Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

WipeClean - Vill du ha din korrekta obuffade dps kan du även stänga av steady aim och archery..DÅ visas den faktiska, helt obuffade dps'en

Fast archery är väl en mer konstant "buff", känns dumt att ta bort den

Steady aim kan man dock ta bort för sen ger bara ökning på fiender över 20yards ifrån dig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Fast archery är väl en mer konstant "buff", känns dumt att ta bort den

Steady aim kan man dock ta bort för sen ger bara ökning på fiender över 20yards ifrån dig...

Ja absolut, han ska ju inte stänga av den permanent, utan mer bara för att kolla vad hans faktiska dps är

Permalänk
Medlem

Att en decent Manticore ska vara så dyrt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

håller jag inte med om....köpte en 1280 dps manticore, 76% crit dam, 1 socket (bara dock), IAS 11% för 4M buyout

men visst, skall du ha >1250 dps med >150 dexterity samt 2 sockets så blir det dyrt...

Visa signatur

Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

beroende på vilken nivå du ligger så kanske det inte alls är en manticore du ska ha, förbi se inte alla dessa jättebilliga rares som finns då dom oftast går för väldigt billiga pengar trots att vissa av dom inte ligger så långt efter en manti...
Ska du å andra sidan ha något lite värre, ja..då kan de dra iväg i pris..

Permalänk
Medlem

Vad ska man satsa på för en bra demon hunter? Att satsa på all res verkar inte funka så bra. Verkar inte ge lika mycket som det gör på tillexempel en wizard. Ska man då istället satsa på vit och vanlig armor? Även gör att få upp dmgn då bör man väl också satsa på att höja critchansen rejält?

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ewelyn:

Vad ska man satsa på för en bra demon hunter? Att satsa på all res verkar inte funka så bra. Verkar inte ge lika mycket som det gör på tillexempel en wizard. Ska man då istället satsa på vit och vanlig armor? Även gör att få upp dmgn då bör man väl också satsa på att höja critchansen rejält?

Glöm inte ls/loh också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ewelyn:

Läs några inlägg upp där vi har en diskussion om just vit kontra allres...det är förvånandsvärt många som inte förstår innebörden av EHP (syftar inte på dig nu ralle_81).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

beroende på vilken nivå du ligger så kanske det inte alls är en manticore du ska ha, förbi se inte alla dessa jättebilliga rares som finns då dom oftast går för väldigt billiga pengar trots att vissa av dom inte ligger så långt efter en manti...
Ska du å andra sidan ha något lite värre, ja..då kan de dra iväg i pris..

EN manticore vinner väl pga att den har 2 sockets? jag har just nu en manticore med 974 dps med 2 st 70% Crit Damage socket, kan en båge med 1400 dps och 1 socket vara bättre t e x?
ligger på cirkus 450 crit damage

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

EN manticore vinner väl pga att den har 2 sockets? jag har just nu en manticore med 974 dps med 2 st 70% Crit Damage socket, kan en båge med 1400 dps och 1 socket vara bättre t e x?

Räkna på det, d3up.com

Men rent krasst, ja..
Om du aldrig crittar (för låg critchans), va hjälper då en hög critdamage?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Räkna på det, d3up.com

Men rent krasst, ja..
Om du aldrig crittar (för låg critchans), va hjälper då en hög critdamage?

Fast ajg sitter på 47.5% crit. Fick 3k mer dps med en båge med 1400 dps och 50% crit damage motsvarande en manticore med 68% crit damage + 2x 70% crit damage sockets samt 974 dps

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Fast ajg sitter på 47.5% crit. Fick 3k mer dps med en båge med 1400 dps och 50% crit damage motsvarande en manticore med 68% crit damage + 2x 70% crit damage sockets samt 974 dps

Med andra ord, det är inte alltid självklart att en dubbelsocket manti är rätt väg att gå om man inte har råd med en "ordentlig".

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/RaketDoris-2575/hero/12526...
Kan någon ge några tips på vad jag skall uppgradera först?
Har ca 13m att spendera på något för uppgradering just nu!
Mvh

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska räkna EHP med eller utan Dodge. Kan inte heller låta bli att fundera över varför Life on Hit/Life Steal/Life Regen inte spelar in alls på EHP..

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B

Permalänk
Medlem

Tips på vad jag bör förbättra?

Funderar på att ta en annan båge som har socket + Crit dmg, räknade lite på det och jag borde få runt 30k mer DPS om jag byter till en likvärdig båge med runt 80% extra crit DMG.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/HOPE-2336/hero/757026

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Tips på vad jag bör förbättra?

Funderar på att ta en annan båge som har socket + Crit dmg, räknade lite på det och jag borde få runt 30k mer DPS om jag byter till en likvärdig båge med runt 80% extra crit DMG.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/HOPE-2336/hero/757026

Quiver med mer attack speed borde göra en del för DPS:en också. Du kan öka din Attack Speed med 8% om du köper en maxrollad Dead Mans Legacy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Quiver med mer attack speed borde göra en del för DPS:en också. Du kan öka din Attack Speed med 8% om du köper en maxrollad Dead Mans Legacy.

Tack för tipset! Hade ingen koll på max Attack Speed på Dead Man's Legacy, köpte min för länge sedan och ja 6-8% till kommer göra stor skillnad. Se om jag har tillräckligt med pengar både till en ny båge och en bättre Quiver, kanske jag kan gå över 200k bara på det.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av topfuel:

Inte bara kan, en 1400 båge med en socket är nästintill alltid mycket bättre än en sådan manticore.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Uppgradera dina gems till 2 st 100% crit dam, så får du rätt OK ökning. jag gick själv från 2 st 80% till 2 st 100% och ökade med ca 16K skada

Visa signatur