonen är det med ett Xbox Music abonnemang.

Åh, det där med huvudkonto igen. jag satt och kikade efter nånting liknande "Add xbox-music account". Det var i Wp7 jag syftade på. (ett os som är ganska oförlåtande om man råkar ha flera live-konton)

Skrivet av Sir. Haxalot:

Det förändrar fortfarande inte detaljen att det faktiskt finns ett stöd. Missförstå mig inte nu, jag tycker själv att appen är gräslig, och skulle aldrig få för mig att använda den till vardags, men jag hävdar fortfarande att det finns stöd för Xbox Music Pass i Win8. Att säga annat är lite som att hävda att vissa spel aldrig släppts till PC, eftersom det bara var konsolportar.

Skrivet av Sir. Haxalot:

Det som skiljen en fanboy och någon som inte är fanboy är möjligheten att rikta kritik mot en produkt som man gillar/av ett företag man gillar.

Visst, jag kan acceptera att folk säger att Windows 8 och Modern UI är precis lika bra på PC som desktop, jag kommer nog aldrig hålla med om det och jag har fortfarande inte sett ett enda exempel som fungerar på riktigt visar hur Modern UI förbättrar arbetsflödet på en PC. Att skaffa en touchpad till min PC är också kanske något utav det dummaste bullshitet jag har hört på länge. Vad skulle det förändra? Jo, jag skulle behöva sitta och styra allt arbete på ett jätteawkward sätt med den lilla fördelen att jag kanske kan navigera MUI på ett vettigt sätt. Visst kan det fungera på en PC med touchskärm med det fungerar ju å andra sidan bara i specifika användningsområden som köksdatorer o.s.v.

he, idag kom jag på mig själv med att försöka avsluta desktopprogram genom att dra överkanten ned åt med musen, och sedan bli besviken när jag kom på mig själv med att det inte funkar. jag kan inte bestämma mig för om den händelsen får mig att gilla win8, eller ogilla mig själv

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Nu är WP 7.8 uppdateringen nära förestående:
http://wmpoweruser.com/nokia-asia-pacific-says-windows-phone-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

Äntligen, ska bli spännade och se om den innehåller något att se fram emot. Om jag får gissa har vi säkert inte den i Sverige fören 2013, mango uppdateringen dröjde riktigt längre för min Lumia 710

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Äntligen, ska bli spännade och se om den innehåller något att se fram emot. Om jag får gissa har vi säkert inte den i Sverige fören 2013, mango uppdateringen dröjde riktigt längre för min Lumia 710

Ja, vissa operatörer dröjer länge. Men går ju att komma förbi det med tricket i Zune som går ut på att dra ut usb-kabeln när den söker efter uppdateringar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H-akkan:

Jag har sett att många rekommenderar Rdio istället. Kollade lite snabbt och det verkade finnas allt jag lyssnar på. Kanske t o m mer än på Spotify vilket förvånade mig. Får se om jag byter till Rdio eller bara väntar. Playlist är ju lite jobb, såg någon som hade tips på hur man kunde konvertera. Men är tveksam om det verkligen kan funka 100%.

Annars saknar jag SEB-app, men är inte sen att byta bank. Det har jag gjort många gånger av olika skäl, oftast p g a bolåneränta. Men saknas appen till min Lumia byter jag lätt. Har någon tips på vilka som har bra WP-stöd?

Är själv kund hos Nordea och dom har en app men det är inte mer än "en snyggare inloggning" och sedan hamnar man på vanliga mobilbanken.
Däremot fungerar vanliga desktop/www versionen av deras bank utmärkt i medföljande IE 9.

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Så jag skulle vara en fanboy då menar du? Okay, min Svenska kanske inte är 100% men så dålig är den då inte, läs mina inlägg och/eller tweets igen. Moron!

Skrivet av n_sandstrom:

Åh, det där med huvudkonto igen. jag satt och kikade efter nånting liknande "Add xbox-music account". Det var i Wp7 jag syftade på. (ett os som är ganska oförlåtande om man råkar ha flera live-konton)

Ja, detta är helt oförståeligt för mig, ännu värre är det i Win8 där man i app A kan välja konto, app B inte och App C följer inte ditt Microsoft Account överhuvudtaget utan faller tillbaka på de regionala inställningarna man gjort på datorn. För att inte prata om Xbox (alltså konsollen) där jag valt US English i hårdvaran och mitt MS konto (även fast det är "Svenskt") har US English valt som språk - likförbannat får jag försvenskad text (med lite Engelska här och där) i menyer, spelbeskrivningar osv.

