Funderar på ett par beats?

Permalänk
Medlem

Funderar på ett par beats?

Tjena funderar på ett par nya hörlurar då mina andra samsung som följde med min sg2 har gått sönder det jag kollade på var dom här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=698092 finns det kanske några andra i samma prisklass?

Permalänk
Medlem

Ett tips, läs det översta omdömet på prisjakt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shawn882:

Tjena funderar på ett par nya hörlurar då mina andra samsung som följde med min sg2 har gått sönder det jag kollade på var dom här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=698092 finns det kanske några andra i samma prisklass?

Finns många billigare som presterar bättre. Beats är dyrt piss.
Ta en titt på riktiga märken såsom Sennheiser, AKG osv.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera dom efter lite fixande i EQ så är det bra ljud i dom ! Sitter skönt också.

Permalänk
Medlem

kan någon länka ett par hörlurar i samma prisklass kanske? helst ska dom finnas att få tag på i butik te.x media markt så att man kan kolla om dom sitter skönt

Permalänk
Medlem

Min flickvän har haft två stycken på cirka två månader som båda två gått sönder i den väldigt dåliga plasten. Inget ovanligt fel.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Är det inte dom där som går av nånstans? Precis som skullcandy

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Inaktiv

Ska du köpa Beats så ska du satsa på Studio eller Pro, inget mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Ska du köpa Beats så ska du satsa på Studio eller Pro, inget mindre.

Eller så köper man inte överprisatta skitlurar som bara låter bas?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Eller så köper man inte överprisatta skitlurar som bara låter bas?

Nä det hade varit dumt, det rekommenderar jag inte heller att han skall göra.

Permalänk

Tycker de är en roligt att folk har samma värderingar när de har gott ned 1000-1500kr i pris. När de kosta över 3000kr så hade ja förstått men nu när man kan få tag i dem för under 2000kr så blir de en helt annan sak. Har haft ett par studio i 1år nu och ja är både nöjd och missnöjd. I nuläget skulle jag inte köpa ett par beats iaf. Mina nya lurar som ja sneglar på är dessa http://www.amazon.com/gp/product/B00972M942/ref=as_li_ss_tl?i...

Permalänk
Medlem

Beats är något av det sämsta du kan köpa i ljudväg. Mina 200-kronorslurar till mobilen låter bättre. Skaffa Sennheiser, AKG, Audio Technica eller liknande.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thompaam:

Beats är något av det sämsta du kan köpa i ljudväg. Mina 200-kronorslurar till mobilen låter bättre. Skaffa Sennheiser, AKG, Audio Technica eller liknande.

Vilka "Beats" menar du då? Finns massor med olika modeller med olika ljudkaraktär. Att säga "Beats" är dåliga är som att säga "Sennheiser" är dåliga.

Permalänk
Medlem

(quotat ifrån prisjakt)

Citat:

+ Coolhetsfaktorn, med dessa lurar blir du kung bland vännerna

Om dina vänner dömer dig efter vilka kläder/telefoner/wahtever du har, då kan det knappast kallas kompisar.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Vilka "Beats" menar du då? Finns massor med olika modeller med olika ljudkaraktär. Att säga "Beats" är dåliga är som att säga "Sennheiser" är dåliga.

ALLA beats....

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

ni har sakt ett par märken men skulle verkligen uppskatta om ni kunde länka eller säga den modellen ni tycker är prisvärda för ungefär 1500 kr

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av shawn882:

ni har sakt ett par märken men skulle verkligen uppskatta om ni kunde länka eller säga den modellen ni tycker är prisvärda för ungefär 1500 kr

Hd25 2
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=886197

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Vilka "Beats" menar du då? Finns massor med olika modeller med olika ljudkaraktär. Att säga "Beats" är dåliga är som att säga "Sennheiser" är dåliga.

Hur resonerar du där?

