Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Ett bra tips är väl att skriva här när ni tänkt att spela, några timmar i förväg. Att säga "Ikväll runt 19:00 är jag med på att försöka få igång servern, hoppas några fler kommer in" istället för att skriva "In med er och spela NU!".

Alltid en början... /agree

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Glöm inte bort att det är BF3-torsdag imorgon!

Skrivet av Kenneth:

Det verkar som att en del har börjat tröttna på BF3 och gått över till andra alternativ.

Jag föreslår då att varje Torsdag med start kl.19:00 är BF3-Torsdag, självklart på SweClockers-BF3 server, så man får lite mer liv i servern igen.
Det är tråkigt att den ofta står tom så jag hoppas att den blir lite ändring efter det här.

När: Varje Torsdag kl.19:00
Plats: SweClockers.com Conquest

Tips för att öka upplevelsen är att sitta med oss på Mumble och köra lite teamwork och ha allmänt roligt.

Hoppas vi ses på Torsdagar!
Raven cc

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Dold text

Jag har ej lagt BF3 åt sidan, enda ja spelar!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenneth:

Dold text

skall ej glömmas

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Dyker nog upp ikväll, hade skitkul igår så en repeat av det vore klart önskvärt

EDIT: Var inne idag också och även om vi nu inte var så många var det riktigt kul tyckte jag! HC börjar verkligen växa på mig och det är helt och hållet swecs fel!

Dagens mest bestående intryck är /(&)¤#(/&")? raven_cc och ditt /(#)?!"¤&(/" jetflygplan!!!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Lördags-lir?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

BF3-torsdag?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Niklas62:

BF3-torsdag?

Självklart! Ikväll kl.19:00 så kör vi igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Då var det dags! Hoppa in och panga lite!

Permalänk
Medlem

Serven stendog efter ni la in andra banorna?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tjobbo:

Serven stendog efter ni la in andra banorna?

Det var knappast den enda orsaken, tyvärr. Vi kommer att summera läget snart, en post kommer inom närmaste dagarna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ge inte upp!

Ni vet ju hur mycket alla uppskattade era "temakvällar"!
Fortsätt med dem

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ThomasLidstrom:

Ge inte upp!

Ni vet ju hur mycket alla uppskattade era "temakvällar"!
Fortsätt med dem

Tack.

Det värmer och är alltid trevligt att höra men lyckas vi inte fylla servern så ska vi inte slösa pengar för de som donerar. Lyckas vi inte få in folk, som stadigt kan tänka sig att starta upp servern, så fylls den inte heller. Flera av admins har också blivit mätta på BF3 och väljer hellre andra spel (även om de självklart administrerar servern) vilket har som sidoeffekt att vi inte "binder" upp folk som kommer in på mumble och frågar om någon vill lira BF3. Och det är inte ett klagomål, det är helt enkelt så livet är. Vi har hållit på i 13 månader och byggt på ett fantastiskt Mumble community som lever vidare oavsett vad som händer med BF3 servern.

Vi håller på att diskutera framtiden men som du förstår av aktiviteten på servern är det inte ljust.

Jag kan lova dig att oavsett vad, så kommer det ett event till. Det är redan planerat.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Moderator
Moderator

Hallå folket,

Sammanfattning:
1, Vi har 104 krediter kvar.
2, Servern går ut imorgon.
3, Vi har inte lyckats fylla servern med folk (pga många anledningar som diskuterats tidigare).
4, Admins själva har börjat tröttna på BF3 efter 13 månaders insats men flera är fortfarande villiga att administrera till viss utsträckning.

Slutsats och åtgärd:
Vi (admins) fyller på det återstående beloppet med våra egna pengar för att uppnå en hel månad till och ge er full valuta för doneringarna, vi stänger också donationsmöjligheterna. Eftersom vi inte kan fylla servern så ska vi inte heller samla donationer.