De har äntligen börjat tillåta dig att migrera konton från/till olika länder men som jag förstår det kan de inte slå ihop olika konton till ett (även fast mitt Svenska konto på något sätt har fått delar av mitt Brittiska överflyttat efter ett köp jag gjorde på MSStore UK...?) så för de flesta av oss är det för sent. Jag har tre konton, alla från olika länder, med olika innehållslicenser, gamerscore och tjänster (Xbox Music, 125GB SkyDrive etc.).

Förhoppningsvis betyder migreringen att de olika avdelningarna äntligen kommer arbeta närmare och öppnare vilket verkligen behövs. Att Win8/RT INTE kan köra WP appar är idiotiskt på så många levels precis som att WinRT (RunTime, inte ARM) appar inte kan köras på WP8 out of the box är ett stort minus för hela ekosystemet. Visst, telefon UI passar oftast inte på större skärmar, men med layout möjligheterna man har i Windows kan man faktiskt få till ett fullt universalt UX genom "fasta" storlekar och elementdockning för vissa specifika appar. Tweetro för exempel hade fungerat lika bra på en 4" telefon som det gör på en 10" Surface som det gör på en 27" desktop monitor utan någon UI ändring.

Skrivet av n_sandstrom:

Det förändrar fortfarande inte detaljen att det faktiskt finns ett stöd. Missförstå mig inte nu, jag tycker själv att appen är gräslig, och skulle aldrig få för mig att använda den till vardags, men jag hävdar fortfarande att det finns stöd för Xbox Music Pass i Win8. Att säga annat är lite som att hävda att vissa spel aldrig släppts till PC, eftersom det bara var konsolportar.

I princip borde man få tillgång genom Zune applikationen i Win8 också? Själva programmet är ju fullt kompatibelt med Win8 i alla fall så med mindre de kollar OS version och har satt en artificiell spärr bör det fungera - har det inte installerat så kan inte testa. Det har även pratats om att en web "app" för Xbox Music ska komma.

Dock måste jag säga, att Metro appen som sådan fungerar finfint till Xbox Music Pass, ja den saknar "Always on" uppspelningskontroller och musikvideor men det räknar jag med de fixar efter hand. Det den är mindre bra på, eller faktiskt urusel, är lokalt lagrad musik.

Skrivet av n_sandstrom:

he, idag kom jag på mig själv med att försöka avsluta desktopprogram genom att dra överkanten ned åt med musen, och sedan bli besviken när jag kom på mig själv med att det inte funkar. jag kan inte bestämma mig för om den händelsen får mig att gilla win8, eller ogilla mig själv

Haha, jag gör detta konstant på mina Surface och min slutsats är inte alls i linje med dina - det är extremt dåligt planerat och man tycker de kunnat implementera en "pull down to close" funktion för desktop appar också. Jag gör det dock inte på min desktop PC av någon anledning. Har nog något med touch vs mus att göra - tror aldrig jag provat göra det på Surface med touchpadden heller.

Skrivet av jocke92:

Verkar inte innehålla mycket att ropa över alls. Inte ens IE10 då "hårdvaran inte stöder det". Menar dock att jag hört att 7.8 kommer rullas ut direkt från Microsoft utan inblandning av operatörerna, men det har man ju hört tidigare så...

Skrivet av Jfqvist:

Är själv kund hos Nordea och dom har en app men det är inte mer än "en snyggare inloggning" och sedan hamnar man på vanliga mobilbanken.
Däremot fungerar vanliga desktop/www versionen av deras bank utmärkt i medföljande IE 9.

Ja, jag använder nästan aldrig Nordea appen längre då den ofta ger felaktiga meddelanden om att "internetbanken är nere för närvarande". Verkar hända då telefonen har lite dålig nättillkoppling och/eller byter 3G <> WiFi. Deras desktop webbsida sliter jag ofta med om jag behöver logga in fullt (alltså med kortläsaren). Det verkar som om koden man får har en mycket kortare giltighetstid än på en vanlig PC (Java problem?) då jag ofta får försöka två och tre gånger innan det fungerar och vissa kort verkar den inte ta alls?! På min PC (och Surface) fungerar det första gång, varje gång, med valfritt kort.

Visa signatur

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk

Hur är multitaskingen i Windows Phone 8 ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FeedHurley:

Hur är multitaskingen i Windows Phone 8 ?