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shawn882:

ni har sakt ett par märken men skulle verkligen uppskatta om ni kunde länka eller säga den modellen ni tycker är prisvärda för ungefär 1500 kr

Sennheiser HD25-1 II för ca 16-1700
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=179726

Creative Auvana live, kostar runt 500:- (Spelar mkt bra med tanke på priset)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635

AKG 618/619 kan vara ett alternativ, har dock varken testat eller läst reviews.
Kostar runt 1000:-

Om du vill ha brusreducering kan du ta en titt på Sennheiser PXC250
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=600703

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Dessa kommer väl ändå trilla in här förr eller senare...
Audio Technica ATH-M50

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Sennheiser HD25-1 II för ca 16-1700
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=179726

Creative Auvana live, kostar runt 500:- (Spelar mkt bra med tanke på priset)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635

AKG 618/619 kan vara ett alternativ, har dock varken testat eller läst reviews.
Kostar runt 1000:-

Om du vill ha brusreducering kan du ta en titt på Sennheiser PXC250
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=600703

Tack för de du skickade men eftersom jag ska använda dom i skolan skulle det vara ett stort plus om dom hadde bra ljud och såg bra ut vilket jag tyckte iaf att inte några av dom gjorde :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shawn882:

Tack för de du skickade men eftersom jag ska använda dom i skolan skulle det vara ett stort plus om dom hadde bra ljud och såg bra ut vilket jag tyckte iaf att inte några av dom gjorde :S

Ska det absolut vara färgglatt plastskit? Tycker inte AKG 618DJ är speciellt fula..

Annars får du väl köpa dessa:

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Tack för de du skickade men eftersom jag ska använda dom i skolan skulle det vara ett stort plus om dom hadde bra ljud och såg bra ut vilket jag tyckte iaf att inte några av dom gjorde :S

Så det är viktigare att dom SER bra ut än att dom låter bra????

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Så det är viktigare att dom SER bra ut än att dom låter bra????

Han vill att de ska låta bra OCH se bra ut. Läs om läs rätt.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Så det är viktigare att dom SER bra ut än att dom låter bra????

Det viktiga här är ju uppenbarligen utseendet och framför allt märket! Vad är det annars man ska titta på när man köper hörlurar?

*vänligen notera sarkasm ovan*

Men helt ärligt så är det så de flesta icke kunniga tänker när de ska köpa hörlurar. När man läser omdömena så märker man ju vem som kan något om ljud och vem som bara är en glad amatör och brer på för att försvara och ursäkta sitt köp...

Permalänk
Medlem

bara, beat haters... ingen "oberoende" icke fanboy av något slag som har en åsikt?

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

bara, beat haters... ingen "oberoende" icke fanboy av något slag som har en åsikt?

I princip alla som har någon som helst erfarenhet av bra ljud tycker att Beats är överprisat "skräp". Bara för att man klagar på något behöver det inte betyda att man är en "Fanboy".

Permalänk

akg 518 har jag, Dom kostar 400 och har helt otroligt fint ljud

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Hur resonerar du där?

Skojar du eller?

Ska göra det tydligare vad han menade.

Han menade att man inte skulle dra alla produkter över kanten från ett visst märke.

Även om beats är ett par märkeshörlurar där man betalar mycket för märket är de inte alla dåliga, beror mycket på vad man lyssnar på för musik om beats är bra eller inte. R&B, hip hop, viss electro, rap osv. duger beats bra för. Om man vill ha all-round är t.ex. sennheiser bra då de strävar efter neutralt ljud.

Sen så lite typical sec-are igen: skriver skit om något, utifrån andras åsikter.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Skojar du eller?

Ska göra det tydligare vad han menade.

Han menade att man inte skulle dra alla produkter över kanten från ett visst märke.

Även om beats är ett par märkeshörlurar där man betalar mycket för märket är de inte alla dåliga, beror mycket på vad man lyssnar på för musik om beats är bra eller inte. R&B, hip hop, viss electro, rap osv. duger beats bra för. Om man vill ha all-round är t.ex. sennheiser bra då de strävar efter neutralt ljud.

Sen så lite typical sec-are igen: skriver skit om något, utifrån andras åsikter.

Har du lyssnat på ett par beats?

Allt dränks totalt i basen, vass diskant (på många modeller, inte lyssnat riktigt ordentligt på alla) samt till följd av den överdimensionerade basen, obefintligt mellanregister.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?