Sista chans:
Om servern uppnår aktivitet under sista månaden, daglig aktivitet där medlemmarna själva väljer att komma in och starta upp servern så kan vi överväga återöppnandet av servern och öppna för doneringar igen. Vi är öppna för förslag men vi måste se på det praktiskt och det är inte hållbart i dagsläget.

Vi är innerligt tacksamma till alla som spelat med oss under året och bjudit på sig själva. Det har varit en rolig resa som fortsätter i andra spel och vår Mumble satsning där vi sitter varje kväll i stort sett. Vi arbetar oss upp över 70 pers i snitt per kväll! Mumble och övriga spelservers kommer vi såklart att fortsätta med, vi håller på att funderar på vilka andra spel och servers (kostnadsfria) som vi kan köra ytterligare.

För att avsluta med en positiv nyhet så håller vi på och försöker planera upp ett massivt event som kommer att glädja er mycket. Om vi ska avsluta BF3 servern så tänker vi göra det stort!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Surt det med serven, men som sagt jag har också tappat suget för BF3 atm =/ Kan nog ha att göra med att man spelar world of warcraft med

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Själv så slutade jag spela på swec-servern när den övergick till HC. Då övergick jag också till HC och jag spelar helt enkelt hellre på en full server än en halvfull server om den enda skillnaden är tillgången till en mumbleserver och klientelet.

Men all heder till admingänget för det jobb de lagt på servern!

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Skrivet av Lan:

Hallå folket,

Sammanfattning:
1, Vi har 104 krediter kvar.
2, Servern går ut imorgon.
3, Vi har inte lyckats fylla servern med folk (pga många anledningar som diskuterats tidigare).
4, Admins själva har börjat tröttna på BF3 efter 13 månaders insats men flera är fortfarande villiga att administrera till viss utsträckning.

Slutsats och åtgärd:
Vi (admins) fyller på det återstående beloppet med våra egna pengar för att uppnå en hel månad till och ge er full valuta för doneringarna, vi stänger också donationsmöjligheterna. Eftersom vi inte kan fylla servern så ska vi inte heller samla donationer.

Sista chans:
Om servern uppnår aktivitet under sista månaden, daglig aktivitet där medlemmarna själva väljer att komma in och starta upp servern så kan vi överväga återöppnandet av servern och öppna för doneringar igen. Vi är öppna för förslag men vi måste se på det praktiskt och det är inte hållbart i dagsläget.

Vi är innerligt tacksamma till alla som spelat med oss under året och bjudit på sig själva. Det har varit en rolig resa som fortsätter i andra spel och vår Mumble satsning där vi sitter varje kväll i stort sett. Vi arbetar oss upp över 70 pers i snitt per kväll! Mumble och övriga spelservers kommer vi såklart att fortsätta med, vi håller på att funderar på vilka andra spel och servers (kostnadsfria) som vi kan köra ytterligare.

För att avsluta med en positiv nyhet så håller vi på och försöker planera upp ett massivt event som kommer att glädja er mycket. Om vi ska avsluta BF3 servern så tänker vi göra det stort!

aj då vad vad tråkigt mitt BF3 spleande bygger ju på Swec servern där man trivs som bäst, har provat adnra servrar men ASWEC är bäst roliga killar att lira mot
men deet är som sagt trist några som vill hoppa in och köra lite nu?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

kom igen ingen som är sugen på lite BF3?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Hittar en BF1942 server vid namn SweClockers. Vet ej om det är ni som också har den?

Om så kan ni väl se över tidsbegränsningen på 20min. Det är för kort med en 64-man server och gör spelet obalanserat. Tex på en bana som Ohama Beach blir det omöjligt för dom allierade att vinna. Sätt så hög tidsbegränsning det går och låt tickets avgöra vem som vinner.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Legopappa:

kom igen ingen som är sugen på lite BF3?

har inget emot en runda men nu så finns det spel som fler spelar och som jag personligen tycker är roligare

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Idag tänkte jag testa swec servern för första gången (rush spelare) men inga players:O

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av reader:

Idag tänkte jag testa swec servern för första gången (rush spelare) men inga players:O

du får gå in på mumble och ragga lite folk

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av reader:

Jag undrar också vart alla har tagigt vägen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av reader:

Skrivet av YeZirko:

Jag undrar också vart alla har tagigt vägen.