Jag har inte testat WP8 själv ännu. Men det står lite om det här:
http://www.abctrick.net/2012/06/windows-phone-8-will-have-rea...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

Jag har inte testat WP8 själv ännu. Men det står lite om det här:
http://www.abctrick.net/2012/06/windows-phone-8-will-have-rea...

Så det hänger på att utvecklarna orkar lägga till det i nuvarande appar om jag förstod det rätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Så det hänger på att utvecklarna orkar lägga till det i nuvarande appar om jag förstod det rätt?

Nja, det är väl bara navigationsappar som faktiskt kan multitaska, dvs köra i bakgrunden medans du gör annat. Men termen multitasking har ju blivit så utvattnad på senare år så...

Om frågan var kan jag köra app X i bakgrunden hela tiden är svaret "bara om det är en navigationsapp", om frågan istället var startas app X på nytt om jag trycker Start, App Y, Start och App X är svaret att det beror på utvecklaren då det kan konfigureras för att fungera så på en app per app basis. I tillägg har dock WP olika "agenter" man som utvecklare kan koppla till vilket gör att f.ex. en VOIP app kan ta emot samtal även om appen inte är startad.

Det är bättre än tidigare versionen men samtidigt är det mer ogenomtänkt nu då en app kanske resumear från Start, eller kanske inte. Det finns heller fortfarande inget sätt att avsluta en app från "multitaska" menyn, man måste återgå till applikationen och trycka back back back tills den avslutas. Detta kan leda till endel roliga saker om appen semi-kraschar där den fortfarande är igång men inte tar input - enda sättet att återgå till den då blir att starta om hela telefonen eller starta N andra appar för att trycka ut denna ur minnet. Man kan heller inte "låsa" appar så att de efter första starten alltid ligger kvar och resumear, startar man nog andra apps försvinner de för eller senare.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det bästa är väl att ha de appar eller "live tiles" man föredrar på startsidan av mobilen:
http://www.microsoft.com/en-ca/trending/windows-phone-8/live-...

http://www.windowsphone.com/sv-se/features

Man kan göra de i 3 storlekar numera. Så man väljer de man använder mest.
En guide här:
http://www.windowsphone.com/sv-SE/How-to/wp7/start/everything...

De man använder mera sällan behöver man inte ha på startskärmen.

Permalänk
Medlem

Jag har i dagsläget en Samsung Omnia med Windows Phone 7.5 men har beställt en Nokia Lumia 920.

Jag vill emigrera en hel del grejer från min gamla Windows Phone till min nya. Medan bilder, videos, musik och appar inte ska vara så stort problem - visst finns det inget fiffigt sätt att spara ned och behålla sms och mms? Alla typer av meddelanden kommer gå förlorade, right?

Permalänk
Skrivet av snakke:

Alla typer av meddelanden kommer gå förlorade, right?

Yup Man kan exportera från WP7 med homebrew appar men tror inte man kan importera det igen på 8. Väldigt ogenomtänkt.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

Vad betyder dom gråa kryssen? Att liknande alternativ finns?
Var väl ungefär som väntat, men lite fail att dom har med appar som är ensamma på Android eller iOS, men inga ensamma på WP.
Det hade inte ens påverkat statistiken nämnvärt att stryka dom tre på listan.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Att det finns en likvärdig app tror jag.

Permalänk
Medlem

Swedbank appen måste ju komma snart, få damp om jag inte kan använda den =D

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Appar i all ära men det finns många företag som gör appar bara för att man "måste" ha en app. För mig är funktionalitet viktigast, visst det finns ingen SEB app men deras mobilsida fungerar ju alldeles utmärkt. Folk stirrar sig tyvärr alltför blinda på appar.

Permalänk
Avstängd

Det verkar som om WP8 ändå tar sig enligt analyser:
http://bgr.com/2012/11/14/windows-8-strategy-analysis/

Inte minst börjar Windows 8 plattorna hitta ut på företagen:
http://www.digitaltrends.com/mobile/no-ipads-for-emirates-air...
http://www.idg.se/2.1085/1.476828/plattsatsning-fran-sap

Nokias försäljning går bra:
http://www.phonearena.com/news/Nokia-Lumia-920-sold-out-in-Ge...
http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-920-sold-out-both-telstr...

Jag vill nog påstå att Windows Phone 8 är här för att stanna, det lär bli en stark aktör jämbördigt med Google/Android och iPhone.
Särskilt när enheterna finns i butik globalt.

