hade liknande problem, så fårt jag anslöt lurar eller usb så dog den, ibland av sig själv utan att jag rört något också. Min var ett hemmabygge och jag hade glömt montera distanserna under moderkortet. Monterade dit dessa och det funkade med en gång.
Hoppas det löser sig!
Lycka till
Du bör titta om alla skruvar eller distancer sitter rätt hypesong(Antar att du fick datorn byggd?) kanske har släppt eller något.
Joelschub har testat nu inge errors detected. så lär vara nättaget så får köpa nytt om inte det funkar att jag byter dom till den andra färgen på modekortet, har ju haft datorn typ 2 månader funkat perfekt tills nu :/
Jadu, nu har jag inte många mer ideer än att:
1.Testa att byta nätagg.
2.Skicka in den på lagning - ganska dyrt dock.
Visar hur man sätter in moderkortet(och distanser ser ut)
http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/dator/moderko...
Joelschub har testat nu inge errors detected. så lär vara nättaget så får köpa nytt om inte det funkar att jag byter dom till den andra färgen på modekortet, har ju haft datorn typ 2 månader funkat perfekt tills nu :/
hade liknande problem, så fårt jag anslöt lurar eller usb så dog den, ibland av sig själv utan att jag rört något också. Min var ett hemmabygge och jag hade glömt montera distanserna under moderkortet. Monterade dit dessa och det funkade med en gång.
Hoppas det löser sig!
Lycka till
Okej, jag tycker du ska testa att kolla distanserna på kortet(Antar att de som byggde kan ha fifflat?)
http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/dator/moderko... (vissar vad som är vad)
Sedan finns det inte mycket mer att testa:
1.Byta nätagg
2.Lämna datorn på reparation(Sista man får göra om man inte vill byta alla kompontenter... kostar runt 500kr vad jag vet)
Hoppas det löser sig!
Lycka till
Förlåt att jag är så sen att svara igen.
Men det jag ser som att du kan göra nu(om det inte har magiskt fixat sig) är:
1.Titta på alla skruvar i moderkortet, aka moderkorts distanserna (http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/dator/moderko...) visar hur det ser ut och vad de gör etc.
2.Byta nätaggregat, kan vara värt det även om det inte var det för APX är ej känt för sin kvalitet(som nämnt ovan).
3.Skicka in datorn på garanti/reperation(kostar 500krish)
Men det behöver ju inte vara just nätaggregatets fel det kan vara defekt ram(som vi nog har uteslutit nu),moderkortet kan ha gått dåligt(Men då skulle datorn antaglien inte starta.)
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.