Permalänk
Medlem

Bygglogg Spel-dator (2012-11-19)

host images

free image hosting

picture hosting

image sharing

host images

picture hosting

Permalänk
Entusiast

Kul!
Blir det någon modd eller är det standardbygge bara?

Passar på att länka in min guide ifall din H80 knarrar

Permalänk
Medlem

Fläktar

Blargmode blir mer åt standard pc hållet.

Håller på att måla mina Noctua fläktar för att få en mer enig färg kombination i chassit. Detta i väntan på att delarna ska komma.
Jag tycker i varje fall att de blir betydligt snyggare med svart ram.

Permalänk
Medlem

Mala sjalva flaktbladen roda nu ocksa, sa blir det riktigt nice!

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Xelathur Vågar tyvärr inte ge mig på att måla själva bladen använder mig inte av särskilt bra målarutrustning.

Permalänk
Medlem

Delar

Idag kom det mesta av delarna samt chassit. Ska börja montera lite smått imorgon. Samt måla klart mina fläktar. Nu är det bara sidopanelen som fattas.

Permalänk
Medlem

Får man plats med e-ATX i ett R4?

Permalänk
Medlem

Lite flera delar på plats.

Har monterat in lite flera komponenter i chassit fortsätter imorgon.

N1klass. Mitt moderkort är av formfaktorn ATX och det passade perfekt
tyvärr vet jag inte om extended ATX som är lite större passar då jag ej
har testat att montera ett sådant någon gång.

Här är Fractal Designs R4 moderkort kompatibilitets-lista: ATX, Micro ATX, Mini ITX.

image ru

Permalänk

Riktigt stilrent! Snygga bilder, vad har du för kamera?

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk

ASUS Maximus V Formula är E-atx , det ser du eftersom det går över hålen på sidan

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

ante_ante okej det visste jag ej men det gav ju svar på frågan thx.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog vänt på kylaren och haft fläkten som utblås istället.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

[¿]Gangster: Tackar det kommer nog bli bra hoppas jag. Kameran är en canon 550d med lite olika linser.

Permalänk

Riktigt snyggt

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Skrivet av Apexter:

Har beställt massa dator delar till min nya spel dator som ska byggas ihop nu i helgen.
Här kan ni se utvecklingen av bygget med bilder mvh.

Delar som ska vara med är:

• ASUS Maximus V Formula, Socket-115 - moderkort

• Cooler Master Silent Pro Gold 1000W PSU - nätagg

• Corsair H80 Hydro Series - cpu Kylare

• Fractal Design Define R4 Titanium Grey - chassi

• Fractal Design Define R4 Side Panel BL - Sidopanel

• NZXT Sleeved LED Kit Cable 2M White - Belysning

• Intel® Core i7-3770K - Processor

• Plextor DVD Writer, PX-891SA - dvd

• Sapphire Radeon HD7970 GHz 3GB GDDR5 - grafikkort

• Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GBCL8 - minnen

• NZXT Starter Premium Cable Pack

• BitFenix 8-Pin PCIe - Sleeved Red/Black - kablar

Tips, frågor och idéer till bygget är alltid välkommet.

Skrivet av Apexter:

Xelathur Vågar tyvärr inte ge mig på att måla själva bladen använder mig inte av särskilt bra målarutrustning.

Kul har själv ett R4a som ja ska bygga utav. har fått väntat typ månad nu på mina grejjer :/
Men då dom kommer ska ja själv lägga upp en bygg logg så här

Btw varför vågar du inte måla fläkt bladen? ta ba lite papper eller tidnings papper och dra över sedan målar du. har själv gjort de med mina fractal fläktar som följde med chassit (Y) gick utmärkt.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Rydisen det är också ett alternativ som säkert funkar utmärkt men jag har tänkt
att ha en push and pull konfiguration med intag av luft till cpu kylaren.

Permalänk
Medlem

Racefactory. Jag skulle nog kunna måla alla fläktar på bladen med men jag känner att jag inte vill lägga ner tiden till det också. Jag har 5 st fläktar som ska målas tycker det får räcka med ramen för nu i varje fall. Även kommer det att vara lite små röda dioder här och där på moderkortet som kanske kommer ge ett rött sken till fläk bladen när de spinner det återstå att se.

En månad lät ingen höjdare hoppas delarna kommer snart då.
Aa gör en logg vettja mvh !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apexter:

Racefactory. Jag skulle nog kunna måla alla fläktar på bladen med men jag känner att jag inte vill lägga ner tiden till det också. Jag har 5 st fläktar som ska målas tycker det får räcka med ramen för nu i varje fall. Även kommer det att vara lite små röda dioder här och där på moderkortet som kanske kommer ge ett rött sken till fläk bladen när de spinner det återstå att se.