Efter 13 månader så har vi (admins) tröttnat lite på att starta upp servern, det verkar vara en tendens inom BF3 att söka sig till servers som är mer än halvfulla och väldigt få ids gå in på en server i uppstartfasen. De vill inte hjälpa till och då blir det så här. Vi sa till för snart en månad sedan att nu går tiden snart ut för BF3 servern men vi har inte märkt av något intresse bland medlemmarna att försöka få igång den igen, så vi har även stängt för donationer. Det som hade donerats räckte egentligen inte till denna månaden utan vi admins klev in och fyllde på en sista gång ur egen ficka för att ge valuta åt de donationer som gjorts.

Det är bara att inse, SweC medlemmarna är inte längre intresserade. Vad problemet är, det tänker jag inte gå in på igen för det har diskuterats till döds tidigare.

Men vi kör Battlefield Week, en veckas lir genom hela BF serien. Vad som kommer efter vet vi inte riktigt men vi finns kvar med mumble och andra satsningar. Det är inte omöjligt att vi plockar upp ett eller flera andra av BF spelen. BF Week blir lite av en poll kan man säga.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi drog upp Aftermath HC på den ena av två SweC 64 servers ikväll (vi har tillfälligt en BF3 vanilla till på BF Week tack vare vår leverantör Rocketblast.se!), inför imorgon. Då kör vi en kväll med BF3!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Otroligt tråkigt att ni lägger ner servarna, var alltid lika roligt att starta BF3 och se att de fanns folk inne på sweclockers.. en av dom skönaste servarna enligt mig iafl .. asskönt med hardcore och trevligt motstånd (vist att det slank in en o annan tomte) men för de mesta ett skönt gäng att spela med.
Men tack för den tiden ni har lagt ner på oss Sweclockande Bf nirdar

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Miinan:

Otroligt tråkigt att ni lägger ner servarna, var alltid lika roligt att starta BF3 och se att de fanns folk inne på sweclockers.. en av dom skönaste servarna enligt mig iafl .. asskönt med hardcore och trevligt motstånd (vist att det slank in en o annan tomte) men för de mesta ett skönt gäng att spela med.
Men tack för den tiden ni har lagt ner på oss Sweclockande Bf nirdar

Jo, det är lite trist men vi har å andra sidan kört dem i ett års tid och lite till. Det gick trögt med donationer och intresse, då bör vi ju byta till andra intressanta spel. Vi kikar närmast på DayZ och ett par andra alternativ. Att vi inte driver en server betyder dock inte att vi slutat lira BF3, det gör vi fortfarande.

Och vem vet, om tillräckligt många samlar sig igen med intresse och pengar så kanske vi öppnar igen.

Tack för de vänliga orden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad säger man om nya bf3

först är spelet ljust och blått och då klagar vi och vill ha mer färg .. då blir spelet gult och ljust .

vad är det som är så svårt med att få det lite lagom

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Skrivet av bryggarn:

vad säger man om nya bf3

först är spelet ljust och blått och då klagar vi och vill ha mer färg .. då blir spelet gult och ljust .

vad är det som är så svårt med att få det lite lagom

joo dää

Visa signatur

CPU: FX-8350 4.5 Ghz | Mobo: M5A97 R2.0 | Ram Corsair C10 1600 Mhz | Skärm: 1920x1080 27" | SSD: Kingston 120 GB | HDD: WDC 500 GB | GPU: Crossfire 6970 OC | HS: Corsair Vengeance 1500 | Ström: Corsair CX750 | Kylning: Corsair H80i Chassi: Corsair Carbide 330R | OS: Windows 7

Permalänk

Är det här verkligen en SweC server? Känns som det varit på tok för lite prat om servern i forumet för att det verkligen skulle vara er server.

Edit: Hittade en till "SweC" server, är det bara någon som snott namnet?