Permalänk
Medlem

Har varit lite dålig på att testa Nokia Music, men har laddat ner några mixlistor och tänkte kolla om det går och köra dessa spellistor på datorn?
Har laddat ner Nokia Music, loggat in med mitt konto men hur får jag isf dessa listor in i programmet? Eller är detta bara begränsat till telefonen?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Appar i all ära men det finns många företag som gör appar bara för att man "måste" ha en app. För mig är funktionalitet viktigast, visst det finns ingen SEB app men deras mobilsida fungerar ju alldeles utmärkt. Folk stirrar sig tyvärr alltför blinda på appar.

Du har helt rätt att det bara är att göra det över nätet istället för via appen, dock så är det smidigt att bara ha det ett knapptryck bort, man har ju blivit lat av sig! själv kommer jag nog att gå lös på trådlösa laddningen

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Du har helt rätt att det bara är att göra det över nätet istället för via appen, dock så är det smidigt att bara ha det ett knapptryck bort, man har ju blivit lat av sig! själv kommer jag nog att gå lös på trådlösa laddningen

Fast man kan ju i alla tre systemen pinna mobilsidor på startsärmen eller liknande. Vilket gör att de inte hamnar längre bort än en app.

Permalänk
Avstängd

Det har varit lite tyst om Huaweis Windows Phone 8 modeller. Men snart kanske vi får se några:
http://www.engadget.com/2012/09/22/huawei-ascend-w1-windows-p...
http://www.phonedog.com/2012/11/19/huawei-ascend-w1-windows-p...

Sony avvaktar men blir det en framgång med WP8 skulle jag inte bli förvånad om vi få se nån från dem under 2013 också:
http://bgr.com/2012/09/11/sony-xperia-windows-phone-8-possibi...

Permalänk

Listan tycker jag är lite ensidad, att Spotify inte finns till WP8 är sant (varför kan man ju undra men...) men det finns ju alternativa appar och/eller tjänster. Xbox Music är väl det självklara alternativet men det finns andra också. Ställer mig också lite undrande till varför de jämför WP8 mot iOS och Android, en bättre jämförelse vore givetvis WP mot iOS/Android eller WP8 mot iOS6 och Android 4.2 i vilket fall Spotify inte finns till Android då det inte fungerar på alla enheter, eller att Spotify finns på WP då det fungerar fint på alla tidigare enheter 😊

Samma historia med Dropbox, det finns väl ingen officiell app, men det finns alternativa appar och tjänster - hallå, SkyDrive?!

Google Chrome? Really? Varför är det även med på listan? Förövrigt finns Chrome inte till iOS heller förutom i namn då Apple, precis som Microsoft inte tillåter fullt separata browsers.

Instagram saknas, men finns massor av alternativ för att filtrera bilderna man tagit. En möjlighet är genom Lenses och helt enkelt dela på Facebook. Okay, inte helt samma sak, men ett alternativ IMO.

Runkeeper - finns liknande appar.

Flipboard. Det finns alternativ, men INGA är lika bra. Detta är en app jag tittar efter på Windows och WP var och varannan vecka.

Facebook Messenger... Ehm, Facebook appen har denna funktionaliteten inbyggd på alla tre platformerna numera så varför den separata appen fortfarande finns förstår jag inte helt. Både min iPad och Kindle Fire fungerar lika bra med vanliga FB appen som den specifika messaging appen. Dock har WP alternativet att FB chat är integrerat i operativsystemet också.

Resterande har jag antingen aldrig hört om/använt eller vet att alternativ inte finns, men Swiftkey X liksom? Magine? En intressant ide men de är fortfarande i beta och, jag vill tro, en väldigt liten skara användare?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Finns en hel del instagram alternativ:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/metrogram/5dec28d...

Men den "riktiga" är på gång:
http://www.businessinsider.com/instagram-coming-to-windows-ph...

Kommer DropBox till Windows 8 lär den komma till WP8 också:
http://blog.laptopmag.com/new-windows-8-apps-include-dropbox-...

Det är rätt nyligen alla verktyg för WP8 släpptes för utvecklarna:
http://dev.windowsphone.com/en-us
http://blogs.windows.com/windows_phone/b/wpdev/archive/2012/1...

Men jag är rätt övertygad att det tar ordentlig fart.

Det hänger ju också ihop med den "vanliga" Windows 8:
http://www.zdnet.com/microsoft-sales-exec-promises-100000-win...

Det blir ett helhetskoncept med alla plattformar.

Permalänk
Medlem

Längtar efter min 920 nu. Min Omnia 7 laddar ur sig efter 2-3 timmars aktivt användande numera.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650