Jag tycker du gör rätt i att inte måla. Har man inte bra utrustning så kan det bli obalans i fläktarna så att de låter mer.
Bättre då att sätta dioder som du har tänkt och hoppas att det blir bra.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Apexter:

Har beställt massa dator delar till min nya spel dator som ska byggas ihop nu i helgen.
Här kan ni se utvecklingen av bygget med bilder mvh.

Delar som ska vara med är:

• ASUS Maximus V Formula, Socket-115 - moderkort

• Cooler Master Silent Pro Gold 1000W PSU - nätagg

• Corsair H80 Hydro Series - cpu Kylare

• Fractal Design Define R4 Titanium Grey - chassi

• Fractal Design Define R4 Side Panel BL - Sidopanel

• NZXT Sleeved LED Kit Cable 2M White - Belysning

• Intel® Core i7-3770K - Processor

• Plextor DVD Writer, PX-891SA - dvd

• Sapphire Radeon HD7970 GHz 3GB GDDR5 - grafikkort

• Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GBCL8 - minnen

• NZXT Starter Premium Cable Pack

• BitFenix 8-Pin PCIe - Sleeved Red/Black - kablar

Tips, frågor och idéer till bygget är alltid välkommet.

Hejsan chillpill! Det ser riktigt snyggt ut måste jag säga. Men ett tips är att använda citera funktionen, då slipper du skriva användarnamnet till vem du svarar till.

Mvh

Superdupernemo

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem

ser fram emot detta

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Skrivet av Apexter:

Här är min bygglogg

Kika gärna in den Och kommentera gärna

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Hejsan chillpill! Det ser riktigt snyggt ut måste jag säga. Men ett tips är att använda citera funktionen, då slipper du skriva användarnamnet till vem du svarar till.

Mvh

Superdupernemo

Okej tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Här är min bygglogg

Kika gärna in den Och kommentera gärna

Ser riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem

Det mesta på plats men fortfarande lite kvar.

Det mesta är nu in monterat i chassit men det finns lite småsaker kvar att fixa innan jag är helt klar. 1 Väntar på att min fönster sidopanel ska dyka upp. 2 Lägga till en fläkt i botten. 3 Montera upp led belysning. Fler bilder är på väg med datorn påslagen i mörker. 4 Jag ska koppla in pumpen på h80n till moderkortet för att kolla hur mycket volt pumpen får samt varv antal tycker nämligen att den borde vara helt knäpp tyst men cpu pumpen är det enda som låter i chassit. Alla andra fläktar är knäpp tysta. 3 st anslutna med chassits fläkt kontroll och 1 där fram direkt till moderkortet samt 2st fläktar är värme styrda via cpu_fan 4 pin på radiatorn. Kanske bara jag som är pedant med ljud men värt att kollas upp eftersom ovanstående användare haft problem med ljudnivåer. H80in gnisslar ej utan ger ifrån sig ett buller men min h50 var mycket tystare på just pumpen....jag tänkte försöka lösa detta med någon typ av koppling till fläkt kontrollen och därifrån sänka volten då jag ej är tillräckligt kunnig för att sänka volten i molex kontakten.

Bild på luftcirkulationen så som jag har lagt upp den.

Permalänk
Medlem

Updaterad bild på datorn. (Ej helt färdig ännu)

Här är senaste bilden på datorn som nu börjar närma sig att bli klar. !!!!

Permalänk
Skrivet av Apexter:

Här är senaste bilden på datorn som nu börjar närma sig att bli klar. !!!!
http://s6.postimage.org/i4ppwlu8h/IMG_384d7.jpg pic hosting

Hej igen Snyggt det blev

Btw har uppdaterat min till en logg titta gärna och kommentera.

http://www.sweclockers.com/galleri/10463-dator-bygge-tema-sva...

Visa signatur

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

SIDOPANEL.

Nu är sidopanelen på plats. Det tog ett bra tag pga frakt problem. Jag lyckades tysta ner min H80 pump avsevärt med 2st dioder enligt Blargmode guide. Tackar och bockar för detta tips då datorn nu är nästintill ljudlös. Kvar återstår belysningen som jag hoppas på att fixa snart. Lägger in ytterligare en bild när mitt andra grafik kort är på plats. Beslutade mig för att testa crossfire med dessa kort.

Permalänk

Snyggt bygge, man framför allt snygga bilder!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Mer bilder.

Datorn är till 99% klar och detta är hur den blev. Bild med belysningen och utan. Det enda som återstår är att sätta in det andra grafik kortet som kom hem idag lägger upp en bild när den är 100% klar med.

Utan LED.

Med LED

Permalänk
Medlem

Mer Bilder.